včera jsme při debatě o kamarádových snech nakousli téma cesty kolem světa (pravděpodobně z ČR do Číny) a zůstali jsme u toho, jaká motorka je na to nejvhodnější. Shodli jsme se na tom, že by měla být lehká, jednoduchá, spolehlivá a s velkým dojezdem. Tak nějak mu z toho vychází BMW G 650 Xchallange. Co na to ti zkušenější z Vás, kteří už někam dojeli a to jak po cestách, tak i necestách?
1 reakcí na tento příspěvek Jakou motorku na cestu kolem světa?
Všichni to jezdí na GS 1xxxx, tak to asi nějakej důvod má (krom toho, že je to móda )
1 reakcí na tento příspěvek Jakou motorku na cestu kolem světa?
Pokud to ma byt blbuvzdorne, odolne, na kolene opravitelne tak neco jako TA600/Afrika/xtz750
1 reakcí na tento příspěvek Jakou motorku na cestu kolem světa?
2 reakcí na tento příspěvek Jakou motorku na cestu kolem světa?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku na cestu kolem světa?
Dablicek200Mph píše: Dej to s RSV, nebuď měkejš.
Ještě jsem tam chtěl přidat R1pyčo, ale zdejší fórum tyhle legendy nezná...2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku na cestu kolem světa?
gugo píše: Z toho co tam mas ani jedno.
Pokud to ma byt blbuvzdorne, odolne, na kolene opravitelne tak neco jako TA600/Afrika/xtz750
Hele a nejsou to náhodou už moc starý křápy? Je pěkný, že se dá něco snadno opravit, ale kdybych to měl opravovat každejch 500 km, tak by mi to asi brzo začalo jít na nervy. Spíš bych se orientoval na stroje po roce 2010, který ještě nebudou kolem dokola ohlodaný od zubu času... Uplně ideální by byl takovej stroj, na kterým budu jen měnit gumy, olej a mazat řetěz...
Já pořád doufal, že přibude do hypotetického výběru ještě něco jinýho, co mě nenapadlo...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku na cestu kolem světa?
pylot píše: Hele a nejsou to náhodou už moc starý křápy? Je pěkný, že se dá něco snadno opravit, ale kdybych to měl opravovat každejch 500 km, tak by mi to asi brzo začalo jít na nervy. Spíš bych se orientoval na stroje po roce 2010, který ještě nebudou kolem dokola ohlodaný od zubu času... Uplně ideální by byl takovej stroj, na kterým budu jen měnit gumy, olej a mazat řetěz...
Já pořád doufal, že přibude do hypotetického výběru ještě něco jinýho, co mě nenapadlo...
Nevim jaky mas technicky povedomi, podle me asi dost nizky. Tyhle motorky se na tento druh cestovani stale hojne pouzivaj. Dokonce jsou lidi ktery nasypou treba do generalky motoru 1,5 nasobek ceny motorky, protoze proste vedi ze to pak pojede v kuse 40tkm. Na TA jsem najezdil 50 tkm jediny zavady ktery mel bylo praskajici spojkove lanko a 20 tkm , znam afriku, ktera dojela z UK bez funkcni vodni pumpy.
Ty mas ve vyberu dva jednobuchy na kterejch bych nechtel cestovat ani na Slovensko a supersport, takze pokud chces rozsirit vycet o stroje ktery fakt nejsou vhodny, tak si tam do zahl;avi pripis jeste duka a superduka
pylot píše: Hele a nejsou to náhodou už moc starý křápy? Je pěkný, že se dá něco snadno opravit, ale kdybych to měl opravovat každejch 500 km, tak by mi to asi brzo začalo jít na nervy. Spíš bych se orientoval na stroje po roce 2010, který ještě nebudou kolem dokola ohlodaný od zubu času... Uplně ideální by byl takovej stroj, na kterým budu jen měnit gumy, olej a mazat řetěz...
Já pořád doufal, že přibude do hypotetického výběru ještě něco jinýho, co mě nenapadlo...
1 reakcí na tento příspěvek Jakou motorku na cestu kolem světa?
Čína neuznává mezinárodní řidičský průkaz ani neumožňuje vjezd vlastním vozidlem, nejdůležitějším dokladem, který však policisty zajímá, je cestovní pas s platným vízem
Řada oblastí je pro cizince oficiálně uzavřená, tyto oblasti však nejsou nikde vyznačeny a jejich soupis je tajný
Oficiálně se jako cizinec smíte ubytovat jen v hotelu se speciálním povolením ubytovávat cizince; toto pravidlo však je policií vymáháno jen v některých „citlivých“ oblastech
U řady pump v centrální a západní Číně nesmí motocykly tankovat benzin přímo do nádrže – motocykl zaparkujete alespoň sedm metrů od stojanu a benzin si nosíte v konvi, kterou vám obsluha zapůjčí
V Číně je maximální povolený objem motoru pro motocykly 250 cm3. Motocykly s vyšší kubaturou zde není možné registrovat a provozovat
Na naprostou většinu dálnic vás s motorkou v Číně nepustí a díky systému mýtného se toto nařízení dá těžko obejít
Mýtné se platí na dálnicích a na řadě významnějších meziměstských silnic. Prakticky vždy jsou cyklisté a motocyklisté od placení mýtného osvobozeni – je třeba se jen protáhnout po úzké cestičce okolo mýtných bran
V některých velkých městech jsou motocykly zcela zakázány, jinde zase tolerují pouze ty s elektrickým pohonem
Přestože řada u nás prodávaných motocyklových a out-door doplňků, jako helmy, rukavice, „gumycuky“, gore-tex atd. jsou „Made in China“, tak toto vybavení běžně v Číně neseženete. Místní například jezdí většinou zcela bez helmy nebo s něčím, co připomíná spíše plastovou čepici. Viděli jsme prodávat i helmu z rákosu...
Při plánování denních dávek počítejte s 250–300 kilometry, větší vzdálenost se vám podaří urazit jen málokdy, zvlášť pokud se pohybujete v horách nebo naopak v hustě osídlených oblastech
expedice Čína
Ale porad by se dalo treba do Vladivostoku nebo na Kamčatku/ Čukotku. Pokud byste se teda vazne nekdy rozhodli jet.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku na cestu kolem světa?
gugo píše: Nevim jaky mas technicky povedomi, podle me asi dost nizky. Tyhle motorky se na tento druh cestovani stale hojne pouzivaj. Dokonce jsou lidi ktery nasypou treba do generalky motoru 1,5 nasobek ceny motorky, protoze proste vedi ze to pak pojede v kuse 40tkm. Na TA jsem najezdil 50 tkm jediny zavady ktery mel bylo praskajici spojkove lanko a 20 tkm , znam afriku, ktera dojela z UK bez funkcni vodni pumpy.
Ty mas ve vyberu dva jednobuchy na kterejch bych nechtel cestovat ani na Slovensko a supersport, takze pokud chces rozsirit vycet o stroje ktery fakt nejsou vhodny, tak si tam do zahl;avi pripis jeste duka a superduka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku na cestu kolem světa?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku na cestu kolem světa?
1 reakcí na tento příspěvek Jakou motorku na cestu kolem světa?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku na cestu kolem světa?
SLEEPER píše: pylot> jel jsem na do Francie na honde deauville ( motor z TA). Najezd 400km a technika je vazne nesmrtelna. Top speed s tou tezkou kravou nekde kolem 160kmh, ale pocitam, ze TA bude vic do sily.
nechybi ti tam par nul ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku na cestu kolem světa?
gugo píše: nechybi ti tam par nul ?
Najezd na nadrz....
Z Šumavy až tam, kde vychází slunce
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zkušenosti Dunlop Roadsmart IV Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 14 | 16.9.2024 v 14:29 Smog_Phantom |
Aprilia RSV úpravy a tuning [1 ... 209, 210] Aprilia RSV 1000 | WenCa | 6276 | 29.8.2024 v 16:32 Mileek |
Yamaha XT 660 Z Tenere 2012 Yamaha XT 660 Z Tenere | Brunpaint | 6 | 21.8.2024 v 21:08 DavR1 |
Hlasité řazení/lupání od rozvoďáku ... Yamaha XT 660 Z Tenere | Brunpaint | 0 | 20.8.2024 v 13:40 Brunpaint |
Zkušenosti s Wemoto [1, 2] Aprilia RSV 1000 | Bu_back | 53 | 19.6.2024 v 14:11 alpiniště |