AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom píše: Čmoud> Tyve sám nevim. Dřív mě to tak nevadilo. Dnes když chumelí, mám zakázaný mluvit před malejma dětma. Jelikož každý druhý slovo je sprostý.
Vlasťáku, dnes mám já, ty a svatý Patrik svátek, tak všechno nej.
Jdu proházet cestu ke garáži a vyrazím asi někam na lyžovačku.
Ať ten maglajs alespoň užiju, když se musel nas...
Taky se připojuji s gratulací hlavně aby to svinstvo slezlo do páteční jízdy.
Tonda Zloun
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
I tady je sníh, kolem nuly, dnes opravili počítač, tak dodělávám resty.
Podařilo se mi nastartovat Adenium, bylo to trápení, ale motorka chytla. Rozhodl jeden tenký drátek. Mám novou baterii Motobatt, místo 8 Ah z Týnce má 10, 5 Ah, navíc může být nakřivo, ležet, být vzhůru - nic nevadí. Jen jsem musel proříznout dno u kastlíku na baterii. Je sice trochu nakřivo, ale jak píšu, nevadí.
Naposledy editováno 17.03.2018 12:43:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
milan1963 píše: marauder> Taky - vše nejlepší vinšuju.
I tady je sníh, kolem nuly, dnes opravili počítač, tak dodělávám resty.
Podařilo se mi nastartovat Adenium, bylo to trápení, ale motorka chytla. Rozhodl jeden tenký drátek. Mám novou baterii Motobatt, místo 8 Ah z Týnce má 10, 5 Ah, navíc může být nakřivo, ležet, být vzhůru - nic nevadí. Jen jsem musel proříznout dno u kastlíku na baterii. Je sice trochu nakřivo, ale jak píšu, nevadí.
O vhodnosti větší baterky jsme psali dávno a odmítals... Jednoválcovou Gileru mám na 14AH baterku a když mi odešla zapalovací cívka, tak jsem měl dobrej přehled, jak dlouho to točí na 14ku a ten jednoválec tomu dává dost záhul.
Elektrika original Made in Týnec má k bateriovým polům asi 3 kabely celkem. Ted' po úpravě jich tam je víc, další jsem si přidělal sám ( vyhřívání ) a tak jich mám asi sedm. Neoznačil jsem si je a než jsem přišel nato, který kam zapojit , dalo mi to zabrat.
Ale hlavně : vloni při nula stupních páně Celsia motorka nenastartovala. Letos nastartuje během dvou vteřin a po pár dalších vteřinách dobíjí, jak má. Tak to má být .
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
milan1963 píše: ghrohe> Burza - když jsme u toho, sháním menší (přední) objímku výfuku k Jawě 05. Mám ročník 1963 a tam tlumič drží na koleni objímkou. Tedy - mně právě moc nedrží...pokud do jara neseženu, vyrobím jí, ale proč se prvně nezeptat tady ??
Vyráběl jsem jí, rovnou jsem udělal takovou, abych spoj výfuku přichytil k držáku pod stupačkou....
A pak dotaz: jakým způsobem se staráš o motobaterie během odstávky? protože to může mít souvislost s těžkými starty..
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sema píše: pech.> Jestli jsem pochopil správně Hrnouse, tak problém se startem spočíval v nepřipojení nějakého kabelu k akumulátoru.
jasně, ten ale nastal až dnes.... mně to taky sere to mít takhle sfajfkované na baterku - na některých motorkách je to standardní postup....
Je to k nepochopení, Nakonecjaponec má na baterku jeden drát pro + a druhý na mínus... ideální... U aut se to řeší svorkou, která se jako celek připojí k alternátoru a až na ní se větví okruhy... Ale pořád někdo dělá toto - viz Roadster, kde vedou na + kabely tři a na - taky tři...
Hrnous má pravdu, čím víc balastu, tím víc problém.... protože místo klasického zapalovacího modulu, což byl nejprve holý RLC člen, potom napěťový zesilovač ve spínacím režimu a dneska je k tomu nabalena umělá inteligence, která zrovna u motorky nic zvláštního nepřináší ale jsou v ní zakódovány stavy že když toto a ono je/ není splněno, tak funguje nebo protestuje, energiii určenou pro start kontinuelně spotřebovává ještě než k němu dojde.... nejzákladnější provedení bude házet jiskru alespoň trochu dokud to bude alespoň trochu možné a ta trocha může rozhodnout, že to ještě chytne a nebo ne - resp. se ji jednotka na základě vyhodnocení některých parametrů vůbec udělat nepokusí....
Naposledy editováno 17.03.2018 19:57:46
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
nemako píše: Sema> já jednoiu skákal po nakopávačce půl hodiny,svíčku měnil a měl jsem vypnutej chcípák to je podobný
To znám i stou svíčkou,spocenej motorka přecupovaná takže uchlastaná a furt nic a když nešla ani z kopce tak jsem se fakt nasral a vyhrožoval jí jak pujde a pak padnul pohled na chcípák a nadával jsem dál jen už sobě.
P.S.pokud se nepletu tak znám ještě jednoho,ale jsem slušněj tak zásadně nemenuju,že jo Kehaju.
Naposledy editováno 17.03.2018 20:26:11
pech. píše: nemako: tak základ logiky je při neůspěšném startu vyndáš svíčku, ona je buď suchá nebo mokrá, z toho se dá usoudit co tomu chybí a než ji tam vrátíš automoticky zkusíš nasadit svíčku do fajfky, opřít někam o kostru, zatočit a sledovat, jestli hází... při vypnutém chcípáku ji nehází...
přesně to jsem samozřejmě udělal. mozkovým myšlením jsem uspudil,že je ulitá a proto nehází,tak jsem dal novou a potom teprve mi napad ten chcípák,když neházela ani ta nová.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Když jsem koupil v roce 2004 novou Jawu 350, tak na Šumavě jsem ji taky nemohl nastartovat. Přijeli pro mně s dodávkou, odvezli, tři jsme hledali závadu a nakonec byl závěr - reklamuj motorku v Týnci. Má najeto 550 km, je v záruce. Potom se kolega podíval - a bylo jasno. Červený vypínač... Pérák nic takového nemá, Calif ani 634 taky ne. Do té doby jsem nevěděl, že něco takového existuje.
Přesto se mi to stalo i s 650, naštěstí před motoprodejnou, vyšla prodavačka a jen se podívala. Styděl jsem se. :-
Pech: o baterku jsem se nestaral. Je nová. Předtím jen dobil, u 250, 350 i 650 stačí jednou ročně.
Naposledy editováno 17.03.2018 20:20:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
milan1963 píše: Sema> Přesně tak.
Když jsem koupil v roce 2004 novou Jawu 350, tak na Šumavě jsem ji taky nemohl nastartovat. Přijeli pro mně s dodávkou, odvezli, tři jsme hledali závadu a nakonec byl závěr - reklamuj motorku v Týnci. Má najeto 550 km, je v záruce. Potom se kolega podíval - a bylo jasno. Červený vypínač... Pérák nic takového nemá, Calif ani 634 taky ne. Do té doby jsem nevěděl, že něco takového existuje.
Přesto se mi to stalo i s 650, naštěstí před motoprodejnou, vyšla prodavačka a jen se podívala. Styděl jsem se. :-
Pech: o baterku jsem se nestaral. Je nová. Předtím jen dobil, u 250, 350 i 650 stačí jednou ročně.
někdy stačí nezastrčenej stojánek(policajt) a je vymalováno.....Honda VT 750 C2 Shadow a JAWA 650 Classik....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
nemako píše: PetrL3> tý gumy bych se ujal,aby nebyla taková opuštěná
Ale musíš si k ní vzít i dvě duše. Bylo by jim smutno.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Béďa17 píše: PetrL3> Hever bych podle ceny bral.Ne na veterána,ale jako nohu ke káře za traktor.
Nějaké suché červené.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
vejde se motor jawa 250/353 na rám ... Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 4 | 24.10.2024 v 09:42 PetrL3 |
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | 18.10.2024 v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |