globalmoto_kveten





Téma: jaký kompresor?
5.1.2014 v 23:02
Dobrý den

Protože starý kompresor neutáhne rázový utahovák/povolovák, sháním se po jiném. Požadavky: dodávané množství min 360l/min, tlak 6-8 bar, vzdušník 50 l kvůli místu a manipulaci. Rozpočet je do 15000,- za nový, nebo do 10 za použitý.,
Nebránil bych se ani použitému atmosu, nebo orlíkovi, ale zatím to vypadá na něco od gude.

Zajímají mě vaše názory a zkušenosti se značkami a s používáním vzduchového nářadí.

Díky za názory.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký kompresor?

27.1.2014 v 18:13 | Nahoru | #61
valibuk> tím debilem bych si nebyl zas tak jistej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký kompresor?

27.1.2014 v 18:30 | Nahoru | #62
osiris> máš asi pravdu,tu korunu kolikrát lidi ušetřej i za milion já mám deformaci,když se řekne orlík,vidím to monstrum 40 let starý a že dělaj i nový mě vůbec nenapadne. když se řekne jawa,taky mě nenapadne sportard nebo dandy ale kývačka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký kompresor?

27.1.2014 v 18:47 | Nahoru | #63
valibuk> no a on je to docela chytáček s tím barveným servisním olejem, pro toho kdo to neví, tak proto to sem píšu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký kompresor?

27.1.2014 v 19:05 | Nahoru | #64
osiris> kupoval jsem několik novejch kompresorů a vždycky ten olej kterej k tomu dávaj je červenej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký kompresor?

27.1.2014 v 19:10 | Nahoru | #65
valibuk> takže víš že orlík je modrej jo?
...a fígl je v tom, že jako prvonáplň může mít třeba jinou barvu, než pak ten ve flaškách na servis

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký kompresor?

27.1.2014 v 19:15 | Nahoru | #66
osiris> já už to dál neřešil. ty kompresory jsem sundal z nádob,nacpal do kastlíku na cisterně a na přímo připojil kabel,bez tlakovýho spínače a bez ničeho. takže záruka byla stejně v hajzlu a občas se v tom vyměnil olej za motorák a basta.

jaký kompresor?

27.1.2014 v 19:49 | Nahoru | #67
mvmoto-osoris potřebuje slyšet že je nejlepší jinak se hned čertí a rád si špatně vykládá některé příspevky kde náhodou není napsáno že má pravdu nebo to nejlíp ví tak je hned vostuda

jaký kompresor?

27.1.2014 v 21:54 | Nahoru | #68
...kristovanoho

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký kompresor?

27.1.2014 v 21:59 | Nahoru | #69

valibuk píše: osiris> já už to dál neřešil. ty kompresory jsem sundal z nádob,nacpal do kastlíku na cisterně a na přímo připojil kabel,bez tlakovýho spínače a bez ničeho. takže záruka byla stejně v hajzlu a občas se v tom vyměnil olej za motorák a basta.


...tos ale platil pak zbytečně jednou tolik, samotný stroje (kompresor s motorem) se standardně prodávaj, mohl jsi to koupit samotný a se zárukou
...a už jsi "holku" prostřík?

(reakce na) jaký kompresor?

28.1.2014 v 12:02 | Nahoru | #70
osiris> byl fofr a bauhaus byl nejblíž. ještě jsem to nezkusil,zatím máme akci brousí celá rodina

1 reakcí na tento příspěvek jaký kompresor?

4.8.2017 v 16:44 | Nahoru | #71
Rád bych lehce oživil toto téma.
Poohlížím se po nějakém kompresoru, co by sloužil k ofuku, dofouknutí pneumatik a zároveň by mohl krátkodobě utáhnout i nějaké to pneumatické nářadí, no vlastně spíš jen pneumatický utahovák.

Dělám každý rok dvě auta a když přehazuji na Dukně (MTS12) zadní pneu, tak bych rád sundal tu debilní matku, která tam drží s prominutím jak debil a musím otravovat lidi ze servisu ať mi to povolí (právě pneu pistolí) s tím, že jim tam přivezu ten megaořech (ono to funguje ale kdybych to mohl dělat doma, je to plus).

Tedy sakum prdum by ten kompresor spíš ležel v rohu a čekal. Od toho by se měla odvíjet i cena. Potřebuji, aby povolil i pevnější spoje (mám čas klidně počkám než se naplní zásobník) nicméně to nemusí zvládat 8h 5dní v týdnu. Tak vidím nářadí v kategorii hobby.

Líbí se mi tyhle dva. Ale nevím, jestli je lepší mít 10barů a 1,8kW nebo 8barů a 2.2kW. Zásobní u obou 50L

https://cz.hecht.cz/...3-olejovy-kompresor/

https://www.alza.cz/...-51-d4954037.htm?o=3

Cenově jsou stejně.

Má to smysl takový kompresor třeba k takovému utahováku Extol Premium 680 ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký kompresor?

4.8.2017 v 17:18 | Nahoru | #72
vodny> To je fakt sranda. Toho sepacha co tam mas jsem mel predtim co mam ted. Ted mam Schepacha 2 pist a vzhledove vypada uplne stejne jako to co ty mas v linku jako hecht Klidne bych sel do hechtu, vono je to celkem jedno. Jde o to az se ti rozpadne ventilova podlozka nebo neco aby si to mel kde objednat.

Ohledne toho pneu naradi, zapomen na to ze by ti nejaky velky momenty povolily takovy ty razovy utahovaky ala 1500-2000 Kc, to je kram tak akorat na ozdobu.
Ja pouzivam pneumatickou racnu (obcas) , ale velkej razovej utahovam mam elektro.

Edit:

ted mam tohle v parametrech to ma proti tomu hechtu dost jinej saci vykon.

Naposledy editováno 04.08.2017 17:22:09

jaký kompresor?

4.8.2017 v 17:35 | Nahoru | #73
Me treba ten kram za cca 2200 od schneider na uvedene pripady funguje. Akorat je potreba mit hadici s velkym prumerem. Takovou tou obyc skroucenou co ma tak 4 mm vnitrkem nic nepovolim. Mam na to hadici 13 mm. Nepovolil ksem tim akurat sroub co byl utazenej na 220 Nm.

jaký kompresor?

4.8.2017 v 17:41 | Nahoru | #74
Jinak teda mam delanej z kompresu z v3s a pak jednopist orlika. Schneider SGS - Set 345 se jmenuje ten utahovak.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký kompresor?

4.8.2017 v 20:04 | Nahoru | #75

gugo píše: vodny> To je fakt sranda. Toho sepacha co tam mas jsem mel predtim co mam ted. Ted mam Schepacha 2 pist a vzhledove vypada uplne stejne jako to co ty mas v linku jako hecht Klidne bych sel do hechtu, vono je to celkem jedno. Jde o to az se ti rozpadne ventilova podlozka nebo neco aby si to mel kde objednat.

Ohledne toho pneu naradi, zapomen na to ze by ti nejaky velky momenty povolily takovy ty razovy utahovaky ala 1500-2000 Kc, to je kram tak akorat na ozdobu.
Ja pouzivam pneumatickou racnu (obcas) , ale velkej razovej utahovam mam elektro.

Edit:

ted mam tohle v parametrech to ma proti tomu hechtu dost jinej saci vykon.



Díky za info. Pověz, jak často si ho používal a jak dlouho a hlavně co si k němu měl připojené? Zajímá mě co zažil než se rozpadnul.

Ty vado jak to, že utahovák za 2k nic nepovolí. Dvojka přeci není úplně málo a očekával bych, že to alespoň kolo u auta povolí. Ano když to nepovolí něco z kamionu nebo lokomovtivi ale u osobáku nebo na motorce by to mohlo fachat. Neumím si nějak představit 680nM mě to přijde jak ranec i 320 mi přijde dost. Našel jsem tu taky forum, kde lidi píšou, že pod 1000nM to nemá smysl ale to pak nemá smysl ani Schepach ani Hecht. Asi budu furt jezdit do servisu. Nebudu přeci kupovat orlíka za 25k + nějaký gun za 5 abych udělal 30 šroubů za rok

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký kompresor?

4.8.2017 v 20:06 | Nahoru | #76

vodny píše: Díky za info. Pověz, jak často si ho používal a jak dlouho a hlavně co si k němu měl připojené? Zajímá mě co zažil než se rozpadnul.

Ty vado jak to, že utahovák za 2k nic nepovolí. Dvojka přeci není úplně málo a očekával bych, že to alespoň kolo u auta povolí. Ano když to nepovolí něco z kamionu nebo lokomovtivi ale u osobáku nebo na motorce by to mohlo fachat. Neumím si nějak představit 680nM mě to přijde jak ranec i 320 mi přijde dost. Našel jsem tu taky forum, kde lidi píšou, že pod 1000nM to nemá smysl ale to pak nemá smysl ani Schepach ani Hecht. Asi budu furt jezdit do servisu. Nebudu přeci kupovat orlíka za 25k + nějaký gun za 5 abych udělal 30 šroubů za rok



EDIT: ještě k tomu tlaku v nádobě. Je lepší 10baru a slabší motor nebo 8barů a silnější motor. Podle mě je lepší 10barů a slabší motor co se na použití utahováku týče. Prostě než se vytlačí 10barů tak by mohl být šroub povolený. A to, že se pak bude foukat 10min než může být použitý znovu to bych asi přežil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký kompresor?

