Joda>Převodovka na to nic. Když dokažeš v čas a rychle zařadit, při puštěnym plynu, tak to s převodovkou nic neudělá. No ale když tp zkoníš tak tak ucejtíš pěknej kopanec. A to se ani tobě ani převodovce libyt nebude hehe.
no..při puštěném plynu je blbost. Plyn musíš mít v poloze aby motor nebyl v záběru, ale taky aby nebrzdil motorem. Prostě to chce vychytat ty "neutální otáčky". Takže když někdo jen pustí plyn tak bude počítat zuby
Sausage>když to tak čtu tak mi nedá se nezeptat co máte všichni s levou rukou že nemůžete hrábnout na spojku??? když čtu ty obštrukce jak hledat neutrální otáčky a počítání zubů motor v tahu nebo zavřenej plyn. Jsou to všechno kraviny. Spojka je od toho aby se odpojovalo a spojovalo tak proč vymejšlet krávoviny, který jsou pro vás jako turistické jezdce úplně k hovnu
máš recht... turisti šetří desetinky sekundy ..já osobně řadím bez spojky jen vyjímečně.
A vůbec, kupte si skůtry a máte klid
Sausage>když to tak čtu tak mi nedá se nezeptat co máte všichni s levou rukou že nemůžete hrábnout na spojku??? když čtu ty obštrukce jak hledat neutrální otáčky a počítání zubů motor v tahu nebo zavřenej plyn. Jsou to všechno kraviny. Spojka je od toho aby se odpojovalo a spojovalo tak proč vymejšlet krávoviny, který jsou pro vás jako turistické jezdce úplně k hovnu
Kdyz je to bez spojky tissi a hladsi, tak proc jeste delat ukon navic a mit to hlucnejsi a hrubejsi? Spojka je na zvedani na zada. Ale vicemene spojku pouzivam, proste jak kdy. Na sprintech a okruhu je to jasny, po zadnim je to taky lepsi bez ni.
Vcera mi to po zadech slo (ale neradil sem), sem to zvedal kolem 70kmh a jel hodne dlouho, ustalil sem to kolem 130 a jen sledoval 131,132,133,134,135,136, pak mi to trochu kleslo a zas 145,146,147,148. . . . . . dobry je to lol , taky sem jednou zkusil mackat zadni brzdu a zvykat si na ni, docela to slo, kdysi davno sem s tim prastil zpatky, ted to bylo lepsi, ze sem zustaval nahore a moh si zvykat. :) Parkrat sem to i ve dvou zved na 2 ve 150, to byl hukot uz... lol
... jinak já nahoru někdy S a někdy BEZ, dolů ale vždycky S! Dneska jsem se poptával u eště větších "odporníků" - a ťukaj si na čelo, řadit dolů BEZ
rydlas>Nahoru jde řadit bez spojky od dvojky vejš...je to nejlepší a nejrychlejší řazení...já už ani jinak nejezdim... dolů se musí se spojkou... finta je ve správným puštěním plynu a kopnutí kvaltu... probíhá to asi tak, že lehce pustím plyn a v ten samej moment to tam kopnu... celý to trvaá tak 0,2 sekundy.. (Jak F1 )
kdyžz to budeš dělat poprvý, tak se špičkou nohy lehce opři o páčku a jakmile povolíš plyn tak ucejtíš, jak to tam samo zapadne... převodovce to fakt nijak neškodí...
ty woe, jiste ze jde radid bez spojky, jen by zajimalo jakoej to ma vyznam ??? Aha uz to vim, na 100km pokud nepojedes furt po dalnici zaradis tak 40krat +- autobus, tak ze na tom miste budes o 40x0.2sekundy drive hmm
A TO SE VYPLATIlol lol
Desmo>rydlas>Nahoru jde řadit bez spojky od dvojky vejš...je to nejlepší a nejrychlejší řazení...já už ani jinak nejezdim... dolů se musí se spojkou... finta je ve správným puštěním plynu a kopnutí kvaltu... probíhá to asi tak, že lehce pustím plyn a v ten samej moment to tam kopnu... celý to trvaá tak 0,2 sekundy.. (Jak F1 )
kdyžz to budeš dělat poprvý, tak se špičkou nohy lehce opři o páčku a jakmile povolíš plyn tak ucejtíš, jak to tam samo zapadne... převodovce to fakt nijak neškodí...
ty woe, jiste ze jde radid bez spojky, jen by zajimalo jakoej to ma vyznam ??? Aha uz to vim, na 100km pokud nepojedes furt po dalnici zaradis tak 40krat +- autobus, tak ze na tom miste budes o 40x0.2sekundy drive hmm
A TO SE VYPLATIlol lol
Ty ses slepej, sundej si tu ksiltovku. lol
"Kdyz je to bez spojky tissi a hladsi, tak proc jeste delat ukon navic a mit to hlucnejsi a hrubejsi? "
2500 km, ale zkusím to.
ted sem jezdil a schvalne sem to sledoval, je to jak po masle, v nizkych otackach nahoru uplne to tam lehounce zacvakne, ve vyssich taky
je to hrozne jednoduchy, neni treba byt nejaky profik, proste jedu konstatni rychlosti, lehounce uberu plyn (milimetr) a v ten moment jak ubiram to tam cvaknu
pri akceleraci je treba ubrat jen trochu vic, aby se motor dostal ze zaberu
A abych to jen tak neodsuzoval, jiz pátým rokem radim se spojkou tak jsem to ted taky zkusil bez...no..jde to kdyz clovek vychyta ty spravne otacky a pada to tam relativne hladce,jak nahoru tak dolu, nicmene porad mam pocit ze delam neco spatne takze se budu drzet spojky..
PS: Radsi si rozjebu lamely nez prevodovku
PS2: Pohledem do katalogu motodoplnku zjistuju ze sada spojkovych lamel na mou mašinu stoji 1480 kč vč DPH, kolikpak asi stoji vyjebana prevodovka - resume? Viz. PS1
Naposledy editováno 12.04.2008 14:01:04
A abych to jen tak neodsuzoval, jiz pátým rokem radim se spojkou tak jsem to ted taky zkusil bez...no..jde to kdyz clovek vychyta ty spravne otacky a pada to tam relativne hladce,jak nahoru tak dolu, nicmene porad mam pocit ze delam neco spatne takze se budu drzet spojky..
Dolů to opravdu radši nedělej, ale nahoru je to fakt jedno
Jo, a to je dobrý kec, že to dělají profíci. lol Neřekli to jinak? Třeba, že když honíš na závodech desetiny, tak se ti to hodí, ale pak to zahodíš nebo prodáš nějakému joudovi?
Naposledy editováno 12.04.2008 16:39:27
Dolík .>Bubrak ZX10R> jenomže několik desítek tisíc je málo na zjištění, jestli je to OK nebo není. a předpokládám, že si to nerozdělával, takže nevíš, jestli to bylo OK nebo ne...
Jo, a to je dobrý kec, že to dělají profíci. lol Neřekli to jinak? Třeba, že když honíš na závodech desetiny, tak se ti to hodí, ale pak to zahodíš nebo prodáš nějakému joudovi?
No hlavne to fungovalo stejne jako pred desitkama tisic km, to je pro me dukaz. :) S tema profikama to tu psal nekdo jinej... A jak sem uz psal 2x, je to bez spojky hladsi a tissi. Pro me opet dukaz, ze je to i setrnejsi nez se spojkou. Takze si klidne se spojkou nicte prevodovky, me je to jedno. lol
Naposledy editováno 13.04.2008 10:27:38
Bez spojky dojde ke snížení otáček ve chvíly kdy motor nejde v tahu o přibližně tisíc otáček. Všechny díly počínaje řetězem až převodovkou konče jsou ale stále připravené a napnuté. Nedojde k trhnutí řetězu a tím ani k jeho poškozování.
A zkuste si sami, jakou má setrvačnost motor, když ho vytočíte na 4000 a pustíte. Myslím že ve většíně případů otáčky klesnou ve vteřině na volnoběh. Takže zpomalení o 1 tis. ot./min motoru těžko uškodí.
To že to pro převodovku nic neni, už tady bylo taky řečeno. A to že to má zanedbatelný vliv na rychlost řazení je asi úplně vedlejší.
Ale to co mě víc zajímá. Jesti je to tak jak říkám. Pak je dokonce řazení nahoru bez spojky k motorce šetrnější. ???