AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Prodává se i hustší motokrosový tlumičový olej, ale dát za něj až 600.- za litr se mi zdá moc.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Dan250 píše: Verdom> Řekl bych, že to bude focený ve Strakonicích.
S ohledem na montované ČZ je to skoro jisté. :)
Ale když vidím ty lakýrníky, galvanizéry, brusiče bez jakýchkoli ochranných prostředků,
myslím, že toho museli mít po šichtě plný brejle.
Jirka_S píše: ....a spojovací guma mezi karbcem a airboxem plná.
nevím jak přesně má čz řešený sytič/přeplavování, ale podle mě by se to nemělo uchcávat tak, aby ti z toho pak benzín vytekl proudem, to je špatně.
zkontroloval bych jehlový ventil a hladinu, asi bude příliš vysoká
e: a taky plovák, zda není děravej či zda o něco nedře...
Naposledy editováno 07.04.2015 11:16:52
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
e: nemyslím campy..
Naposledy editováno 07.04.2015 11:52:44
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kafi-samozdřejmně Šatov,to ubytování náhodou bylo dobry a když chseš spát na Tvyho oblíbenýho divočáka tak tam měls celej sad za chatkama kde Tě nechaj chrapat a pokud chceš doporučit dobrej vinej sklípek tak U dvou zvířat mohu jen a jen doporučit
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Proč ale píšu: jsem mírně řečeno rozladěn. Příčinou je opět ČZ 175. Dal jsem karburátor podle doporučení, tedy 2926 SD.....motorka chytla napoprvé, jako se starým karburátorem 2924. Projel jsem jí asi 300 metrů, škubání zmizelo. Dobré. Oblekl jsem se, vzal přilbu a že ji projedu dál. Po asi 1 km dvakrát škubla, začala se dusit a chcípla. Vypadalo to na málo benzínu v karburátoru. Už jsem ji nenastartoval. Následovalo další potupné tlačení domů. Tady jsem zjistil, že benzín do ní jde, i tak jsem všechno prošel - kohout, karburátor, víčko nádrže. Vše O.K. Po vytočení svíčky jsem zjistil, že je mokrá a dává jen malinkou jiskřičku. Tedˇ, když vychladla, opět chytla. Střílí ale do výfuku, na plyn moc nereaguje, dusí se. Seřízení karburátoru nepomáhá. Studená jela 1 km dobře, ted' , i když jsem s ní nic nedělal, je to horší. Co dál? Koupím novou cívku , to kvůli jiskře. Dám zase novou svíčku, kabel, fajfku. Koupím další nový benzínový kohout a seženu další karburátor. Už nevím, co jiného. Ještě do ní tedy investuju pár stovek, potom bud' pojede, nebo jde z domu. S dalším prodělkem, ale ubyde mi starost...když vidím problémy Jirky a Jirky i moje, ČZ už ne !
Naposledy editováno 07.04.2015 14:20:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
milan1963 píše: Jirka4137> Když jsem přivezl domů Jawu 650, bylo u nás taky hooodně "veselo" .... ale ten příběh už asi každý ode mně zná.
Proč ale píšu: jsem mírně řečeno rozladěn. Příčinou je opět ČZ 175. Dal jsem karburátor podle doporučení, tedy 2926 SD.....motorka chytla napoprvé, jako se starým karburátorem 2924. Projel jsem jí asi 300 metrů, škubání zmizelo. Dobré. Oblekl jsem se, vzal přilbu a že ji projedu dál. Po asi 1 km dvakrát škubla, začala se dusit a chcípla. Vypadalo to na málo benzínu v karburátoru. Už jsem ji nenastartoval. Následovalo další potupné tlačení domů. Tady jsem zjistil, že benzín do ní jde, i tak jsem všechno prošel - kohout, karburátor, víčko nádrže. Vše O.K. Po vytočení svíčky jsem zjistil, že je mokrá a dává jen malinkou jiskřičku. Tedˇ, když vychladla, opět chytla. Střílí ale do výfuku, na plyn moc nereaguje, dusí se. Seřízení karburátoru nepomáhá. Studená jela 1 km dobře, ted' , i když jsem s ní nic nedělal, je to horší. Co dál? Koupím novou cívku , to kvůli jiskře. Dám zase novou svíčku, kabel, fajfku. Koupím další nový benzínový kohout a seženu další karburátor. Už nevím, co jiného. Ještě do ní tedy investuju pár stovek, potom bud' pojede, nebo jde z domu. S dalším prodělkem, ale ubyde mi starost...když vidím problémy Jirky a Jirky i moje, ČZ už ne !
Já Vám to říkám naposledy........ kupte si VAPE + toto
http://etovar.cz/cs/...aev-0403-k-vape.html
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
LukasKoudelik píše: bimbo750> To mě zajímá, mám VAPE 6V na své ČZ 477 a vzhledem k malému kastlíku tam mám jen malý akumulátor 6V 4Ah, jehož výdrž je dvě sezony a pak jej mohu vyhodit. Pokud jsem to dobře pochopil, tak se tohle zapojí místo akumulátoru. Avšak co na to bude říkat rozpínací relé? Nebude mu vadit, že se nebude rozpínat proudem z baterky ale až přímo tím vytvořeným v okamžik startování? A jak to startuje všeobecně. Vím, že to šlo nastartovat i s vypráskanou baterkou, ale šlo to hůře než s nabitou - chytlo to až na několikátý pokus.
KOUDELÍK>
neporadím Ti.....
Já to mám pouze vždy s VAPE.... ať je to 6V nebo 12V..
Jestli to maká z kondíkama, kladívkama... tedy z normálním origo zapalováním???? Netuším.....
Ptej se povolanějších......BIMBAM, VERDOM, MARTIN ED, atd......
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
To tlačení mě pěkně u 487.0 štvalo ale ty jsi investoval do perspektivního stroje v lepším stavu než tenkrát já. Je tam nějaká konina v elektrice řešil bych to s autoelektrikářem. Opravdu se jí nezbavuj raději ji někam odlož někdo si bude vědět rady a rozlouskne to. Peníze co jsi do ní nainvestoval tak zůročíš později. Sezona je před náma dlouhá a celá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Já nechci bubákovat, ale jediný, co mě napadá, jestli tam nějakej dobrák nedal ložisko oboustranně zakrytované a namazané (označené "2RS", dělají se krom černých i červená), takže oboustranně zaplastované a to červené je vytahaný plast naředěný s olejem, co vytekl zahřátím a rozpatláním benzínem.
Podle mě by to odpovídalo i tou délkou najetých kilometrů do kixu. V tomto případě by to znamenalo, že se nejprva benzínem vymývalo původní mazivo z toho ložiska (není to úplně těsné, takže benzín se tam dostane), a když se vymylo, tak se tam přes ten plast nedostal olej, pač se ho tam nedostalo tolik, kolik by bylo třeba.
Jinak asi nemusíme připomínat, že na kliku ložiska s větší vůlí, tedy "C3". Už jsem v jednom motoru našel normání a byl to ten pravý důvod k přidření.
Byla by nějaká fotečka, ať má každý Shelock Holmes nějaké důkazy ?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Zajimave je, ze se zadrelo prave lozisko, tedy paradoxne to kde jde bohatsi smes...
Naposledy editováno 07.04.2015 19:17:37
Jinak mám dost pěknou sbírku prospektů k Jawám a ČZetám. Jenže ty lžou. Dlouho jsem se řídil jedním z nich , pro Francii. Tam je psáno, že jak ČZ 125 tak 175 mají stejné karburátory, 2924. Tak jsem nakoupil tři 2924, ani 180 ani 175 na ně dobře nejely. Na 2926 jede 175 lépe. Tady je důkaz, snad to bude čitelné.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Milan: Jaký máš vstup ve válci (myšeno průměr díry za karbem do motorky?) Pokud 24mm, tak 2924 typ. pokud 26mm 2926 typ. Nic jiného než trysky pak nekombinuj. Pokud zdechne po ohřátí jsou na vině buď gufera nebo indučka. Popř příliš bohatá směs (moc velká tryska a nebo ucpaný vzduchový filtr)
Mickaelb: Tobě kleklo pravé ložisko u magneta? Jsem myslel, že středové, které odchází nejčastěji. Pak mohlo být na vině gufero. Nedal si tam náhodou červené silikonové, které se v benzínu rozpouští?
Edit: Jina čezety beru stejně spolehlivé jako jawy. Jen rychlostky měly některé typy poddimenzované.
Naposledy editováno 07.04.2015 19:33:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Netuším, nesvítil jsem mu k tomu . Já jen že jsem podobný případ zažil, akorát na jiném stroji, ale jak jsem psal, bez fotek je to jen názor do pranice .
Mimochodem, když už jsme u těch "odborníků" na opravy klikovek, zažil jsem jednoho dobráka, co sice jednoválcovou kliku na starou čízu dobře zrepasoval, udělal čepy a vše OK, jenže pouzdro pístního čepu udělal z mosazi (později zjištěno spektroskopií - děkuji VŠCHT Praha) - barevně to vypadá stejně - a to se hvízdlo během prvních asi 50 ti km. Byla to opravdová bomba, protože tím se i zablokoval píst ve válci (vzpříčil) a byla to paráda i na rozebírání . Píst to nepřežil, protože byl na jedné straně ojetej, ale válec jsem před výbrusem ještě zachránil .
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |