AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Zpátky už po ose:
Auto po pánovi ročník 1947, v provozu od 07/2007, najeto 28tis km, každý rok servisní prohlídka s výměnnou oleje v autoriz. s. Škoda - veškeré faktury, servisní knížka, vpodstatě nový vůz. Ještě jsem to stihnul dneska přihlásit a potom jsem ho kompletně umyl včetně podvozku. Po vyschnutí bude následovat nátěr, nástřik spodku bitumenem (přední a zadní náprava atd.), nástřik Al částí motoru ochraným lakem, aby nedocházelo k oxidaci hliníkové sl. a navoskování laku tvrdým voskem, pár drobných vylepšení - těsnící profil mezi frontend a kapotu (nelítá bordel do mot. prostoru), apod a bude připraveno k provozu,
Těch cca 200km ze Šumperka jsem jel s průměrnou spotřebou 5,0l/100km.
Auto bude užívat manželka, doposud jezdící Clio II r.v. 1998, které zůstane v rodině k užívání synovi a mě.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Nicméně uhnané exempláře těch, kteří si vybrali motor špatně pro svůj provoz (často přívěs, plné obsazení, vysoký podíl dálnic, vysoké nároky na dynamiku) tak ti ho jsou schopni utahat k smrti velmi rychle.... kdo s tím bude jezdit volným tempem po městě a kolem komína, nemá problém, kdo do toho trvale posadí celou rodinu, nebo to naloží po střechu krámama a pak to žene 150 po dálnici, to ten motor nesnese, protože se mu přehřeje olej, který začne karbonovat a degradovat, takže motor je plně zatížený a blbě namazaný, což je rychlý konec.
Takže když už máte tribit HTP, tak recept jak jej provozovat spokojeně a dlouhodobě zní takto: olej měnit po polovině předepsaného intervalu (7500km) a pečlivě dodržovat jeho specifikaci, nehonit to dlouhodobě v trvalém plném zatížení (nad 110-120km/h) Krátkodobě to nakulit aby ten lenochd vyběhnul kopec a nebo předjel traktora samozřejmě můžete, ale půlhodina v kuse skoro maximální rychlostí už je nevhodná... Při dodržení těchto podmínek to může dlouhodobě a celkem spolehlivě sloužit...
1,4 je v hurvajzovi ideální volba, oproti HTP nežere o nic víc, jede podstatně líp a není to taková hajsavka... když 1,6 je takřka nesehnatelná a v kombinaci přínosu dynamiky ku zvýšení spotřeby se moc nevyplatí.
Naposledy editováno 30.11.2017 11:30:27
Pech--kdybys viděl jakej záhul moje HTP alá WRC dostala ,ten motor je točivej a otáčky potřebuje,ten kdo ho podtáčí a jezdí s tím jako s traktorem tak to podpálí jednadvě,já s ní byl na Slovensku 680km dá se říct v kuse se 150tkou na tachometru celou dálnici to samé zpět,naloženej na dovču u mne se fakt neflákala a jezdí dodnes,soused co si ji koupil tak ji furt chválí,že na ni nemusel ještě sáhnout kromě oleje,lil jsem tam normální Mogul 10W40 Extreme,Táta jezdí dokonce na 15W40 od OMW,co mu tam dali hned na začátku v origo servisu,normu to splňuje obojí,já na HTP nemám nic špatného.
Naposledy editováno 30.11.2017 11:38:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Pěkný kup - ať slouží!
Vystříkej pořádně zadní víko valvolinem - v dolní hraně je nějaká chyba v přeplátování plechů a prorezne skrz.
Zrovna se snažím s naší 5/2009 TDi/190 t. km o řešení prorezavění se Škodovkou na záruku (10 let na prorezavění).
No, zatím to nevypadá to, že by se panáčci měli v úmyslu postavit věci čelem (ale prd....untertailem).
Naposledy editováno 30.11.2017 17:42:32
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Franky píše: Jirka_S>
Pěkný kup - ať slouží!
Vystříkej pořádně zadní víko valvolinem - v dolní hraně je nějaká chyba v přeplátování plechů a prorezne skrz.
Zrovna se snažím s naší 5/2009 TDi/190 t. km o řešení prorezavění se Škodovkou na záruku (10 let na prorezavění).
No, zatím to nevypadá to, že by se panáčci měli v úmyslu postavit věci čelem (ale prd....untertailem).
¨Nenech se odbýt, potěš je "širokou publicitou v mediích", napiš přímo do fabriky apod.
Dutiny budu řešit až za tepla, aby to pěkně vzlínalo, teď pořeším spodek - nápravy apod, které jsou stříknutý černou barvou a časem se otryskají - dostanou nános bitumenu, díly ze slitiny hliníku ochraný nástřik Sonax plast - nesnesu ty zoxidované povrchy, mám to takhle na Octávii a po 7letech jsou Al díly bez kazu.
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Foto naší nebožky xsarušky před garážema.
Na první pohled patrno, proč v zimě motky u nás spí.
V tom zmizí i Švéd s lyžema.
Ale tenhle citron byl zupa. S dobrýma gumama se šutrem to s přehledem vyjelo víc jak pražáci s 4x4
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jen těch nocí uvnitř (lůžková úprava byla famozni. Naprostá rovina)
Když se budovalo, tak to auto tahalo za sebou vlek s váhou co mělo skoro samo.
Dovnitř se vešla tabuje plechu 2x1m. Nemělo to do kufru péra, ale dole skrutný tyče.
Projelo Abánii, Černou Horu, každoročně po vykydání a omytí jezdilo do Chorvatska naložený pod strop.
Před pár lety jsem ho ještě za 15 tis. prodal, ale kluci co ho koupili, to v zimě přepískli a šlo několikrát přes boudu.
Nikomu (krom auta teda) se nic nestalo. Ale už jej asi přetavili na hřebíky. Čest jeho památce.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Já byl dnes s Astrou v AAA bazaru, jestli by ji nechtěli. Chtěli, ale už tam jednu , úplně stejnou, taky ročník 2001, taky v automatu měli. Za asi 23 tisíc. To jsem fakt nečekal... Raději jsem jel domů, jen letos nové brzdy , vloni rozvody, všechny kapaliny a drobnosti stály mnohem víc. Dcera Astru nechce, vozí se v BMW, tak jsem to zkusil. Kolega v bazaru vloni prodal svojí Š 120, dostal za ní neuvěřitelných 40 tisíc. Za starou škodovku víc než za moderního Opela. Asi žiju jinde.
Před AAA stála už další Astra, kombi, ale modernější, v barvě jako moje. Aspoň jsem udělal fotku.
Naposledy editováno 01.12.2017 18:30:35
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 01.12.2017 18:58:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
milan1963 píše: Za asi 23 tisíc. To jsem fakt nečekal...
Tak když chceš slušně prodat, tak přece nepůjdeš do AAA, že...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Geodet: dá, jsou lidi co potřebují automat a nemají moc peněz, ale je jich málo, takže se to nedá prodat za tejden jako běžná konfigurace, ale je to na delší lokte...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |