Téma: Zadřené Piaggio X9 - 250 opravit či vyhodit???
29.8.2016 v 22:14
Zdravím vespolek..
včera mi volal kamarád, že uvíznul se skůtrem na dálnici, tak jsem pro něj přijel dodávkou a dneska jsem se na to zběžně mrknul...
Takže jel na maximum a zničeho nic skůtr přestal táhnout, jako když vypnete zapalování, nebo prostě dojde benzín..žádné škubnutí, nebo zvuky z motoru..
Dneska jsem na to mrknul a už při startu mi přišlo, že je motor bez komprese.. Takže jsem zapojil budík a ručička se ani nehla.. Z otvoru na svíčku fouká (píst se pohybuje), ale když zacpu otvor prstem - naprosto žádný tlak..
Při pokusu o startování z výfuku fouká..
Jelikož jsem si všiml, že po zapnutí klíčku nesvítí kontrolka oleje (nefunguje), tak jsem zkontroloval olej a v motoru se žádný nenacházel..
Takže je vcelku jasné, že se něco zadřelo.. Co mě ovšem zaráží, čekal bych zadření na klice, čekal bych zadřenou vačku, zadřený píst, ale motor jde zlehka (až moc)..
Je možné, že by jako první se zadřel výfukový ventil, zůstal otevřený, potkal se s pístem a teď je sice vše uvolněné a nedovírá se pouze ten ventil???
Samozřejmě že první rada bude, ať to rozeberu, ale dnes jsem tomu věnoval několik hodin a podařilo se mi to akorát tak odplastovat.. Abych sundal ventilový víko, musí jednoznačně motor ven a k tomu se dostanu až o víkendu a teď mi to prostě vrtá v hlavě..
Jedná se o Piaggio X9 250 s motorem Honda...
Díky
macman
Naposledy editováno 02.09.2016 21:00:49
včera mi volal kamarád, že uvíznul se skůtrem na dálnici, tak jsem pro něj přijel dodávkou a dneska jsem se na to zběžně mrknul...
Takže jel na maximum a zničeho nic skůtr přestal táhnout, jako když vypnete zapalování, nebo prostě dojde benzín..žádné škubnutí, nebo zvuky z motoru..
Dneska jsem na to mrknul a už při startu mi přišlo, že je motor bez komprese.. Takže jsem zapojil budík a ručička se ani nehla.. Z otvoru na svíčku fouká (píst se pohybuje), ale když zacpu otvor prstem - naprosto žádný tlak..
Při pokusu o startování z výfuku fouká..
Jelikož jsem si všiml, že po zapnutí klíčku nesvítí kontrolka oleje (nefunguje), tak jsem zkontroloval olej a v motoru se žádný nenacházel..
Takže je vcelku jasné, že se něco zadřelo.. Co mě ovšem zaráží, čekal bych zadření na klice, čekal bych zadřenou vačku, zadřený píst, ale motor jde zlehka (až moc)..
Je možné, že by jako první se zadřel výfukový ventil, zůstal otevřený, potkal se s pístem a teď je sice vše uvolněné a nedovírá se pouze ten ventil???
Samozřejmě že první rada bude, ať to rozeberu, ale dnes jsem tomu věnoval několik hodin a podařilo se mi to akorát tak odplastovat.. Abych sundal ventilový víko, musí jednoznačně motor ven a k tomu se dostanu až o víkendu a teď mi to prostě vrtá v hlavě..
Jedná se o Piaggio X9 250 s motorem Honda...
Díky
macman
Naposledy editováno 02.09.2016 21:00:49
Tak prohlídnuto kamerou... Neviděl jsem sice celý píst, ale zbytek vypadá ok... Přece jenom propálený píst nejčastěji zapříčiní chudá směs, ale tady i barva svíčky a povrch pístu vypadá OK...
Setkal jsem se s poškrábaným válcem i kroužkami na maděru, ale přece jenom nějaký náznak komprese byl, tady je komprese opravdu nula...
Zkusil jsem stříknout deci oleje nad píst, uvidím jestli tam zítra bude...
Setkal jsem se s poškrábaným válcem i kroužkami na maděru, ale přece jenom nějaký náznak komprese byl, tady je komprese opravdu nula...
Zkusil jsem stříknout deci oleje nad píst, uvidím jestli tam zítra bude...
1 reakcí na tento příspěvek Zadřené Piaggio X9 - 250 opravit či vyhodit???
Prasklej rozvodovej řetěz?
To mne taky napadlo.. jediný způsob jak to zjistit než vymontuju celý motor je asi vyndat napínák a podívat se, jestli má vůbec co napínat.. Napínák jsem zahlédl a snad se k němu dostanu... Zítra zkusím, jestli bude chvíli čas...
díky za nápady..
díky za nápady..
Jestli tam není vůbec žádná komprese, tak to umřelo dole...i podpaleny ventil vždycky nějakou kompresi udělá...a že by tam visel nějaký ventil - záleží na konstrukci, ale u moderních motorů to není bez potkani s pístem možné...
Jeste mě napadly zapečené kruhy...
Inu stejně ti nezbyde nic jiného, než provést alespoň menší rozborku...
Jeste mě napadly zapečené kruhy...
Inu stejně ti nezbyde nic jiného, než provést alespoň menší rozborku...
Takže, konečně jsem to rozebral a můžu popsat postupný průběh destrukce...
1/ začala se zadírat vačka a dřela se o vahadla nasucho = vačka má hluboké rýhy a vahadla taky
2/ zadřelo se výfukové vahadlo v otevřené poloze
3/ výfukový ventil se skamarádil s pístem a ohnul se.. Nemám ještě sundanou palici, tak nevím jak dopadlo sedlo, jestli je na výměnu jen ventil, nebo celá palice..
4/ motor se zastavil
Vzhledem k tomu, že nevím jestli není chycená klika... myslím že oprava nemá smysl...
1/ začala se zadírat vačka a dřela se o vahadla nasucho = vačka má hluboké rýhy a vahadla taky
2/ zadřelo se výfukové vahadlo v otevřené poloze
3/ výfukový ventil se skamarádil s pístem a ohnul se.. Nemám ještě sundanou palici, tak nevím jak dopadlo sedlo, jestli je na výměnu jen ventil, nebo celá palice..
4/ motor se zastavil
Vzhledem k tomu, že nevím jestli není chycená klika... myslím že oprava nemá smysl...
Kompletně rozebráno...
Takže vačka totálně vyhřátá a vybroušená, ventilové víko na odpis, jelikož vahadlo se muselo prakticky vysekat (muselo mu být fakt horko, byl tam třecí svár), ventil ohnutý (bohužel jsem nesehnal samotný ventil, pouze celou hlavu s ventily - takže výměna hlavy..), píst je OK, ale stírací kroužek je lehonce zapečený - proto asi motor ztratil olej...
Spočítal jsem cenu dílů, dalo by se vejít do 6.000,- což by nebylo tak hrozné. Klika se sice točí zvolna a ani ojnice nemá žádnou známku poškození.. Jenže.. Klika u ojničního ložiska a celá ojnice je zbarvená do modra, jak jí bylo horko..
Má tedy cenu riskovat investici 6.000,- když může být načatá klika???
Takže vačka totálně vyhřátá a vybroušená, ventilové víko na odpis, jelikož vahadlo se muselo prakticky vysekat (muselo mu být fakt horko, byl tam třecí svár), ventil ohnutý (bohužel jsem nesehnal samotný ventil, pouze celou hlavu s ventily - takže výměna hlavy..), píst je OK, ale stírací kroužek je lehonce zapečený - proto asi motor ztratil olej...
Spočítal jsem cenu dílů, dalo by se vejít do 6.000,- což by nebylo tak hrozné. Klika se sice točí zvolna a ani ojnice nemá žádnou známku poškození.. Jenže.. Klika u ojničního ložiska a celá ojnice je zbarvená do modra, jak jí bylo horko..
Má tedy cenu riskovat investici 6.000,- když může být načatá klika???
A šla ta klika volně, nebo už byla v téhle fázi přidřená??? "Poctivá oprava" toho motoru asi fakt nemá smysl.. řešil jsem s tím kamarádem že bychom prostě vyměnili jen ten výfukový ventil a nechali přeleštit vačku s vahadlama a jezdil by do doby než mu to klekne... Motory na tenhle model tak prostě nějak nikdy nejsou a skůtr se dá sehnat funkční za 12000 z dovozu, takže velká investice je nesmyslná...
Takže jsem navštívil prodejnu náhradních dílů a poptal cenu ventilu.... Chtějí za něj 3600,- Nečekal jsem že bude stát pár korun, ale i tuningová sada obou ventilů od Malossi se dá sehnat za 2200,-.. Nevím jestli se zbláznilo Piaggio, nebo Honda.. ale zatím to vypadá že skůtr prostě dojezdil a pude na díly..
macman
Takže jsem navštívil prodejnu náhradních dílů a poptal cenu ventilu.... Chtějí za něj 3600,- Nečekal jsem že bude stát pár korun, ale i tuningová sada obou ventilů od Malossi se dá sehnat za 2200,-.. Nevím jestli se zbláznilo Piaggio, nebo Honda.. ale zatím to vypadá že skůtr prostě dojezdil a pude na díly..
macman
Zdravím,je to smůla a všechny nás to jednou čeká.Pokud by se něco rozprodávalo na ND,tak se hlásím.....konkrétně by mne zajímal karbec,spojka,zadní brzdový kotouč a určitě ještě něco.Když tak dejte info zda a za kolik.S pozdravem MŠ.
1 reakcí na tento příspěvek Zadřené Piaggio X9 - 250 opravit či vyhodit???
OK.. pokud neseženu nějakou havárku X9 jakékoliv kubatury s dobrým motorem, tak jsem rozhodnutej ho nechat na díly.. Ale nebudu prodávat jednotlivé kusy, spíše to nechám za mrzký peníz komplet... Pokud na to nepospícháš, tak do měsíce to rozhodnu a pošlu ti SZ..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Piaggio x9 200 Piaggio X9 | peterka95 | 1 | 15.8.2024 v 01:35 Milan1963 |
Piaggio startuje pořád Piaggio X9 | Galuskyn | 4 | 12.6.2024 v 15:36 Galuskyn |
imobilizer Piaggio X9 | Vojto1966 | 1 | 2.3.2024 v 17:39 citron666 |
nereaguje na otočenie klučika Piaggio X9 | Vojto1966 | 13 | 19.2.2024 v 13:43 Vojto1966 |
Piaggio X9 evolution 500 elektroinš... Piaggio X9 | BlackX9 | 2 | 11.2.2024 v 21:21 Ja_Va |