globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kabel od alternátoru.
19.3.2015 v 12:09
Ahoj,
Potřeboval bych jednoduchou radu od někoho kdo se trochu vyzná v elektrice. Předevčírem nastartuju fároša a najednou se pod sedačkou objevil kouř a smrad spalený gumy. Chvípnul jsem, rozebral a zjistil jsem že je propálenej kabel, který vede od alternátoru k regulátoru. Před tím je zapojený do svorky a právě u ní kabel normálně prohořel a všechny tři dráty se navzájem skratovali. Provizorně jsem to opravil izolačkou ale potřebuju poradit, jestli někdo neví jestli se dá vyměnit pouze tento kabel a případně jak je dole v alternátoru přidělaný, jestli na svorce, nebo zatavený atd. Další možná varianta opravy je kabel ustříhnout tam kde je zdravý a nasvorkovat a natáhnout nový kus kabelu ale tady nevím jaký a jestli je použitelný například normální elektrický kabel odpovídajícího průřezu.

Koukám že je z toho docela román tak sorry a díky za tipy

Kabel od alternátoru.

19.3.2015 v 12:28 | Nahoru | #1
řešil jsem to u kámoše - připrav se na převinutí altíku

Kabel od alternátoru.

19.3.2015 v 13:39 | Nahoru | #2
Oprav to - odštípni kde to je zdravé, napájej cínem nový kabel. Pokud je špatný ten konektor tak ho buď vyměň a nebo to napájej cínem napřímo, cože je levnější rychlejší varianta.

Ale jak píše choze.. u mě třeba rozškvařený kabel znamenal ocházející regulátor.

Kabel od alternátoru.

19.3.2015 v 14:29 | Nahoru | #3
Co jsem se s tím setkal já tak ani regulátoru, ani statoru nic nebylo, problém pouze v prechodovem odporu na konektoru. Ale to zmeris a budes mit jasno.

Kabel od alternátoru.

19.3.2015 v 14:53 | Nahoru | #4
No právě že regulátor i stator jsou nový. Nejdříve byl měněný regulátor a následně stator. Oba mají najeto tak 1.000 km prostě mi přišlo divný proč zrovna u toho konektoru. Ok opravím v tom problém není spíš jsem nevěděl kde je problém ale přechodový odpor mě nenapadnul Dík za tip. A ještě jedna otázka. Ty kabely, jak budou napojený někde pod kapotou, není na nich nějaká speciální tepelné izolace? Nevíte případně kde sehnat ten konektor náhradní?

Kabel od alternátoru.

19.3.2015 v 16:01 | Nahoru | #5
tak pokud už jsi stator měnil, může to být ještě načnuté z té doby a přechoďák je jasný.
My právě řešili ten vypálený konektor a nakonec byl v háji stator

Naposledy editováno 19.03.2015 16:01:38

Kabel od alternátoru.

19.3.2015 v 18:05 | Nahoru | #6
Ten konektor tam nedávej, je to jen zdroj problémů. Spoj to napřímo, jak už tu někdo psal a doufej že to stator vydržel...

Kabel od alternátoru.

19.3.2015 v 19:49 | Nahoru | #7
Stator by mel zkrat vydrzet, . Kabel zkratit a nacvaknout novej konektor. Byloby vhodne koupit nejaky lepcejsi fastony nez jsou Cu only, ty jsou hnedle zeleny.

Kabel od alternátoru.

19.3.2015 v 20:59 | Nahoru | #8
Ok. Dam to naprimo. A snad posledni dotaz. Jak to spojit? Naletovat naprimo mi prijde dost divocina. Co treba klasicka elektrikarska cokolada? Vydrzi to? Sorry za diakritiku ale pusu z mobilu.

1 reakcí na tento příspěvek Kabel od alternátoru.

19.3.2015 v 23:12 | Nahoru | #9
Na čokoladky bych se vys.., při těch vibracích se to může utřepat a bude problém zas o něco později. napájej to cínem a bude klid, stejně to nepotřebuješ rozpojovat, pokud ti zase něco neodejde .

Kabel od alternátoru.

20.3.2015 v 08:44 | Nahoru | #10
Tak jo, v pondeli na to vlítnu. Jenom doufám že mi to neshoří pod prdelí..

(reakce na) Kabel od alternátoru.

20.3.2015 v 20:36 | Nahoru | #11
Danielos> Jestli se dotycny pta jak se pta, silne pochybuju ze umi pajet tak aby to sneslo provoz na motorce. Proto pajeni fakt nedoporucuju, uklepe se to.

1 reakcí na tento příspěvek Kabel od alternátoru.

20.3.2015 v 21:38 | Nahoru | #12
No tak par dratu uz jsem odletoval dotaz mozna vyznel blbe ale to spis proto ze se nevyznam v elektrice motorky a netusim jaky tam jdou proudy a napeti. Ale priznavam ze mi prijde realnejsi ze se uklepe letovanej spoj nez sroubovanej

Naposledy editováno 20.03.2015 21:38:52

(reakce na) Kabel od alternátoru.

20.3.2015 v 21:42 | Nahoru | #13
Zlesa> Tak jde o to, ze na motorovejch vecech by se moc ke spojovani letovani uzivate nemelo a kdyz uz, tak se to proste dela trochu jinak nez kdyz letujes drat v radiu. Ja to treba pokud nemusim nedelam vubec.

1 reakcí na tento příspěvek Kabel od alternátoru.

20.3.2015 v 21:54 | Nahoru | #14
Ok. Taky bych to dal radsi na svorky uz jenom kvuli izolaci. Otazka: vydrzi ty proudy elektrikarska cojolada? Kolik tam tece amper? Nekde jsem cetl ze napeti je by meli byt 70v.

(reakce na) Kabel od alternátoru.

20.3.2015 v 22:54 | Nahoru | #15
Zlesa> To spocitas se znalostma fyziky zakladni skoly ne Regler je vetsinou okolo 200W napeti se pohybuje okolo 30-50V a tece to ve trech fazich.
Ne cokolada neni idealni, ale unese to, nejakou dobu.

Kabel od alternátoru.

24.3.2015 v 08:52 | Nahoru | #16
Takze opraveno nalisovanymi svorkami naprimo. Konektor odstraneny a napojeno na primo. Vypada To dobre. Oprava v radu cca 100kc. Diky vsem za rady.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CBR 929 RR po demontazi vsech plast... Honda CBR 929RR Fireblade Kanister111 10 29.5.2023 v 10:40 Krautkopf
Plná moc [1, 2] Honda CBR 954RR Fireblade, Honda CBR 929RR Fireblade karloss200 58 10.4.2023 v 16:41 Gahan37
řidítka Honda CBR 929RR Fireblade Bogami 2 10.1.2023 v 13:58 Bogami
Neukazuje otáčkoměr Honda CBR 929RR Fireblade Bogami 0 21.11.2022 v 21:01 Bogami
Digitální tachometr Honda CBR 929RR Fireblade Houmr1 0 31.8.2022 v 14:56 Houmr1


TOPlist