včera mi volal kamarád, že uvíznul se skůtrem na dálnici, tak jsem pro něj přijel dodávkou a dneska jsem se na to zběžně mrknul...
Takže jel na maximum a zničeho nic skůtr přestal táhnout, jako když vypnete zapalování, nebo prostě dojde benzín..žádné škubnutí, nebo zvuky z motoru..
Dneska jsem na to mrknul a už při startu mi přišlo, že je motor bez komprese.. Takže jsem zapojil budík a ručička se ani nehla.. Z otvoru na svíčku fouká (píst se pohybuje), ale když zacpu otvor prstem - naprosto žádný tlak..
Při pokusu o startování z výfuku fouká..
Jelikož jsem si všiml, že po zapnutí klíčku nesvítí kontrolka oleje (nefunguje), tak jsem zkontroloval olej a v motoru se žádný nenacházel..
Takže je vcelku jasné, že se něco zadřelo.. Co mě ovšem zaráží, čekal bych zadření na klice, čekal bych zadřenou vačku, zadřený píst, ale motor jde zlehka (až moc)..
Je možné, že by jako první se zadřel výfukový ventil, zůstal otevřený, potkal se s pístem a teď je sice vše uvolněné a nedovírá se pouze ten ventil???
Samozřejmě že první rada bude, ať to rozeberu, ale dnes jsem tomu věnoval několik hodin a podařilo se mi to akorát tak odplastovat.. Abych sundal ventilový víko, musí jednoznačně motor ven a k tomu se dostanu až o víkendu a teď mi to prostě vrtá v hlavě..
Jedná se o Piaggio X9 250 s motorem Honda...
Díky
macman
Naposledy editováno 02.09.2016 21:00:49
Setkal jsem se s poškrábaným válcem i kroužkami na maděru, ale přece jenom nějaký náznak komprese byl, tady je komprese opravdu nula...
Zkusil jsem stříknout deci oleje nad píst, uvidím jestli tam zítra bude...
1 reakcí na tento příspěvek Zadřené Piaggio X9 - 250 opravit či vyhodit???
díky za nápady..
Jeste mě napadly zapečené kruhy...
Inu stejně ti nezbyde nic jiného, než provést alespoň menší rozborku...
1/ začala se zadírat vačka a dřela se o vahadla nasucho = vačka má hluboké rýhy a vahadla taky
2/ zadřelo se výfukové vahadlo v otevřené poloze
3/ výfukový ventil se skamarádil s pístem a ohnul se.. Nemám ještě sundanou palici, tak nevím jak dopadlo sedlo, jestli je na výměnu jen ventil, nebo celá palice..
4/ motor se zastavil
Vzhledem k tomu, že nevím jestli není chycená klika... myslím že oprava nemá smysl...
Takže vačka totálně vyhřátá a vybroušená, ventilové víko na odpis, jelikož vahadlo se muselo prakticky vysekat (muselo mu být fakt horko, byl tam třecí svár), ventil ohnutý (bohužel jsem nesehnal samotný ventil, pouze celou hlavu s ventily - takže výměna hlavy..), píst je OK, ale stírací kroužek je lehonce zapečený - proto asi motor ztratil olej...
Spočítal jsem cenu dílů, dalo by se vejít do 6.000,- což by nebylo tak hrozné. Klika se sice točí zvolna a ani ojnice nemá žádnou známku poškození.. Jenže.. Klika u ojničního ložiska a celá ojnice je zbarvená do modra, jak jí bylo horko..
Má tedy cenu riskovat investici 6.000,- když může být načatá klika???
Takže jsem navštívil prodejnu náhradních dílů a poptal cenu ventilu.... Chtějí za něj 3600,- Nečekal jsem že bude stát pár korun, ale i tuningová sada obou ventilů od Malossi se dá sehnat za 2200,-.. Nevím jestli se zbláznilo Piaggio, nebo Honda.. ale zatím to vypadá že skůtr prostě dojezdil a pude na díly..
macman
1 reakcí na tento příspěvek Zadřené Piaggio X9 - 250 opravit či vyhodit???
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Piaggio startuje pořád Piaggio X9 | Galuskyn | 3 | 1.5.2024 v 22:23 Galuskyn |
imobilizer Piaggio X9 | Vojto1966 | 1 | 2.3.2024 v 17:39 citron666 |
nereaguje na otočenie klučika Piaggio X9 | Vojto1966 | 13 | 19.2.2024 v 13:43 Vojto1966 |
Piaggio X9 evolution 500 elektroinš... Piaggio X9 | BlackX9 | 2 | 11.2.2024 v 21:21 Ja_Va |
Nejde proud Piaggio X9 | Dominik98 | 4 | 7.2.2024 v 13:17 Vojto1966 |