Jinak jak si to vyndal a odpojil a tak to tam zapoj a přidělej, a pojedeto, nic se nenastavuje za předpokladu že to předtím jelo. mužeš si to zkontrolovat dle návodu ale nemusíš.
Tam je všechno uvedeno.
Tzn hrubá rekapitulace 1) vyndej kolíček (pokud máš velké Vape) kolíček je zpravidla blbě a nemá tam žádný význam.
2) nainstlaluj stator, protáhni kabely a čidlo zatím nemontuj, jen jeho základnu.
3) nasaď rotor, na kužel kliky, tak aby se ti šel protáčet, ale neměl vůli pod šroub dej silnou velkoplošnou podložku, původní je slabá a nevhodná, a přitáhni si tojen maličko, aby ti šlo s rotorem otáčet vůči klice ale neměl jsi vůli... namontuj čidlo, poootč si výstupkem pod snímač čidla a nastav vůli mezi čidlem a rotorem del návodu (cca 0,5mm)
4) utáhni čidlo a nastav první válec na předstih cca 3mm - ideálně přípravkem vyrobeným ze staré svíčky a šroubu..., zajisti kliku tak, aby se ti neprotočila - já to dělám tak že mám opřený píst o ten přípraveček a přes startpáku go gumicukem zablokuju..
5) nastav předstih na částečně překrytí spínače dle návodu, tak aby byla náběžná hrana výstupku překrytá o 2mm od začátku snímacího trnu snímače, tj před polovinou do leva ostrou hranou.
6) v takto zafixované poloze utáhni rotor, silně, ale rozumně, abys nestrhnul závit v čepu.
7) sundej gumicuk, sundej přípravek, nandej svíčky a poběží to...
Absence kolíku se neboj, kužel to při správném utažení v pohodě udrží, rotor je podstatně lehčí a nebyly s tím sebemenší problémy během 5 let provozu a několika destítek tisíc kilometrů najetých na 477, na které jsem Vape měl namontované z důvodu aby všednědenní stroj skutečně svítil halogenkou a ne mžoural bludičkou.....
Odkaz na potřebné dokumenty pro velké Vape pro motor 638: Dokumentace Vape Sz17 - zde v záložce dokumenty máš jednak schéma zapojení a druhak podklady k seřízení.
Yannick: na desetině nezáleží.... ten motor pojede naprosto stejně jak s 2,75 tak se 3,5mm předstihu.. na vačce klasického zapalování vlivem různých vůlí vzniká tak značná úhlová chyba, že destina je zcela zanedbatelná na předstiihu, ale odtrh musí být takový jaký je předepsán (0,4-0,5 mm), protože nevhodný odtrh tě pošle natočením destičky i mimo rozsah.
U Vape je tento problém minimalizován tím, že "vačka " kteoru nahrazují výstupky na rorotu na řídopvě větším rádiusu a proto je i při stejné přesnosti seřízení úhlová chyba řádově nižší... ale to je jasné už ze základní znalostí geometrie...
Naposledy editováno 05.01.2018 20:01:02
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 | radys02 | 37 | 24.9.2023 v 18:22 krizak66 |
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 | Boss.trx850 | 9 | 5.8.2023 v 17:01 pech. |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 | Kete | 32 | 17.5.2023 v 12:16 Johny_R |