paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ

Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ

Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024

Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
62%
16
Jezdim pořád.
38%
10

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.6.2016 v 21:31 | Nahoru | #58111
Koukám víkend plný akcí. My máme nový rekord - 64 pětistovek na jednom místě. Pěkný sraz. Více obrázků zde.








(reakce na) Jawablázni

12.6.2016 v 21:43 | Nahoru | #58112
MartinED250> Tak to je mazec Klobouk dolů- To se jen tak nevidí. Když jsem jako kluk viděl 5kilo byl to pro mě svátek a platí to do dneška. MBXo jsem viděl jen jednou. Dnes to vidím častěj než za socíku.

Jawablázni

13.6.2016 v 08:29 | Nahoru | #58113
Jo, byl to mazec. Důchodci v tom dunění na kopci sedali na zadek.. Nakonec ale mávali a myslím, že se to všem líbilo.

(reakce na) Jawablázni

13.6.2016 v 08:39 | Nahoru | #58114

Zdenalbenal píše: Milane, na to kolínko musí byt ten klingerit s drátkem, páč když néni vyztužený, silně pulzující výfukové plyny ho vyplujů...
Příruba výfukové trubky v praxi - filigránské rovnání pilníkem je pro fajnšmekry - Tondo, promiň...
V praxi se to dělá tak, že pokud je příruba v místech děr pro šrouby jako prohnutá dovnitř a když se dá k válci, tak v místě osy výfukového kanálu je mezera - sedí to na tych ušách - vemeš kolínko, podepřeš ho až za svár ve svěráku - stískat ho nemusíš, jednů ruků ho podržíš a mírným poklepem přírubu ohneš důle, na druhů stranu.
Hotovo.
A při montáži k válci se příruba pěkně k válci přitískne.
Je to taková trochu prasečina, ale funguje to.
Ostatně nám kolínka odcházely spíš pro splesknutí mezi kolínkem a tlumičem...



Samozřejmě taky na hrubo přihnu a pro klid v duši ještě srovnám i když se to po čase zase vytluče.
Tonda Zloun

Naposledy editováno 13.06.2016 08:40:52

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.6.2016 v 11:19 | Nahoru | #58115
Milan a JMK : k těm párám i když je to mimo jawamísu, u nás v čechách to vypadá s Albatrosama bledě. I když jsou zachovaný tři mašiny z téhle modré řady, jeden nulkovej a dva jedničkový, tak situace je taková že bejvalej brněnskej albík je v depozitáři NTM v Chomutově a už se nikdy nepodívá na trať i když je kompletní a v dost dobrém stavu. Ještě ho pamatuju v pravidelném provozu na třebovské trati a na rameni Brno - Přerov kde jsem si na něm i zatopil, ale prostě byl zachráněn pro muzeum a to si ho taky schramstlo. Pražskej albatros velkoušatej, co jezdil do předloňska je na tom mizerně - že má kotel propadlej a tečou trubky je to nejmenší, shnilej tendr, ojetý obruče, zkorodovanej nožní rám, popelník, pojezd vylágrovanej. Ta mašina je zralá na kompletní generálku nejen kotle. Je kde to udělat, je kdo by to udělal ale ČD kterejm ta mašina patří na to prachy nedají. Třetí zachovalej albík je v rozebraným stavu rozstrkanej částečně po několika "kůlničkách" a stojí venku, čili zub času silně hlodá. Navíc jsou z něj některé podstatné komponenty jaksi "poztrácené". Opravy ani jednoho z těch posledně jmenovaných dvou nejsou vůbec na pořadu dne. Jediná šance vidět modrou řadu na kolejích je buď zajet si do Bratislavy , kde bratislavskej albík docela často jezdí a nebo sledovat občas nějaký dění kolem historickejch jízd s čoudama , protože zrovna letos už byl slovenskej albatros v čechách třikrát , z toho jeden víkend drandil okolo Brna a Břeclavi - na trati do Lednice. Na stránkách Albatros klubu Bratislava ( to je parta kolem téhle mašiny) bývá psáno i kam se mašina v dohledné době chystá.
JMK - hlavní problém u jindřichohradeckejch úzkejch čoud není ani tak v tom, že by někdo furt roztápěl mašinu jak tydýt a porupaly rozpěrky, tam je problém s údržbou při vymejvání kotlů - měli kamenem zanesený dolní příruby na vodoznaky (což má za následek že vodoznak kecá a ukazoval jim že je tam vody dost a vono jí tam bylo málo). Takže přehřáli kotel, vytavili olovník a až pak porupaly ty rozpěrky jak tam rychle rvali vodu když se snažili situaci zachránit ale jen to zhoršili. . Stalo se to na Rešice i na Polce. Malletka je chudák nepojízdná díky tomu že neseřídili po opravě správně rozvod obou strojů na každé straně, šlo to trochu proti sobě načež vylágrovali domky a pojezd a protiklika je důsledek a celkem drobnej problém z toho všeho co jich na Malletce díky tomu je. Jedinej kdo tam tu mašinu dobře znal, rozuměl jí a uměl ji, byl starej Joe Fajfka, kterej na ní téměř do svejch sedmdesáti jezdil a radil s opravama, ten byl ale současným vedením odejit jakožto nepotřebnej a nevýkonnej důchodce. Už je mu přes pětasedmdesát. No a k tomu, proč jdou parní mašiny do kopru teda spíš do šrotu, je to o tom, že už málokdo se chce tou rasovinou kolem čoud bavit, že už dávno nejsou na spoustu věcí díly v regálu ve skladu a taky o tom že provoz páry je nákladná záležitost i když se nic nevytelí a nerozbije. Když se něco pokazí tak že se to už nedá opravit, je nutný to udělat nový - výkresy na spoustu věcí jsou, furt jsou šikovní zámečníci a soustružníci i svářeči, ale zadarmo, sponzorsky, nebo za cenu materiálu to nikdo neudělá. Udělat kotel - tedy opravit , přetrubkovat, nebo udělat úplně novej, to není problém. SEA Kolín dělá kotle i drážním mašinám nejen stabilní kotle. Jen to stojí prachy. Ovšem furt míň než v dojčlandu, proto taky rakušáci si dávají dělat kotle mašin do SEY a někteří němčouři nakonec taky i když to nemají za rohem. Tlaková zkouška kotle není problém, to si dělá u každý mašiny její vlastník nebo parta co se o ni stará každej rok po vymejvání. Prostě se kotel napustí studenou vodou úplně plnej a pak se pumpou samozřejmě že vodou dotlakovává na maximální provozní přetlak plus jedna čtvrtina toho přetlaku navíc i když někde to dělají tak že dávají dvě atmosféry navíc nad maximální přetlak. No a jelikož voda je pěknej prevít tak za studena si najde sebemenší skulinku a je to hned vidět kde je co načatý nebo špatně. U té tlakové zkoušky je přítomen kotelní komisař - kouká i na trubky v kotli před tou zkouškou (dnešní doba má dobré výdobytky jako jsou pidikamery na dlouhým šlauchu, něco jako endoskop) a posuzuje případně řekne co je třeba opravit a když je to pak opravený přijede znovu na tlakovku. Revize kotle zostřená se dělá po šesti letech. To se ale povětšinou komplet mění všechny trubky v kotli, nejvýš se nechají ještě rok do odročovací zostřené když je kotel v čupr stavu. Revize kotle se tedy i s tou tlakovkou dělá každoročně. Revize při vymejvání a tlakovka po něm, před "sezónou" . Co je ale dneska průšvih, jsou kotelní trubky. Ať žárnice tak kouřovky o přehřívačovejch kolínkách nemluvě - dřív když roury dělali v Chomoutově v Manesmance, tak vydržely klidně i dva kotelní cykly ne-li víc, dneska dokážou cedníkovatět dokonce už po dvou letech. Máme trubky v kotli pět let a před třema týdnama začala jedna trochu rosit. Buď se to samo zatáhne, nebo se to bude muset zablindovat. Kurnik, tolik plků naráz jsem už dlouho nenapsal

(reakce na) Jawablázni

13.6.2016 v 12:19 | Nahoru | #58116
Bimbam> Dobře a vyčerpávajícím způsobem jsi to napsal. Já jsem si představoval, že s Popularem a kolega s Piccolou přijedeme tady někam poblíž ( Veselí nad Lužnicí, Č. Velenice - známá drážní místa) až tam bude v provozu Albatros a vytvoříme dokonalou atmosféru 30. let. Vidím, že to je mylná představa. Že Albatros v Čechách nejezdí, jsem vůbec nevěděl. Naštěstí jsou i jiné - třeba Šlechtična...Že je provoz páry drahý a náročný, je celkem jasné. Já to vidím u předválečných aut, at' už svých nebo kamarádů pragováků a aerováků. A že je to téma mimo motorky ? Je, ale třeba to zajímá i další z nás.
Mimochodem - dnes jsem se svým Popularem SV úspěšně prošel STK. Bez závad. Problém byl jen s emisemi - auto se do žádných tabulek nevešlo, technik byl z toho trochu mimo...a nikde není uveden typ motoru - koncem 30. let se motory nijak nerozlišovaly a ted' po novu to musí být. Tak si v STK typ motoru vymysleli , úřední šiml se nažral a auto může zase 2 roky jezdit. Zaráží mě, že i když dřív jsem STK procházel bez problémů, ted' je problém s emisemi a údaji v TP - úřady vyžadují údaje, které ještě v roce 2014, natož 1939 nebyly potřeba.

Naposledy editováno 13.06.2016 12:22:53

Jawablázni

13.6.2016 v 12:38 | Nahoru | #58117
Milan - no tož na tu trať co píšeš že by ses zajel někdy podívat, tam se objevuje čas od času budějovickej štokr 556.0506 pěkná černá nákladní lokomotiva z poválečného období anebo se tam občas vyskytne plzeňská pětasedma (co se dokonce jmenuje Plzeň) 475.111 - u ní se dá zjistit kam pojede na stránkách jejího majitele a provozovatele IMC (Iron Monument Club Plzeň) zatímco u toho budějickýho štokra je to dost o náhodě že se člověk den předem dozví že někam pojede.

Jawablázni

13.6.2016 v 19:49 | Nahoru | #58118
mně se líběj ty slovenský mašinkluby,že s nima jezděj i k nám . a můžeš si u nich třeba i objednat zájezd na pár dní.
je škoda, že rychlíkový už jinak v Čechách skoro nejde vidět, ale zas na druhou stranu, zdá se mi že je o to víc různejch lokálek, úzkorozchodejch atd.
Např takovákolešovka j e pro mne celkem nový objev, kterýžto musím letos určitě vyzkoušet.

Jawablázni

13.6.2016 v 20:51 | Nahoru | #58119
maabo-- tak to budem dva,ale mne to vyjde až tak ke konci července tak když tak hoď info,

Jawablázni

13.6.2016 v 21:31 | Nahoru | #58120
Přidám také jeden včerejší kousek "mladšího", ale neméně zajímavého, veterána - odchyceného v Třeboni:




1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.6.2016 v 02:22 | Nahoru | #58121
offline
13/2818
Žirovnice

(reakce na) Jawablázni Včera v 12:19 | Nahoru | #58116
Bimbam> Dobře a vyčerpávajícím způsobem jsi to napsal. Já jsem si představoval, že s Popularem a kolega s Piccolou přijedeme tady někam poblíž ( Veselí nad Lužnicí, Č. Velenice - známá drážní místa) až tam bude v provozu Albatros a vytvoříme dokonalou atmosféru 30. let.

Dokonalá atmosféra 40 let....










a jinak > Milane....jak by mohli Albatrosy a Šlechtičny jezdit???? staří fahmani už umřeli a mladí už jenom sedí u počítače......holt vývoj.....

tedy ...já bych to taky neuměl....ale kámoš 62 let s tím jako učedník ...ještě jezdil....

Naposledy editováno 14.06.2016 02:34:01

Jawablázni

14.6.2016 v 08:47 | Nahoru | #58122
Bimbo - na slovači albík jezdí a pětasedmy u nás jezdí docela dost - jak brněnská, tak děčínská Líza i ta plzeňská, kromě toho jezděj dva bulíci 464 - pražskej a hradeckej a v Olomouci Rosnička 464.2 a bejvalej klatovskej Kremák . Kromě toho v Lužný kouří furt něco a na Kolešovce jsou taky pravidelný parní jízdy od jara do podzima, stejně tak jako jezdí celé léto a kus jara a podzimu na posázavským pacifiku každej víkend pára - buď vršovická Dvojka 434 nebo Bulík či pětasedma. Kolem Lužný se prohání Papoušek nebo kladenskej Kremák nebo Všudybylky, kromě toho šumavské parní léto jezdí každej víkend budějická neb plzeňská 310 - Kafemlejnek a dost toho ještě odtahají bejčkové 423 nebo 432 na různých jednou za rok se opakujících jízdách které jsou ale celoročně furt někde no a ve Valmezu jezdí Matěj a v Brně bude zase v provozu ze stejné řady opravený Skaličák. Navíc v Praze ještě malej zelenej čertík 213 na Smíchově a podobná kdesi u Brna.... Takže ono to parně kouří každej víkend nejmíň na jednom místě, někdy i na místech deseti. Pravda, s těma mašinama jezděj dneska převážně lidé mezi 40 - 60 roky, ale i těch mladších co se parní řemeslo učí a už ledacos umí by se našlo tak třicet, čtyřicet mimo samotnou Lužnou - tam je koncentrace lidí kolem páry podstatně větší. A myslím si že čadící mašinky na páru, který jsou mnohý podstatně starší než ty emerický válečný pozůstatky, toho taky podstatně víc najezdí.

Jawablázni

14.6.2016 v 08:57 | Nahoru | #58123
Bimbam>

Maabo< a švestkovou dráhu znáš??

http://sd.severoceskedrahy.cz/

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.6.2016 v 13:11 | Nahoru | #58124
bimbo750> Tak nějak bych to viděl , jen místo letadla parní lokomotivu a místo Jeepa třeba Populara.
V pondělí pojedu zase do nemocnice, jak to bude dál nevím, na motorce ale asi zase jezdit nebudu. Aspoň bude čas promyslet, kam za párou vyrazit autoveteránem.

(reakce na) Jawablázni

14.6.2016 v 14:19 | Nahoru | #58125

milan1963 píše: bimbo750> Tak nějak bych to viděl , jen místo letadla parní lokomotivu a místo Jeepa třeba Populara.
V pondělí pojedu zase do nemocnice, jak to bude dál nevím, na motorce ale asi zase jezdit nebudu. Aspoň bude čas promyslet, kam za párou vyrazit autoveteránem.



Tak ať se zadaří v nemocnici, aby jsi mohl jezdit a dát dovolenou.....
Sever se už na Tebe těší.....

Jawablázni

14.6.2016 v 19:36 | Nahoru | #58126
Dneska jsem v Ostravě na Rudne potkal Suchace na jeho Dingovi-bohužel v protisměru takze jsem viděl prd

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.6.2016 v 06:37 | Nahoru | #58127
milan1963> Doufám že se brzo uzdravíš.
Včera jsem lehce přidřel ČZ kontrolka zklamala o hodně dřív došel oil asi tím že jsem vzal řidší. Rozděláno spraveno dnes to snad složím.

Jawablázni

15.6.2016 v 08:26 | Nahoru | #58128
Jedno zlomyslné pravidlo dí, že majitelé odděleného mazání u dvoutaktů se dělí do dvou skupin - kteří zadřeli a na které to teprve čeká .

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.6.2016 v 10:22 | Nahoru | #58129
Jeden autovej aneb jak se ráno pobavit při čtení SM.

Dle článku se Ford rozhodl dovážet jejich vyrobek z Indie a bude se nazývat Ford Ka plus,je potřeba do evropy dovážet auto aby jsme přetáhli zákazniky od Dacie(což je momentálně hodně prodávana značka v celé evropě) a teď to usměvné Dacia Sandero Artika (KLIMA,15KOLA,EL.OKNA V PŘEDU) cena 204tis kufr 320lit no a my dovezem auto z Indie,vevnitř budou stejné obyč plasty jako v Dacii ,15tky a klima jen u nejvyšší vybavy ,kufr 270lit a cena základu jen 288900kc,tak by mne fakt zajímalo jestli má horečku jen ten reporter nebo si u Fordu myslí,že

(reakce na) Jawablázni

15.6.2016 v 10:58 | Nahoru | #58130
Vlasťák1973> Taky se tomu divím. Je to článek v aktuálním Světě motorů. Kdyby šel Ford o 100 tisíc kč níž, má šanci.

Jawablázni

15.6.2016 v 11:21 | Nahoru | #58131
Zdenál - ono se to myslím říká i o majitelích jakéhokoli dvoutaktu

(reakce na) Jawablázni

15.6.2016 v 11:24 | Nahoru | #58132
Vlasťák1973> Článek jsem nečetl, ale asi je napsán poněkud nešťastně. Ta cena Forda Ka+ je za variantu Ultimate, která je jediná možná a je to včetně 15kol, klimy, všech možných el. asistentů, el př. okna, el zrcátka, čelní, boční, stropní airbagy atp. Zpracování Fordu asi nebude na úrovni Dacie i když se vyrábí v Indii. Cenou to nebude opravdu konkurence Dacie, ale té je blíže Fiesta, která začíná na 230 tis. Nicméně Forda a Dacii nemůžeš cenově srovnávat.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.6.2016 v 12:06 | Nahoru | #58133
Když už se tu řeší i Zetky, sledujete někdo tohto kluka s holkou , kteří jedou se starýma 150Cčkama přes írán, pákistán, Indii, barmu, thajsko atp. až na jih Austrálie? Momentálně jsou už vTimoru a zásadních závad moc neměli. Ani jednu ještě nepůlili a jedné pod hlavu taky ani nelezli, druhou jen dekarbonizovali.

Je mi docela záhadou, že tu červenou všude pustí i na veteránských SPZ. V Asii je to asi jedno, tam se na to nehraje, ale v Austrálii jim možná zatopí.

Naposledy editováno 15.06.2016 12:13:43

Jawablázni

15.6.2016 v 12:34 | Nahoru | #58134
Fidlimydli-- šak já nesrovnával,srovnával SM,a když je v názvu napsáno Ford představil malý globální model z Indie,který má cenou konkurovat daciim a nabídnout rekordni prostor a článek si přečteš tak se fakt začneš usmívat--- aaaasi táááákhle

(reakce na) Jawablázni

15.6.2016 v 12:52 | Nahoru | #58135
[quote=Vlasťák1973]Jeden autovej aneb jak se ráno pobavit při čtení SM.

Dle článku se Ford rozhodl dovážet jejich vyrobek z Indie a bude se nazývat Ford Ka plus,je potřeba do evropy dovážet auto aby jsme přetáhli zákazniky od Dacie(což je momentálně hodně prodávana značka v celé evropě) a teď to usměvné Dacia Sandero Artika (KLIMA,15KOLA,EL.OKNA V PŘEDU) cena 204tis kufr 320lit no a my dovezem auto z Indie,vevnitř budou stejné obyč plasty jako v Dacii ,15tky a klima jen u nejvyšší vybavy ,kufr 270lit a cena základu jen 288900kc,tak by mne fakt zajímalo jestli má horečku jen ten reporter nebo si u Fordu myslí,že

Elevator:
Dacia má k 5/2016 meziroční růst prodeje o 20%. Stejný má jen Škoda. Za úspěchem stojí především modely Duster, Sandero, Dokker. Na chvostu jsou Logan a Lodgy. V dubnu jsem vybíral nový vůz pro 4 členou rodinu s výhledem, že nás bude 5. Chtěli jsem pouze nové auto. Vybrali jsme 7-místné Lodgy s benzínovým atmosferickým motorem 1,6 od Nissanu. Na motor záruka 3 roky nebo 100t km a na vše ostatní 5 let. Zatím naprostá spokojenost.

Naposledy editováno 15.06.2016 12:53:13

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.6.2016 v 13:09 | Nahoru | #58136
Jak prosím mohu vyndat šroub, který je dotažený jak kráva a má ožvejkané hrany? Nevím si už rady :)

(reakce na) Jawablázni

15.6.2016 v 13:12 | Nahoru | #58137
Kafi> Úderovým šroubovákem, nebo navařit na hlavu matičku, pokud to umístění dovolí.

Jawablázni

15.6.2016 v 13:34 | Nahoru | #58138
Kafi - zkus golu, prstencovej klíč a nebo ten klíč co má "univerzální velikost" - prostě se sám sevře kolem hlavy šroubu podobně jako třeba klíč na olejový filtry. Anebo pokud je k tomu šroubu rozumnej přístup tak na něj heftnout matku - jak píše vejš Fidlimydli. Úderovej šroubovák jsem nikdy neměl , ale pokud se k tomu dá dostat trochu z boku tak malým majzlíkem nebo starým šroubovákem ( co má dřík železnej srkz celý držátko a dá se na něj bacit kladivem ) ještě před ožvejkaným rohem šroubu udělej malej zásek a ťukej kladívkem do toho šroubováku či majzlíčku jako bys chtěl šroub jeho pomocí povolit. Mnohdy to pomůže. Já takhle vyšrouboval nepovolitelnej ožužlanej šroub pravýho deklu na třindě. Na pár malejch ranek jedna velká a pak už to šlo.

(reakce na) Jawablázni

15.6.2016 v 13:36 | Nahoru | #58139
Kafi> jednou sem to řešil hasákem s ostrýma zubama a hrubou silou

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.6.2016 v 13:45 | Nahoru | #58140
Francouzák nepomohl, zkusím tedy do toho bacit ze strany jestli se tam dostanu, případně tu matku :) Díky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
vejde se motor jawa 250/353 na rám ... Jawa 250/353 Kývačka Drsnak007 4 24.10.2024 v 09:42 PetrL3
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 Lithwick 2 18.10.2024 v 08:56 cmiral
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 4 15.10.2024 v 15:58 cmiral
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka koutnasjede 4 14.10.2024 v 09:25 Dolin
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka Mario1504 2 29.9.2024 v 22:26 Drak1


TOPlist