Úcta a respekt k motocykly výrobce postavené továrny v Československu.
Měli jsme motocyklů vyrobených v Československu.
V průběhu '80. let - ČZ 125 Cross, 250 Cross Sport CZ 250, Jawa 350TS (dve)
Jawa CZ , MZ(Germany) motocykly jsou drahé mému srdci.
Gratuluji Národní Podnik Jawa!
Rumunsko Pobřeží Černého Moře 1988
CZ250 a MZ250TS
CZ250Cross Bukurešť 1987
CZ250 Bukurešť 1988
Jawa350 a MZ250TS Road Bukurešť- Constanta (Černé Moře) 1988
CZ250Cross Bukurešť 1987
Já jsem s Java350TS Černé Moře 1989 (Koupil jsem si obchod v Soviet Union)
1988 Na cestě k Černému Moři
S pozdravem bratři motorkáři
Ive,
Bukurešť Rumunsko
Naposledy editováno 26.03.2011 23:01:12
1 reakcí na tento příspěvek Fotky starých časů - Jawa a Čz
Vděčnost za motocykly postavené v Československu
Také německy a MZ
Motocykly jsme si užili života v socialismu
moucan, CZ250 , Malý les Bukurešti (Opera) 1987
CZ250 Sport Bukurešti September 1988 (rok výroby 1974)
CZ250 Bukurešti 1988 "na stejném místě včera a dnes"
CZ250Cross Bukurešti "na stejném místě včera a dnes"
CZ250, Jawa350 (ve starých fotografií) Rumunsko-Miorita (vzdálenost asi 180 km od Bukurešti)
Jawa350TS Černé Moře 1989
CZ250 1988 a MZ250TS
Naposledy editováno 27.03.2011 12:03:01
Jawa , The best !
Jaromir Čísek ,Jawa 250 typ 557 ,získat evropský pohár.
1958
http://www.britishpa.../record.php?id=35265
Motocykly Československo :
Czechoslovakia - Praga 1967
http://www.britishpa.../record.php?id=45090
Czechoslovakia - Sedlcany 1965
http://www.britishpa.../record.php?id=70791
22/06/1969 Pardubice Československo
http://www.britishpa.../record.php?id=45832
Czechoslovakia 1963
http://www.britishpa.../record.php?id=63533
Rumunsko - Bukurešť 1967 CZ Motocross Motocykly
http://www.britishpa.../record.php?id=83417
Rumunsko - Bukurešť 1969 CZ Motocross Motocykly
http://www.britishpa.../record.php?id=45831
Jawa - Dirt-Track
Rumunsko - Bukurešť 1969 Medzinárodná konkurencia
http://www.britishpa.../record.php?id=73509
Prerovska ,Československo 1964
http://www.britishpa.../record.php?id=63680
Motocykl ledu na Dunaji Leden 1947
http://www.britishpa.../record.php?id=54910
Naposledy editováno 27.03.2011 12:27:03
Jawa, ČZ, MZ motocykl značky drahá mému srdci .
Jawa 350TS nebyl v obchodech v Rumunsku. Koupil jsem si v obchodě Soviet Union. Stálo to 1100 rublů. Celní tael 20000 lei v Rumunsku v roce 1989.
20 000 lei 10 měsíců plat
Jawa350TS 1989 Černé Moře
--------------------------------------------------------------------------------------------
The Magnificent History Jawa
Jaromir Čísek a Jawa250
1958
Jaromir Čísek a Európsky Pohár
1958
Magnificent motocyklista , Magnificent Motocykl
Československá motorkář.
Rumunsko, Constanta 1970 - Jawa Číslo Československo
U moře v Rumunsku - 1970
The brave history S Java: http://www.bmw-gs.e...-vsechno-zacalo.html
Zdravím bratři motorkáři
Naposledy editováno 27.03.2011 13:06:51
- tak sme drtívali jízdy zručnosti (Veselí nad Moravou, 1974)
- naše první trofeje byly stupačky
- za pár let...Hodonín, Franta Plachetský a motorka Pytláka Říhy (je to upravená Jawa 90 ).
- Fantic 50 ccm, rychlostka na Bystřičce, ME Valmez 1980
- stroj je potřeba udržovat v čistotě - Frýdlant nad Ostravicí
Jawa 500 Petra Blahuty tamtéž
- Honza Borna a Jawa 500, 6D Považská 1982
- Gerrit Wolsink a Honda nad 500, 4T, Považská 1982, závěrečný motokros
- poněkud zrychlený pohyb lesem - Hamry nad Sázavou 1984
- Igor Oulehla, Mistr ČSR 125 ccm 1984, Hamry nad Sázavou, Tatran
- "plochá dráha", Stod, 1984
- Medlovice 1988
- ...bo bez špeku něsu vykony...
- výsledky 6D Wallduern, Německo 1989 - vteřina a chlup od medaile - šest dnů, šest chlapů a...těsnější rozdíl snad ani není možný...
- Brezová pod Bradlom 1990
- tamtéž, prdel patří Holubcovi
- čtvrtek, ještě jedno kolo...Jawa 500 2T
- pátek ráno,prší
- sobota, Sverepec, cílová ČK. Uf. Cara to stálo tři litry šampusu - pardón, Bechera!!!
Naposledy editováno 27.09.2015 11:25:56
1 reakcí na tento příspěvek Fotky starých časů - Jawa a Čz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fotky starých časů - Jawa a Čz
Taky sem nevystřílel všechen prach.
Eště by ses zmlsal .
Na té Čížkově motorce je jasně vidět, že to se sérií nemělo nic společného.
Ten válec je moc dolů - malá klika, krátká ojnice, podčtverec...jiný válec, sání...kdoví...
Naposledy editováno 29.03.2012 22:39:18
Byl tam startovací segment, kerý zabíral do rohatky pod spojků.
Jednoduché a funkční.
Na prvních Banánech měl starovací segment na sobě čudl, kerý šel do kliky - jako by byl uložením v klice podepřený.
No a protože s tím byly potíže (zadíralo se to), tak se to na pozdějších modelech nedělalo.
Jinak takovéto uspřádání má vícero výhod (když eště nebyly startéry), že se to dá nakopnout v sedě, s kvaltem, pohyb nohy je naprosto přirozený, nemusíš hledat páku kdesi vzadu na bloku...a nastartuješ to aj v hluboké koleji.
To u mnoha moderních motocyklů jednoduše nejde, protože startpáka v "dolní úvrati" končí pár čísel nad zemí...
Aj tovární MZty to takto měly...akorát zrcadlově obráceně, na levé straně...
V Husákově knížce je řez motorem, možu nafotit.
Ináč je tam lautr všecko jinak.
Kola převodovky na jehlách, celá převodovka je na deklu, takže si ju možeš vyndat bez demontáže motoru z rámu a zkusit, jak řadí, celý řadicí automat má pět součástek...pružiny sů tam dvě, obě tlačné...
Konstrukčně je to naprostá rarita...
O to víc mě štve, že takový potenciál, kerý v tem výzkumáku byl, s lehkým srdcem "prohospodařili".
Třebas výkresy Šťastného třipade čtyřtaktu zachránili...v kotelně...
Ten motor je vymyšlený typicky "česky", protože je takový -jak obejít pravidla...
Protože se v soutěžích plombovaly bloky motoru k rámu a hlava k válci...na Jawě je teoreticky možné i přes toto zabezpečení vyměnit kliku i s pístem a komplet převodovku i se spojkou...
Kdo si myslí, že by se to nedalo stihnůt, tak V.J. v Brezové na vodní 125ce Jawě vyměnil píst asi za čtvrt hodiny a malej car v Anglii hlavní ložisko kliky za čas o neco delší...
Naposledy editováno 28.09.2015 21:49:28
Ty IŽe jely i na MS 91 v Považské, která se jela před šestidenní.
Motorky vypadaly nevábně (hrozná barva, taková zeleň na vagóny), ale jinak měly všecko, co bylo potřeba - kotouč vpředu, centrál...a motory fungovaly líp, jak Jawy. Charakteristiku měly jak MZty.
Sme si říkali, cože sů to za střepy...a když sem to viděl na erzetě, čuměl sem jak puk.
Né že by tí jezdci byli bůhvíjací borci, ale jak ty motorky jely...
Taky tam jel nejaký kamikaze na Yamaze 125...v kopci za Vydrnů - to se muselo vidět.
Rusi majů aj dobré piloty, třebas na 6D ve Švédsku či ve Finsku jel Jurij (?) Povarov na sériové Jawě 250 (vpředu buben!!), s centrálem - a držel se kolem třetího místa ve třídě...než mu natankovali to, co motor nesežral...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 350/638 VAPE zapojení Jawa 350/638 | pagi | 16 | 6.6.2024 v 18:02 Jirka_Kirchner |
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 | radys02 | 37 | 24.9.2023 v 18:22 krizak66 |
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 | Boss.trx850 | 9 | 5.8.2023 v 17:01 pech. |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |