paolo_novy Přidat reklamu

Téma: ¨problem s elektrikou Jawa dvěpajda
 
5.4.2008 v 22:46
Potřebuju poradit kdo máte zkušenosti s jawou 250. nehází mi jiskru i kdyz sem s elektrikou nic nedelal jenom dlouho stála... ale mám vyndanou baterku a to me prave zajima, jestli to neni tou baterkou. jestli to jede i bez ni tak budu hledat chybu jinde, jestli ne tak abych to zbytecne nerozhazel tu elektriku. Diky za rady
Předchozí
1 2
Následující

¨problem s elektrikou Jawa dvěpajda

5.4.2008 v 22:51 | Nahoru | #1
Mělo by to jet i bez baterky, ale nastartovat to nepůjde, protože nemá dost eletriky na hození jiskry. Dej novou svíci, vyčisti karbec a zkes to roztlačit. Ale lepší by to bylo s tou baterkou. Nemusel bys tlačit a věděl bys jestli hází jiskru nebo ne.

¨problem s elektrikou Jawa dvěpajda

5.4.2008 v 22:53 | Nahoru | #2
Ahoj
Pokud je v pořádku dobíjení tak by na roztlačení chytnout měla. Bohužel tyhle staré Jawy maj dobíjení dost poddimenzovaný a málo která Jawa vydrží dlouhodobě jezdit bez nabíjení baterky. Všichni to řešej výměnou stávajcího dynama za magneto Vape. Až tam dáš zpátky nabitou baterku měla by jít jiskra pořád.

¨problem s elektrikou Jawa dvěpajda

5.4.2008 v 22:56 | Nahoru | #3

dave-lister>Ahoj
Pokud je v pořádku dobíjení tak by na roztlačení chytnout měla. Bohužel tyhle staré Jawy maj dobíjení dost poddimenzovaný a málo která Jawa vydrží dlouhodobě jezdit bez nabíjení baterky. Všichni to řešej výměnou stávajcího dynama za magneto Vape. Až tam dáš zpátky nabitou baterku měla by jít jiskra pořád.



Tak s tim dobíjením nemám problém. Vyměnil jsem to staré relé co je na statoru za jiné a baterka drží.

¨problem s elektrikou Jawa dvěpajda

5.4.2008 v 22:56 | Nahoru | #4
Já bych bez baterky nikam nejezdil. Stačí si to spočítat. Dynamo má mít 45 W a jen hlavní žárovka sebere 35 W, pak koncový světlo 5 w, a těch zbylejch 5 w ještě musí utáhnout blinkry a jiskru.A kdo ví jestli to dynamo po 50 letech ze sebe vytlačí tolik ampér. Vlastně zapoměl jsem na přední obrysovku, ta by měla mít 5W.takže to pojede jen bez světel, takže bacha na příslušníky. Myslim že moje číza bez baterky na volnoběh chícpala.

¨problem s elektrikou Jawa dvěpajda

5.4.2008 v 22:59 | Nahoru | #5
Já nic neříkám, moje číza taky jezdila bez nabíjení baterky. Měl jsem tam to dvoucívkový relé a 45 W dynamo. Docela to fungovalo. A pak jsem koupil Vape a je klid. Stejně bych to bez baterky neriskoval, tlačit 200 kilovou motorku bych nechtěl.

¨problem s elektrikou Jawa dvěpajda

5.4.2008 v 22:59 | Nahoru | #6

dave-lister>Já bych bez baterky nikam nejezdil. Stačí si to spočítat. Dynamo má mít 45 W a jen hlavní žárovka sebere 35 W, pak koncový světlo 5 w, a těch zbylejch 5 w ještě musí utáhnout blinkry a jiskru.A kdo ví jestli to dynamo po 50 letech ze sebe vytlačí tolik ampér. Vlastně zapoměl jsem na přední obrysovku, ta by měla mít 5W.takže to pojede jen bez světel, takže bacha na příslušníky. Myslim že moje číza bez baterky na volnoběh chícpala.



Musí se jet bez světel a na volnoběh to chcípá, protože to nemá dostatek el. pro dostatečnou jiskru.

¨problem s elektrikou Jawa dvěpajda

5.4.2008 v 23:01 | Nahoru | #7

dave-lister>Já nic neříkám, moje číza taky jezdila bez nabíjení baterky. Měl jsem tam to dvoucívkový relé a 45 W dynamo. Docela to fungovalo. A pak jsem koupil Vape a je klid. Stejně bych to bez baterky neriskoval, tlačit 200 kilovou motorku bych nechtěl.



Jo, ale ten bezkontakt ti dává myslím tak 200W? Teď bych kecal. Mám ho na 250panelce a jede i bez baterky a se světlama, ale musí se roztláčet.

¨problem s elektrikou Jawa dvěpajda

5.4.2008 v 23:01 | Nahoru | #8
A když už pojedeš bez baterky vem si raději pro sichr plochou devítivoltovou baterku. Jestli se tohle monstrum ještě vyrábí. Aneb není nad rady našich dědů a otců.

¨problem s elektrikou Jawa dvěpajda

5.4.2008 v 23:05 | Nahoru | #9

dave-lister>A když už pojedeš bez baterky vem si raději pro sichr plochou devítivoltovou baterku. Jestli se tohle monstrum ještě vyrábí. Aneb není nad rady našich dědů a otců.



Přesně tak

¨problem s elektrikou Jawa dvěpajda

5.4.2008 v 23:06 | Nahoru | #10
To moje bezkontaktní Vape dává tušim 100 W. Jednou jsem zkoušel startovat bez baterky a chytlo mi to normálně nakopávačkou. A to tam mám navíc místo toho chcípáku relé. Někdo mi říkal že tyhle vape berou energii pro jiskru z toho snímače. Je to magnetický a vzniká v tom elektromagnetickou indukcí nějaká šťává která pohání to trafo.
Bráchova třinda má z továrny taky nějaký Vape, ale 12 V a myslim že mu to taky chytlo bez baterky.

¨problem s elektrikou Jawa dvěpajda

5.4.2008 v 23:08 | Nahoru | #11
No jo, kam se na Jawy a ČZ hrabou ostatní. Jawa forever. Tohle téma mi oživilo vzpomínky na dobu kdy jsem ještě jezdil na těchto strojích... Kurva to byli časy. Ale jsou pryč...

¨problem s elektrikou Jawa dvěpajda

5.4.2008 v 23:14 | Nahoru | #12
Ale já mám taky problém. Sice to není s 250, ale s dachlem. Mám novej výbrus. Dal jsem to dohromady, předstih, karbec. Jiskru to hází jak kráva, benzin tam taky jde, ale ne a ne to chytnout, ani při roztlačování to vůbec nebafne.

¨problem s elektrikou Jawa dvěpajda

5.4.2008 v 23:15 | Nahoru | #13

dave-lister>To moje bezkontaktní Vape dává tušim 100 W. Jednou jsem zkoušel startovat bez baterky a chytlo mi to normálně nakopávačkou. A to tam mám navíc místo toho chcípáku relé. Někdo mi říkal že tyhle vape berou energii pro jiskru z toho snímače. Je to magnetický a vzniká v tom elektromagnetickou indukcí nějaká šťává která pohání to trafo.
Bráchova třinda má z továrny taky nějaký Vape, ale 12 V a myslim že mu to taky chytlo bez baterky.



skoro jak dachl

¨problem s elektrikou Jawa dvěpajda

5.4.2008 v 23:36 | Nahoru | #14
To je divný, já jsem taky s kámošema řikal fichtlovi "dachl".
No já mám ten samej problém s dvoupísťákem manetem. Po dlouhym zkoušení a laborování jsem usoudil, že je asi po 60 letech slabý magneto a hlednám někoho kdo by mi to namagnetoval. U tvýho dachla mě ještě napadá jestli to nesaje někde falešnej luft, třeba gufera na klice který manet snad vůbec nemá.

¨problem s elektrikou Jawa dvěpajda

6.4.2008 v 08:08 | Nahoru | #15
ještě dodám, že dynamo a regler můžeš ježdením bez baterky zničit, páč nemá kam dávat a spálí se to... když už to chceš vyzkoušet, zapni světla, až to chytně, abys to torchu eliminoval, jinak po zástavbě baterky (která stojí zanedbatelnejch
300kč) a seřízení to bude fungovat normálně, spolehivě..

na volnoběh se to ale neudrží, dobíjí to asi od 1500 ot, pod ně to chcípne..

¨problem s elektrikou Jawa dvěpajda

6.4.2008 v 08:37 | Nahoru | #16
díky moc ste frajeri hele a jeste nevim, teda tu baterku nabiju ale kdyz ji dam do jawy tak mi k plusu vede kostra, je to mozny?? nebo to musim zapojit obracene (to bych tu baterku musel otocit kontakty dozadu) vim ze kostra je z 90% vzdy minus ale nekdy to muze byt i jinak

¨problem s elektrikou Jawa dvěpajda

6.4.2008 v 08:45 | Nahoru | #17
některý starý motorky a auta měly ukostřenej + takže možný to je..

¨problem s elektrikou Jawa dvěpajda

6.4.2008 v 09:01 | Nahoru | #18
a nevíte jestli to má jawka 250 353

¨problem s elektrikou Jawa dvěpajda

6.4.2008 v 09:28 | Nahoru | #19
Je možný že máš ukostřenej plus, typ 353 je kejva z padesátejch let a tehdy to bylo běžné. Podívej se na www.jawamania.info jestli tam neni manuál, tam to budou psát stoprocetně. Dá se to předělat i na normální zapojení, ale tušim že je potřeba nějakym fíglem přemagnetizovat dynamo. Pokud ti to funguje tak bych se do toho nesral.

¨problem s elektrikou Jawa dvěpajda

6.4.2008 v 09:41 | Nahoru | #20
103kuba> jasně je kostra +++

¨problem s elektrikou Jawa dvěpajda

6.4.2008 v 09:43 | Nahoru | #21
jakej máš meil, mám komplet údržbu. Mohl bych ti to poslat, abys věděl.

¨problem s elektrikou Jawa dvěpajda

6.4.2008 v 10:07 | Nahoru | #22
PremeT: jo to budes moc hodny 103kuba@seznam.cz

¨problem s elektrikou Jawa dvěpajda

6.4.2008 v 16:13 | Nahoru | #23
Dynama na kejvačce budou i těch 45W dávat i za 100let lol pokud se nepoškodí lak na vinutí.

¨problem s elektrikou Jawa dvěpajda

6.4.2008 v 18:52 | Nahoru | #24
tak dobry nastarovala jen ale s pripojenou nabijeckou k baterii ptz baterie ma svi za sebou no a kdy chytla tak sem to odpojil a jezdil a kdyz mi to chciplo tak sem musel tlacit a takhle porad dokolo takze sneska vic natlacil nez najezdil

¨problem s elektrikou Jawa dvěpajda

6.4.2008 v 23:44 | Nahoru | #25
už mu to zase nejede sem se nestihl ani projet a to sem mu dal zadarmo olej

¨problem s elektrikou Jawa dvěpajda

8.4.2008 v 08:54 | Nahoru | #26

PremeT>Mělo by to jet i bez baterky, ale nastartovat to nepůjde, protože nemá dost eletriky na hození jiskry. Dej novou svíci, vyčisti karbec a zkes to roztlačit. Ale lepší by to bylo s tou baterkou. Nemusel bys tlačit a věděl bys jestli hází jiskru nebo ne.

dvaapúlá se ti bez baterky ani nehne potřebuješ něčím nabudit cívky, na roztlačení stačí 4,5V plochá baterka

¨problem s elektrikou Jawa dvěpajda

8.4.2008 v 08:59 | Nahoru | #27

p.e.p.a.>PremeT>Mělo by to jet i bez baterky, ale nastartovat to nepůjde, protože nemá dost eletriky na hození jiskry. Dej novou svíci, vyčisti karbec a zkes to roztlačit. Ale lepší by to bylo s tou baterkou. Nemusel bys tlačit a věděl bys jestli hází jiskru nebo ne. dvaapúlá se ti bez baterky ani nehne potřebuješ něčím nabudit cívky, na roztlačení stačí 4,5V plochá baterka



to si pleteš s 350

¨problem s elektrikou Jawa dvěpajda

8.4.2008 v 11:44 | Nahoru | #28
PremeT> měl jsem 250/592 a ta bez baterky nechztla ani za boha ty máš možná na mysli njakou 250/353-02 nebo tak?

¨problem s elektrikou Jawa dvěpajda

8.4.2008 v 12:40 | Nahoru | #29

p.e.p.a.>PremeT> měl jsem 250/592 a ta bez baterky nechztla ani za boha ty máš možná na mysli njakou 250/353-02 nebo tak?



Jedinej rozdíl by měl být ve výkonu, jinak je to úplně stejné (až na ten válec, má větší žebrování). Nevím, já to roztlačím v poho.

¨problem s elektrikou Jawa dvěpajda

8.4.2008 v 21:01 | Nahoru | #30
Snad jedině 350/638-639, ty měli alternátor a ten se musí nabudit.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist