paolo_novy Přidat reklamu

Téma: 12V autozásuvka na 6V ČZ 180/487.4 bez nutnosti kupovat Vape
 
10.10.2015 v 14:29
Čus borci! Potřebuji od vás radu:
Mám Čz-Cagiva 180, má origo elektriku 6V 75W a chci na ni dát tuto autozásuvku s převodníkem ze 6V na 12V.
lsktechnology.cz/
Chci do toho po té koupit tento adapter www.okay.cz/connect-it-adapter-do-auta-ci-176/ a nabíjet z toho mobil který používám i jako GPS. Tento mobil se nabíjí standartně 5V 1A.
U té zásuvky píšou, že má napájecí proud 6V7A což jsem spočítal na odběr nějakejch 42W.
Mění napětí (vstup/výstup) 6V/7A -> 12V/2.5A
Tudíž bych spálil dynamo. Jde mi tedy o získání těchto 42Watt z okruhu způsobem úspory. Zadní žárovky, včetně brzdové tedy vyměním za led žárovky, přístrojové též. Problém mám s blinkry, potřebuji 6V přerušovač blinkrů pro led žárovky, ale aby moc nežral a snad i odkaz na něj i třebas na led žárovky. Napadlo mne, že už to zde třeba někdo dělal a má to odzkoušené a ví co je potřeba a kde co sehnat. Předem děkuji za odpovědi s případnými odkazy.
P. S. Jsem elektro lama

Naposledy editováno 10.10.2015 14:43:05
Anketa: Jde to vůbec udělat tak aby to fungovalo a neshořelo mi dynamo?
Zásuvku to utáhne
0%
0
Odběr zásuvky je moc velký
0%
0

12V autozásuvka na 6V ČZ 180/487.4 bez nutnosti kupovat Vape

10.10.2015 v 15:12 | Nahoru | #1
Pokud budes odebirat jen 1A na vystupu tak na vstupu potrebujes cca max.2.8A ( ucinnost cca 70%). Takze slabych 18W.
Edit: na nabijeni 5V prislusenstvi te vyjde lepe dat tam primo na 6V LDO stabilizator a transil na ochranu. Ucinejsi a lepsi reseni

Naposledy editováno 10.10.2015 15:15:43

2 reakcí na tento příspěvek 12V autozásuvka na 6V ČZ 180/487.4 bez nutnosti kupovat Vape

10.10.2015 v 15:45 | Nahoru | #2
Dobře, žes napsal tu poznámku o "elektrolamě", holt to trochu trpělivě rozeberu (nic nemíněno ve zlém). Tvá úvaha, jednoduše řečeno, jde proti Ohmovu zákonu a de facto i proti zákonu zachování energie.

1. K měniči 6V -> 12V... Vstup 6V/7A - to platí pouze tehdy, že na výstupu (12V) je odebíráno oněch maximálnícxh 2.5A. Není to polovina (7A/2=3.5A), poněvadž měnič nemá 100% účinnost. Nepředpokládáme, že to bude nějaký aušus bastl, co bude mít velké tepelné ztráty i na při malém odběru na výstupu. Spotřeba měniče je závislá na odběru na výstupu.

2. Měnič 12V -> 5V pro USB... Je třeba zauvažovat vztah příkon=napětí*proud (S=U*i). A mobil při nabíjení odebírá max. 1A proudu, nemá tedy smysl pořizovat měniče, co zvládají více, zpravidla 2.1A - takový proud si vezme jen iPad. Takže úsudkem ("trojčlenkou") spočítám, že (velmi laicky řečeno) proud 1A při napětí 5V "odpovídá" proudu cca 0.4A, započítám účinnost měniče kolem 80% (v praxi bývají vyšší), čili 0.4A*1.2=0.48A, s rezervou tedy po 12V výstupu prvního měniče je "požadován" proud 0.5A

3. Tedy zpět k prvnímu měniči... na výstupu se bude odebírat 0.5A při 12V, což, opět přepočtem a se započítáním účinnosti, vychází na 0.5A*2*1.2 = 1.2A.
A příkon S=U*I = 6V*1.2A = 7.2W. Tedy na "vstupu zásuvky" je potřeba příkon s rezervou cca 8W, nikoli Tebou mylně uvažovaných 42W. To tedy dynamo v pohodě ustojí, krátkodobé vyšší odběry (blinkry, brzdové světlo) pobere baterka, která se pak po zbytek jízdy dobíjí.

Ke konečnému řešení: V praxi je blbost dávat zvyšující měnič a hned za něj měnič snižující - to by bylo asi, jako když máš vodu o pokojové teplotě a potřebuješ ji zchladit blízko k nule - tak bys ji prvně na kamnech přivedl k varu a pak do ní začala sypat led, dokud by nebyla ledová. Ptákovina, že? Lepší je použít pouze jeden snižující měnič, který bude napětí z palubní sítě motorky, které se za provozu bude pohybovat mezi 6V - 7.5V, stabilizovat na potřebných 5V pro napájení mobilu. Nejlepší bude obejít pár krámů a vyzkoušet několik běžných USB adaptérů do autozásuvky, jsou v nich integrované spínané měniče a některé se jistě "poperou" i s pouhými 6V na vstupu. Už to tady někdo řešil taktéž na nějaké Zetce a bylo doporučeno totéž, ono vlákno teď bohužel nenajdu.

Ale aby toho nebylo dost - když se povede najít adaptér, co bude na 6V elektrice fungovat, ještě to nezaručuje úspěch... mobily jsou různé a pro nabíjení potřebují "něco" i na datových pinech (prostředních dvou) USB konektoru, aby se buď vůbec začaly nabíjet, nebo se nabíjely plným proudem. Některé potřebují mít datové piny navzájem propojené, jiné na nich potřebují dvě konkrétní napětí (Apple, ale i některé Samsungy). U toho propojení jde zpravidla o to, že bez něj si mobil vezme max. 0.5A a zádrhel je v tom, že pokud na něm poběží GPS, na nabíjení to nestačí a baterka mobilu stejně za chvíli klekne a bude třeba jej nabíjet "v klidu", bez běhu programů - a bude to trvat dlouho. Je to proto, že řadiče USB na základních deskách PC a laptopů jsou dimenzované na napájení připojené periférie max. onou 0.5A, jinak by se zničily. Věci s větším příkonem (typicky herní ovladače se zpětnou vazbou) pak potřebují externí napájecí adaptér. U mobilů, co potřebují na datových pinech konkrétní napětí (třeba Samsung GT-S5363 a Galaxy SIII), je to ještě horší, ty bez této podmínky se nebudou nabíjet vůbec, připojenou nabíječku tvrdohlavě "nevidí". Opět se to řešilo v jiných vláknech, případně mohu dohledat.

P.S. V OKAYelektro nekupuj - jsou to předražené zgarby, reklamační a servisní zázemí žádné, ostatně lživá reklama jasně naznačuje, že tam něco smrdí (ti "odborní prodavači" rozumějí elektrice lautr hovno, jsou odborně školeni jen v tom, jaký je na kterém zboží zisk, a tedy, co mají kunčaftům nejlépe vnutit. U čehokoli se na krámě zastavíš, to vychvalují, "jak to mají doma"). Navíc ten adaptér z odkazu je blbost - jednak ten 2.1A výstup nevyužiješ, jednak je to čína v hodnotě max. 50Kč, u které ten výstup reálně dá s bídou 1.2A max a hlavně tam bývá podvod v tom, že uvnitř je jen jede měnič, který dá max. 2A (když hodně dobře), takže nejde oba výstupy zatížit uvedenými proudy najednou!
Stačí pořídit obyčejný adaptér s jedním USB štekrem za stovku, bohatě stačí, když dá 1A, jen je třeba jej vyzkoušet s konkrétním mobilem, aby "si s adaptérem rozuměl".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 12V autozásuvka na 6V ČZ 180/487.4 bez nutnosti kupovat Vape

10.10.2015 v 16:56 | Nahoru | #3
J.M.K.> Omrkával jsem ty adaptery (měniče) 12V->5V USB a když náhodou najdeš u některého specifikaci, tak je tam většinou buhužel minimum na vstup 10V. Ale ty problémy u některých s dobíjením max. 0,5A jsem se též dočetl z recenzí , některé nechtějí s některými mobily pracovat vůbec. Viděl jsem ale jeden který je sešroubován dvěma šroubky, takže se dá rozdělat a zase složit. Má jen jeden USB výstup 5V1A,ten bych zkusil koupit a kdyby nedělal co má tak bych ho rozebral a zkusil připojit drátky u USB třebas podle toho co bys mi poradil. Jinak tedy zapojím oba měniče a mobil na 1A tak by mi celej komplet měl žrát do deseti wattů?Kolega před tebou psal kolem 18 wattů. Myslel jsem, že i samotný měniče toho dost sežerou, pokud ne, tak je to dobrá zpráva a makat mi to po výměně žárovek v zadním světle za led bude v pohodě(měl bych uspořit nějakejch 9W). Tudíž nemusím ani řešit ty blinkry.

Naposledy editováno 10.10.2015 16:59:17

(reakce na) 12V autozásuvka na 6V ČZ 180/487.4 bez nutnosti kupovat Vape

10.10.2015 v 17:20 | Nahoru | #4
ROSSI01> Tady mas ty vhodne Low Drop stabilizatory co muzes povesit na 6V a ony udelaji stabilnich 5V (Najdes je jako LDO u distributoru).
Typy: MIC39101,KA78RXXC, BA05CC0, Adm7150 ci obligatni 1117

Naposledy editováno 10.10.2015 17:21:04

12V autozásuvka na 6V ČZ 180/487.4 bez nutnosti kupovat Vape

10.10.2015 v 18:10 | Nahoru | #5
co tak připojit solární nabíječku :)

12V autozásuvka na 6V ČZ 180/487.4 bez nutnosti kupovat Vape

12.10.2015 v 17:13 | Nahoru | #6
Nešlo by náhodou obejít dynamo a připojit usměrňovač přímo na 6V baterku, ta má dostatek proudu. Dynamo se potom postará o dobíjení a případný odběr navíc bude znamenat dobíjet baterku víckrát za sezónu! Ale podle mě pojedeš se zaplou navigací a dostatečně daleko tak max jednou do roka. V ostatních případech budeš jen dobíjet ne?

12V autozásuvka na 6V ČZ 180/487.4 bez nutnosti kupovat Vape

12.10.2015 v 17:38 | Nahoru | #7
Ještě mne napadlo toto http://vi.raptor.eb...&t=1444664025911

Myslím, že by to mohlo fakat ne?
Z číny by mne to vyšlo s poštovným na 27,- Kč. Tak aby to nebyli vyhozené prachy...
U nás jsem našel systém co by možná fungoval za cca 900,-tak nevím...

Naposledy editováno 12.10.2015 17:43:29

12V autozásuvka na 6V ČZ 180/487.4 bez nutnosti kupovat Vape

12.10.2015 v 17:50 | Nahoru | #8
Zkus kontaktovat uzivatele Fafo, urco ti neco za rozumny peniz postavi.

(reakce na) 12V autozásuvka na 6V ČZ 180/487.4 bez nutnosti kupovat Vape

9.7.2023 v 08:04 | Nahoru | #9
J.M.K.> Ahoj, je to presne tak jak rikas. Uz to resim - marne- od i Phone4. Napeti do USB nabijecky jde ale talefon se nabiji jenom nekdy. Zkousel jsem to nastavovat na zdroji a kdyz napajeci napeti na vstupu do USB nabijecky klesne pod cca 5,5 V, tak telefon hlasi ze "pripojene zarizeni neni podporovane" s hotovo. Jak by se to dalo vyresit. Staci opravdu jen + napeti na datovych svorkach? a kolik, nebo dokazes mi poradit pls Tohle pouzivam. Na 12 V OK ale na kejvacce to proste pada. https://www.motorkari.cz/tema/?t=131558

1 reakcí na tento příspěvek 12V autozásuvka na 6V ČZ 180/487.4 bez nutnosti kupovat Vape

9.7.2023 v 10:27 | Nahoru | #10
Borysh: asi překlep ne? 5,5V na vstupu je sakra málo.

(reakce na) 12V autozásuvka na 6V ČZ 180/487.4 bez nutnosti kupovat Vape

9.7.2023 v 11:29 | Nahoru | #11
Kalasnikov> Ne, neni to preklep. To jsem zkousel na regulovanym zdroji v dilne. na vstupu do USB nabijecky.

https://www.ebay.com...tkp%3ABk9SR_Li1p-nYg

Na Jawe jsem to nemeril ale baterie ty napetovy vykyvy asi neudrzi, zvlast kdyz se sviti. Pridaval jsem kondiky na vstup USB a taky nepomohlo. Povesil jsem to primo na baterii a taky nepomohlo.

1 reakcí na tento příspěvek 12V autozásuvka na 6V ČZ 180/487.4 bez nutnosti kupovat Vape

9.7.2023 v 11:52 | Nahoru | #12
Borysh: Aha, no zaměřil bych se na dobíjení a stav baterie, ty výkyvy by zas tak velké být neměly. Možná by pomohl regulátor od AEV, já ho dal na čízu s 75W dynamem po tom co jsem už nebyl schopný seřídit dvoucívku a jako super. Trochu nad volnoběhem tam skočí 7,2V se světly a drží jak přibité.

Jediná nevýhoda je stálý odběr kolem 0,5 mA, pokud málo kdy jezdíš, tak tomu chce občas dobít baterku.

(reakce na) 12V autozásuvka na 6V ČZ 180/487.4 bez nutnosti kupovat Vape

11.7.2023 v 18:34 | Nahoru | #13
Kalasnikov> Diky za reakci. Taky mam elektronicky regulator - a prijde mi ze funguje dobre. Uz nekolik let bez problemu. Podle ampermetru ze zacatku dava do baterky cca 0,7 - 1A a potom, kdyz se baterie dobije, to klesne na cca 0,2 - 0,5A. Samozrejme pod plynem, na volnobeh to se svetlama nestiha dynamo. Paradox s dobijenim telefonu je, ze kdyz to je ze zacatku a dynamo dava kolem 1A tak to drzi ale po nekolika (50?) km kdyz se bat.dobije a dynamo dodava jen minimum, tak se tel. odpojuje. Proste pakarna. Btw, jakej mas telefon, jestli to nesouvisi s tim jak psal <J.M.K> ze Apple a Samsung potrebujou jeste neco na tech dvou pinech co neni napajeni. A jeste prosba, neda se tu nekde nastavit upozornovani mailem na novy prispevek v diskuzi? ja to nejak nemuzu najit. Moc diky

Naposledy editováno 11.07.2023 18:37:00
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist