globalmoto_kveten





Téma: Přetáčivost a nedotáčivost
 
26.3.2008 v 23:13
Tak sem si dneska krásně ověřil tezi o nedotáčivosti volva 240. Podotýkám pro dušíny, na prázdný silnici, kterou perfektně znám, za zatáčkou rovinka, do který je daleko vidět. Před zatáčkou za 2, plnej plyn, cca 70 km/h, zhruba v půlce se to utrhlo a šlo to ven, ale po předku, zadek kupodivu držel, pravá krajnice, kola vlevo nadoraz, mírně ubrat a pak opačně, levá krajnice a tak asi 4 až 5krát dokola, než se mi to podařilo uklidnit Nádhernej zážitek lol
Předchozí
1 2
Následující

Přetáčivost a nedotáčivost

26.3.2008 v 23:21 | Nahoru | #1
Jen blbni, muj bracha pri predjizdeni nakladaku ve meste pred svitanim prejel starou zenskou. V utery jsme s nim byly u soudu. Mam takovej pocit ze tyhle bejkarny se proste nevyplacej. A to pritom normalne predjizdel nakladak jen nejel dostatecne pomalu aby to stihnul ubrzdit. BUM.

Přetáčivost a nedotáčivost

26.3.2008 v 23:23 | Nahoru | #2
Joda> JJ, máš recht, kdyby mi tam skočil divočák, nic bych neudělal, ale ani kdybych neblbnul :\

Přetáčivost a nedotáčivost

26.3.2008 v 23:55 | Nahoru | #3
Počkej až sem naběhnou místní fyzici a vysvětlej ti, že pojmy nedotáčivost a přetáčivost závisej jen na rozložení hmotnosti mezi nápravy
A tvůj cíl bylo utrhnout to plynem teda? Je to zadokolka, ne? Co tam je za motor, jestli se mohu poptat? A samosvor to asi nemá, co?

Přetáčivost a nedotáčivost

27.3.2008 v 00:25 | Nahoru | #4
Jo dneska sem si krásně povodil e90 320d, diesel rád hází zadek do driftu :)

Přetáčivost a nedotáčivost

27.3.2008 v 00:33 | Nahoru | #5

Droppi>Počkej až sem naběhnou místní fyzici a vysvětlej ti, že pojmy nedotáčivost a přetáčivost závisej jen na rozložení hmotnosti mezi nápravy
A tvůj cíl bylo utrhnout to plynem teda? Je to zadokolka, ne? Co tam je za motor, jestli se mohu poptat? A samosvor to asi nemá, co?


Hihi, jo je to zadohrab, těžkej předek, chtěl sem to utrhnout zadkem, ale asi sem byl moc rychlej a chtělo to eště víc plynu, ale to už tam nebylo, v nižších rychlostech, když mám rezervu na plynu, tak to utrhnu lehce, třeba kruháč s menším poloměrem... Je to 2,3 benzín, stříkačka bosch, cca 115 koníků po úpravách(VX vačka), jinak seriově tak 105, nic závratnýho. Samosvor eště nemá, ten se seriově montoval až myslim do 9tkový řady...

Přetáčivost a nedotáčivost

27.3.2008 v 01:30 | Nahoru | #6
Fidži> Joooo, drift zadkem je u auta krásná věc
Ale je fakt, ža aby se ty kola utrhly hned, a šlo to dobře řídit, tak to chce tuhou zadní, ideálně se mi na to osvědčil postarší Ford Mustang, moderní němci se trhaj pozdě a pak se blbě rovnaj :)

Přetáčivost a nedotáčivost

27.3.2008 v 01:31 | Nahoru | #7
chlumakFZS600> Hele na drift to není o koníkách, ale o newtometrech. Jinak bokem do zatáčky to chce pomalu dovnitř, plynem ven, ne naopak :))

Přetáčivost a nedotáčivost

27.3.2008 v 08:50 | Nahoru | #8
fidzi: moc se mi nechce verit ze by 320d v ty tezky mrse nejak extra trhalo kola od asfaltu... a ze v tvym veku dokazes jezdit zatacky driftem. ale casy se meni...dneska maj i mladi kluci od 16ti nahrani M3. takze se treba pletu...

okta prvni gen je taky nedotaciva do te chvile nez je pretaciva:)
vyzkouseno. :)

Přetáčivost a nedotáčivost

27.3.2008 v 09:27 | Nahoru | #9

Fidži>Jo dneska sem si krásně povodil e90 320d, diesel rád hází zadek do driftu :)



no já tohle vyvádim se svojí stařičkou e36 320i

Přetáčivost a nedotáčivost

27.3.2008 v 09:28 | Nahoru | #10

assassin>fidzi: moc se mi nechce verit ze by 320d v ty tezky mrse nejak extra trhalo kola od asfaltu... a ze v tvym veku dokazes jezdit zatacky driftem. ale casy se meni...dneska maj i mladi kluci od 16ti nahrani M3. takze se treba pletu...

okta prvni gen je taky nedotaciva do te chvile nez je pretaciva:)
vyzkouseno. :)



Je to zadokolka a kdyz ji pred tim lehce vytocis a rozhoupnes tak uleti i na suchym asfaltu... zvlast, kdyz mas blby gumy jako ja..

Přetáčivost a nedotáčivost

27.3.2008 v 09:42 | Nahoru | #11
mně se výborně jezdilo s omegou combi 2.5 TDI - zadohrab a přetáčivej pořádně

Přetáčivost a nedotáčivost

27.3.2008 v 10:41 | Nahoru | #12

assassin>ale casy se meni...dneska maj i mladi kluci od 16ti nahrani M3. takze se treba pletu...



jj, to je pravda, 14 dní zpátky se na DriftDay v Sosnové sešlo dost M3 E36 a věkový průměr jejich majitelů byl od oka tak 20 let Na druhou stranu je třeba říct, že to zrovna tihle kluci vodili velmi zkušeně

Přetáčivost a nedotáčivost

27.3.2008 v 10:43 | Nahoru | #13
nechceš delat učitele v autoskole

Přetáčivost a nedotáčivost

27.3.2008 v 10:50 | Nahoru | #14

Droppi>assassin>ale casy se meni...dneska maj i mladi kluci od 16ti nahrani M3. takze se treba pletu...

jj, to je pravda, 14 dní zpátky se na DriftDay v Sosnové sešlo dost M3 E36 a věkový průměr jejich majitelů byl od oka tak 20 let Na druhou stranu je třeba říct, že to zrovna tihle kluci vodili velmi zkušeně



A dalsi driftday mame 6.4. :D

Přetáčivost a nedotáčivost

27.3.2008 v 11:01 | Nahoru | #15
No tak u zadokolek neni o cem :) BMW forever ...

e30, e34, e36, e46 :D mkova uprava vitana

palec

Přetáčivost a nedotáčivost

27.3.2008 v 11:06 | Nahoru | #16
e36 je porad o dost lehci nez e90 .

tak ja taky nevim jestli to jde, nebo jestli to fidzi umi... jen sem naznacil svoji pochybnost... treba se pletu:)

rydlas: jasny... jenze prave ze to musis "rozhodit" jen plynem to do regulovatelnyho driftu nedostanes... coz si myslim nepujde ani u te 320d... a rozhodit to znamena uz dost velkou najezdovou rychlost do zatacky... a tak nejak trosku vic to mit v ruce. coz treba ja si troufnu na letisti... na silnici ee... naposledy to zkousel kamos co jezdi fakt dobre... ale jezdil jen predokolky... a Zetko slo na kruhaci dokola... musel vyjet v protismeru:)

Přetáčivost a nedotáčivost

27.3.2008 v 12:31 | Nahoru | #17
Jak tu někdo řek, přetáčivost a nedotáčivost se projeví až když jsou obě nápravy bez kontaktu, a taky jak tu někdo řek, utrhnout hnanou nápravu výkonem nelze, ale krout´ákem ano. Takže sem měl velkou rychlost na danej kvalt, to je jasný, chtělo to za tři a proto zadek neztratil kontakt a hnal mě ven ze zatáčky...

Přetáčivost a nedotáčivost

27.3.2008 v 12:56 | Nahoru | #18
hIGGI> jezdil si? RX sedmu jsem tam žádnou neviděl. Ale odjížděl jsem už ve 3

Přetáčivost a nedotáčivost

27.3.2008 v 14:16 | Nahoru | #19

assassin>e36 je porad o dost lehci nez e90 .

tak ja taky nevim jestli to jde, nebo jestli to fidzi umi... jen sem naznacil svoji pochybnost... treba se pletu:)

rydlas: jasny... jenze prave ze to musis "rozhodit" jen plynem to do regulovatelnyho driftu nedostanes... coz si myslim nepujde ani u te 320d... a rozhodit to znamena uz dost velkou najezdovou rychlost do zatacky... a tak nejak trosku vic to mit v ruce. coz treba ja si troufnu na letisti... na silnici ee... naposledy to zkousel kamos co jezdi fakt dobre... ale jezdil jen predokolky... a Zetko slo na kruhaci dokola... musel vyjet v protismeru:)

Driftovat neumím, spíš to rozhodím a radši to hned rovnám. Žádný plynulý zatáčky v driftu neumim. Na letišti taky není moc zatáček, takže spíš do kruhu :) Taky sem nemluvil o nějakém vyhřátém suchém asfaltu, ale o mokrém studeném. Ale jestli mi nevěříš, tak nemusíš. Ovšem já důvod ti lhát nemám.

P.S. 320d má 180k a 350Nmtak co by se to nedalo s tim utrhnout. Váha 1490kg.

Přetáčivost a nedotáčivost

27.3.2008 v 14:50 | Nahoru | #20
fidzi: jj to beru... taky jak sisi musel vsimnout tak jsem sproste nepomlouval ale jen vyjadril pochybnost.. ted si myslim ze je to jasne...

ono je fakt ze to ted maka jinak:) rano po praze cestou do prace "driftovalo" vic frajeru... jeden v podbabe dodriftoval az do svodidel:) ja sem zase pri brzdeni u prechodu skoro predriftoval dedu:) (no zastavil sem s rezervou... jen u toho jely kola smykem.klouzalo to fakt pekne:) )

Přetáčivost a nedotáčivost

27.3.2008 v 15:20 | Nahoru | #21

Droppi>hIGGI> jezdil si? RX sedmu jsem tam žádnou neviděl. Ale odjížděl jsem už ve 3



Ne, ted na posledni akci jsem nebyl protoze jsem ten den odjizdel do francie, ale toho 6.4. budu, prijd se svyzt :D

Přetáčivost a nedotáčivost

27.3.2008 v 15:23 | Nahoru | #22

assassin>fidzi: jj to beru... taky jak sisi musel vsimnout tak jsem sproste nepomlouval ale jen vyjadril pochybnost.. ted si myslim ze je to jasne...

ono je fakt ze to ted maka jinak:) rano po praze cestou do prace "driftovalo" vic frajeru... jeden v podbabe dodriftoval az do svodidel:) ja sem zase pri brzdeni u prechodu skoro predriftoval dedu:) (no zastavil sem s rezervou... jen u toho jely kola smykem.klouzalo to fakt pekne:) )

Jo jasně, já jen z toho měl radost a vzrušení a tys mi ufiknul hřebínek lol Fakt drifovat neumím, ani se to neučím. Ale když máme náhradní vozidlo, tak si to zkusim. Je to fajn pocit dát škubnout, plnej a akorát to rozhoupnout, kontra...

Přetáčivost a nedotáčivost

27.3.2008 v 15:30 | Nahoru | #23
Fidži> uz zase delas chytreho a machra...i za volantem? zakaz airbagu na vas at si poradne rozmlatite drzky

Přetáčivost a nedotáčivost

27.3.2008 v 15:40 | Nahoru | #24

Fazerák>Fidži> uz zase delas chytreho a machra...i za volantem? zakaz airbagu na vas at si poradne rozmlatite drzky

Klidni šášo. Nikdo nemachruje, kdybych machroval, tak bych řekl, že to umím

BTW: Jen tak pro informaci, viděl si někdy jak řídím, že už na mě děláš odborný posudek?

Naposledy editováno 27.03.2008 15:42:05

Přetáčivost a nedotáčivost

27.3.2008 v 15:45 | Nahoru | #25

Fidži>Fazerák>Fidži> uz zase delas chytreho a machra...i za volantem? zakaz airbagu na vas at si poradne rozmlatite drzky Klidni šášo. Nikdo nemachruje, kdybych machroval, tak bych řekl, že to umím

BTW: Jen tak pro informaci, viděl si někdy jak řídím, že už na mě děláš odborný posudek?


při tvém věku nemůžeš řídit dobře...jen víš, jak se má řídit...chce to zkušenosti a nedělat blbosti s autem, na které sis nevydelal a na druhe az ho rozbijes nemas

Přetáčivost a nedotáčivost

27.3.2008 v 15:47 | Nahoru | #26

Fazerák>Fidži>Fazerák>Fidži> uz zase delas chytreho a machra...i za volantem? zakaz airbagu na vas at si poradne rozmlatite drzky Klidni šášo. Nikdo nemachruje, kdybych machroval, tak bych řekl, že to umím

BTW: Jen tak pro informaci, viděl si někdy jak řídím, že už na mě děláš odborný posudek?
při tvém věku nemůžeš řídit dobře...jen víš, jak se má řídit...chce to zkušenosti a nedělat blbosti s autem, na které sis nevydelal a na druhe az ho rozbijes nemas

Nikdy sem neřikal, že řídím dobře. Zkušenosti získám jen praxí, tak co je na praxi na letišti špatného?

Přetáčivost a nedotáčivost

27.3.2008 v 15:53 | Nahoru | #27
Ještě P.S.: Jak víš kolik si vydělám? Tvoje teorie mají jednu chybu. A to, že je zakládáš na tom, co si myslíš, že by to mohlo tak bejt.

Přetáčivost a nedotáčivost

27.3.2008 v 16:03 | Nahoru | #28
No, musim se trochu zastat Fidžiho, myslim, že čím častěji bude zkoumat v bezpečným prostředí krajní meze, tím líp na tom bude, ale jedním dechem dodávám, že zkoumat krajní meze na novým silným autě neni nejlepší, myslim, že nový auta tě moc daleko nepustí a fyzika se u nic odhaduje a zkoumá podstatně hůř a výsledky zkoumání nejsou zdaleka tak jednoznačný, jako u jednoduchejch 20let starej systémů... A i bez velkýho výkonu a krout´áku se dá užít spousta zábavy a vyzkoušet si krajní meze...

Přetáčivost a nedotáčivost

27.3.2008 v 16:06 | Nahoru | #29
chlumakFZS600> Nepopírám, že by to na staršim autě bylo lepší. Nicméně když mám tu možnost, tak proč to nezkusit.

Přetáčivost a nedotáčivost

27.3.2008 v 16:09 | Nahoru | #30
Trochu mimo ale nedalo mi nezareagovat lol Tak som sa nezasmial uz dlho lol lol "Počkej až sem naběhnou místní fyzici a vysvětlej ti, že pojmy nedotáčivost a přetáčivost závisej jen na rozložení hmotnosti mezi nápravy " niekedy chce clovek len malu radu a uz piaty prispevok je na urovni jadroveho fyzika
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist