paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

2.6.2017 v 12:56 | Nahoru | #62731

elevator píše: Když jsem tu minulý rok menší rozetu zmínil tak Zdenál napsal, že je tam nějaký uskalí a menší rozeta tam nejde. Doporučoval vyměnil zadní 16" kolo za 18".


A co + 1zub na pastorku? Já jsem to udělal na Kývačce, protože jezdím sám a je to ideál. Na rovinkách se motor zbytečně netočí a většinu kopců dám na 4 i tak. Žádné extra snížení výkonu jsem nepozoroval. Udělalo to asi +7km/hod.
Chtěl jsem to udělat i na SUzuce, protože mám při cestování dlouhé přejezdy, ale než jsem dojel sadu, prodal jsem ji.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.6.2017 v 15:05 | Nahoru | #62732
fidlimydli> Nikdy jsem skútra ( kromě ČZ 175 mého bráchy ) neřídil, ale věřím, že do města je to dobré. Taky jsem o tom pro dceru uvažoval, jenže tak zvlášt' ted', když mně srazilo z motorky auto, už nechce. Vloni jsem koupil auto s automatem, to je podobné. Parádní jízda po Praze, ve městě s křižovatkami. Jenže - to řazení mi nějak chybí. Variátor a automat považuju za výborné vynálezy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.6.2017 v 15:23 | Nahoru | #62733
milan1963>
Mě zase na Kývačce chybí tlačítko. Za každou křižovatkou troubím, jak se automaticky snažím vypnout blinkry.

A když jsem měl nový skútr, zarval jsem při vytočeném motoru za levou páku a cuklo mi v noze. Málem jsem hodil držku jak mi zapištělo zadní kolo. Kdo si má pamatovat, že je místo spojky brzda.
Pak sednu na kolo a tam je přední se zadní brzdou zase obráceně. Věčně přmýšlím na co sáhnout.

Naposledy editováno 02.06.2017 15:32:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.6.2017 v 18:46 | Nahoru | #62734
fidlimydli> Brzdy jsou mazec a co potom, kdyz u kejvy řadim dolu a u Varadera obracene. Jednou na vytočenou trojku jsem tam vrznul misto ctyrky dvojku a malem si ustlal. :)

(reakce na) Jawablázni

2.6.2017 v 20:00 | Nahoru | #62735
Verdom> To se mi několikrát taky stalo. Ještě s 650 jsem v asi 70 místo čtyřky dal dvojku. Nikomu to nepřeju...jednoválec se předvedl s "plnou parádou" ...myslel jsem si, že takové nemehlo jsem sám, no ale vidím, že se to stává i dalším.
Stejně se mi zdá přirozenější řadit jednotku nahoru a ostatní dolu. Má to tak pionýr, péráky, kývačky...jezdím tak od 15 let a často se přistihnu, že i na 660 přemýšlím, jak mám řadit.
Na pérákovi jezdím 35 rokem, tam řadím automaticky - vždy dobře.

Naposledy editováno 02.06.2017 20:02:28

Jawablázni

2.6.2017 v 20:35 | Nahoru | #62736
Taky se mi to stalo kdysi ja MZete... Zvyklej z fichtla jsem tam do kopce po vytocene trojce kopl dvojku... Myslel jsem, ze budu chytat píst co se na me přijde podivat

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.6.2017 v 20:39 | Nahoru | #62737
hlásím se do klubu ještě větší mazec je starej norton s řazením na pravo a brzdou na levo

Jawablázni

2.6.2017 v 21:45 | Nahoru | #62738
K té Travelce 125...
Ten stroj má řetaz 1/2"x5/16", to jest běžný jawský, na sériové motorky.
Dvěpade má 5/8"x1/4", takže tam jsou na upraveném unašeči úplně jiné zuby...
Sériová produkce na ten malý řetaz měla rozetu nejmenší na Panelku, ta měla, tuším, 46 zubů.
V zásadě, pokud chcu měnit sekundární převod do rychla, nejjednodušší je vždy výměna pastorku za největší, jaký tam vleze. Rozeta je poněkud složitější věc a větší kolo - to sem myslel spíš ze srandy, protože by se nemuselo vlézt do prostoru, který je k dispozici (v celém průběhu zdvihu pérování) a taky do kyvky...
A taky se mírně změní geometrie podvozku, co má vliv na stabilitu a obratnost - jednoduše řečeno...
125ku jsem viděl s 250ků motorem, ale jednoválcem. Kdybych nevěděl, že je to dvěpade, nepoznal bych to.
Nicméně - pokud motor na otáčky max. krouťáku jede odpovídající cestovní rychlostí - u dvácy by to mohlo být tak okolo 80 km/h a maximálku to dosahuje při otáčkách maximálního výkonu, je celkový převod správný...

Naposledy editováno 02.06.2017 21:46:32

Jawablázni

2.6.2017 v 21:59 | Nahoru | #62739
Opačné řazení je klasika. Taky kolikrát přemýšlím. Ale na novější Jawy prý existuje nějaká obrácená kulisa.

Kamarád Ind mi nabízel, že půjčí od kámoše Enfielda a projedeme se po Bombaji. Souhlasil jsem jen za podmímky, že to bude novější typ se současným ovládáním. S tím původním anglickým zrcadlově převráceným bych se zabil. Už tak jsem těžce zvládal ten chaos a měl problém s levostranným provozem. Amar mi co chvíli mlátil do zad a řval: GO left!

Edit: Jo a aby to nebylo málo, tak 125ccm v Indii mají řazení dokolečka jako kolovrátek. Neutrál, 1234, neutrál 1234 .... navíc neutrál je plnohodnotný kvalt a když tam chceš při závratné rychlosti prdnout 5, která tam není, proženeš motor naprázdno. To samé, když si chceš v křižovatce podřadit a pod jedničkou nic není, tak zůstaneš stát. Když k tomu připočteš ještě řazení pata - špička jako na praseti, taky je nad čím přemýšlet.

Naposledy editováno 02.06.2017 22:10:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.6.2017 v 22:06 | Nahoru | #62740

nemako píše: hlásím se do klubu ještě větší mazec je starej norton s řazením na pravo a brzdou na levo


Když jsme u toho - ten Norton, to je prostě Anglie, ale řídili jste někdo Škodu 422 nebo 430 z konce 20. let ? Já občas mívám tu čest. Volant vpravo nevadí, jsem zvyklý. Řadí se tam krásně, meziplynu stačí málo, ale nesmí se splést nohy. Vpravo je spojka, uprostřed plyn a vlevo brzda. Když do ní přesednu ze Škody 120, to se někdy dějí věci...tam se opravdu musí přemýšlet.

Jawablázni

2.6.2017 v 22:51 | Nahoru | #62741
Tož tak jsem to dnes dal na otočku přes Angliu a skooooknul jim ty jejich šutry Stounhenge






viz deník
http://www.motorkari...etail&ddid=65804

(reakce na) Jawablázni

2.6.2017 v 22:59 | Nahoru | #62742
milan1963> Zkrátka zvyk je železná košile Největší sranda u volantu vpravo byla, kdyz jsem furt šmátral pravou rukou po fofrklacku a byla tam jen klička na okno
Btw. zdravím z Jawa Rally v Tilburgu.

Jawablázni

2.6.2017 v 23:34 | Nahoru | #62743
Taky hlásím návrat od bratou Slovákou. Slovensko je fakt pěkný a především oboje Tatry. Počasí paráda. Jawení žádný, krom 2 pojistek během 2km cca v půlce trasy Závadu jsem nenašel, pak už zase jela jak z praku.

10dní, 2196km





Jawablázni

3.6.2017 v 08:11 | Nahoru | #62744
sema,kehaj-Pěkně výletujete.

Jawablázni

3.6.2017 v 08:57 | Nahoru | #62745
kehaj: mě tajto vyškolil ten třetí nezapojený kontakt na přerušovači blinkrů. po pár poijistkách jsem ho radší pořádně odizoloval. no nic, už mě nebaví číst, startuju směrem jihozápad na tříhodinovou projížďku

Jawablázni

3.6.2017 v 13:00 | Nahoru | #62746
Tak jsem dnes očíhnul na živo tu novou Jawu 350 OHC. Ne že bych si ji pořídil, ale musím říct, že vypadá celkem slušně a i ten 4T vzducháč s žebrama tomu sluší.
Jediné co bije do očí jsou ty svody a koncovka výfuku uletěná mimo dobu na kterou "konopnice" odkazuje.
I když je to jen rebrand, vyypadá Jawácky a co je nejdůležitější: Normálně nastartovala a odjela.

Jawablázni

3.6.2017 v 17:31 | Nahoru | #62747
Sema, Kehaj: závidím. Já to dnes zkusil na kole, šlo to. Ale Tilburg to nenahradí.




Navštívil jsem pramen řeky Jihlava.





... a dojel ke Studánce Páně pod nejvyšší horou ČM vysočiny Javořicí. Na galuskovém Favoritu se mimo asfalt moc nemůže.

Jawablázni

4.6.2017 v 09:08 | Nahoru | #62748
Stadioňáci, kolik máte zubů na pastorku a rozetě sekundáru?
Nějak mi to tu v horských kopcích na dvojku vadne i po zajetí a jednička s originál převodovkou je zase hodně dopomala. Vím, že se dělá převodovka s delší jedničkou, ale louskat to po 1500, když zbytek funguje na výbornou se mi zatím nechce. ;)

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.6.2017 v 09:17 | Nahoru | #62749
Jsou nějkaká úskalí při výměně čepu kyvné vydlice na 639. Někde jsem četl že občas to chce i velkou palici na vyražení. Mám bobky to rozdělat a pak si nevědět rady. Vůle zatím není velká ale jezdíme dost ve dvou a splnou bagáží takže.........

(reakce na) Jawablázni

4.6.2017 v 09:54 | Nahoru | #62750
kehaj> jestli máš vůli, tak by se ti mohli občas rozkmitat řídítka.Jestli to nedělá, tak bych to asi neřešil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.6.2017 v 11:04 | Nahoru | #62751
kehaj> občas to chce dokonce i lis, nebo dokonce flexu a novou kyvku
záleží jestli se to občas podařilo promazat vazelínou přes tu maznici, nebo jestli se na to prdělo a nechalo zarůst....
jinak já jsem musel vyměnit čep i pouzdra, i když jsem to pravidelně mazal a rozebral bez násilí
- pouzdra byly už chycený a vydíraly ty metaloplasty furt dokola, takový nekonečný příbeh, vydrželo vždy tak 3000 km a znovu se objevila vůle a dával jsem nový plasty

(reakce na) Jawablázni

4.6.2017 v 11:09 | Nahoru | #62752

kehaj píše: Jsou nějkaká úskalí při výměně čepu kyvné vydlice na 639. Někde jsem četl že občas to chce i velkou palici na vyražení. Mám bobky to rozdělat a pak si nevědět rady. Vůle zatím není velká ale jezdíme dost ve dvou a splnou bagáží takže.........



Vždy je to o tom, mít nářadí. Nalisuješ (stačí závitová tyč, podložky), pak třeba zjistíš, že se po nalisování musí přestružit futra, aby tam šel čep, pak už stačí truhlářská svěrka. Když si vše připravíš, není to nic problematického.

(reakce na) Jawablázni

4.6.2017 v 11:13 | Nahoru | #62753

maabo píše: kehaj> občas to chce dokonce i lis, nebo dokonce flexu a novou kyvku



To snad ne... v nejhorším se to dá odlepit letlampou.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.6.2017 v 12:16 | Nahoru | #62754
Kyvku mažu tak 4x do roka,zatím furt vazelína vylejzá všude kde má,ani nevím,jestli se uložení u čízy nějak liší od uložení u Jawy. habych věděl,co mne jednou čeká.

Jawablázni

4.6.2017 v 13:46 | Nahoru | #62755
Hoši, na Jáwě 639 néni žádná maznička, vlastní uložení vidlice jsou jen rozpěrky a na nich sítko s omastkem...
Běží to přímo ve vyvrtaných dírách v kyvce.
Čep kývačky je trubka a v ní hřídel páky brzdy.
To jenom pro pořádek .
Pokud to nikdo nikdy nerozdělal a nenamazal (zejména proti korozi), tož to bude pěkná práce...(u Jawy se to má, podle Mazacího plánu, dělat každých 6.000 km).
Abych se s tím nemusel každů chvílu srát, namontoval sem kdysi na kyvku třindy maznici...a po ptákách (vždycky si u takových věcí vzpomenu na prohlášení šéfa konstrukce u Jaguáru - samomazná pouzdra jsou fajn, ale lepší je mít možnost důležitá uložení podvozku namazat...).
Vřele doporučuju udělat - rozdělat a namazat toto uložení na jakémkoliv stroji co nejdřív po zakoupení (i nového stroje), protože náklady na mazací tuk u výrobce jsou zřejmě přísně hlídané...
Čep kývačky by na řádně udržované motorce jakéhokoliv typu měl jít vytáhnout rukou, stejně tak demontáž přepákování musí jít bez jakéhokoliv násilí...
Není-li tomu tak, může být, krom teda rzi, na vině i deformovaný rám...

Jawablázni

4.6.2017 v 14:40 | Nahoru | #62756
Vůle není velká, řidítka nekmitaj a mašina stopu drží i když je pustím jak plně zatíženej tak solo. Tak zatím budu jezdit a prubnu sehnat mechanika na opravu.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.6.2017 v 19:39 | Nahoru | #62757
J639 mazničku má šikovně nasměrovanou dopředu a lehce dolu Takže mazat se dá, když je motor venku a nebo s tou maznicí co má hadici.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.6.2017 v 15:52 | Nahoru | #62758
Wenca> záleží na co jsi zvyklí. Je veřejné tajemství že jsem na tom vehiclu dal ve dvou lidech za 14dnů sever Skotska (5500km). Nicméně na běžné ježdění by mě to asi nebavilo. Opravdu je to spíš na ryby a na silnice 3. třídy, protže jinak budeš brzda. V 90kmh to slušně vybruje, maximálka asi 95kmh, ideál tak 70kmh. Pohodlné to však je. Dva lidi to uveze bez problému a nepoznáš moc rozdíl. Záleží na co to chceš. Spotřebu jsem tehdá měl od 3,5-4,5l. Posez jak na třindě, ale když jsem to celé dny rval nabalený ve dvou po dálnici v Anglii 80-95kmh chtělo to strčit srdce do kapsy, jinak by ti ho to urvalo, ale ta motorka to dala to jo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.6.2017 v 16:38 | Nahoru | #62759

Čmoud píše: J639 mazničku má šikovně nasměrovanou dopředu a lehce dolu Takže mazat se dá, když je motor venku a nebo s tou maznicí co má hadici.


No jó, zase to ode mě pajcli .
Ono to tak musí byt, protože jinak se dovrtáš mimo zájmový prostor.
Nicméně - ono to bylo v roce 82 a to už je roků - měl sem to udělané tak, že to šlo normální dekalamitků a i s tímto záměrem sem to tunil, páč otravovat se s mazacím lisem na pásák...
Měl sem tam maznici M6.
No a nešla by tam namontit ohlá maznice?

(reakce na) Jawablázni

5.6.2017 v 17:27 | Nahoru | #62760
Zdenalbenal> šla
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist