globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pyreneje - 14 dní dřiny
 
5.8.2016 v 08:59
Ahoj

Po 3 dnech projetí Německa, Rakouska, Lichtenštejnska, Švýcarska a Francie jsem se s kamarádem Vlastou (Suzuki GSX 650F) propracovali do Pyrenejí. Cestou tam i zpět jsme se zaměřili na alpské etapy Tour de France včetně známého Tourmalet a musím konstatovat, že ti cyklisti nemůžou být normální . Evropské Alpy mám vesměs projeté, Pyreneje byly novou zkušeností, podobají se Savojským Alpám - nicméně vesměs mají poměrně strmé stoupání, nejsou tam tak typické vracečky, jako tomu je jinde. Prostě i menší "kopce" do 2 000m mají značné stoupání, aniž by se jezdilo po vrstevnicích. Není to sice pravidlo, ale protože jsme Pyreneje křižovali Španělsko/Francie a projeli jsme je celé, tak si troufnu říct, že až tak nepřekvapily - na švýcarské Alpy to nemá - jasně je to dané tou výškou. Cesta skrze Francii je pěkný oprus, my jsme to jeli v době velkých záplav na jihu a v době, kdy stávkovali pumpaři - tak to mělo v sobě dost adrenalinu. Měli jsme i zastávku v Carsasone a Lurdech. Spaní bylo náhodné, navečer jsme hledali penzion, což se víceméně dařilo - každý den jsme spali jinde. Udělali jsme dobrou zkušenost v kempech ve Francii - pronájem chatky není drahý (celkem 1 noc za dva lidi a motorky 50,-EUR) a má to dobré vybavení. Penziony ve Švýcarsku cenově vedou, Francie také není levná ve srovnání s Rakouskem, kde se dá ubytovat do 30,-EUR i se snídaní. Konečně jsme se naučili používat automaty na pumpách, bez toho se moc cestovat ve Francii a Švýcarsku nedá. Problém je, že ty automaty se liší svým ovládáním, tak to byla dobrá škola.

Ujeli jsme necelých 5 200 km, cestou zpět jsme zabrousili také do Itálie, ve Švýcarsku jsem musel měnit přední gumu, vzorek již začal být poněkud neviditelný. Cesta byla poměrně náročná, převládal déšť, V Pyrenejích to bylo OK, ale ve Švýcarsku horské přejezdy = mlha, mraky a déšť. K motorkám to také sice patří, ale ono není, o co stát. Dnes bych volil cestou do Španělska dálniční přesuny. 14 dní je málo času na Alpy ve Francii a Švýcarsku, Portugalsko jsme už nezvládli - byť jsme byli na hranicích. Hluboce se klaním před těmi, kdo projektují a staví alpské silnice. Opět se potvrdilo, že Yamaha FJR je výborná motorka na daleké cesty a už méně vhodná na alpské cesty. Je těžká do ostrých zatáček (vraceček), tzv. se sklapuje a je to dost dřina vyrovnávat. Nebo je to tím, že na tom neumím jezdit . Jednoznačným favoritem pro mě zůstávají Alpy ve Švýcarsku ... Pyreneje jsou dobré, ale je to daleko ... radši bych příště k těm kopcům motorku dotáhnul na káře za autem.

... OM

Pyreneje - 14 dní dřiny

5.8.2016 v 10:11 | Nahoru | #1
To by zasloužilo pár fotek, ne?

1 reakcí na tento příspěvek Pyreneje - 14 dní dřiny

5.8.2016 v 10:32 | Nahoru | #2
Čau Oldmane, Ty zase jezdíš? Matně si vzpomínám, že jsi přestal jezdit.

Pyreneje - 14 dní dřiny

5.8.2016 v 12:44 | Nahoru | #3
Hezky popsaná cesta a asi životní zážitek.

Pyreneje - 14 dní dřiny

5.8.2016 v 14:56 | Nahoru | #4
Napiš víc, i s fotkama by to byl dobrý cestopis.

(reakce na) Pyreneje - 14 dní dřiny

10.8.2016 v 12:40 | Nahoru | #5
jirkacbr>

Ahoj

Pořád jezdím - ročně najedu kolem 15 tis.km. Ale sem na server už chodím málo.... "kůže nebo textil" mě až tak nebere .
Je pravdou, že každý rok uvažuji o tom, že toho nechám. Nicméně mě ty evropské alpy dost učarovaly a autem by to nebylo ono.

... zdraví tě OM

Pyreneje - 14 dní dřiny

10.8.2016 v 13:03 | Nahoru | #6
Směs fotek:

















































... OM
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist