AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Zdenalbenal píše: Milane, na to kolínko musí byt ten klingerit s drátkem, páč když néni vyztužený, silně pulzující výfukové plyny ho vyplujů...
Příruba výfukové trubky v praxi - filigránské rovnání pilníkem je pro fajnšmekry - Tondo, promiň...
V praxi se to dělá tak, že pokud je příruba v místech děr pro šrouby jako prohnutá dovnitř a když se dá k válci, tak v místě osy výfukového kanálu je mezera - sedí to na tych ušách - vemeš kolínko, podepřeš ho až za svár ve svěráku - stískat ho nemusíš, jednů ruků ho podržíš a mírným poklepem přírubu ohneš důle, na druhů stranu.
Hotovo.
A při montáži k válci se příruba pěkně k válci přitískne.
Je to taková trochu prasečina, ale funguje to.
Ostatně nám kolínka odcházely spíš pro splesknutí mezi kolínkem a tlumičem...
Samozřejmě taky na hrubo přihnu a pro klid v duši ještě srovnám i když se to po čase zase vytluče.
Tonda Zloun
Naposledy editováno 13.06.2016 08:40:52
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
JMK - hlavní problém u jindřichohradeckejch úzkejch čoud není ani tak v tom, že by někdo furt roztápěl mašinu jak tydýt a porupaly rozpěrky, tam je problém s údržbou při vymejvání kotlů - měli kamenem zanesený dolní příruby na vodoznaky (což má za následek že vodoznak kecá a ukazoval jim že je tam vody dost a vono jí tam bylo málo). Takže přehřáli kotel, vytavili olovník a až pak porupaly ty rozpěrky jak tam rychle rvali vodu když se snažili situaci zachránit ale jen to zhoršili. . Stalo se to na Rešice i na Polce. Malletka je chudák nepojízdná díky tomu že neseřídili po opravě správně rozvod obou strojů na každé straně, šlo to trochu proti sobě načež vylágrovali domky a pojezd a protiklika je důsledek a celkem drobnej problém z toho všeho co jich na Malletce díky tomu je. Jedinej kdo tam tu mašinu dobře znal, rozuměl jí a uměl ji, byl starej Joe Fajfka, kterej na ní téměř do svejch sedmdesáti jezdil a radil s opravama, ten byl ale současným vedením odejit jakožto nepotřebnej a nevýkonnej důchodce. Už je mu přes pětasedmdesát. No a k tomu, proč jdou parní mašiny do kopru teda spíš do šrotu, je to o tom, že už málokdo se chce tou rasovinou kolem čoud bavit, že už dávno nejsou na spoustu věcí díly v regálu ve skladu a taky o tom že provoz páry je nákladná záležitost i když se nic nevytelí a nerozbije. Když se něco pokazí tak že se to už nedá opravit, je nutný to udělat nový - výkresy na spoustu věcí jsou, furt jsou šikovní zámečníci a soustružníci i svářeči, ale zadarmo, sponzorsky, nebo za cenu materiálu to nikdo neudělá. Udělat kotel - tedy opravit , přetrubkovat, nebo udělat úplně novej, to není problém. SEA Kolín dělá kotle i drážním mašinám nejen stabilní kotle. Jen to stojí prachy. Ovšem furt míň než v dojčlandu, proto taky rakušáci si dávají dělat kotle mašin do SEY a někteří němčouři nakonec taky i když to nemají za rohem. Tlaková zkouška kotle není problém, to si dělá u každý mašiny její vlastník nebo parta co se o ni stará každej rok po vymejvání. Prostě se kotel napustí studenou vodou úplně plnej a pak se pumpou samozřejmě že vodou dotlakovává na maximální provozní přetlak plus jedna čtvrtina toho přetlaku navíc i když někde to dělají tak že dávají dvě atmosféry navíc nad maximální přetlak. No a jelikož voda je pěknej prevít tak za studena si najde sebemenší skulinku a je to hned vidět kde je co načatý nebo špatně. U té tlakové zkoušky je přítomen kotelní komisař - kouká i na trubky v kotli před tou zkouškou (dnešní doba má dobré výdobytky jako jsou pidikamery na dlouhým šlauchu, něco jako endoskop) a posuzuje případně řekne co je třeba opravit a když je to pak opravený přijede znovu na tlakovku. Revize kotle zostřená se dělá po šesti letech. To se ale povětšinou komplet mění všechny trubky v kotli, nejvýš se nechají ještě rok do odročovací zostřené když je kotel v čupr stavu. Revize kotle se tedy i s tou tlakovkou dělá každoročně. Revize při vymejvání a tlakovka po něm, před "sezónou" . Co je ale dneska průšvih, jsou kotelní trubky. Ať žárnice tak kouřovky o přehřívačovejch kolínkách nemluvě - dřív když roury dělali v Chomoutově v Manesmance, tak vydržely klidně i dva kotelní cykly ne-li víc, dneska dokážou cedníkovatět dokonce už po dvou letech. Máme trubky v kotli pět let a před třema týdnama začala jedna trochu rosit. Buď se to samo zatáhne, nebo se to bude muset zablindovat. Kurnik, tolik plků naráz jsem už dlouho nenapsal
Mimochodem - dnes jsem se svým Popularem SV úspěšně prošel STK. Bez závad. Problém byl jen s emisemi - auto se do žádných tabulek nevešlo, technik byl z toho trochu mimo...a nikde není uveden typ motoru - koncem 30. let se motory nijak nerozlišovaly a ted' po novu to musí být. Tak si v STK typ motoru vymysleli , úřední šiml se nažral a auto může zase 2 roky jezdit. Zaráží mě, že i když dřív jsem STK procházel bez problémů, ted' je problém s emisemi a údaji v TP - úřady vyžadují údaje, které ještě v roce 2014, natož 1939 nebyly potřeba.
Naposledy editováno 13.06.2016 12:22:53
je škoda, že rychlíkový už jinak v Čechách skoro nejde vidět, ale zas na druhou stranu, zdá se mi že je o to víc různejch lokálek, úzkorozchodejch atd.
Např takovákolešovka j e pro mne celkem nový objev, kterýžto musím letos určitě vyzkoušet.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
13/2818
Žirovnice
(reakce na) Jawablázni Včera v 12:19 | Nahoru | #58116
Bimbam> Dobře a vyčerpávajícím způsobem jsi to napsal. Já jsem si představoval, že s Popularem a kolega s Piccolou přijedeme tady někam poblíž ( Veselí nad Lužnicí, Č. Velenice - známá drážní místa) až tam bude v provozu Albatros a vytvoříme dokonalou atmosféru 30. let.
Dokonalá atmosféra 40 let....
a jinak > Milane....jak by mohli Albatrosy a Šlechtičny jezdit???? staří fahmani už umřeli a mladí už jenom sedí u počítače......holt vývoj.....
tedy ...já bych to taky neuměl....ale kámoš 62 let s tím jako učedník ...ještě jezdil....
Naposledy editováno 14.06.2016 02:34:01
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
V pondělí pojedu zase do nemocnice, jak to bude dál nevím, na motorce ale asi zase jezdit nebudu. Aspoň bude čas promyslet, kam za párou vyrazit autoveteránem.
milan1963 píše: bimbo750> Tak nějak bych to viděl , jen místo letadla parní lokomotivu a místo Jeepa třeba Populara.
V pondělí pojedu zase do nemocnice, jak to bude dál nevím, na motorce ale asi zase jezdit nebudu. Aspoň bude čas promyslet, kam za párou vyrazit autoveteránem.
Tak ať se zadaří v nemocnici, aby jsi mohl jezdit a dát dovolenou.....
Sever se už na Tebe těší.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Včera jsem lehce přidřel ČZ kontrolka zklamala o hodně dřív došel oil asi tím že jsem vzal řidší. Rozděláno spraveno dnes to snad složím.
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Dle článku se Ford rozhodl dovážet jejich vyrobek z Indie a bude se nazývat Ford Ka plus,je potřeba do evropy dovážet auto aby jsme přetáhli zákazniky od Dacie(což je momentálně hodně prodávana značka v celé evropě) a teď to usměvné Dacia Sandero Artika (KLIMA,15KOLA,EL.OKNA V PŘEDU) cena 204tis kufr 320lit no a my dovezem auto z Indie,vevnitř budou stejné obyč plasty jako v Dacii ,15tky a klima jen u nejvyšší vybavy ,kufr 270lit a cena základu jen 288900kc,tak by mne fakt zajímalo jestli má horečku jen ten reporter nebo si u Fordu myslí,že
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Je mi docela záhadou, že tu červenou všude pustí i na veteránských SPZ. V Asii je to asi jedno, tam se na to nehraje, ale v Austrálii jim možná zatopí.
Naposledy editováno 15.06.2016 12:13:43
Dle článku se Ford rozhodl dovážet jejich vyrobek z Indie a bude se nazývat Ford Ka plus,je potřeba do evropy dovážet auto aby jsme přetáhli zákazniky od Dacie(což je momentálně hodně prodávana značka v celé evropě) a teď to usměvné Dacia Sandero Artika (KLIMA,15KOLA,EL.OKNA V PŘEDU) cena 204tis kufr 320lit no a my dovezem auto z Indie,vevnitř budou stejné obyč plasty jako v Dacii ,15tky a klima jen u nejvyšší vybavy ,kufr 270lit a cena základu jen 288900kc,tak by mne fakt zajímalo jestli má horečku jen ten reporter nebo si u Fordu myslí,že
Elevator:
Dacia má k 5/2016 meziroční růst prodeje o 20%. Stejný má jen Škoda. Za úspěchem stojí především modely Duster, Sandero, Dokker. Na chvostu jsou Logan a Lodgy. V dubnu jsem vybíral nový vůz pro 4 členou rodinu s výhledem, že nás bude 5. Chtěli jsem pouze nové auto. Vybrali jsme 7-místné Lodgy s benzínovým atmosferickým motorem 1,6 od Nissanu. Na motor záruka 3 roky nebo 100t km a na vše ostatní 5 let. Zatím naprostá spokojenost.
Naposledy editováno 15.06.2016 12:53:13
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
vejde se motor jawa 250/353 na rám ... Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 4 | 24.10.2024 v 09:42 PetrL3 |
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | 18.10.2024 v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |