Téma: Přepínač blinkrů
 
28.10.2016 v 01:17
Od prvních krůčků na motorce se mi nelíbil systém blinkrů... nevypínaly se samy jako v autě. Letos jsem se svezl na Harley a tom to fungovalo. To mě vedlo k zamyšlení a vytvoření plánku zapojení aut. vypínání blinkrů. Můj pokus ztroskotal na spínačích. Protože jsem k zapínání v plánku použil relátka místo přepínače, potřebuji z origo přepínače udělat spínač. Neboli zrušit aretaci tak aby se po sepnutí zase vrátil do vypnutého stavu uprostřed. Při diskusi s kamarádem jsem zjistil, že to relativně jednoduchou úpravou lze ze stávajícího přepínače udělat, jen neví jak. Proto prosím o radu, pokud někdo víte, nebo o přepínač za rozumnou cenu na experimentování z hondy CB 500, CBF500, CBF600, hornet a pod. klakson, přepínač dálkových a světelná blikačka můžou bejt rozšmelcovaný. Samozřejmě nějaký jiný nápad, jak vyřešit spínání blinkrů je také vítán.

Přepínač blinkrů

28.10.2016 v 20:55 | Nahoru | #1
Nechapu funkci. To jako ze by se ti vypnul blinkr kdyz das riditka z leve "krajni" polohy do prave a naopak? A co situace kdy ridis smer naklonem? Kterych imho prevlada...

Přepínač blinkrů

28.10.2016 v 21:08 | Nahoru | #2
taky si nějak neumím představit jak by to vracení fungovalo ale uvítal bych kdyby blinkr začal blikat ještě předtím než páčka zaskočí aby se dalo bliknout při předjíždění a nemusel jsem zas druhým pohybem vypínat (mám Triplink takže vždy blikne nejméně 3x)

Naposledy editováno 28.10.2016 21:08:41

Přepínač blinkrů

28.10.2016 v 23:04 | Nahoru | #3
Standartně pracuje přepínač blinkru tak, že při posunutím palcem na stranu sepne blinkry, mechanicky se zaaretuje a páčka se vrátí doprostřed. Po zmáčknutí páčky se blinkry vypnou. Tak to funguje na většině motocyklů. Já potřebuju, aby se při posunutí do strany vypínač jen sepnul - zapnul relé a zase se vrátil do vypnuté polohy. Relé se samo po xy vteřinách vypne (pokud není zapnutý neutrál, ten drží zapnutý blinkr do přeřazení) a páčka je připravená ho opět zapnout bez vypínání. Ideálně to má třeba ten harley, některý báwo taky, na každý straně jeden spínač a vypne se samo. Jen jsem nevymyslel, kam ty vypínače nacpat, jako jediná esteticky rozumná cesta mi příjde zrušení aretace originál vypínače, jen nevím jak a než na to příjdu, musím jezdit, tak potřebuju nějakej na testování.

Přepínač blinkrů

28.10.2016 v 23:22 | Nahoru | #4
Takze pokud to chapu nebude to fungovat jako blinkr v aute. Spis jako takovej dlouhej trojblik. Proste posunes packu vlevo a blinkr treba 10x blikne.

Uprimne o to bych zajel nemel, ale preju mnoho zdaru

E: jak budes resit treba tuto situaci? Stojis na cervene a chces odbocit vlevo. Mas tam neutral a blikas. Naskoci oranzova vrazis tam jednicku a blinkr zhasne zmacknes znova blinkr a najedes do krizovatky a poustis protijedouci vozidla. Blinkr mezitim zakonite zhasne protoze vyrazovat znova asi nebudes. To budes porad stouchat do ty packy? Dost opruz ne. A kdyz si das dlouhej interval blikani zase budes blikat jak tydyt x metru za krizovatkou nemluvne o predjizdeni....

Jen namet k zamysleni....

Naposledy editováno 28.10.2016 23:30:12

1 reakcí na tento příspěvek Přepínač blinkrů

29.10.2016 v 05:20 | Nahoru | #5
Po zařazení rychlosti se vypne blinkr po stejné době, jako při zapnutí za jízdy.. třeba po 10x bliknutí. To by mělo stačit i na opuštění křižovatky směrem vlevo a dání přednosti protijedoucím. Pokud bude stání v křižovatce delší, můžu si "přibliknout" neboli spustit cyklus znova. Všechno bude otázka doladění - najít tu správnou dobu vypnutí. To všechno mám vyřešený, jen jsem nevyřešil to spínání ;)

Naposledy editováno 29.10.2016 05:23:04

1 reakcí na tento příspěvek Přepínač blinkrů

29.10.2016 v 06:22 | Nahoru | #6
to o čem píšu já mě připadne lepší - možnost volby mezi zacvaknutím blinkru nebo jen spuštěním intervalu. Jen se mě nechce spínač rozebírat - známe to všichni vystřelí pérko a je to v hajzlu

(reakce na) Přepínač blinkrů

29.10.2016 v 07:11 | Nahoru | #7

se-se píše: to o čem píšu já mě připadne lepší - možnost volby mezi zacvaknutím blinkru nebo jen spuštěním intervalu. Jen se mě nechce spínač rozebírat - známe to všichni vystřelí pérko a je to v hajzlu



Já jsem to upgradeoval ... mě minule střelilo do oka když jsem na to čuměl asi z 8 centimetrové vzdálenosti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepínač blinkrů

29.10.2016 v 07:12 | Nahoru | #8

uniperun píše: Po zařazení rychlosti se vypne blinkr po stejné době, jako při zapnutí za jízdy.. třeba po 10x bliknutí. To by mělo stačit i na opuštění křižovatky směrem vlevo a dání přednosti protijedoucím. Pokud bude stání v křižovatce delší, můžu si "přibliknout" neboli spustit cyklus znova. Všechno bude otázka doladění - najít tu správnou dobu vypnutí. To všechno mám vyřešený, jen jsem nevyřešil to spínání ;)



Jj tak jsem to pochopil dobre pokud budes potrebivat delsi dobu blikat tak budes porad mackat ten cudlik. A pac na motorce neni blinkr obvykle slyset tak budes vecne koukat dolu do budiku jestli uz uz nebo jestli jeste blikas... jak rikam ja bych do toho nesel.. ale pokud ti to prijde pohodlnejsi, jen do toho...

1 reakcí na tento příspěvek Přepínač blinkrů

29.10.2016 v 10:38 | Nahoru | #9
Virago to má vyřešeno tak, ze odpoji blinkry po ujeti 200 m. Prepinac je klasický. Počítá to impulzy z rychlomeru. Jiné stroje to odpojuji naklonovym cidlem.

Přepínač blinkrů

29.10.2016 v 10:57 | Nahoru | #10
možná bych se zaměřil na podobnou funkci jako v autě a použití trojbliku, upravit páčku přepínače aby sepnula kontakt než se zaaretuje, odjezd z křižovatky a následné vypnutí mě osobně nedrtí, víc mě opruzuje blikat při předjížění....
a jezdit po městě kde jednou zahnu a následuje každých 50m křižovatka a pořád mi to bliká, to bych ty ostatní asi pěkně blbnul

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepínač blinkrů

29.10.2016 v 15:24 | Nahoru | #11

Twister píše: Jj tak jsem to pochopil dobre pokud budes potrebivat delsi dobu blikat tak budes porad mackat ten cudlik. A pac na motorce neni blinkr obvykle slyset tak budes vecne koukat dolu do budiku jestli uz uz nebo jestli jeste blikas... jak rikam ja bych do toho nesel.. ale pokud ti to prijde pohodlnejsi, jen do toho...



Pro mě není priorita blinkry zapnout, myslím že při výjezdu z křižovatky je to jedno, hlavní to je při vjezdu, aby všichni za mnou věděli, kam pojedu. Pro mě je průser vypínání blinkrů, starýho psa novým kouskům... no prostě učit se jezdin na motorce od 45ti má svý úskalí ;)

(reakce na) Přepínač blinkrů

29.10.2016 v 15:28 | Nahoru | #12

jeescz píše: Virago to má vyřešeno tak, ze odpoji blinkry po ujeti 200 m. Prepinac je klasický. Počítá to impulzy z rychlomeru. Jiné stroje to odpojuji naklonovym cidlem.



