1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Promoe píše: Já letos na jare pořídil 325d nechal jsem jej chipnout a zatím jsem spokojenej jak želva. Auto jede hodně svižně na to ze váží přes dvě tuny a se spotrebou 7-9 litru.
Trojka urcite nevazi pres 2t ne? Ja se podivoval velke vaze kamaradovo trojky (nekde mezi 1700-1800kg) a to byla e90 335i xdrive + automat ve velky vybave... Nic moc tezsiho uz nebude....
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Creck: at tak nebo tak je to jeste starej m47 motor, to pred cim vsichni varovali tebe a na kterej vsichni nadavaj uz je nova n47 rada - tem se sypou rozvody a podobny paradicky...
assassin píše: Nemako: a to je jedna z poslednich e46 nebo jedna z prvnich e9x?
Creck: at tak nebo tak je to jeste starej m47 motor, to pred cim vsichni varovali tebe a na kterej vsichni nadavaj uz je nova n47 rada - tem se sypou rozvody a podobny paradicky...
oné
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Promoe: to bude celkova hmotnost - plne nalozeny auto.... Pohotovostni u e90 325d bude nekde kolem 1600...+ 400-500kg naklad.....
3 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
To chce diagnostiku... Může to být některé z čidel (otáček kol, otočení volantu). Kdyby ti náhodou diagnostika vypsala ten úhlový snímač na volantu, tak si nech, než ho vyměníš, udělat geometrii tak, aby byla na tyči řízení ryska na rysce a tyč řízení byla ve středové poloze. Někteří šmoulové v servisech udělají geometrii na hodnoty, ale ne na střed řízení, a pak přesadí volant. To je od základu špatně, protože potom DSC vyhazuje chybu. Ač jedeš rovně, čidlo má informaci o zatočení.
Více na: http://www.bmw-club...6-320d-35591 [/quote]
Naposledy editováno 13.12.2015 15:53:33
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Jinak mně taky všechno táhne doprava...
stráťa píše: Není to táhnutí doprava způsobený sklonem silnice? Myslím že jsou kvůli odvodnění trochu "do střechy".
Jinak mně taky všechno táhne doprava...
Myslíš naše silnice, silnice v ČR, tak to nejsou silnice, to jsou polní cesty, tam bude vše táhnou jinam než chceš
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
aby tam určitě šli a za normál cenu.
díík
Ja i kdyz mel origo xenon na kasi, tak jsem ho nechaval skladat znovu z origo dilu...
Naposledy editováno 13.12.2015 16:23:36
assassin píše: ...no tak po geometrii volvo stale tahne lehce doprava, znat je to spis jen na dalnici a ve vetsi rychlosti.... brzdy jsem konroloval, ty nepribrzduji.... vcera jsem prohodil levy predni kolo za pravy a je to lepsi... skoro bych rekl OK, ale teda vrta mi to v hlave.. cim to ... pneumatiky jsou nove, vizualne zadna vada.... nevalcil jste nekdo s geo? moc neverim te laserove geo... zaprve jak se ty "zrcatka" chytaj za kraje rafku - kdovi jak sisatej ten rafek je.... a pak se s tim autem na rampe pohne asi po 1/4otacky kola - to mi teda taky neprijde zrovna moc na to aby se dalo neco kloudnyho namerit.....
Hodím pár poznatků. Sice ne u Volha, ale to je asi celkem jedno.
1) Pneumatiky - pokud máš nějaký širší kola (na OII stačí 225) a asymetrické pneu. Zkus je přeházet. Ale obecně nedoporučuji jejich přehazování mezi koly při výměně letní/zimní kola. Nevím proč, ale jsou jsou na to dost háklivé. Prostě se každé nějak najede a na jiném kole občas nefunguje správně. Auto na pneu 195 jelo perketně a na 225 r17 táhnulo. Vyřešeno až výměnou pneu. Ovšem po ojetí cca 2-3 mm opět znovu. Auto jezdilo po dálnici pouze řidič a to u kombíkový octy asi není ideální. Asi né každý asymetrický dezén si "sedne" s každým podvozkem. Navíc široká pneu hrozně ráda kopíruje vyjeté koleje od kamionů.
2) Laserová geo - určitě tam máš ESP. Před geo by se měl nastavit volant na nulovou polohu a k ní seřídit. Jinak může jednotka korigovat směr i když kola jedou "rovně". Stačí i jeden až dva stupně. Nezaznamel jsem s ní někdy problém. Jo a auto by většinou mělo mít plnou nádrž a BMW se i dovazuje kanistry na sedačkách, ale to je v postupu u geo.
3) Házivost disku - zkontroluj axiální i radiální házivost disku. Nemělo by to být víc jak cca 1-2 mm. To by sice měla geo kompenzovat, ale mohl by být "kopnutý" jen v určitém místě.
4) Vůle na nápravě - zkontroluj všechny vůle na nápravě i zadní nápravě, hlavně spodní ramena. Tohle má vzadu nějaký víceprvek. Tohl eb ytaky měl uděla před geometrií. Změr světlou výšku na každém kole. Např. od středu kola po hranu blatníku. Na jedné nápravě by neměl být moc rozdíl - unavení pružin a vymačkání horního uložení.
5) Zkontroluj utažení šroubů na převodce řízení. Tohle byl hroznej nerv na jednom autě. Prostě povolený šroub a auto občas táhlo a občas ne.
6) Jedna perlička. jeden člověk jezdil s levou rukou na dveřích a řídil pouze pravou. Prodřený tapec na dveří od loktu. Stěžoval jsi, že mu to na dálnici táhne doprava. Auto všechno OK, ale po čase se ruka trochu unavý i on si nejspíš sám zatočil. Sice to nepřiznal, ale jiný vysvětlení nemám. Auto na normálných úzkých pneu. Tohle by taky mohla být příčina.
7) Sklon vozovky -každá vozovka má mírný sklon od středu - tuším 2 nebo 3 stupně, ale stavební předpisy už nevím. S každým autem co jsem jel delší dobu jsem měl někde pocit, že mírně táhne doprava. Ale zas silnice v DE jsou kvalitnější.
Víc důvodů už nevím. Brzsy jsi vyloučil a otočenou pneu co by se točila proti směru asi taky nemáš.
Naposledy editováno 13.12.2015 16:30:34
Naposledy editováno 13.12.2015 18:42:42
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Dik za elaborat, pneu jsou 225. U geometrie jsem byl, na displeji mu to ukazovalo ze ma dat nejakej kram na volant - predpokladam prave kvuli tomu aby byl ve stredu. To si nejsem jistej jestli tam nejaka mala vychylka neni, ale myslis ze by esp sahalo na brzdy i v primem smeru? Bez blikani kontrolky? Je fakt ze mi to ted sjelo zadni oblozeni behem asi 15tis km. Vpravo bylo uplne, vlevo prej bylo taky dost sjety, to vpravo jelo ale po hrubem kotouci - kdyz jsem je minule sjel, plech dost odrbal kotouc.
Napravy by mely byt ok, to jsem menil nedavno.
Disky taky nejsou sisaty, ale maj orezly hrany...
Ted jsem otocil kola na predni naprave a docela vyrazne se to vylepsilo, rekl bych ze je to ok, nebo temer ok (pneu jsou - pro zimaky netypicky - asymetricky, takze otocit sly)
Na volat se při geo dává klasická rozpěrná vodováha. To je ten bazmekt. Jinak jestli by ESP "hrabalo" do řízení s malou korekcí bez rozvícení kontrolky nevím. Je to možný. U motoru taky vždycky kontrolka nesvítí i když není vše v pořádku. Ale jak přesně je nastevenej u těhle věcí soft netuším. I když ty sjetý desky je divný a dost brzo. To bych kdyžtak ještě sledoval. Ony nejsou na Volho moc levný.
Pokud to po prohození kol zmizelo. Asi bych to chvíli zkoušel. Za většinu problémů s táhnutím můžou právě asymetrický pneu.