pokud hledáte příležitost jak zabít trochu času a máte zkušenosti s autem splňující níže uvedené, rád si přečtu příspěvky k věci i ty méně užitečné
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Potřebuji sehnat do podzimu tohoto roku auto, protože stávající bude muset jít z domu. Doteď jsem jezdil hlavně Opelem Omegou combi (2.0, benzín). Takže jsem zvyklý na větší auto včetně všech jeho kladů i záporů.
Hledám za něj nějakou náhradu, která by měla splňovat:
- karoserie kombi
- klima
- spolehlivost (nemůžu si dovolit zásadní poruchu hned po koupi, je to loterie ale ať je šance na "výhru" co nejnižší)
- cena do cca 120 000,- (chci se vejít i se servisem po koupi do 150 000,- víc není reálné)
- ideálně 4x4
- spotřeba do 10 l / 100 km
Pro 4x4 jsem se rozhodnul především proto, že bydlím ve vesnici, která už je malinko výš, letos už jsem několikrát zůstal stát... Často se dostanu do hor a radši bych měl jistotu. Občas nějaká polňačka, ale SUV není třeba.
Jako druhé auto zůstane benzínové Punto, takže malou nákupní tašku už nepotřebuju
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Zdá se mi to nebo je už jediná varianta něco od Subaru? Nabídka bazarů je celkem chudá...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma
Piwell píše: V70, že? S automatem? 120 nebo 136 kW?
Gen3, manual, 120kW (takze to nema na kufru D5 ale 2.4d)
1 reakcí na tento příspěvek První vlastní auto - zimní téma
..pokud bych vybíral, tak buď tohle nebo 1,8 t..
..teď jezdím OII Scout 2,0 FSI a taky to jde, jenom tomu chybí ten zátah turba, takže veliká škoda/Škoda, že do toho nedávali můj oblíbený 1,8 TSI....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma
Naposledy editováno 10.01.2017 22:45:12
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma
Piwell píše: assassin> Já že mám nějakých necelých 6 týdnů V70 II D5 (2.4 120kW, 2005 - facelift, tzn. bez DPF, manuál 5q, 320k km) a jezdim zatim od cca. 5,5 do 7. Těch asi 5,5 byla klidná jízda na dálku (75% dálnice), "normálně" u mě asi kolem 6,2 - 6,7 (a to včetně několika jízd s vozejkem s cca. 5 metrákama), na těch 7 jsem se dostal teď v mrazech, kdy docela bufíkuju, takže zkreslená hodnota. Zatim jsem najel nějaký 2000 km, ale už se něco soudit dá. Spotřeba počítaná, PC je tak trochu vedle.
Jo me pc keca taky o 0.7 - 1 litru. Uz jsme to tu resili s freedomem - bez dpf to zere o litr az dva min.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma
assassin píše: Jo me pc keca taky o 0.7 - 1 litru. Uz jsme to tu resili s freedomem - bez dpf to zere o litr az dva min.
Tak to sedí. Napočítal jsem rozdíl zatím vždy o 0,7 - 0,8 l/100. Tankováno několikrát, naposled dnes, nikdy ne bohužel z prázdný nádrže. Ale jak vidno, je to tak. No každopádně to jede dobře a žere to velmi slušně na to, jak to jede. Předtim jsem měl G IV combi PD 74kW a jezdil jsem stejným stylem za 6. Jak jsem ale vzal vozejk, šlo to nezanedbatelně nahoru. On i tak byl jenom o nějakých 230kg lehčí než toto V70.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma
1100Virago píše: Piwell: Jenže ty máš poslední Volvo, i když vyráběné pod Fordem. assassin má Forda s nápisem Volvo
Upřesnění je, že V70 II sice bylo vyráběné už za vlády Fordu, ale bylo kompletně hotové dříve, tudíž se dá řící, že jde ještě skutečně o Volvo (platforma P2). V70 III je na platformě Ford EUCD (platforma P3).
Piwell píše: Tak to sedí. Napočítal jsem rozdíl zatím vždy o 0,7 - 0,8 l/100. Tankováno několikrát, naposled dnes, nikdy ne bohužel z prázdný nádrže. Ale jak vidno, je to tak. No každopádně to jede dobře a žere to velmi slušně na to, jak to jede. Předtim jsem měl G IV combi PD 74kW a jezdil jsem stejným stylem za 6. Jak jsem ale vzal vozejk, šlo to nezanedbatelně nahoru. On i tak byl jenom o nějakých 230kg lehčí než toto V70.
ja na to vzdycky nadaval, ale nejak jsem si casem zvykl a neni to spatny auto - a k te spotrebe, ono to neumi jet uplne za malo, kdyz jedes styl pan klobouk, ale zas to nijak zvlast nezere kdyz stojis na podlaze, takze jsem si zvykl jezdit 170-190 (nemecko samozrejme) a vetsinou s e v kombinaci vejdu do 9ti, takze pohoda...
od g4 to musi byt slusnej skok. btw mame zhruba podobne najeto :)
1100Virago píše: Piwell: Jenže ty máš poslední Volvo, i když vyráběné pod Fordem. assassin má Forda s nápisem Volvo
da se to tak rict, predtim jsem mel sluzebni smax - tzn stejna platforma a to auto je podle me hodne dobry. mel jsem chvili myslenky, ze prodam to svoje a koupim druhu generaci ( v70r) ale po svezeni jsem zjistil, ze by mi chybelo to co ma ta treti generace, mozna je V70 II kvalitneji udelana, ale treti generace je modernejsi a vetsi.. nebyl jsem nejak ochotnej prejit na tu starsi (a jeste tak zhruba 150-200priplatit :) )
Naposledy editováno 10.01.2017 23:38:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma
selkie píše: S OI 2,0 i, stejně jako s 1,8 a 1,8 t, jsem svého času dost jezdil...ten motor mi nepřišel vůbec špatnej. Mojí jízdou jsem se venku dostal na 8 - 8,5 l/100 km...
..pokud bych vybíral, tak buď tohle nebo 1,8 t..
..teď jezdím OII Scout 2,0 FSI a taky to jde, jenom tomu chybí ten zátah turba, takže veliká škoda/Škoda, že do toho nedávali můj oblíbený 1,8 TSI ....
Ale dávali, jen jich moc není. Sám jsem jich pár koupil a je to hned pryč.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma
Piwell píše: Tak to sedí. Napočítal jsem rozdíl zatím vždy o 0,7 - 0,8 l/100. Tankováno několikrát, naposled dnes, nikdy ne bohužel z prázdný nádrže. Ale jak vidno, je to tak. No každopádně to jede dobře a žere to velmi slušně na to, jak to jede. Předtim jsem měl G IV combi PD 74kW a jezdil jsem stejným stylem za 6. Jak jsem ale vzal vozejk, šlo to nezanedbatelně nahoru. On i tak byl jenom o nějakých 230kg lehčí než toto V70.
..není důvod mít úplně prázdnou nádrž, abys spočítal spotřebu, nebo..?1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma
Skalik píše: Ale dávali, jen jich moc není. Sám jsem jich pár koupil a je to hned pryč.
..aha, tak to je pro mě novinka. A to ho dávali i do předFL?1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma
selkie píše: ..není důvod mít úplně prázdnou nádrž, abys spočítal spotřebu, nebo..?
Není samozřejmě, ale bylo to přesnější, prakticky vzato. I když jako nějaká decka sem tam je jedno ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma
Piwell píše: Není samozřejmě, ale bylo to přesnější, prakticky vzato. I když jako nějaká decka sem tam je jedno ...
..pokud to nahrneš po hrdlo, tak to spočítáš přesně..do sucha bych s naftou nejezdil, čerpadlo je drahá sranda2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma
Piwell píše: Upřesnění je, že V70 II sice bylo vyráběné už za vlády Fordu, ale bylo kompletně hotové dříve, tudíž se dá řící, že jde ještě skutečně o Volvo (platforma P2). V70 III je na platformě Ford EUCD (platforma P3).
Ano, vím
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
2 reakcí na tento příspěvek První vlastní auto - zimní téma
Za zminovany penize to pujde poridit vcetne vetsiho servisu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma
Bobulus píše: Necetl jsem to cely, ale zminil tu nekdo Passata B5.5 v kombiku? Ma to staly 4x4 (torsen) a v nafte 1.9(96kW) to jezdi za 7
Za zminovany penize to pujde poridit vcetne vetsiho servisu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma
Ale kdepak
selkie píše: ..pokud to nahrneš po hrdlo, tak to spočítáš přesně..do sucha bych s naftou nejezdil, čerpadlo je drahá sranda
Jasně, ale přece jenom - pokud do 80l nádrže natankuješ řekněme buď 70 nebo 40 litrů - při 70 máš hypoteticky vyšší přesnost výpočtu. Ale to je jedno, mě šlo jen o to zjistit, kolik asi to žere, na nějakých pár dcl nezáleží, a o kolik kecá počítač. Zjistil jsem, že kecá a zhruba stejně jako ostatním.
1100Virago píše: Ano, vím Proto momentálně sháním druhou generaci V70, akorát se nedaří - černé celokůže s manuálem se téměř nevyskytují a když už, tak příšerně staré nebo v žalostném stavu
Já jí taky sháněl a povedlo se, kupodivu to ani netrvalo dlouho, měl jsem štěstí. Měl jsem jasnou představu co chci a proč, navíc prokonzultovanou s hlavním mechanikem Volva, kterej mi právě i nasměroval do čeho v dnešní době jít, do čeho radši moc ne a proč. Naštěstí pro mě - moje představa jím byla posvěcena (D5 120kW, 5q manuál, pokud možno po-face). Protože to auto bylo od novýho v ČR, dohledal mi i všechny záznamy ze servisů (naštěstí 100% sedí se serviskou). Mám teda Momentum, černá polokůže, model pro ČR, resp. stř. Evropu, takže i horký židle a bufíka. Nemam (a ani bych moc nechtěl) celokůži s el. posuvem, orig. telefon, šíbr a xenony. Jinak mam asi všechno. Co přesně sháníš ty?
Naposledy editováno 11.01.2017 12:28:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma
1100Virago píše: Ano, vím Proto momentálně sháním druhou generaci V70, akorát se nedaří - černé celokůže s manuálem se téměř nevyskytují a když už, tak příšerně staré nebo v žalostném stavu
Jsi si tím manuálem jistej? Co jsme jel volvem v manuálu (myslím větší modely jako S80, XC90) tak ta převodovka stála za ... a dost to i vysvětlovalo proč jsou manuální modely o něco levnější než automaty na trhu ojetin.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma
Skalik píše: Jsi si tím manuálem jistej? Co jsme jel volvem v manuálu (myslím větší modely jako S80, XC90) tak ta převodovka stála za ... a dost to i vysvětlovalo proč jsou manuální modely o něco levnější než automaty na trhu ojetin.
cim se vzynacuje manualni prevodovka na ho.... ? me to radi, zuby to nepocita.... a nejaky presny kratky drahy apod od toho vzhledem ke zbytku auta asi ani nikdo neceka?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma
assassin píše: cim se vzynacuje manualni prevodovka na ho.... ? me to radi, zuby to nepocita.... a nejaky presny kratky drahy apod od toho vzhledem ke zbytku auta asi ani nikdo neceka?
Velmi nepřesný řazení. Abych lovil kvalty u S80 mi fakt přijde nedůstojný. Nicméně, stačí se na to zaměřit při testovací jízdě a když ti to nevadí tak v pořádku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma
Skalik píše: Velmi nepřesný řazení. Abych lovil kvalty u S80 mi fakt přijde nedůstojný. Nicméně, stačí se na to zaměřit při testovací jízdě a když ti to nevadí tak v pořádku.
Stav se někdy svézt ve V70. Řazení je naprosto v pohodě.