jinak jestli to myslis vazne, tak je to situace, kdy tam poustis prilis bohatou smes a ono to treba kvuli nizke teplote parkrat nezapali a benzin zkondenzuje na svcicce. A svicka pak neda jiskru. A pak startujes a ono to nejde. Nejlepe chvilku nechat benzin odparit, nebo jako u starych dvoutaktu vyndat svicku, opalit, a parkrat proslapnout bez svicky...
Edit. Oldbajker byl rychlejsi..
Naposledy editováno 04.03.2016 14:56:15
1 reakcí na tento příspěvek Definice - "ulité svíčky"
Proto při projevu ulitých svíček je třeba zbytečně nepokoušet další starty, ale svíčky hned vyndat a osušit, lépe vypálit plynovým hořákem. Pokud se ale motor "neuchlastal" extrémně, většinou postačí co nejvíc ochudit směs, tj. vypnout sytič/otevřít přívěru, dát plný plyn (přidávat pomalu, aby akcelerační pumpa nešpricla do sání další benzin) a s plným plynem motor protočit starterem - motor se "vyvětrá" a chytne v momentě, kdy se svíčky "ofoukají" a případný benzin zkondenzovaný v sání se odvětrá tak, že se směs dostane na zapálitelný poměr. Proto je také lepší po naskočení motoru neubírat plyn hned, ale počkat, až motor nabere otáčky a poběží plynule, až pak ubrat tak, aby se otáčky extrémně nezvýšily, ale zase ne moc, motor je třeba několik vteřin "podržet" v otáčkách. Pak už zpravidla běží bez problémů.
Pokud je třeba svíčky vyndat, tak motor ještě před jejich montáží "vyvětrat" - několikrát protočit starterem bez svíček. Pozor ale u stříkaček - tam je třeba odpojit vstřiky/vyndat pojistku, jinak během protáčení motoru vstřiky naládují do sání benzin, který motor pochopitelně nenasaje, takže pak po montáži svíček se pak motor benzinem, nahromaděným v sání, opět okamžitě "uleje", v lepším případě bude zprvu jen škytat a nepravidelně se převalovat, než se sání provětrá a motor dostane adekvátní směs. Totéž při snaze provětrat motor plným plynem - stříkačka by tam jinak dávkovala plnou várku a větrání by se tak nemuselo zdařit.
Díky za vysvětlení :)