paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.6.2016 v 12:09 | Nahoru | #57961

fidlimydli píše: Z jedné věty není můj názor na veterány patrný, tak jej objasním.
Já nejsem vůbec odpůrce kompletních renovací a nikde jsem netvrdil, že takoví renovátoři jsou špatní. Ve většině případů není jiná cesta, než kompletní renovace s náhradou replik a jak jsem psal, sám jsem si koupil ČZ150C, abych z ní udělal leštěnku. Chci mít jednu moto původní a jednu leštěnku. Jen je mi občas líto zbytečné renovace. Nejsem ani detailista, abych se pohoršoval nad tím, že sklo světlometu je z jiného modelu, nebo že ten šroubek má 13mm hlavu místo 14. Ale přiznávám, že mi vadí, když se někdo při renovaci snaží dělat motorku" hezčí " leštěním, linkami, či chromy navíc, které se nikdy fabricky nedělaly. Zkrátka v tom vidím známé heslo. Čím víc pruhů, tím víc Adidas, čili čím víc se to bude lesknout, tím to bude hezčí.
Že se to tak majiteli líbí je argument proti kterému nemám protiargument. Jeden extrém za všechny: Kamarád se mi chlubil jak renovuje motorky a toho pařeza, co renovoval naposled nastříkal na krásnou fialovou barvu s oranžovými koly, protože každý restaurátor má svůj styl a mu se to tak líbí. ... Neprotestoval jsem.

Edit: Když jsem dovezl svou Kývačku, každý, kdo se na ni podíval, tvrdil, že to bude spousta práce. Nový lak, chromy ......atp. Stačilo dva dny s Tempem a Silichromem v ruce a je z ní tahle kráska vyjma potahu sedla v origo stavu. (fotky hodně přidávají. Ve skutečnosti jsou pupínky v chromu i sem tam odřená barva)

(reakce na) Jawablázni

1.6.2016 v 12:14 | Nahoru | #57962

fidlimydli píše: Z jedné věty není můj názor na veterány patrný, tak jej objasním.
Já nejsem vůbec odpůrce kompletních renovací a nikde jsem netvrdil, že takoví renovátoři jsou špatní. Ve většině případů není jiná cesta, než kompletní renovace s náhradou replik a jak jsem psal, sám jsem si koupil ČZ150C, abych z ní udělal leštěnku. Chci mít jednu moto původní a jednu leštěnku. Jen je mi občas líto zbytečné renovace. Nejsem ani detailista, abych se pohoršoval nad tím, že sklo světlometu je z jiného modelu, nebo že ten šroubek má 13mm hlavu místo 14. Ale přiznávám, že mi vadí, když se někdo při renovaci snaží dělat motorku" hezčí " leštěním, linkami, či chromy navíc, které se nikdy fabricky nedělaly. Zkrátka v tom vidím známé heslo. Čím víc pruhů, tím víc Adidas, čili čím víc se to bude lesknout, tím to bude hezčí.
Že se to tak majiteli líbí je argument proti kterému nemám protiargument. Jeden extrém za všechny: Kamarád se mi chlubil jak renovuje motorky a toho pařeza, co renovoval naposled nastříkal na krásnou fialovou barvu s oranžovými koly, protože každý restaurátor má svůj styl. ... Neprotestoval jsem.

Edit: Když jsem dovezl svou Kývačku, každý, kdo se na ni podíval, tvrdil, že to bude spousta práce. Nový lak, chromy ......atp. Stačilo dva dny s Tempem a Silichromem v ruce a je z ní tahle kráska vyjma potahu sedla v origo stavu. (fotky hodně přidávají. Ve skutečnosti jsou pupínky v chromu i sem tam odřená barva)



Hele neber to vůbec vážně.......
To byl jenom HEC... kdo se chytíte...
Už vím i kdo je Sněhurka...našel jsem to na Wiklipédii...
Každej to dělá po svém...a motorka je jeho....tak co???
Ta kejvačka je pěkná...ALE co kdyby si jí hodil do komaxitu a nerozlešťoval?????
Někdy to ,ale bohužel ,prostě nejde jenom rozleštit.....škoda.

Jawablázni

1.6.2016 v 13:51 | Nahoru | #57963
Bimbo - no, já když bych se měl vyjádřit k těm fotkám trošku zašlé 634, tak vezmu vejfuky dráťákem případně hrncákem na flexe, případné vzniklé díry zapatlám nějak autogenem nebo elektrodou a poté natřu na černo barvou na tály nebo trouby kamen, zbytek nechám jak je anebo v případě že by to bylo moc orvaný, tož tomu dám zelenou štětkolýzu a mám vojandu jak vyšitou a dokonce mezi žebrama či pod motorem i s původním bahnem z vojenskýho cvičení z doby Varšavské smlouvy

Fidli - mám malou kejchačku z osmapadesátýho, v laku zřejmě místy opravovaném zatřením provozních škrábanců před kala kala dobou, ale kromě "konzervace" mastným hadrem s ní taky nic dělat nebudu. Líbí se mně jaká je, kdybych nasypal kolik tisíc do laku a chromu a podobných ftákovin, tak už bych se na ní bál vyjet že ji někde odřu a zapráším Taky je na ní dobový tůzink přidáním blinkrů ála prase a přidáním zadeklování horní poloviny zadního kola - jezdila u jezeďáků někde na strakonicku a v Písku, to tam ale nechávám, páč to tam je už nějaké to desetiletí. A obě kapličky ( blinkrová i světlová) jsou úplně totožně jemně orezlé

Jawablázni

1.6.2016 v 14:34 | Nahoru | #57964
zdar kluci, nechcete někdo gumu 2,75 x 18 ? Smrdí v inzerci a nikdo ani neťuknul, takže se cena změnila na ZDARMA
...nejlíp, kdyby si to mohl někdo vyzvednout v Kladně a okolí...

Pneu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.6.2016 v 15:18 | Nahoru | #57965
fidlimydli> S Tvým postojem souhlasím. Moje první auto byl začátkem 80. let Popular, mám ho dodnes, tehdy jsem jako první věc po koupi ( stál na ulici ) udělal nový lak (nitro, nic jiného nebylo) a chromy. Potom jsem koupil dalších pět Popularů - tehdy je nikdo moc nechtěl a cena byla vždy lidová - ale už jsem nerenovoval, resp. jen to, co bylo nutné. Jen jednoho Populara jsem musel vzít zgruntu - měl štětkový lak, byl od hajného a stál v lese, tak tam renovace byla ku prospěchu věci. I péráka jsem chtěl dát do laku i chromu, ale bylo mi líto peněz, protože ročně jsem na něm najezdil 6 až 8 tisíc km a bál jsem se, že bych ho odřel a to by mě štvalo. Dnes jsem rád, že je jaký je. Jako testační komisař , ale i jako člověk raději testuju věci v původním stavu, třeba trochu retušované. Pokud ale člověk při testaci předloží fotky stroje ve stavu v němž ho koupil a vidíme tu bídu, potom je renovace správným řešením. Třeba ta Bimbova Jawa 350 renovaci potřebovala, to je bez diskuse.
Přiznávám, že raději mám odřenou ale původní Jawu 250 z roku 1937, než péráka 350 po renovaci, který má žlutou metalízu, v chromu i kastlíky a vidlici - toho jsme odmítli testovat...
Obecně - toto téma se na školeních komisařů probírá a bylo by na dlouhou diskusi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.6.2016 v 17:19 | Nahoru | #57966
milan1963> Péráka do metalízy nemůže dát norm. člověk. Čezety měli tak strašný lak že po něm za dva roky zůstával jen černý plast tak jsem lakovat musel a rozhodně ne to čím to dělali dudáci. Osobně se mě líbí lak s jistou patinou i nový lesk. Odrbané rezavé šroty mě nic neříkají atˇ se třeba historici zblázní. Jen jednou jsem viděl Jawu 500 OHC s lakem v patině která výrazně převyšovala nové nalakovanou.

(reakce na) Jawablázni

1.6.2016 v 17:23 | Nahoru | #57967
[quote=Jirka4137]milan1963> Péráka do metalízy nemůže dát norm. člověk. Čezety měli tak strašný lak že po něm za dva roky zůstával jen černý plast tak jsem lakovat musel a rozhodně ne to čím to dělali dudáci. Osobně se mě líbí lak s jistou patinou i nový lesk. Odrbané rezavé šroty mě nic neříkají atˇ se třeba historici zblázní. Jen jednou jsem viděl Jawu 500 OHC s lakem v patině která výrazně převyšovala nové nalakovanou.[/quo

Tak to bych to viděl i Já.......
Pod tento názor jse mohu jenom podepsat.......

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

1.6.2016 v 17:39 | Nahoru | #57968
Co se týče restaurování totálního šrotu bez nového laku a chromů, doporučuji probrouzdat stránky tohoto profíka. Je neuvěřitelné, co dokáže vykouzlit z hromady rzi a na vše má postupné návody.
Z mého pohledu je to nejautentičtější záchrana motorky, ovšem tohle dokáže jen pár opravdových odborníků v republice.

(reakce na) Jawablázni

1.6.2016 v 19:42 | Nahoru | #57969
Dobré typy vycházeli jednu dobu v motoexpresu jak citlivě renovovat. Honza Čejchan nebo Petr Hoštˇálek na to kápli. Jinak je to jen můj osobní pocit nejsem veteránista. I ten nový lak ale jednou patinu dostane.Jasně že technologicky už to asi bude někde jinde. Je to kolikrát i o penězích a kompromisu. - Bimbo750 dík i když vím že pravověrní veteránisti to vidí jinak a asi mají i svůj kus pravdy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.6.2016 v 20:36 | Nahoru | #57970
fidlimydli> Ten odkaz znám, je to PAN restaurátor. Renovovat umí každý, restaurovat málokdo.

(reakce na) Jawablázni

1.6.2016 v 20:58 | Nahoru | #57971
milan1963> Já se restauruju docela solidně hlavně když někde točí Plzenˇ .

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

1.6.2016 v 20:58 | Nahoru | #57972
Mě dokáže pokaždé zvednout ze židle, někdy naopak rozesmát, když někde vidím inzerát a motorkou napulírovanou, jako by před minutou vyjela z fabriky, kolikrát nachromované dekle karteru, i když originál byly bez chromu. A u toho popis "po kompletní renovaci, vhodné do muzea" - co je to za hovadinu? Do muzea patří původní stav! Maximálně udělat pasivaci-konzervaci, aby to rez nežrala dál.

(reakce na) Jawablázni

1.6.2016 v 21:03 | Nahoru | #57973
J.M.K.> Od toho jsou veteran kluby a testace. V inzerátech najdeš spoustu blbostí třeba 100 HP motorku vhodnou především pro začátečníky atp. Vyjadřuje to jen slabomyslnost pisatele.

Naposledy editováno 01.06.2016 21:03:36

Jawablázni

1.6.2016 v 21:08 | Nahoru | #57974
Vzhledem k tomu, že se to pak využívá jednou za uherák na pár až pár set kilometrů a jinak to leží v temperovanej cimře pod laintuchem, tak nedostane... už proto, že dnešlí laky se lesku vzdávají hoooodně dlouho a odstíny téměř neblednou, druhak především proto, že se to pak většinou nepoužívá pro běžný provoz za běžnými účely...

Dochovaný stav je dochovaný stav... Za čárou to je tak skoro odjakživa, tam se to po nálezu většinou vypucuje, rozchodí, uvede to OK stavu po technické stránce a zakonzervuje tak jak to je, poud to stav aspoň trochu dovolujea jezdí se.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.6.2016 v 06:04 | Nahoru | #57975
Co se týče renovací, tak jedna věc je původní stav a druhá věc je dostání verglu na silnici. Třeba takováto motorka , z té dýchá ta doba kterou si projela, ale druhý problém jsou testace a tam to je někdy problém a s počtem dochovaných kusů se mění náhled na stav a pokud se natrefí na pedanta komisaře, tak je problém a kolikrát (alespoň u nás) museli kluci začít replikovat věci, které nebyly až tak zlé, ale jinak by nedostali ani véčkový číslo a jen se v garáži koukat na motorku bez čísla, to se taky každýmu nechce. Takže ono vše má rub i líc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.6.2016 v 09:19 | Nahoru | #57976
Verdom> ...a co vyměnit komisaře?
Asi mě to taky čeká, páč mám motorku r.v. 78, ale "dobová přestavba" odpovídá stavu tak okolo roku 87...nemám to jednoduché .
Další střep je italský, u nás absolutně neznámá motorka...navíc ti kucí italský používali kde co, když s tím závodili.
V sérii je třeba náboj zadního kola úplně jiný, než s jakým se závodilo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.6.2016 v 09:55 | Nahoru | #57977
Zdenalbenal> Jiné komisaře jsme zkoušeli, ale mají to asi nakázáno všichni podobně.
Díky populárnosti veteránů jsou čím dál přísnější (alespoň můj dojem) a aby se na silnici nedostal kdejaký střep
(to je asi záslužná činnost) nedají glejt kdečemu všemu a tak spousta dobovek končí pod novým lakem,
protože origo plechařina je již téměř nesahnatelná a solidních chromů je taky pomálu i u kejchaček a panel.
Zahraniční stroje, předválky atd, tam to bývá v pohodě, díky malému počtu dochovaných či u nás jezdících exemplářů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.6.2016 v 10:47 | Nahoru | #57978
Verdom> Jsem komisař, ale i normální člověk. Jezdíme na školení, tam se dovídáme co a jak dělat, v závěru ale záleží na každém komisaři, co - je-li vozidlo sporné - otestuje. Předválečná vozidla se otestují skoro ve 100 % případů. U pozdějších, hlavně 70. léta, už některým žadatelům rovnou říkáme, že s tím co chtějí otestovat, neuspějí. Osleplé reflektory a prokorodované nárazníky u Lady 2101 jsou důvodem k netestaci. Tady jde patina ( kterou mám jinak rád ) stranou. To uvádím jako příklad.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.6.2016 v 11:57 | Nahoru | #57979
milan1963> Ano, tím si v podstatě potvrdil má slova. Ono takového žigula za padesát let by otestovali i s tím prokorodovaným nárazníkem, ale dnes to nelze brát jako unikát, stejně jako kejvačku nebo panelku. Pořád se jich dochovalo moc na to, aby byly unikátem a mohly se nechat pro provoz v nálezovém stavu. Nehledě na to, že samozřejmě rozumím tomu, že nebrzdící a nesvítící střep nemá na silnici co dělat, protože se tam pohybují i jiní lidé a chodci včetně mých dětí
A asi bych je nerad viděl přejetý nebrzdícím byť historickým, ale neudržovaným "skvostem" proto se nelze zlobit na ty, kteří tyto "neunikáty" začnou dávat do kupy tak usilovně, že nakonec přestříkají a zrepasují celkový stav a nespoléhají jen na leštěnku a arvu. A na ty v původním stavu se dojdem kouknout holt do muzea, ale bohužel i tam je jich v původním stavu méně a méně a nastupuje2K akryl a turecký chrom .
Já jsem rád za každý vergl, ať je zrepasovaný a nebo dobovka. Je to ukázka toho, že jsme motorky i auta uměli, protože by nám to děti a vnuci možná ani nevěřili.
A pořád lepší naleštěná JÁWA s chromovaným deklem než sešrotovaná ve sběrným dvoře.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.6.2016 v 12:13 | Nahoru | #57980
Verdom> To by si se divil, někteří majitelé zvěrstev nazývaných Jawa Nanuk oslavují každý kousek, který skončí rozemletý na prach, aby náhodou se nepřemnožily a nezačala padat jejich cena..

(reakce na) Jawablázni

2.6.2016 v 12:31 | Nahoru | #57981
hrnous> Ano, nanuk to bylo něco. Dokonce jsem měl tu čest to řídit. Bejt tehdá policajt a dostat nanuka , tak asi emigruju. To je jako řídit motorku zavřenou do skříně. No když za to ty peníze někdo dá, proč ne. Já bych si Monu Lisu taky nekoupil, ale jiní by za ní dali půl světa. Je to o tom co kdo má a co kdo chce.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.6.2016 v 20:23 | Nahoru | #57982
Taky ňákej renovátor......
http://www.motorkari...jawa-250-953374.html

Tam už pomůže jenom ....fackova,fackovat,fackovat,fackovat,fackovat,fackovat,fackovat,fackovat,fackovat,fackovat.....................atd,atd,atd [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol]

Jawablázni

2.6.2016 v 20:26 | Nahoru | #57983
mno jo no - ta to schytala

Jawablázni

2.6.2016 v 22:36 | Nahoru | #57984
mě se to líbí

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.6.2016 v 06:37 | Nahoru | #57985
Máte někdo doma 354 s drátěnkou ve filtrboxu?(moc jich není, byl to mezityp kolem roku 1958) Máte li jí někdo, co tam máte za hlavní trysku? Protože otryskování dle tabulek nesedí, není to ani otevřené sání, ani sání s papírvložkou, ale něco mezi. A tak se dočíst jak otryskovat karb 2926SBD17b nejde ani u jawarmaniaka v tabulce karbů. S ohledem na praxi, testuju vždy největší HT co doma mám a postupně jdu dolů, až to na plný jde vytočit a netarokuje, ale zase při ubírání z plnýho nezrychluje, aby to nebylo moc hladový. Ale tady jsem skončil na 96, jede jak kule (najeto 4 tisíce, tak už lze i honit), přechody v pohodě, spotřeba asi 3,9l/100km , ale svíce dost světlá. Nově jezdím lavio a možná, že ta syntetika svíčku do barvy srnčího hřbetu nehodí. Svíci jsme z toho tahali po 10km na plný kotel, kdy špekulace s jehlou asi nemá význam, tam je směs už pouze věcí HT. Kolena nefialověla (to chudá směs dělá, díky větší teplotě spalin) a tak mám dilema. S 98 tryskou se to pořád jevilo moc bohatý a s HT96 tak nějak OK, ale svíce barvy bílého kafe. :) Je to plnosyntetickým Laviem a nebo upravit HT96 tak, aby byla průměrově mezi HT96 a HT98? Ono ty Taiwanský trysky (jiný nekoupím a sysláty došly) mi příjdou taky nějaký divoký a každá trochu jiná.

Jawablázni

3.6.2016 v 08:21 | Nahoru | #57986
Verdom-> já používam lavio 1:50 a barví celkem normálně, spíš bych to viděl, že nesedí čísla na tryskách. Co sem koupil novej karb jawa, musel sem dát trysku ze starýho, páč sice měla stejný číslo, ale bylo to na ní chudý....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.6.2016 v 08:47 | Nahoru | #57987
Verdom> Když to je na 96ku akorát, ale furt hlodá červíček pochybnosti, kůpil bych zas tu 96ku a zkusil ju.
Když to bude stejné, jak s tů 96ků původní, ano, trochu bych tu novů vystružil a prubnul.
Já mám na jakés takés měřání kuželový trn (dá se použít aj jehla ze šoupátka pinckového) a podle něho dokážu odhadnůt průměr díry tak, že si jehly podle teho možu seřadit.
Ryponi možů říct, že nezáleží ani tak na průměru, jako na průtoku - ano, ale fůkačku má mechanik 70km daleko a stejně díru okolo 100 neudělá a nebo velice těžko, páč mu voda vybrble .
Já sem kupoval trysky se závitem M5 od skutry-levně a díry sedí...teda opravdu 105-110-115 sů ve vzestupné řadě...
A nebo tam dej 98mu a pohraj si s hladinů a jehlů...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.6.2016 v 08:54 | Nahoru | #57988
bimbo750> Já mám z téj motorky podobný pocit, jak ze Sportarda...
No ale ten, co to dělal, néni nejaký lepič-mastič, musí byt celkem šikovný...akorát ten objekt zájmu...
Nicméně pár zajímavých věcí tam je - třebas lakování, dřevořezba či co a zadní lampa z těsně poválečné "Brandejsky" .

(reakce na) Jawablázni

3.6.2016 v 09:21 | Nahoru | #57989

Zdenalbenal píše: bimbo750> Já mám z téj motorky podobný pocit, jak ze Sportarda...




Není se čemu divit. Designéři současné Jawy jsou na podobné úrovni.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.6.2016 v 09:57 | Nahoru | #57990
Zdenalbenal> A jaké máš zkušenoti s jehlou? Všichni v chytré brožuře píší, že od druhé třetiny plynu je jedno, ve kterém je zářezu. Tudíž ladění dálnicových otáček a nebo plný heft do kopce, kde drbnutí hrozí nejvíc a jseš většinou za druhou třetinou plynu, je asi zbytečné pomocí jehly. Tenhle motor není můj, jen ho dolaďuju a repasuju zbytek motorky, pojede delší štreku a právě dost i po rychlostce, tak mu tam asi vrznu tu HT98 a budu mít asi klidnější spaní. ;) Já průměry HT měřím a porovnávám v práci na průhledové optice, někdy je to mazec, ale 96 mám jen jednu, dokoupím a s tou jehlou to zkusím. Dík.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist