Téma: Definice - "ulité svíčky"
 
4.3.2016 v 14:17
Co to znamená? Technicky....

Definice - "ulité svíčky"

4.3.2016 v 14:54 | Nahoru | #1
technicky to znamená, že plave v benzínu natolik, že už ani jiskru nehází

Definice - "ulité svíčky"

4.3.2016 v 14:55 | Nahoru | #2
no kdyz to prechlastas..

jinak jestli to myslis vazne, tak je to situace, kdy tam poustis prilis bohatou smes a ono to treba kvuli nizke teplote parkrat nezapali a benzin zkondenzuje na svcicce. A svicka pak neda jiskru. A pak startujes a ono to nejde. Nejlepe chvilku nechat benzin odparit, nebo jako u starych dvoutaktu vyndat svicku, opalit, a parkrat proslapnout bez svicky...

Edit. Oldbajker byl rychlejsi..

Naposledy editováno 04.03.2016 14:56:15

Definice - "ulité svíčky"

4.3.2016 v 15:26 | Nahoru | #3
A jsou značky svíček, třeba NGK, který po "ulití" snadno odejdou do věčných lovišť a už nejdou zachránit.

1 reakcí na tento příspěvek Definice - "ulité svíčky"

4.3.2016 v 16:51 | Nahoru | #4
Vlivem bohaté směsi a v kombinaci se studenými svíčkami zvlhne povrch izolátoru, tím se sníží na povrchu izolační odpor a jiskry pak "utíkají" po povrchu izolátoru povrchovými výboji do dutiny svíčky, povrchový výboj na zapálení směsi nestačí. Podobně bývalo vidět povrchové výboje po víčku zmoklého rozdělovače. Je to celkem nebezpečný jev, jelikož tyto výboje postupně na povrchu vypálí zuhelnatělé vodivé "cestičky" - na to právě trpí materiál izolátoru u svíček NGK - a těmi pak jiskry "utíkají" dál, i po vyschnutí. Bylo by třeba izolátor obrousit, lépe opískovat, ale ani to nemusí vždy pomoci.
Proto při projevu ulitých svíček je třeba zbytečně nepokoušet další starty, ale svíčky hned vyndat a osušit, lépe vypálit plynovým hořákem. Pokud se ale motor "neuchlastal" extrémně, většinou postačí co nejvíc ochudit směs, tj. vypnout sytič/otevřít přívěru, dát plný plyn (přidávat pomalu, aby akcelerační pumpa nešpricla do sání další benzin) a s plným plynem motor protočit starterem - motor se "vyvětrá" a chytne v momentě, kdy se svíčky "ofoukají" a případný benzin zkondenzovaný v sání se odvětrá tak, že se směs dostane na zapálitelný poměr. Proto je také lepší po naskočení motoru neubírat plyn hned, ale počkat, až motor nabere otáčky a poběží plynule, až pak ubrat tak, aby se otáčky extrémně nezvýšily, ale zase ne moc, motor je třeba několik vteřin "podržet" v otáčkách. Pak už zpravidla běží bez problémů.
Pokud je třeba svíčky vyndat, tak motor ještě před jejich montáží "vyvětrat" - několikrát protočit starterem bez svíček. Pozor ale u stříkaček - tam je třeba odpojit vstřiky/vyndat pojistku, jinak během protáčení motoru vstřiky naládují do sání benzin, který motor pochopitelně nenasaje, takže pak po montáži svíček se pak motor benzinem, nahromaděným v sání, opět okamžitě "uleje", v lepším případě bude zprvu jen škytat a nepravidelně se převalovat, než se sání provětrá a motor dostane adekvátní směs. Totéž při snaze provětrat motor plným plynem - stříkačka by tam jinak dávkovala plnou várku a větrání by se tak nemuselo zdařit.

(reakce na) Definice - "ulité svíčky"

4.3.2016 v 20:24 | Nahoru | #5
Jasně, chápu. Takže "ulité" svíčky znamená jednoduše přechlastané.....já jen že to je to přechlastat motorku a následně otevřít plyn popř očistit, nahřát atd. chápu a moc dobře si to pamatuju, na fichtlu a simsonu jsem se něco nalítal, ale nešel mi do hlavy termín "ulité ".....proto se ptám jako debil. Nikdy se mi nestalo, že by svíčka přestala fungovat na věky, tudíž proto.
Díky za vysvětlení :)

Definice - "ulité svíčky"

5.3.2016 v 00:19 | Nahoru | #6
drive i autogen pomohl
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist