1 reakcí na tento příspěvek Romet Ogar 125
Osobně bych toto neriskoval, když za stejnou, ba častokrát i nižší cenu, se dá sehnat ojetá Yamaha YBR125 (pokud jsou v merku i vyjížďky do lesa, na houby, k vodě atd., bude možná lepší XT125, je ale vyšší, ale má stejný motor, jako YBR - shodné díly), která přitom (pokud se tedy nesežene kus po nějakém praseti) bude mnohem spolehlivější a člověk s ní nestráví víc času na dílně, jak na cestách.
Edit: Pochopitelně není třeba koukat jen po typech od Yamahy, v úvahu přichází i třeba i Suzuki GN125 (vzhledově nejspíš právě podle té jen ten "ogar" okopírovaný), nebo Kawasaki Eliminator 125. To vše jsou osvědčené a spolehlivé typy, snadná dostupnost dílů a pokud není motorka zrasovaná nezodpovědným majitelem, jsou prakticky bezporuchové.
Naposledy editováno 25.05.2016 23:17:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Romet Ogar 125
Děkuji Vám.
Juhas 200
Jinak nejde o žádné "přečipování" (tj. změnu programu v řídicí jednotce, která navíc v těchto případech je jednoduchá a nijak programovatelná není), ale v případě "z 50 na 72ccm" se jedná o výměnu válce, hlavy a pístu za sestavu s větším vrtáním, což u čtyřtaktu sice pak nevyžaduje takové přísné sladění sání a výfuku, jako u dvoutaktu, ale výkon to nijak razantně nezvýší a navíc se zvýší zatížení ojnice a kliky, které pak budou mít o dost sníženou životnost.
Takže na padesátku, kor ve čtyřtaktu, bych se rozhodně vykašlal koukal po 125ccm čtyřtaktu. Mívají 12 - 15 koní a to už malou, lehkou motorku dovede slušně rozpohybovat. Pokud to bude víceméně jen "ježdění pro rohlíky", tak ohledně pohodlí mně přijde nejlepší GN125, ovšem pokud se bude jednat o trasy kolem 100km (tady už 50ccm opravdu nepřichází v úvahu), tak spíš bude lepší a pohodlnější Eliminator 125, nebo Honda CA125 Rebel. Ta má navíc dvouválcový motor, takže má hladší průběh. Čínská kopie Rebela se u nás prodává jako "Yuki Tine125" a je to rovněž dost riziko - záleží na ročníku, u starších praskala nádrž v místě kohoutu, trhaly se šrouby, držící motor a hlavně vlivem vibrací často praskala žárovka v předním světle a byla tam Ba20d 35/35W, která se častokrát dost těžko shání, a motor při rychlosti nad 80km/h tak vibruje do stupaček, že je to jako mít nohy na vibrační brusce.. Takže Rebela raději též originál od Hondy. Rebel je navíc opravdu pohodlný, lehký a snadno ovladatelný jak za jízdy, tak při manipulaci na místě. Navíc spotřeba kolem 2l/100km. Padesátka, u které bude motor neustále přetěžován, bude paradoxně žrát více. Ještě je možnost Yamaha XV125, je též malá, lehká a pohodlná, navíc vidlicový motor má lepší zátah od spodu a lepší projev. Pokud Vaši přátelé jsou s čínskými motorkami spokojeni, mají zřejmě štěstí na povedené kusy a mohou si gratulovat a bouchnout šampus. Ale já osobně bych jakoukoli čínskou motorku skutečně neriskoval. Jsem mj. též v důchodce, takže pochopitelně peněz není tolik, bych je mohl přehazovat vidlemi - natož sypat do oprav a vyrychtovávání nedodělků na čínské motorce.
2 reakcí na tento příspěvek Romet Ogar 125
Tyhle motorky jsou prostě kult. Jsou jednoduché, skladné a funkční.
A s JMK souhlasím v jednom, že ty mopedy typu Betka od Yuki nebo Kentoyi jsou na prdlačku, opravdu nejsou konstrukčně dobře řešený.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Romet Ogar 125
Kovboy píše: Tady se prostě stále zapomíná na motorky Monkey, Gorilla, Dax a jim podobné. Mám padinku Monkey a po postupných předělávkách mi to jezdí 130 km(hod. Pohodlná jízda je kolem stovky. ............
Na ty motorky se nezapomíná, ty jsou zkrátka jen nevhodné.
Tazatel nebude evidentně člověk, který by strávil zbytek života v garáži vrážením peněz do ladění 50ccm a i když jsou dnešní důchodci čupr, nebude pro ně jízda s kolenama za ušima zrovna příjemná.
Osobně bych to taky viděl na nějakou lehce jetou 125 CBF, nebo YBR atp. 50ccm ve 4t je hrozná zdechlina.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Romet Ogar 125
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Romet Ogar 125
Zkus mi říct alespoň jednu výhodu oproti doporučované YBR 125.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Romet Ogar 125
No a kolik toho procestoval třeba Ivo Kaštan na Gorile (a malej zrovna není) i cesta Jardy Šímy (toho tedy beru spíš s rezervou) - obojí ukazuje, že to nebude vyslovená tragédie na cestování.
Ad rozšířenost - moje soukromá teorie je, že v ČR se kupujou 50 a 125cc hlavně z řidičákový nouze, tzn vybíraj to teenageři, který by image minimotorky neunesli.
Je potřeba nezaměňovat: Jde to a Je to vhodné.
Nicméně pořád nevím v čem tkví ta nesporná výhoda minimotorky díky které bych měl dát přednost 50ccm hříčce techniků před normální 125.
Ad rozšířenost: Podívej se, kolik známých výrobců to dělá. To asi o něčem svědčí.
Pokud bych měl radit zakladately - podíval bych se po hondě innova/vawe - to jsou takový moderní fichtli, co prd žerou a celkem jedou..
Všem Vám ale přesto děkuji. Diskuzi jsem začal a taky končím s tím, že mi vlastně nic nepřinesla.
Ahoj
Juhas 200
Naposledy editováno 09.06.2016 16:11:54
Na motorce mám všechny důležité šrouby a matky poznačené fixem, abych sledoval, co se povolí. Kromě řetězu, který se povoluje díky tomu, že je nový jsem zatím nezaznamenal nic. Asi v ujetých 100 km praskl třmen spojkové páčky. Asi výrobní vada. Ale bacha na to. Celá spojková páčka včetně třmenu, který to drží na řidítkách je z té tvarohové hliníkové slitiny. Takže, pokud se Vám podaří motorku položit na tuto stranu, počítejte s tím, že Vám zůstane v ruce jen spojkové lanko.
Motor mezi 4000 - 6500 otáčkami velmi silně vibruje a pak se uklidní. Podle vyjádření výrobce to klikou prý není. No uvidíme. Napínák řetězu je také z tvarohu, takže se ztrhl závit a budu objednávat náhradní. Vyměnil jsem olej a docela to prospělo. Motor je vlastně licenční Honda-Monkey a kromě vybrací zatím bez problémů.
Je zde prosím někdo, s kým bych si mohl vyměňovat zkušenosti s touto motorkou. ? Nemám servisák, nevím ani pořádně kde co je ani jak se to seřizuje, neznám ani vůle ventilů - NIC. Tak v tomto ohledu je ROMET jaksi trochu pozadu a nevím co tají.
Díky JUHAS
1 reakcí na tento příspěvek Romet Ogar 125
No zkrátka ROMETE to je opravdu motorkový průser a já dnes lituji, že jsem do toho vůbec šel. A to jezdím jen kolem komína. S tímhle bych se na delší cestu neodvážil. Přesto, že je moto v záruce stále do toho sypu jen peníze. Romety zde v Čechách neberou protiúčtem ani motobazary (třeba Rakovník) Asi vědí dobře proč. Chtěl jsem si opravit svůj názor na vše polské. Ale bohužel se nestalo.
VYHOZENÉ PENÍZE . Servis 0, dokumentace 0, jednání 0.
Naposledy editováno 14.08.2017 22:13:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Romet Ogar 125
a jsem tam skoro za 30.000,- Za tuto cenu bych koupil Yamahu IBR 125 5 let starou s 20.000 km najetými ale v parádním stavu. No za blbost se platí, ale na právníky nemám. Ačkoli dám krk za to, že bych to vyhrál.
1 reakcí na tento příspěvek Romet Ogar 125
Romet jsem koupil přes pana Pavla Ševčíka z Brna, (bývalý motocyklový závodník), tem mi ale odmítl provádět servis, protože jsem neabsolvoval u něj garanční prohlídky. Sliboval jak jsou Romety kvalitní, nakonec má ještě web 1.moto, ovšem pravda je poněkud jiná. Na konci loňského roku bohužel zemřel.
Jsem taktéž důchodce a nyní jsem odkázán jen na sebe protože servis na tyto motocykly všichni nedělají a v okolí jsou opravny dosti vzdálené, Brno-Třebíč.
Shrnuto dohromady Romet je kombinace čínského šmejdu a polského šlendriánu. Podívejte se v okolí, zda tam nemáte nějakého motocyklového mechanika všeuměla. Já takového mám v Žatci. To by byla diskuze na dlouho. Zdravím Vás.
často poruchová součástka je startovací relé, který může mít opálený kontakty a nepouští dost proudu - zkusil bych zapnout zapalování a propojit kontakty relé kombinačkama, jestli to s motorem otočí.
startér je uložený nad motorem, pod karburátorem (lesklý váleček)
stisk tlačítka pustí proud do startovacího relé
v relé se aktivuje elektromagnet, přitáhne kovovou kotvu, která propojí kontakty mezi silnoproudým vedením (tlustý dráty vedoucí k matkám na relé :) ) a tím jde šťáva přímo z baterky do startéru.
Startér je obyč elektromotor s uhlíkama a na konci výstupní hřídelky má vyfrézovaný zuby, který trvale zabírají do ozubenýho protikola na klikový hřídeli. Aby startérem netočil nastartovanej motor, je součástí tohohle kola na klikovce volnoběžka, která v jednom směru zabírá, v druhým volně prokluzuje.
vypínání motoru při řazení dvojky - bezpečnostní prvek proti jízdě s vyklopeným boční stojánkem je čidlo na stojánku, který reaguje na jeho polohu. KDyž dojde zároveň k vyklopení stojánku a zařazení jakýkoli jiný rychlosti, než je neutrál, přeruší se zapalování.
takže bych hledal problém ve spínači stojánku - zkusil mu odpojit konektor, nebo naopak propojit kontakty v konektoru (některý se spínaj, některý rozpínaj).
Zdravi Kurtak-dobrodruh
p.s.v roce 2020 planujeme Hel,Malbork a tam ten vršek Polska kdyby nekdo chtel na 50/73ccm s nama.....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
cvaknuti Romet Division 125 | Honzíínek | 2 | 18.8.2020 v 20:58 Honzíínek |
Prodej motocyklu [1, 2] Romet Division 125, Romet Zetka 125/120 | motorkarek123 | 34 | 27.1.2019 v 17:54 Massakra |
Vyndání baterie z motocyklu Romet Division 125 | motorkarek123 | 22 | 11.11.2018 v 20:50 prackarr |
Sklouznuti motorky a ram v pohode Romet Division 125 | motorkarek123 | 8 | 24.3.2018 v 13:25 fatman |
Výměna rámu a ostatních dílu - cena... Romet Division 125 | motorkarek123 | 22 | 9.3.2018 v 14:42 motorkarek123 |