4.8.2017 v 20:17 | Nahoru | #77
vodny> největší vliv na výkon pneu nářadí má průměr hadice. i kompresor za desítku povolí matku na kole z kamionu,jen jich nedá 120 v tahu. mám klepačku z roku 85,která makala roky v karose,starej orlík dvoupíst a ještě se nestalo,že bych něco nepovolil. už se ale stalo,že jsem přerval 22mm pevnostní šteft

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký kompresor?

4.8.2017 v 20:22 | Nahoru | #78
nemako> No přesně tak bych si to představoval. Hobby kategorie. Prostě si počkáš než nafouká kompresor a holt nemůže běžet v kuse ale 20 šroubů třeba za hodinku by mohl dát každý hobík na trhu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký kompresor?

4.8.2017 v 20:49 | Nahoru | #79

vodny píše: nemako> No přesně tak bych si to představoval. Hobby kategorie. Prostě si počkáš než nafouká kompresor a holt nemůže běžet v kuse ale 20 šroubů třeba za hodinku by mohl dát každý hobík na trhu.

já to na plno použiju třeba jednou za měsíc,na pžezutí nápravy,což je 20 šroubů povolit a utáhnout. jde to v pohodě,nejsem pneuservis a nepospíchám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký kompresor?

4.8.2017 v 21:23 | Nahoru | #80
nemako> počítám, že bych to používal stejně spíš méně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký kompresor?

5.8.2017 v 16:34 | Nahoru | #81

vodny píše: Díky za info. Pověz, jak často si ho používal a jak dlouho a hlavně co si k němu měl připojené? Zajímá mě co zažil než se rozpadnul.

Ty vado jak to, že utahovák za 2k nic nepovolí. Dvojka přeci není úplně málo a očekával bych, že to alespoň kolo u auta povolí. Ano když to nepovolí něco z kamionu nebo lokomovtivi ale u osobáku nebo na motorce by to mohlo fachat. Neumím si nějak představit 680nM mě to přijde jak ranec i 320 mi přijde dost. Našel jsem tu taky forum, kde lidi píšou, že pod 1000nM to nemá smysl ale to pak nemá smysl ani Schepach ani Hecht. Asi budu furt jezdit do servisu. Nebudu přeci kupovat orlíka za 25k + nějaký gun za 5 abych udělal 30 šroubů za rok



Ten jednopistak jsem pouzival par let v provozu malyho pneuservisu. Po cca 4 letech odesla ventilova podlozka , takova placka / planzeta ktera zavira/otvira.
Je fakt ze po 5 ti letech byl hodne vybehanej , ale pri tech cenach dilu jsem si rekl ze do nej klidne koupim novou vlozku a pist, ale pak rupnula priruba motoru a to uz nemelo cenu.

(reakce na) jaký kompresor?

5.8.2017 v 17:07 | Nahoru | #82
vodny> mám i dvoupíst z bauhausu asi za 6 tisíc s padesátkou vzduchojemem a utáhne to taky. a to má za sebou vyfukování 25 tun hořtice do patra asi 30x tim ale utrhneš šroub a čekáš,než dofouká. mám ale velkou klepačku,malou dává celkem v klidu. na 600nm se utahuje kolo na náklaďáku (hliník) je to 60 kil,na metrová trubce,to je dost.

Naposledy editováno 05.08.2017 17:10:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký kompresor?

7.8.2017 v 12:16 | Nahoru | #83
gugo> Tak to vydržel podle mě dost dlouho pokud makal někde v menším servisu. Tam bych pochopil něco kvalitnějšího. Co si k tomu kompresoru měl připojené?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký kompresor?

7.8.2017 v 13:01 | Nahoru | #84
vodny> Nejvetsi zrout je zouvacka, to 4x odrazis pneu a 400l vzduchu je v riti. Jedu na 100L vzdusniku. Stim jednopistakem jsem vzdycky delal zavody, jestli stihnu tu pneu prezout nez dofouka a vypne. Dneska jsem rad kdyz ji stihnu sundat nez doufouka a vypne.
To ti , ale asi muze bejt jedno, pokud to chces na hobby pouziti ze si povolis za den 4 matky, tak ti musi jakejkoliv 2 pistak stacit.

1 reakcí na tento příspěvek jaký kompresor?

8.8.2017 v 09:21 | Nahoru | #85
Potvrzuji co píše Gugo, mám ten samý dvoupísťák jako on: Scheppach HC 52 DC už asi třetím rokem. Dával jsem za něj necelých 6 tyček. Jediné co jsem s ním udělal, že jsem přenastavil tlakový spínač na 10 bar místo původních 8mi

Přezouvám tím 2 auta a 5 matic na jednom kole dá na vzdušník tak akorát. Mám malou 1/2 palcovou levnou 350Nm bouchačku a na kola to v poho stačí. Horší je to s 150mm vibrační bruskou, ta během chvilky sežere vzdušník a pak už jede jen na to co dává kompresor, je pak dost znát nižší výkon.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký kompresor?

8.8.2017 v 10:24 | Nahoru | #86
gugo> Tak zouvačka je mastodont. Budu foukat, dofukovat kola, a ještě použiji pneu utahovák. I když ještě pokukuji po pískovačce. Občas bych udělal nějaký díl a plechové ráfky. Líbí se mi výsledek ale ty jsou také dost náročné na dodávku vzduchu.

havrajz> Dobrá úprava. To že ti to někde chrupne se asi nebojíš, když jsi to takto poupravil.

Ještě mi povězte, kdybych si ten vzduch chtěl roztahat po garáži. Můžu použít obyčejné PPR trubky co se používají na rozvod vody? nebo jsou nějaký spešl. Koukal jsem u nás ve výrobě, že používají nějaké modré ale i obyčejné PPR.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký kompresor?

8.8.2017 v 10:46 | Nahoru | #87

vodny píše:
havrajz> Dobrá úprava. To že ti to někde chrupne se asi nebojíš, když jsi to takto poupravil.



nee že by mě to nenapadlo, ale že by kvůli o 2 barům většímu přetlaku řachl vzdušník nebo trubky myslím nehrozí...
má to pojistný ventil, na který jsem nemusel šahat a ten pouští tuším při 10,5 bar

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký kompresor?

8.8.2017 v 10:50 | Nahoru | #88

havrajz píše: nee že by mě to nenapadlo, ale že by kvůli o 2 barům většímu přetlaku řachl vzdušník nebo trubky myslím nehrozí...
má to pojistný ventil, na který jsem nemusel šahat a ten pouští tuším při 10,5 bar



Snad to vydrží. Volal jsem do FV plastu a na rozvod vzduchu doporučují trubky označené (PN20 - tlustší stěna). Když jsem ale prošel naší výrobu tak jsem tam našel PN16 a taky to drží.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký kompresor?

8.8.2017 v 11:02 | Nahoru | #89

vodny píše: gugo> Tak zouvačka je mastodont. Budu foukat, dofukovat kola, a ještě použiji pneu utahovák. I když ještě pokukuji po pískovačce. Občas bych udělal nějaký díl a plechové ráfky. Líbí se mi výsledek ale ty jsou také dost náročné na dodávku vzduchu.

havrajz> Dobrá úprava. To že ti to někde chrupne se asi nebojíš, když jsi to takto poupravil.

Ještě mi povězte, kdybych si ten vzduch chtěl roztahat po garáži. Můžu použít obyčejné PPR trubky co se používají na rozvod vody? nebo jsou nějaký spešl. Koukal jsem u nás ve výrobě, že používají nějaké modré ale i obyčejné PPR.



Tak neni duvod aby neco chruplo. Scheppach dela nejakej jejich premiovej co ma davat 10 baru , vzdusnik to ma uplne stejnej a ten komprsor konstrukcne taky neni jinej.
Krom toho ty vzdusniky budou mit testovaci tlak okolo 12 baru min. Toho bych se fakt nebal.
Jina kdyz praskne 10 baru tak je to celkem prd, kdyz ulitne hrdlo u 200 barovy flasky nafoukany na 250 baru, to je jinaci fofr.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký kompresor?

8.8.2017 v 11:17 | Nahoru | #90

vodny píše: Snad to vydrží. Volal jsem do FV plastu a na rozvod vzduchu doporučují trubky označené (PN20 - tlustší stěna). Když jsem ale prošel naší výrobu tak jsem tam našel PN16 a taky to drží.



To je prece uplne jedno. Voboje jak 20 tak 16 jsou trubky pro rozvod vody. Zkusebni tlak v radu je tusim 15 baru na 2 hod, toho bych se fakt nebal.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist