paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Vada rámu
9.7.2015 v 21:03
Zdravím vás klucí a holk.Mě bych takovej dotaz.Před nedávnem jsem koupil LC4 Supermoto (2004) a zjistil jsem že na rámu za předním blatníkem jsou pod lakem 2 vlasové, vodorovné praskliny.Když se jdu projet cca 30-40 km tak pak koukám že z toho teče oil až dolu k oil filtru.Můj dotaz zní:Co s tím?A jde vůbec to nějak pořádně zavařit tak aby to zas nepraskalo??Díky moc za všechny rady a doporučení 👍😁

Vada rámu

9.7.2015 v 21:31 | Nahoru | #1
Určitě to půjde zavařit ...
Aby to nepraskalo, musíš zvolit správný parametry a hlavě aby to chladlo pomalu
Pokud máš v plánu ještě jezdit, tak si nzaznač konce, jestli to nepokračuje dál...

Naposledy editováno 09.07.2015 21:34:31

1 reakcí na tento příspěvek Vada rámu

9.7.2015 v 21:36 | Nahoru | #2
Neni mi moc jasny, jak z ramu muze tect olej. Prasklinky jsou samozrejme prusvih a urcite je treba to resit. Svaritelnost zavisi na pouzitem materialu ramu, ale nejaky fachman by to zvladnout mel. Predevsim bych ale resil prodejce, at uz soukromeho ci bazar. Podle me se jedna o skrytou vadu a to dost zavaznou. Za tu ze zakona odpovida i prodejce ojetiny. Takze pak je na miste resit s nim spoluucast na oprave. 1. Zjisti opravitelnost a kolik by to zhruba stalo, 2. Kontaktuj prodavajiciho a zkus se s nim rozumne domluvit.

(reakce na) Vada rámu

9.7.2015 v 21:48 | Nahoru | #3
Hlemýžď_007> Některé motorky mají v rámu olej...

Pokud jsem to pochopil správně, rám je odlitek z hliníkové slitiny... Jako svařit se dá ledacos, ale v tomto případě bych byl dost skeptický. Slitina je pórovitá, a pokud tama prolíná olej, proniknul určitě i do pórů. Při vaření to pak kvůli tomu oleji bude pěnit, a nepůjde to svařit/svár nebude mít pevnost.

Každopádně ale doporučuju spíš navštívit odborníky svářeče, ti o tom budou vědět víc než já, a řeknou ti přesně, co se s tím dá dělat.

Vada rámu

9.7.2015 v 21:57 | Nahoru | #4
Ram je chrommolibdenova ocel, varit se to da. Podsedlak jsem varil normalni oceli a je to cajk.
Jinak to ma olej v ramu kvuli chlazeni, jelikoz to bude mastny bude se to varit dost blbe, v tigu to bude prskat ale resitelny to asi je .

Vada rámu

9.7.2015 v 21:59 | Nahoru | #5
Právě si zjistil že si koupil mrákotu.

1 reakcí na tento příspěvek Vada rámu

9.7.2015 v 22:18 | Nahoru | #6
To je ono,jak vařit rám kterej je celej nasáklej olejem 😂 S majitelem už jsme to řešili a bere opravu komplet ma své triko tak aspoň že je rozumnej.Spíš mě zajímalo jestli je to řešitelný.Motorku si hodlám nějaký čas nechat a nerad bych aby tim pak někdy trpěl potencionální kupec

(reakce na) Vada rámu

9.7.2015 v 22:25 | Nahoru | #7
McMonster> Odstrojit ram, vypustit olej, komplet odmastit pak prevarit a spis bych to preplatoval nejakou polovinou trubky nez varit trhhlinu, ale otazka jak to vypada a hlavne proc se to stalo. Ze by to ruplo takhle jsem jeste neslysel a vibrace je kurva svina

Vada rámu

10.7.2015 v 07:48 | Nahoru | #8
Tak tohle bych asi resil novym ramem
svarit se to asi da, ale bude to vypadat desne a nikdo nezaruci ze to tam nepraskne znovu, tam nebo nekde jinde.
Proc se to tak stalo?
hod sem foto

Vada rámu

10.7.2015 v 10:27 | Nahoru | #9
asi neuměl jezdit po zadním ... jiný rám.

Vada rámu

11.7.2015 v 06:17 | Nahoru | #10
Hele proc se to stalo nevime.Už jsou zařízený odborníci který se my zaručí za to že to svaří tak že to bude držet na 99,9% i při razech typu praštění předního kola o zem po jízdě ve svíci.Je to firma Qartál,vaří hliníky a všechny možný materyály co jiní nevaří.Práce prej na cca 1,5 hodiny.Že tam bude největší problém vypálit z té praskliny ten olej.Takže motka se bude celá odstrojovat a uvidíme jak to dopadne...snad dobře.Díky všem moc za rady a tipy.Pak dám vědět co se z toho vyklobalp ;)

Naposledy editováno 11.07.2015 06:18:18

1 reakcí na tento příspěvek Vada rámu

14.7.2015 v 00:12 | Nahoru | #11
a uvidíme jak to dopadne.
vsadím se že blbě...svár bude tvrdej a praskne to vedle....dávám tomu 2 měsíce.. ale ano..jsou to tvé peníze

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vada rámu

14.7.2015 v 00:19 | Nahoru | #12

ja1 píše: a uvidíme jak to dopadne.
vsadím se že blbě...svár bude tvrdej a praskne to vedle....dávám tomu 2 měsíce.. ale ano..jsou to tvé peníze



Nemyslim, varil jsem na podsedlak, kterej je z toho samyho matrose 2mm ocel a obou stran protoze to ruplo. TIGem normalnim ocel dratem a drzi to uplne s prehledem. A to se stou motorkou ne,eru, skace to , jezdi to po zadnim i po prednim a pericko zrovna nejsem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vada rámu

16.7.2015 v 00:16 | Nahoru | #13
gugo> podsedlákem ti neteče olej... tam nemáš rány od krku řízení... nekroutí se tolik a není na něm přišroubovanej motor..

(reakce na) Vada rámu

16.7.2015 v 10:16 | Nahoru | #14
ja1> Olej tam netece, ale olej nebude mit vliv na praskani. MOtor na nem sice prisroubovanej neni, ale jsou na nem prisrounovany vejfuky a ty se klepou dost, prave proto to praska ve spojeni s namahanim tim ze natom sedis. Vzhledem k tomu ze motorka ma nejakejch 140-150 kg tak vaha cloveka ev.dvou lidi neni uplne zanedbatelna. Pokud to nekdo svari dobre tak to praskat nemusi, nerikam ze bych natom chtel jezdit
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
brzdovy spinac predni brzdy ktm 640... KTM LC4 640, KTM 640 LC4 Supermoto LTA 2 Dnes v 20:57 LTA
KTM rolny vahadel , par foto KTM 640 LC4 Supermoto SuperPivis 16 2.5.2024 v 12:54 combust
Elektroinstalace KTM 640 LC4 Supermoto Soliš1 2 3.1.2024 v 21:04 combust
Snížení výkonu KTM LC4 640, KTM 640 LC4 Supermoto pavouk25 6 22.6.2023 v 13:26 Krautkopf
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83


TOPlist