AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ast-Štefan píše: Nechci nějak rejpat ale to neni dost dobře možný. Kolem Klašterce nad Ohří neteče Orlice.
Sorry vole error...samozřejmě jsme myslel Klášterec nad Orlicí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
milan1963 píše: Jak už jsem psal dřív, jedu. Bude to 11. sraz VSJ, zatím jsem byl na všech deseti...
...a zítra jedu s Adeniem na 1. garanční prohlídku do Týnce. Budu reklamovat tachometr. Ostatní je naprosto v pořádku.
To je teda dobrý, sotva to přihlásíš odejde tachec.... to na mojí starý 477 přestal fungovat po 35 letech provozu. Na třindě po 80 000 kilometrů a na Jawettě funguje ještě furt i když je z padesátýho devátýho roku. Nějak to vypadá že čím modernější věc tím míň vydrží ... masakr spotřební doby.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Akamu píše: milan1963-> psals že je rozdíl mezi sportardem a adeniem, nechtěl bys to někam napsat? A taky pořádnou recenzi ať vím do čeho půjdu
Chceš Jawu 660 ? To chválím. Recenzi psát nemůžu, na to mám ujeto příliš málo kilometrů, tu bych mohl napsat na Stylku 650, ta měla při prodeji najeto skoro 50 000 kilometrů.
Adenium, kromě toho, že je dražší, by mělo mít vyšší plexi. Taky má velké (19 '' ) přední kolo a jiný vzorek pneu. Ostatní záleží na zákazníkovi. Například já jsem si ho objednal v maximální výbavě co Jawa nabízí plus něco málo navíc. A to mi ještě nedokázali dát vyhřívané rukojeti, ty musím pořídit zvlášt'. Tuto drobnost v Týnci nedělají.
Sportard je nižší, Adenium vyšší. Moje Adenium má sedlo v nejnižším bodě 89 cm nad zemí, což je dost vysoko. Při jízdě je to výhodou, při manipulaci s motorkou naopak. Základní Sportard má sedlo myslím 83 cm nad zemí.-
Doporučuju než motorku koupíš, tak ji vyzkoušej. Sportarda půjčuje Jawa, Adenium bych mohl na vyzkoušení půjčit třeba já.
EPSILON: Tacho ukazuje nesmyslně vysoké hodnoty, podle něj jedu v obci 220. Proměřují i kilometry. V Týnci budou mít co opravovat. Dnes dopoledne tam jedu.
Naposledy editováno 10.07.2015 01:04:12
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
milan1963 píše: Chceš Jawu 660 ? To chválím. Recenzi psát nemůžu, na to mám ujeto příliš málo kilometrů, tu bych mohl napsat na Stylku 650, ta měla při prodeji najeto skoro 50 000 kilometrů.
Adenium, kromě toho, že je dražší, by mělo mít vyšší plexi. Taky má velké (19 '' ) přední kolo a jiný vzorek pneu. Ostatní záleží na zákazníkovi. Například já jsem si ho objednal v maximální výbavě co Jawa nabízí plus něco málo navíc. A to mi ještě nedokázali dát vyhřívané rukojeti, ty musím pořídit zvlášt'. Tuto drobnost v Týnci nedělají.
Sportard je nižší, Adenium vyšší. Moje Adenium má sedlo v nejnižším bodě 89 cm nad zemí, což je dost vysoko. Při jízdě je to výhodou, při manipulaci s motorkou naopak. Základní Sportard má sedlo myslím 83 cm nad zemí.-
Doporučuju než motorku koupíš, tak ji vyzkoušej. Sportarda půjčuje Jawa, Adenium bych mohl na vyzkoušení půjčit třeba já.
EPSILON: Tacho ukazuje nesmyslně vysoké hodnoty, podle něj jedu v obci 220. Proměřují i kilometry. V Týnci budou mít co opravovat. Dnes dopoledne tam jedu.
Už asi dostali v Jawě rozum a podle mých informací vymýšlí jak předělat snímač na zadní kolo.Zatím vypínej zapalováni až spadnou ručičky na přístrojovce.Jestli to funguje na klakson to nemám vyzkoušené.Prostě jen zastavíš chcípneš motor počkáš až spadnou ručičky a vypneš zapalování. A znovu nastartuješ a frčíš.Vše je ok.
Ale zase musíš počkat až proběhne kontrola budíků.Zase se rafičky zvednou a padnou zpět.Já vím Milane , že jsi nedočkavý ale nespechej se startováním.
Naposledy editováno 10.07.2015 10:27:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Akamu píše: Milan1963-> jj chci i něco většího než 350 a 660 se mi líbí (zvlášť to adenium), v recenzích zvětšiny chválí, tak proč ne jawku ale určitě se budu chtít pořádně projet nejprve. Sportarda z fabriky a kdybys byl opravdu tak ochotnej a nechal mi pak svézt, to by bylo super. A jak si na tom s terénem? s 350 sem přece jenom zvyklej že jezdim kudy potřebuju (párkrát už i slušnej terén) tak jesi má ta úprava na Adenium vlastně smysl, jestli se s tim může člověk odvážit mimo silnice
Na předváděci Jawě 660de z fabriky to ani nezkoušej.Je to už vehikl má nalítáno přes 60000km.Tlumiče jsou hin a kdo ví jestli je v motoru olej.Na tom si představu jak to jede a jak se to ovládá neuděláš.
Naposledy editováno 10.07.2015 10:29:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Olísko píše: Na předváděci Jawě 660de z fabriky to ani nezkoušej.Je to už vehikl má nalítáno přes 60000km.Tlumiče jsou hin a kdo ví jestli je v motoru olej.Na tom si představu jak to jede a jak se to ovládá neuděláš.
při 60 000 vrak? při těchto km by měla být v nejlepších letech. Na těchto km jsou konkurční stroje, např bmw teprve zajeté1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Béďa17 píše: Zdravím.Člověk by řekl,že předváděcí stroj a ještě k tomu na půjčování by měl být pořád v perfektním stavu,aby potencionálního zákazníka spíš nalákal a ne odradil.To jsou tedy věci.
Už jsem jim to několikrát říkal.Ale jako když neslyší .Nebo nechtějí aby se to prodávalo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jinak co mi na 660 vadí je nepochopitelně malý rejd.
Zpět z Týnce jsem nejel rovnou, ale cestou-necestou, najezdil jsem skoro 300 km. Adenium šlape parádně, řekl bych, že už si "sedá". Jel jsem asi 10 km polní cestou, abych vyzkoušel co umí. Tutéž cestu Stylka 650 trpěla, Adenium jelo mnohem lépe, nerovnosti filtrovalo o 100 % snadněji. Akamu, Martins má pravdu, do lesa přes pařezy se Adeniem nejezdí, ale lehký terén zvládá velice dobře. To přední kolo 19 '' oproti 16'' na Stylce 650 je hodně znát.
K rejdu: ano, je malý, ale stejný má i Stylka 650, Dakar 650...takže jde o zvyk.
http://www.aliexpre...ping/1655487155.html
Ještě pořád si někdo myslí, že to bude mít echt přesnost ? :)
Zde je zase nabídka přímého výrobce - cena je 28-32 dolarů tj zhruba 800kč za kus!! Za celý orloj
http://www.alibaba.c...eter_1931819800.html
Naposledy editováno 10.07.2015 18:37:40
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
vejde se motor jawa 250/353 na rám ... Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 4 | 24.10.2024 v 09:42 PetrL3 |
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | 18.10.2024 v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |