1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Dave81 píše: A já si myslím, stejně jako Dolph, že jde o dávno přežitej hospodskej mýtus.
Jasně že je to kravina..Jinak co se týče spotřeby mám hodně zkušeností s KTM 950 a při cestování i 3 kufry jsem spotřebu 5.8 což mi příjde slušné na to že je to sportovní motor s extrémě malým setrvačníkem..Důvod spotřeby bych spíš hledal jestli je to karbec nebo stříkačka,i jaká stříkačka nebo jestli motor není konstruován pro chudší směs..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
F800GS: 0,92
NC750: 1,03 ! to je ten motor z auta.
Nová Afrika: 0,81
Naproti tomu:
990A: 0,6
1190: 0,65
Typicky sportovní motory, jsou kompaktnější, lehčí, točivější a tedy se znich vyklube více poníků...
Jistě, není to jediný parametr určující účinnost motoru, dnešní motor managmenty umožňující hýbat s předstihem, bohatostí atd... ten rozdíl zmenšují, ale pořád tam je.
1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Naposledy editováno 19.01.2016 18:28:46
(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Tech píše: qwert> Ok, o životnosti se tedy nebudeme bavit. Je pravda že správně navržený motor motorku přežije ať je takovej či makovej. Za spotřebou si ale stojím, krátkozdvihové motory žerou více než ostatní (stejně válců, stejný objem, vstřikování). Když si vezmeš typické spořilky a jejich poměr zdvih/vrtání:
F800GS: 0,92
NC750: 1,03 ! to je ten motor z auta.
Nová Afrika: 0,81
Naproti tomu:
990A: 0,6
1190: 0,65
Typicky sportovní motory, jsou kompaktnější, lehčí, točivější a tedy se znich vyklube více poníků...
Jistě, není to jediný parametr určující účinnost motoru, dnešní motor managmenty umožňující hýbat s předstihem, bohatostí atd... ten rozdíl zmenšují, ale pořád tam je.
s 1190 jezdím nakufrovaný v pohodě za 6 litrů... a to má 150kobyl.spotřeba srovnatelná,výkon vyšší v desítkách procent......,nemá tvá teorie nějaké trhliny??
1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
2 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
prackarr píše: Tak jsem si na ni dnes sedl, nastartoval, a provrčel. Moc příjemná a pocitově lehká. Už se těším, až ji protáhnu pořádně po silnici.
zkoušel jsi kačenu 1190?
celkem by mě zajímal tvůj názor......
1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
sullda píše: Zajimava diskuze proc do supersportu nedavaji vysokozdvihovy a v choprech nejsou kratkozdvihovy? A spotreba je taky jinde, strikacka nebo karbec uz nebude takovej rozdil. Jeste mozna max otacky a kroutak? Zapomnel sem na neco? Snad najezd km.
samozřejmě charakteristika toho motoru je naprosto rozdílná,ale my se tady bavíme o souvislosti mezi zdvihem a spotřebou...........
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
sullda píše: Dolph-cz> jiste, pokud chcu vykon musim dat nazrat. Ale neni jen vykon, je i kroutak a ten je u vysokozdvihu ocekavan. Potrebuje min, setrvacny sili jsou vetsi. Neni tak pruznej, ale tahne. Tim bych ocekaval mensi spotrebu, ale i vykon. Zas je tam kroutak a ten se taky pocita do jizdni pohody.
výše krouťáku taky nemá moc společného se zdvihem.
mění se pouze otáčky /průběh toho krouťáku......
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Dolph-cz píše: petrumr> kolik dám plynu,tolik tam je kobyl.a tom to je,NC750 má necelých 60 koní,takže téměř jen 1/3,ale v životě nepojede za 1/3 paliva..........
už se to tady řešilo NC750 je lepší jak ktm 1190 nebot ty to musíš točit a do cíle dojedete společně a on bude mět menší spotřebu a nebude tolik vyhrkaný.Měl napsat, že kolik otáček, tolik kobyl.
(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
petrumr píše: už se to tady řešilo NC750 je lepší jak ktm 1190 nebot ty to musíš točit a do cíle dojedete společně a on bude mět menší spotřebu a nebude tolik vyhrkaný.
Měl napsat, že kolik otáček, tolik kobyl.
točit??
NC750 má 68Nm při 4750 ot/min
1190ADV má při stejných otáčkách kolem 100Nm.
a ty motorky váží stejně,případně NC750 ještě víc!!
stejně tak otáčky motoru budou při delších dálničních přesunech u kačeny rozhodně nižší....... a v rychlostech nad 130km/h jede NC750 za 5,5litru a více....
nechci tady nějak vychvalovat 1190,ale je to hezká ukázka to,že jde udělat motor co jede a nežere........
Naposledy editováno 19.01.2016 20:18:03
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
KLR i XT jsou jednoválce 600 se zhruba stejnou spotřebou,když ti dám do ruky kliku z každé z nich,nebudeš věřit že obě jsou ze stejné kubatury...
1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
velký zdvih znamená taky delší a těžší ojnici,taky píst bývá větší...,aby se překonaly tyto setrvačné síly,musí být na motoru těžší setrvačník-tak to je,ale žádnou úsporu paliva to rozhodně nepřinese ..
nízká spotřeba = co nejmenší rotující hmota.......
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
assassin píše: Tech: mohl bych poprosit cim konkretne zdvih ovlivnuje ucinnost? jde o nejakou teoretickou hodnotu ucinnosti - da se k tomu dopocitat, nebo ciste jen empiricka zalezitost?
Jde o to, že motor s menším vrtáním a delším zdvihem má menší ztráty tepla při expanzi(píst a hlava má menší plochu) a tedy se více energie přemění na mechanickou energii klikové hřídele. Také zažehnuté palivo rychleji prohoří, od svíčky ke kraji "to není tak daleko". Aby nebyla přesáhnuta max. pístová rychlost a setrvačné síly, netočí tak velké otáčky, tudíž má menší výkon. Nemá větší točivý moment(sice je ojnice na větší páce ale píst má menší plochu, takže se to "vyruší") ale bývá posazen do nižších otáček, také je klidnější při menších otáčkách tudíž lze odebírat výkon při nižších otáčkách což má na spotřebu samozřejmě také vliv.Dolph-cz:
Čekal jsem na někoho až přijde já jezdím s KTM za tolik a tolik a je to super. Pochop, že plácnout jedu za 6l s kuframa je oničem, třeba kdyby jel s tebou někdo na F800GS pojede za 4,5L...
Jinak že ve velkých rychlostech bude menší motor brát více je možné, každý motor má největší účinnost kolem max. točivého momentu, takže když budeš NCčko rvát na doraz spotřeba poroste.
EDIT: To s tou točivou hmotou je blbost...Aby to mělo nějaký měřitelný vliv, musel by být rozdíl ve hmotnostech opravdu veliký.
Naposledy editováno 19.01.2016 21:35:28
Mám vyzkoušeno, že mnohem víc než motor mi na spotřebě dělá pravá ruka
Na Dragstaru 1100 jsem jezdil za sedm a kousek, na kačeně jezdím za sedm a majinko větší kousek. Akorát teda na kačeně je v tom terén. Navíc na kačeně se mnohem víc projedu…
Přitom na obou motorkách se dá jezdit kolem šesti nebo i míň, ale asi bych to nemohl řídit já :)
Spotřeba mě moc nebere, spíš mi většinou jde o dojezd na nádrž - to mě totiž prudí, časté tankování.
(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Dolph-cz píše: petrumr> kolik dám plynu,tolik tam je kobyl.a tom to je,NC750 má necelých 60 koní,takže téměř jen 1/3,ale v životě nepojede za 1/3 paliva..........
NC nemám rád ale takhle to nefunguje, to by pařez musel jezdit za 0,05l/100km.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Dolph-cz píše: petrumr> kolik dám plynu,tolik tam je kobyl.a tom to je,NC750 má necelých 60 koní,takže téměř jen 1/3,ale v životě nepojede za 1/3 paliva..........
To jsem ještě přehlíd, než plácneš takový nesmysl, radši se nad tím zamysli. Když budeš z Kačeny pořád odebírat 150koní a z NC 60 to si piš že bude brát o skoro třetinu méně paliva. Ani KTM neumí vyrobit perpetum mobile.Naposledy editováno 19.01.2016 21:05:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Tech píše: Jde o to, že motor s menším vrtáním a delším zdvihem má menší ztráty tepla při expanzi(píst a hlava má menší plochu) a tedy se více energie přemění na mechanickou energii klikové hřídele. Také zažehnuté palivo rychleji prohoří, od svíčky ke kraji "to není tak daleko". Aby nebyla přesáhnuta max. pístová rychlost a setrvačné síly, netočí tak velké otáčky, tudíž má menší výkon. Nemá větší točivý moment(sice je ojnice na větší páce ale píst má menší plochu, takže se to "vyruší") ale bývá posazen do nižších otáček, také je klidnější při menších otáčkách tudíž lze odebírat výkon při nižších otáčkách což má na spotřebu samozřejmě také vliv.
Dolph-cz:
Čekal jsem na někoho až přijde já jezdím s KTM za tolik a tolik a je to super. Pochop, že plácnout jedu za 6l s kuframa je oničem, třeba kdyby jel s tebou někdo na F800GS pojede za 4,5L...
Jinak že ve velkých rychlostech bude menší motor brát více je možné, každý motor má největší účinnost kolem max. točivého momentu, takže když budeš NCčko rvát na doraz spotřeba poroste.
EDIT: To s tou točivou hmotou je blbost...
sám sobě si protiřečíš.
nejdříve píšeš,že motory s vyšším zdvihem žerou méně a pak přiznáš,že když za to budeš tahat,tak bude brát víc....
když se tedy vrátíme k porovnání,které jsi ty tady napsal "Afrika: 0,81 vs KTM 1190: 0,65 " tak jsem přesvědčený,že k žádnému výraznému efektu úspory paliva tady rozhodně nedojde a afrika za míň,než kačena nepojede ani když se pojede pomalu a když se nasadí tempo kolem 160-180km/h (co že u mně běžný zrychlený dálniční přesun),tak věřím,že bude brát více,než kačena.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
EDIT: Musíš porovnávat motory stejné kategorie. Třeba na dálnici bude žrát XTZ 1200 určitě méně jak KTM...
Naposledy editováno 19.01.2016 21:13:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Tech píše: To jsem ještě přehlíd, než plácneš takový nesmysl, radši se nad tím zamysli. Když budeš z Kačeny pořád odebírat 150koní a z NC 60 to si piš že bude brát o skoro třetinu méně paliva. Ani KTM neumí vyrobit perpetum mobile.
ty jsi to přehlídl natolik,že jsi to snad ani nečetl.
pokud chceš diskutovat,tak si přečti na co jsem reagoval a v jakém kontextu.
o nějakém odebírání výkonu jsem nepsal vůbec nic,nebo si myslíš,že tady budu razit myšlenku,že kačena dodá 150koní za stejné množství paliva jako NC 60koní??no to snad asi ne......
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin | Yurii | 11 | 7.3.2024 v 21:52 T4C0 |
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin | Davidrak | 7 | 1.3.2024 v 19:50 Davidrak |
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin | Drak-09 | 2 | 27.2.2024 v 19:50 Drak-09 |
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin | šlauch0 | 69 | 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR |
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin | Scottpalda | 26 | 6.2.2024 v 21:49 Drak-09 |