Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.
Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.
Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Docela mě překvapilo, když sem zaplatil 776kč. Vzhledem k tomu, že tady Dovi kdysi psal něco o dvou stovkách.
Pojišťoval to známý u Kooperativy.
PS. Je to pojištěné na tátu, takže bonusy tam jsou.
Naposledy editováno 19.04.2016 17:59:40
StropakMartin píše: Kolik platíte pojistku?
Docela mě překvapilo, když sem zaplatil 776kč. Vzhledem k tomu, že tady Dovi kdysi psal něco o dvou stovkách.
Pojišťoval to známý u Kooperativy.
PS. Je to pojištěné na tátu, takže bonusy tam jsou.
No, když ona zrovna ta Kooperativa myslím nepatří k levným. Ale jestli se to už změnilo k lepšímu, tak se omlouvám. A taky Krumlov není žádná malá díra, a kdo ví, kolikaletý bonus na motorku má ten, na koho máš to WRko psané atd. atd. - viz dále.
Díval jsem se zpětně, a v tom roce 2012 (před 4 lety) jsem na WRko platil za roční povinné ručení 216,-Kč. Zhruba za rok nebo rok a půl poté začaly pojišťovny zdražovat a zdůvodňovaly to nejdřív tím, že tuším 5% (z vybraného pojistného?) mají dávat (nebo budou muset dávat) na nějaký fond hasičům/záchranářům... A později zase dále zdražovaly s odůvodněním obecně vyššího plnění vlivem ustanovení nového Pospíšilova občanského zákoníku atd.
Nicméně stále platí, že největší vliv na výši pojistného mají tyto okolnosti (ve stručnosti zmíněno i v tom příspěvku na první straně tohoto vlákna):
- typ motorového vozidla
- objem motoru a částečně i výkon
- pojišťovna
- věk pojištěného
- bydliště pojištěného
- bonusy pojištěného za dosavadní bezeškodní průběh pojištění
- někdy i doba držení ŘP pro daný typ vozidla (zohledňovala to např. pojišťovna Direct)
První dvě hlediska máme tady na fóru (Yamaha WR 250R/X) všichni stejná, ale u těch dalších okolností se už můžeme (jeden vedle druhého, jak jsme tady) navzájem hodně lišit.
Takže při snaze o co nejnižší ceny pojistného je potřeba zvolit pro daný typ motorového vozidla "optimální" pojišťovnu (např. pomocí webových srovnávačů), nebýt teenager, nemít řidičák půl roku, nemít bydliště v Praze nebo jiných velkých i menších městech, mít daný typ motorového vozidla (auto, motocykl) pojištěn co nejdéle (už dlouhé roky) a nebýt viníkem dopravních nehod.
Co se bonusů týče, některé pojišťovny je donedávna přenášely z auta na motorku, ale později (před pár lety) s tím přestaly. Možná ideální proto je v 15 letech uzavřít pojistku na mopeda bez registrační značky (pouze na číslo rámu), a to u ČPP, která u "veteránů" má nízké sazby (platím ročně pár desítek Kč) - a bonusy začínají nabíhat. To se pak hodí, když si člověk třeba ve 20 nebo 25 pořídí velkou motorku a platí pak o mnoho set až o tisíce Kč ročně míň (to podle kubatury a výkonu, bydliště atd.) než kdyby neměl žádný bonus...
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Jinak chvílím všechny co mají kryt chladiče,..já ho v sobotu málem rozstřelil...zapichlo se mi přední kolo mezi kameny a já hodil přemet přes řidítka,...já v pohodě, ale motorka mi padla na bok a ohnul jsem naštěstí jen spodní uchycení plastů na tom chladiči, takže věřím že to jen vyhnu zpět,..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Mám k dispozici měřič motohodin a přemýšlím že ho tam hodím při výměně svíčky? Nemontoval tady někdo ten měřič MTH na naše stroje??
Naposledy editováno 16.05.2016 13:47:49
Co se týče té svíčky tak jsem na doporučení servisáka koupil iridiovou svíčku NGK/CR9EIX. Až budu mět čas tak to vyměním a dám vám vědět jestli zaregistruju nějaký rozdíl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 277, 278] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 8316 | 28.5.2024 v 08:56 Deadman |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M | Švejdy45 | 39 | 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58 |