Na motor S 50/5 S patří karbec BING 21/20/127.
Ten první má difuzor 15mm, hl. trysku 78 až 82, volnoběžku 30 a jehlu na 2. zářezu shora.
Ten druhý má difuzor 19mm, hl. trysku 80, volnoběh 45.
Né že ten silnější válec na menší karbec nepojede, ale možů vznikat potíže. Jako třeba se startem...
Je evidentně chudý volnoběžný okruh. Možeš temu pomoct šroubkem bohatosti směsi, ale nevím stopro, esli reguluje vzduch nebo benzín.
Výfuk lze dekarbonizovat vypálením, třeba letlampů. Když ho rozřežeš, na 99% ho tím zničíš.
Tlumivka se dá udělat z kusu trubky.
Průměr přibližně jak originál, na začátku bych nechal volný prostor tak asi 10cm a pak bych do přepážky vložil děrovanů trubku až do konca tlumivky. Délku bych udělal aspoň 30-40cm.
Okolo ní se nacpe vata (drátěnka ale taky stačí, tá nevylítá) a celé se to zadekluje, nejlépe oddělávacím deklem.
Výsledný hluk možeš do jisté míry regulovat průměrem a délků výstupní trubky.
Že netěsní kolínko k válci, to je bolest všech sériovek, protože je to ledabylá konstrukce.
Pro první pomoc by mělo stačit to, že se podíváš, co kde sedí a zavazí.
Aby mohlo kolínko těsnit, musí dosedat trubků uvnitř válce. Obvykle je to všechno vyklechtané, že to sedí na válci přírubů a né trubků.
Tak musíš učinit takové opatření, aby to na té přírubě nesedělo a trubka se dala šrůbkama dotahnůt tak, aby seděla na hliníku ona. Aby tam byla vůle na dotažení příruby.
A pro chybějící kryt řetězu tě můžou vyhodit.
Naposledy editováno 23.03.2014 21:06:23
Poznáš to, jestli je to po přidání plynu (z volnoběhu na plný) bohaté a nebo chudé?
Podle teho, jak se to bude chovat, bych vykonal potřebné.
Podle tvé anamnézy to vypadá, že to nestartuje pro chudý volnoběh.
A přechody sů špatné buď pro vysokou (bohatá) nebo nízkou (chudá směs) polohu jehly.
Zkus tu jehlu dát na druhý konec a zkus to.
Uvidíš rozdíl.
Potom už (obvykle) na to dojdeš, co to chce.
Vždycky ale dělej jenom jednu věc a zkus to, jinak se nedopracuješ uspokojivého výsledku, v horším případě dojdeš o nervy.
Zkrátka je třeba postupovat systematicky. Tím se taky něco naučíš. A poznamenej si, cos s tím udělal, aby ses mohl vrátit k původnímu seřízení.
Mechanici u silničáků (čím menší kubatura, tím pečlivěji) si zaznamenávali na jednotlivých okruzích zpřevodování, seřízení, tlak a teplotu vzduchu atd.
Když u dvoutaktu začneš používat kvalitnější olej, nic se nestane - teda može se stat, že se konečně z výfuku a spalováku vypálí usazený karbon...
Motor Sachs (původní se mírně od Dandyny liší systémem řazení) je ve své třídě (vzduchová padesátka) špička, jen to okolo je jaksi polotovar. Ale dá se s tím neco dělat. Což na rozdíl od jiných značek a typů nelze...
Na start potřebuješ bohatý - teda směs spíš bohatší než chudů - to se dělá tým šrůbkem bohatosti směsi.
Že ti pomohlo dat jehlu navrch - jehla v šoupěti a volnoběh se vzájemně ovlivňujů.
Zkus se s tým eště porýpat, ten Bing je parádně seřizovatelný a funguje, jak má.
V "Javabláznech" sem kamošovi psal, jak se popasovat se Zetků, u Sachsa je to podobné, akorát si fakt nejsu jistý, co na Bingu šrůfek bohatosti škrtí - jestli benzín a nebo vzduch.
Jikov na Zetce vzduch, takže pokud Bing palivo, musel bys s tím šrůfkem točit obráceně.
Kdyby přesto aj na Bingu šteloval vzduch, tak bys při "obráceném" seřízení volnoběhu motor špatně startoval.
Bylo by to chudé.
Chapišto?
Pokud ti to pomohlo a sám sis to sešteloval, aspoň víš, co čím ovlivňuješ a jak se s tým popasovat.
Všecky benzínové motory pracujů principielně stejně a úkolem přípravy směsi (v temto případě karbecu) je nachystat ju, pokud možno, v celém rozsahu otáček tak akorát.
K temu sů na něm všelijaké seřizovací prvky, které osobě poučené slouží k seřízení, laikovi k rozštelování.
Tož snáď už patříš k téj první skupině .
Já do dvoutaktů, když sem závodil, používal Motorex.
Kamarád ho používá furt, má Vejtřasku (=Pragu 250) s odděleným mazáním a tá jejich polosyntetika je na to aj dělaná.
Oddělené mazání totiž vyžaduje olej k tomu určený, hustý si čerpadlo spolehlivě necucne.
Já do sériovek, pil, Terry podobně leju olej od mého dvorního dodavatele, Sunoco.
Dá mě to, co je ve slevě.
Třeba olej do sněžných skůtrů...ten tak vypucoval výfuk, že je čistý jak slovo boží...
U malé kubatury je lepší dávat oleja víc(maže-li se směsí), páč se ho tam dostane s palivem relativně málo a všecky součástky v motoru majů dost napilno, aby to trochu jelo...
Karbec - pokud si už poradíš s otryskováním, možeš tam dat prakticky cokoliv...
Jinak difuzor karbecu má byt nejmenší průřez v sání.
Je-li v sání díra průměru 19mm, dávat větší karbec nemá smysl.
Čínské karbece na tom nejsů špatně, kamarád je zkusil na káře 60ccm...co na tem, že to jede, když ho nesmí na závodech používat.
Origo DellOrto seřídit (pořádně) na ten motor prý nejde...
Naposledy editováno 08.08.2015 13:55:57
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa dandy 50 sachs kde zohnať novy... Jawa 50 Dandy | Jawak123 | 1 | 1.5.2024 v 16:53 karavanista |
Dandy 50 Jawa 50 Dandy | DRotter | 7 | 6.4.2024 v 18:57 DRotter |
Dandy 50 Jawa 50 Dandy | bukovjan | 5 | 2.3.2024 v 16:26 bukovjan |
Jawa Dandy 50 Sachs nastavenie zapa... Jawa 50 Dandy | Jawak123 | 4 | 8.7.2023 v 04:01 2stroke |
Jawa dandy Sachs odmontovanie kolen... Jawa 50 Dandy | Jawak123 | 0 | 20.6.2023 v 20:38 Jawak123 |