Téma: Flywheel
 
20.12.2015 v 19:12
Dobrý den,
Narazil jsem na cosi jako flywhell, předpokládám že to je "Závaží", které se dává na klikovku aby byla větší setrvační síla...
Je to k něčemu dobré, pokud to takhle funguje?
Celkem by mě to zajímalo

Flywheel

20.12.2015 v 19:23 | Nahoru | #1
Flywheel je setrvačník. Těžší setrvačník -> větší kroutící moment-> motor jde pomaleji do otáček a otáčky padají pomalu...

Flywheel

20.12.2015 v 19:31 | Nahoru | #2
A k čemu je to dobré v praxi?

1 reakcí na tento příspěvek Flywheel

20.12.2015 v 20:03 | Nahoru | #3
Pokud si dobre pamatuji, tak na pionyrech se setrvaky naopak odlehcovaly...tam je motor rad ze utahne to co tam je z vyroby

(reakce na) Flywheel

20.12.2015 v 20:11 | Nahoru | #4
V_i_c_i> Nebavím se jen o pionýru, na skladě je i něco s větší kubaturou...

Flywheel

20.12.2015 v 20:40 | Nahoru | #5
Ano, flywheel je setrvačník. Proč je v motoru si najdi, já myslím, že je to docela jasný ...

Flywheel

20.12.2015 v 20:59 | Nahoru | #6
Nekurví to ložisko na klice?

1 reakcí na tento příspěvek Flywheel

20.12.2015 v 22:00 | Nahoru | #7
Setrvacnik slouzi na akumulaci kyneticke energie. Zkus zapojit mozek a premyslet nebo hledat co se bude dit pokud se jeho hmotnost zvetsi nebo zmensi....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Flywheel

20.12.2015 v 22:18 | Nahoru | #8

V_i_c_i píše: Setrvacnik slouzi na akumulaci kyneticke energie. Zkus zapojit mozek a premyslet nebo hledat co se bude dit pokud se jeho hmotnost zvetsi nebo zmensi....

tak kdokoliv kdo měl jako malé dítě autíčko na setrvačník by si mohl funkci odvodit
Navíc setrvačník nemusí být jen na klice. Občas se kinetické úložiště řeší i na rotoru zapalování

(reakce na) Flywheel

20.12.2015 v 23:11 | Nahoru | #9
seikos: Přesně tak. Já měl na pionýru odlehčený rotor zápalka, protože se to dalo přehodit bez velkého rozebírání motoru. S odlehčeným rotorem to šlo líp do otáček a bylo to živější, ale taky to rychleji vadlo do kopců, zvláště ve dvou. S originálním rotorem se to sbíralo pomaleji, ale ve stoupání to drželo otáčky lépe. Průměrná rychlost tak byla plusmínus stejná, jen se s tím odhlečeným rotorem lépe machrovalo před ostatními majiteli pincků

Flywheel

21.12.2015 v 00:14 | Nahoru | #10
Na Ducati odzkoušeno,v provozu , na okruhu,i na brzdě-lehčí duralový lepší ve všech režimech.

(reakce na) Flywheel

21.12.2015 v 09:20 | Nahoru | #11

seikos píše: tak kdokoliv kdo měl jako malé dítě autíčko na setrvačník by si mohl funkci odvodit
Navíc setrvačník nemusí být jen na klice. Občas se kinetické úložiště řeší i na rotoru zapalování



Psal jsem mu to obecne umyslne proto aby zapojil hlavu i jinak nez na zalozeni tematu. Pokud to chce resit a neco upravovat tak si proste veci kolem toho musi stejne nastudovat. A pak si polozit otazku co od toho ceka a chce.

Flywheel

22.12.2015 v 17:25 | Nahoru | #12
Díky za rady

Flywheel

28.12.2015 v 12:28 | Nahoru | #13
Ono taky záleží na jaké moto to chceš a co od toho čekáš ja jsem to měl na YZ250 bylo to závaží přidělané na rotoru zapalování ložiska to nekurvilo a pro mě výhoda byla v tom že nebyla tak utrhlá a měle lepší spodek spíš jak enduro což mi vyhovovalo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist