globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motory VFR 750
31.1.2015 v 19:55
Ahoj, zajímám se o tenhle motor.
Tady na foru jsem si něco přečetl o rozdílech mezi různými verzemi, mmj pohon vaček, seřizování ventilů...
Potřeboval bych tyhle verze rozeznat od pohledu. Ideálně fotky, vyražený typ na bloku ap
Děkuju.
Předchozí
1 2 3
Následující

Motory VFR 750

1.2.2015 v 09:25 | Nahoru | #1
Pokud to budeš kupovat do svojí motorky, tak si zkontroluj vyražený typ motoru.




Motory VFR 750

1.2.2015 v 09:37 | Nahoru | #2
Každej model má jinej typ motoru. Myslím že RC36 po faceliftu má taky trochu jinej motor.





























Motory VFR 750

1.2.2015 v 10:27 | Nahoru | #3
Jak bylo napsáno, TYP vyraženej na motoru je jasná identifikace.
Typ máš na původním motoru, nebo ve velkym TP.
Předpokládám že měníš motor.

1 reakcí na tento příspěvek Motory VFR 750

1.2.2015 v 23:03 | Nahoru | #4
Chlapi, díky za nápovědu.
Kam se ten typ razí? Najde se nějaký přehled těch kodů?
Neměním motor v motorce, ale VFR jsem si vytipoval jako vhodného kandidáta do letadla. Z toho pohledu mne mmj zaujal náhon vaček ozubenými koly, což by slibovalo větší spolehlivost. Musím počítat s tím, že by dostával dost čočku

Motory VFR 750

1.2.2015 v 23:05 | Nahoru | #5
Ozubená kola mají všechny verze VFR do roku 2002. Potom tam začali montovat V-TEC a rozvody řetězama.

Naposledy editováno 01.02.2015 23:06:21

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory VFR 750

2.2.2015 v 00:47 | Nahoru | #6
Pher> já ti nevím, radějí koupit osvědčený 2T Rotax...ten motor pojede pořád skoro full gas, za chvíli ho odděláš - jeho GO tě vyjde na mnohem víc, než celý nový motor od Rotaxu, stavba nového lože atd...a prcat se s odřezáváním části karterů s převodovkou a spojkou, a pak to nějak vařit, výrábět reduktor ....no dělej jak myslíš...nicméně už jsem to jednou zažil - zástavba motoru z nissanu micra do ULLa - sice to s tím létalo, ale na ho.no - moc těžké na předek - tzn. úprava podvozku (přední podvozkové kolo) + dovažovat celé letadlo + drak byl ale na tak těžký motor a závaží poddimenzovaný - no prostě všechno k ničemu...nakonec s tím fotr při testování mrdnul o zem - zlomené křídlo, rozsekaná vrtule, přední podvozkové kolo KO a pak skončil stejně u Rotaxu 582 - tzn. opět nové lože, reduktor, nová přední kapota atd....100 tyček v zadeli (je to cca 15 let zpátky)

Nicméně - zkus najít někoho, kdo ten motor do letadla už zastavěl a má s ním něco odlétáno, pak bych nad tím přemýšlel, jinak ne...

P.S. 2T motory jsou do ULLa podle mě lepší - sice asi větší spotřeba, ale relativně dost levnější GO než u 4T...

Naposledy editováno 02.02.2015 00:55:30

Motory VFR 750

2.2.2015 v 18:19 | Nahoru | #7
Jé tady se taky litá? Jestli se nic neposere tak si na jaře začnu dělat piloťák na větroň

(reakce na) Motory VFR 750

3.2.2015 v 00:00 | Nahoru | #8
2stroke> Shodou okolností jsem se dnes dozvěděl, že stejný nápad už měl jeden rogalista a v sobotu jedu sosat rozumy. Předpokládám, že má verzi RC24?, když má ozubená kola a vahadla na ventilech?
R 582 je s prominutím předražená a rozežraná choulostivá mr.ka.
VFR by v mém případě většinu času makal max na 50%, což by s vyřešeným chlazením vody a oleje mohl dát.

Jaké kody najdu vyražené na motoru a kde, pls?
Má VFR (750, popř.1200) chlazené písty ostřikem olejem ze spoda?

PS: když si tady čtu zkušenosti a zážitky s těmito bajky, mám cukání. Ale kanystr a vercajk se na tom asi vozí blbě, co ?

1 reakcí na tento příspěvek Motory VFR 750

3.2.2015 v 07:52 | Nahoru | #9
Ty starý RC24 trpěli nadměrným opotřebením vahadel co jsem slyšel, asi špatný mazání. Lepší jsou ty novější RC24 nebo RC36.
Rozstřik oleje do pístů má asi každej motor, jinak by se nemazali válce. buď tam bude navrtaná tryska z ojnice nebo tam budou z bloku vyvedený trysky. RC36 měla chladič oleje každá takže nemusíš nic vymýšlet, vše je připraveno.

(reakce na) Motory VFR 750

3.2.2015 v 23:56 | Nahoru | #10
dave-lister> Dík.
Trysky na chlazení pístů nebyly v motorech pokaždé, na mazání pístů obvykle stačí olejový aerosol uvnitř bloku.
RC 24, 36 ap najdu vyražené na bloku, nebo to jsou typy celé motorky?
Jde mi o to, že když někde uvidím vymontovaný motor, rád bych poznal, s kým mám tu čest a nepořídil si jen něco podobného, např VF 750
Možná se ptám blbě, ale z aut jsem zvyklý na rozličné motory ve stejném bloku a bez znalosti konkrétního kodu to je prostě hrouda litiny s pěti svíčkama

1 reakcí na tento příspěvek Motory VFR 750

4.2.2015 v 09:43 | Nahoru | #11
U RC36 je tuším typ motoru RC36E, je to vyražené z vrchní strany bloku.
Inzerát s motorem ale chce za to nesmyslnou cenu, tolik skoro stojí celá motorka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory VFR 750

5.2.2015 v 17:36 | Nahoru | #12
dave-lister> O koupi motorky jsem taky uvažoval. Není nad to motor slyšet naživo. Ale mít to srdce ji rozporcovat...
Takže typ motoru odpovídá viceméně motorce. Tím se snad prokoušu
Ten inzerát je fakt mimo. Především chci celý motor, s elektrikou, karbecy a airboxem, abych mohl řešit úpravy a ne se zabývat kompletací a oživováním. Max jsem ochotný si dořešit výfuk...

Jak je to se zapalováním?
Předpokládám, že RC24 bude mít trazistorový bezkontakt?
Ale pozdější RC36?
Nerad bych si komplikoval život s nějakou řj...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory VFR 750

5.2.2015 v 18:16 | Nahoru | #13
Pher> no tak to vidím, že bude lepší koupit nějakou bořku, protože, když už se s tím někdo bude rozebírat tak to bude prodávat každé zvlášť aby na tom trhl co nejvíc. Před casem tu někdo prodával nějakou jakože supr na stavbu streeta a myslím že moc za to nechtěl. Po něčem takovém se dívej, budeš tam mít všechno co potřebuješ včetně chladičů regulátoru atd. A zbytek rozprodáš, nebo hodíš do šmelcu, dobrý hliník.
Každopádně jsem zvědavý jak to dopadne doufám, že sem dáš výsledek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory VFR 750

5.2.2015 v 19:56 | Nahoru | #14
satandha> I touhle cestou jsem uvažoval jít..
Regulátor? Tzn regl dobíjení je někde v rámu?

Chladič origo není podmínkou, budu mít lepší podmínky k chlazení a větší boj s aerodynamikou.
V sobotu se chci jet podívat na to rogalo. Třeba mne to pustí

1 reakcí na tento příspěvek Motory VFR 750

5.2.2015 v 20:05 | Nahoru | #15
regulátor dobíjení je u VFR až do 2002 pod sedlem, vyžaduje dobré chlazení, jinak umírá a bere s sebou klidně baterku i altík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory VFR 750

5.2.2015 v 20:06 | Nahoru | #16
VeFeRák> jj díky.
A co to zapalování?
Nedaří se mi to nikde vyhrabat...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory VFR 750

5.2.2015 v 20:16 | Nahoru | #17
Pher> Zapalování je s krabičkou CDI. Nevím zda je to kapacitní či tranzistorový, ale to je jedno. Když budeš mít celou motorku použiješ všechno do čeho vedou kabely.

(reakce na) Motory VFR 750

5.2.2015 v 20:22 | Nahoru | #18
dave-lister> CDI= něco jako řídící jednotka?
Viděl jsem fotku motoru, ze kterého visely zapalovací cívky na vysokonapětových kabelech, ale víc vidět nebylo.
Např zminovaný R582 má elektroniku integrovanou v cívkách a ty jsou napojené přímo na stator bezkontaktu (Ducati)

1 reakcí na tento příspěvek Motory VFR 750

5.2.2015 v 20:24 | Nahoru | #19
vzhledem k tomu, že rc24 má cdi tak je to asi jasný... ¨

edit: ano, cdi je Capacitor discharge ignition, tyristorové zapalování

Naposledy editováno 05.02.2015 20:28:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory VFR 750

5.2.2015 v 20:35 | Nahoru | #20
VeFeRák> Snad už jo
Je dobíjení a zapalování integrované na jednom statoru, nebo oddělené?
Já se hrabu hlavně v klasických autech, příp v těch leteckých Rotaxech, takže tady jsem hooodně mimo mísu
Základní nastavení předstihu je dané polohou statoru?
Má to nějakou regulaci dle zátěže?
Jsou se zapalováním nějaké potíže?

Naposledy editováno 05.02.2015 20:37:42

1 reakcí na tento příspěvek Motory VFR 750

5.2.2015 v 20:37 | Nahoru | #21
Předstih se u toho nemusí seřizovat, impulsní kolo nebo snímače nemají vůli pro seřízení. Regulaci předstihu řídí ta skříňka CDI.

(reakce na) Motory VFR 750

5.2.2015 v 20:42 | Nahoru | #22
dave-lister> Svým způsobem ideální řešení. Ještě kdyby do toho šlo dodělat zdvojené zapalování, aby měl člověk klid

Mimochodem, tvrdí se, že když svíčká dá dvě a více jisker za sebou, tak to zlepší hoření a výkon.
Min u leteckých motorů se vypnutí jednoho okruhu projeví poklesem výkonu.
Byl už nějaký tuning na toto téma?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory VFR 750

5.2.2015 v 21:10 | Nahoru | #23
Pher> tvl já se v elektrice vůbec nevyznám, jen něco málo o vefrech vím...

(reakce na) Motory VFR 750

5.2.2015 v 21:15 | Nahoru | #24
VeFeRák> Ok, prověříme: Co takhle parametry vačky? Časování, úhel otevření, překrytí?
PS: s tím svým avatarem máš opravdu něco společného? Čáslav?

Naposledy editováno 05.02.2015 21:16:58

Motory VFR 750

5.2.2015 v 21:25 | Nahoru | #25
tak z tohohle si myslím vím jen sání tuším 10 před HU, 35 před DU a 225° a výfuk 35,10,225...

1 reakcí na tento příspěvek Motory VFR 750

5.2.2015 v 21:26 | Nahoru | #26
ano, Čáslav

(reakce na) Motory VFR 750

5.2.2015 v 21:32 | Nahoru | #27
VeFeRák> Díky
225 u aut je dost nuda. Ale díky pohonu ozubeným kolem může být oříšek udělat něco ostřejšího...
Mechoš/flígr?
Byl jsem tam před dvěma roky, akorát když bolševik učil Anču tančit kozáčka. Smutný pohled...

Motory VFR 750

5.2.2015 v 21:39 | Nahoru | #28
mechoš a logistika na gripenech

1 reakcí na tento příspěvek Motory VFR 750

5.2.2015 v 21:45 | Nahoru | #29
Pher> Na VFR se vykašli, do ULL nacpi V8 z nějaký bouraný BMW M5. Nač troškařit?

Multispark má vliv hlavně u motorů s neoptimální směsí, dobře fungující motor zapálí už první jiskrou, druhá je zbytečná. Proto jsou multispark téměř jen druhovýrobní zapalování kterýma si lidi vylepšují stará auta a motorky.
Více svíček na válec je pro spolehlivost, na výkonu se to projeví u velkých válců, kde už se rychlost hoření projeví, tak má smysl mít na každé straně hlavy jednu svíčku. Mimochodem právě tam patří běžné "malé" letecké motory - 9-litrový šestiválec, to jsou kýble jak kráva.

(reakce na) Motory VFR 750

5.2.2015 v 21:54 | Nahoru | #30
Deadman>Kýbl jako kráva začíná u 3L/válec.
Když už bych z toho chtěl mít radost, obestavěl bych třeba 14ti válcový Aš-82. Obsah cca 45L, kompresor a necelých 2000 HP...
Vypnutí jedné svíčky/válec se zrovna slušně projeví už u toho blbého R582, což je šestikilo dvoulampa.

VeFeRák: máš krásné pracoviště... Prolezli jsme mmj vaši sín tradic, kde me chytlo plexi z S-199 a pak jsem bombardoval elektrárnu na velkém simu. I přistál
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 PetrZephyr 6 25.7.2023 v 16:18 Gahan37
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 PetrZephyr 3 2.7.2023 v 18:22 PetrZephyr
Držáky spolujezdce Honda VFR 750 Lech 12 27.4.2023 v 16:33 Gahan37
VFR 750 F-jaký rok výroby Honda VFR 750 Mates_Rider 10 26.1.2023 v 13:44 bocusvfr
Honda VFR750F RC36 Honda VFR 750 Honda_VFR 14 26.1.2022 v 12:10 Slávek-TDM


TOPlist