1 reakcí na tento příspěvek Sčítání rychlosti
1 reakcí na tento příspěvek Sčítání rychlosti
1 reakcí na tento příspěvek Sčítání rychlosti
edit: hlavne jednoduse.... tvoje auto se zastavi z rychlosti 100 kmh na 0 kmh.. tecka
Naposledy editováno 03.02.2015 19:32:20
1 reakcí na tento příspěvek Sčítání rychlosti
HondaGiRRl píše: Rychlost, kterou se k sobě auta přibližují se sčítat dá...náraz jako takový spíš ne (měla by se vzít v úvahu váha aut, deformační zóny a taky se asi málokdy přesně trefí čumák na čumák)....řekla bych.
tak jasne, ze to je spis laboratorni test...
1 reakcí na tento příspěvek Sčítání rychlosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sčítání rychlosti
_monty píše: Sice ten soucet asi nebude dvojnasobek, ale rozhodne radsi bych narazil do stojiciho auta, nez do auta, ktery jede proti stejnou rychlosti..
To ano, ale bavíme se o nárazu do zdi a do stejně rychle jedoucího auta se stejnou kin. energií.
Naposledy editováno 03.02.2015 20:11:40
Zase blábol pana redaktora nebo myšlenka vytržená z kontextu. Redaktora to bohužel omlouvá vzhledem k jeho předpokládanému vzdělání. Matematika, fyzika....to není dnes v kurzu, bohužel
Naposledy editováno 03.02.2015 20:19:34
1 reakcí na tento příspěvek Sčítání rychlosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sčítání rychlosti
WHTRDR píše: kineticka energie rovna se jedna polovina krat hmotnost krat rychlost nadruhou no a kdyz je to nadruhou tak se to nemuze jednoduse scitat
O to tu nejde, ale myslím, že tohle by si mohl představit i ten moderátor...
Pro případ protijedoucích aut:
1/2m1 x v1(na2)= 1/2m2 x v2(na2)
resp.:
0 = 1/2m1 x v1(na2)- 1/2m2 x v2(na2)
Pro případ zdi:
0 = 1/2m x v(na2)
za předpokladu nulové deformace zdi
Ale teda já taky používám termín součtová rychlost...ikdyž to je k ničemu Zní to víc drsně.
edit: teda pěkně se motám ve znamínkách
Naposledy editováno 03.02.2015 20:49:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sčítání rychlosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sčítání rychlosti
WHTRDR píše: RomanSS> nejak nechapu cos tim chtel rict
Měl bych psát za střízliva no...
Že zeď má nulovou kin. en. a ty dvě auta stejnou (proti sobě)...tak je to stejný.
Energie srážky je kinetická energie (Ek), jak psal RomanSS, ale nerovnají se, protože každé auto je jinak těžké a nemusí jet úplně stejnou rychlostí.
Spíše Ek jednoho auta = deformační energii (Ed), kterou pohltí druhé auto a naopak.
Zkráceně:
Ek1 = Ed2 a Ek2 = Ed1
A podle toho jsou auta pak různě zdeformovaná díky samonosné karoserii a přenosu energie mezi prvky karoserie, které ji pohlcují.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sčítání rychlosti
1 reakcí na tento příspěvek Sčítání rychlosti
1. Kinetické energie v soustavě auto A a B se sčítají, protože jsou závislé na rychlosti, nikoliv na směru. Takže celková Wk soustavy AB (A a B proti sobě 50 km/h) je stejná jako Wk jednoho kusu A jedoucího 100km/h proti zdi. V případě soustavy AB se o celkovou energii rozdělí 2 deformační zony (síla odporu plechů k deformaci vykoná se změno Wk práci u obou aut). V případě A proti zdi to odskáče jenom A (bo síly konající práci na změnu celkové Wk deformací budou na rozdíl ode zdi pouze na straně A)To je pohled na auta jako body.
2.Při pohledu na auto A s šoférem uvnitř je třeba vzít v potaz relativitu pohybu. Při srážce na šofu zapůsobí síla od vozu, která se ho snaží zastavit (zbavit ho Wk) a ta je úměrná změně rychlosti za čas, neboli velikosti zpomalení. Takže mi zbývá odpověď na otázku, jestli dřív zpomalí auto A zastavené o zeď z rychlosti 100km/h (pohlcující samojediné náraz deformací) nebo soustava AB s rychlostmi 50 a 50km/h (dělící se o deformaci)
Závěr: takže jsem stejně v prdeli jako na začátku
Ka-wa píše: Možná mi to někdo vyloží jinak, ale uvažuje te i o pohlcené energii pevnou překážkou? Auto bourající do pevné překážky část energie pohltí deformačníma zónama a zbytek zachytí překážka. Dvě auta taky použijí deformační zóny, ale o ostatní energii se musí taky podělit. Tak, že za mne se sčítají!
Dle mě to myslíš dobře, ale pokud budeš uvažovat jako pevnou překážku něco na způsob masivní betonový zdi tak ta energie pohlcená betonovou zdí bude tak malá že ve výsledku to nebude hrát žádnou podstatnou roli. Zeď se nehne, jen něco málo energie přetvoří na teplo a nějaký vlastní přetvoření (rozbití), ale více-méně to bude pro tu zeď pružná deformace.
Jenže to je jen zbytečný papírový příklad, v praxi poslat ideálně čelně Felicii do X6ky/náklaďáku nebude moc dobrý nápad, byť by rychlost konstantní byla...a to už vůbec neuvažuju, že drtivá většina čelních srážek je "s přesahem".
Ono i proto se doporučuje poslat to po brždění(plně čelně) do pevné překážky- např. zdi.
Naposledy editováno 04.02.2015 07:34:33
1 reakcí na tento příspěvek Sčítání rychlosti
edit písmenka
Naposledy editováno 04.02.2015 09:02:56