200 metrů je moc, to jsou třeba už 3 křižovatky, proto to mám časov, nemám hrůzu z toho, že blikat nebudu, bojím se, abych neblikal, když nemám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepínač blinkrů

29.10.2016 v 17:42 | Nahoru | #13

uniperun píše: Pro mě není priorita blinkry zapnout, myslím že při výjezdu z křižovatky je to jedno, hlavní to je při vjezdu, aby všichni za mnou věděli, kam pojedu. Pro mě je průser vypínání blinkrů, starýho psa novým kouskům... no prostě učit se jezdin na motorce od 45ti má svý úskalí ;)



No jen pocitej s tim, ze dle zakona, mas davat znameni o zmene smeru jizdy dostatecne pred a behem celeho ukonu. S vyjimkou snad jen ukazovani rukou.. takze kdyby se stal nejakej prusvih a neblikal si asi si to vyzeres...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepínač blinkrů

29.10.2016 v 18:56 | Nahoru | #14

Twister píše: No jen pocitej s tim, ze dle zakona, mas davat znameni o zmene smeru jizdy dostatecne pred a behem celeho ukonu. S vyjimkou snad jen ukazovani rukou.. takze kdyby se stal nejakej prusvih a neblikal si asi si to vyzeres...



To máš samozřejmě pravdu, daný problém se dá řešit poměrně jednoduše několika způsoby,
- přimačkáváním spínače,
- cvaknutím neutrálu,
- závislostí blinkrů na brzdě,
- závislostí na otáčkách motoru,
- již zde zmíněnou závislotí na ujetých metrech,
- náklonovým vypínáním...
každý způsob má své výhody a zápory. Musím to otestovat, vyzkoušet už teď vím, že první verze nebude poslední. Ale proč to řešit teď na teoretické úrovni, když to nemám čím zapnout! Nejdřív potřebuju vyřešit spínání blinkrů a pak teprv vypínání

Naposledy editováno 29.10.2016 18:56:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepínač blinkrů

29.10.2016 v 19:17 | Nahoru | #15
uniperun> reaguuji na to náklonové vypínání. Potřeboval bys gyroskopický snímač který zatím existuje jen pro výrobce mobilů a jeden pro Arduino. Jak by se objevil nějaký jiný, hned bych ho bral taky. On ten náklon by to asi řešil nejlépe a s tím Arduinem by to určitě šlo, jen mě to připadá neúměrně složitý. Leda že by se to spojilo s dalšími funkcemi - možná ktomu časem dospěju.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepínač blinkrů

29.10.2016 v 21:24 | Nahoru | #16

se-se píše: uniperun> reaguuji na to náklonové vypínání. Potřeboval bys gyroskopický snímač který zatím existuje jen pro výrobce mobilů a jeden pro Arduino. Jak by se objevil nějaký jiný, hned bych ho bral taky. On ten náklon by to asi řešil nejlépe a s tím Arduinem by to určitě šlo, jen mě to připadá neúměrně složitý. Leda že by se to spojilo s dalšími funkcemi - možná ktomu časem dospěju.



Řešit problém náklonem mi příjde relativně ošemetné. Není problém gyro, je nesmysl ho hledat v mobilu, existují gyra do modelů letadel, vrtulníků, ponorek... a ani ho není nutné použít, existují náklonové senzory u lalrmů. Jenže to mě příjde jako poměrně nespolehlivý prvek, pokud celou křižovatku projíždím stejným směrem, předjíždím v zatáčce se stejným, nebo minimálním náklonem, nebo naopak udělám při odbočování myšku a gyro mi vypne blinkr... Každé ze mnou uvedených řešení má svou bolavou patu, jde jen o to, jaká je pro koho zkousnutelná.

(reakce na) Přepínač blinkrů

29.10.2016 v 21:45 | Nahoru | #17
uniperun> zapomeň na náklonový sensor bez gyra protože to vzhledem k fyzice motocyklu nefunguje. Máš nějaký odkaz na to gyro? Já fakt nenašel nic co by se dalo samostatně koupit. Jinak Moto Gadget dělá blinkry na tlačítka se třemi režimy 3x, 10x a do vypnutí. Cena přes 2000.

Naposledy editováno 29.10.2016 21:50:54

1 reakcí na tento příspěvek Přepínač blinkrů

29.10.2016 v 22:38 | Nahoru | #18
Podrobně jsem to nehledal, jen jsem se dočetl v nějakém článku, jak s tím modelář experimentoval, řešil tam mody toho gyra. Ty vícefunkční blinkry jsou dfobrej typ, škoda, že nesednou k mý motorce, maj jen jeden design. I tak dík za tip.

(reakce na) Přepínač blinkrů

29.10.2016 v 22:49 | Nahoru | #19
uniperun> já jsem se tam díval a to je jen elektronika. Blinkry, a tlačítka si dáš jaký chceš. Mě tam vadí ty tři délky stisku to by mě obtěžovalo.. Mě by vyhovovalo to nezacvaknutí nebo zacvaknutí. Trojblik stačí asi na 2 třetiny odbočování. U motorky nikdy nedocílíš to jednoduchý vracení volantu a jakákoli kombinace jiných podmínek bude mít vždycky nějaký nedostatky nehledě k neúměrný složitosti. Já to gyro sháním pro rozsvěcení mlhovek ne na blinkry

2 reakcí na tento příspěvek Přepínač blinkrů

30.10.2016 v 08:50 | Nahoru | #20
Mám to na svém motocyklu následovně: Po sepnutí blinkru (spínač do krajní polohy vlevo či vpravo a okamžité uvolnění-spínač se sám vrací na střed) se automaticky vypne blikání po dovršení určité rychlosti či ujeté vzdálenosti (co nastane dříve). Ukončit to lze kolmým máčknutím spínače. Krátkodobé blikání je řešeno přidržením spínače blinkru v jeho krajní poloze min. na 1 sec.(vlevo či vpravo). Po uvolnění se ihned blinkry vypínají. Mohu ti poslat i elektronické schéma.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepínač blinkrů

30.10.2016 v 10:17 | Nahoru | #21
Longhorn> já tam mám ten koupený Triplink ale zajímala by mě ta mechanika spínače.. Ten nezaskakuje?

Naposledy editováno 30.10.2016 11:35:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepínač blinkrů

30.10.2016 v 11:53 | Nahoru | #22
se-se> Ne nezaskakuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepínač blinkrů

30.10.2016 v 18:18 | Nahoru | #23
Longhorn> a to má prosímtě originál nebo jsi to nějak upravoval

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepínač blinkrů

30.10.2016 v 21:01 | Nahoru | #24

Longhorn píše: Mám to na svém motocyklu následovně: Po sepnutí blinkru (spínač do krajní polohy vlevo či vpravo a okamžité uvolnění-spínač se sám vrací na střed) se automaticky vypne blikání po dovršení určité rychlosti či ujeté vzdálenosti (co nastane dříve). Ukončit to lze kolmým máčknutím spínače. Krátkodobé blikání je řešeno přidržením spínače blinkru v jeho krajní poloze min. na 1 sec.(vlevo či vpravo). Po uvolnění se ihned blinkry vypínají. Mohu ti poslat i elektronické schéma.



To vypadá zajímavě, za plánek budu rád ;)

(reakce na) Přepínač blinkrů

1.11.2016 v 07:25 | Nahoru | #25
se-se> Originál a Indiáni to mají také tak.

(reakce na) Přepínač blinkrů

1.11.2016 v 07:28 | Nahoru | #26
uniperun> Nedaří se mi ho "vyndat" se servisního manuálu,tak ti ho pošlu celej do PM.

Přepínač blinkrů

28.6.2017 v 20:03 | Nahoru | #27
podařilo se nějak vyřešit ?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist