příští rok budu pořizovat další motorku, do současnosti jsem jezdil na Hondě NX650 Dominator, ale už když jsem ho před skoro deseti lety kupoval, měl něco za sebou a přesto že skvěle sloužil, už se hodně ojezdil (125 tis km) a čeká ho dlouhodobá rekonvalescence a možná i přestavba... takže od příštího roku budu potřebovat nějakou další motorku.
Původně jsem chtěl zase koupit Dominatora, nějakýho z posledních let výroby, ale má drahá polovička se mnou začala jezdit taky a letos jsem najezdil 99 % kilometrů s ní. Doncek je perfektní motorka pro jednoho, ale pro dva už to není úplně ono.
Teď k tomu, jak motorku používám: Kromě dojíždění do práce solo už jezdím teda skoro výhradně ve dvou, víkendový výlety 150 - 300 km, někdy víc plus sem tam dálavy (s Dominatorem jsem byl i v Rumunsku). Dálnicím se spíš vyhýbám, offroad jen lehký.
Tak nějak rozumem jsem vybral Transalpa, ale přece jen mám blízko k jednobuchům a Big se mi vždy hodně líbil, tak teď váhám. Určitě si zkusím obě projet, ale nějakých pár km, to nestačí. Pokud tady někdo z vás najezdil na obou motorkách víc km, budu mu vděčný, když obě srovná ze všech možných hledisek. Oboje bych hledal z posledních let výroby, to je někdy z let 1996 -1999. Rozpočet sice nemám napnutej, ale k novějším motorkám nějak nemám vztah, tak volím tuhle generaci ostřílených strojoven
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda XL600V Transalp vs. Suzuki DR800S
Patřím do generace pro kterou platilo KTM=Kick twenty minits...
A upřímně bych ji nevyužil...Asi bych šel do Tenere?Nebo Strom 650?Stejně na to nemám prachy a ani čas jezdit...
Kdybych si teď měl kupovat cenduro,tak bych koupil Freewinda.Mám krátký nohy a není za ty love rozhodně špatnej...
Naposledy editováno 04.11.2014 19:22:45
Stromka nechci to je jeste min tereni nez alp a ta vaha.
Tenerka - byla v hledacku, znam starou tenerku a voni toho na ni zas tak moc nevylepsili, takze mala tenerka pro to co chci vykonove mala s nevyhodama jednobuchu a velka je uz moc velka. OHledne zdvihu a kvality vidli a brzd to zustalo na starym tenere (aspon co jsem mel moznost cist a slyset) takze to chca nechca vypada na 950 adv.
Na cestování ve dvou na rozdíl od ostatních 650 má při stejné spotřebě výkon a šestku, tak nebudeš muset oželet ani ty dálniční přesuny. Navíc je pohodlná i pro spolujezdce. Je spíš silničtěji založená než DR, což je pro Tebe spíš výhoda, ale ten off k rozhledně zvládne bez problému. Kamenité cesty dávám i já na naháči. Cenovkou se vlezeš na hraně a máš pohodlnou výkonnou motorku na cestování ve dvou.
Někdo by mohl navrhnout ještě Versyse,který má podobné parametry jako V strom, ale to je z mého pohledu tak ošklivá motorka, že i kdyby byla sebelepší, bude vždy out.
(reakce na) Honda XL600V Transalp vs. Suzuki DR800S
jenikkk píše: Díky za odpovědi, ještě tedy shrnu a doplním, co jsem napsal v prvním příspěvku:
Na motorce budu většinu času jezdit ve dvou , ale s polovičkou nejsme žádní XXL, dohromady máme do 130 kg.
jenikkk píše: S motorkou budeme jezdit převážně asfalt (dávám přednost silnicím II. a nižších tříd) + pravidelně polní/lesní cesty k rozhledně rybníku apod.
tak to je pro Biga jako delane.
jenikkk píše: Na motorce budeme jezdit taky motodovolené do zahraničí .
tak to pro Biga moc neni. Dlouhe presuny po dalnici v realne rychlosti 140km/h max jsou otravne a je to v podstate na hranici jeho sil.
jenikkk píše: Motorky typu Africa, Varan, aj. nechci kvůli váze a bachratosti. Zkoušel jsem a není to pro mě. Dávám přednost lehčím a štíhlejším motorkám i za cenu toho, že nad 120 kmh už na předjíždění nejsou koně.
takze Big .jenikkk píše: Chci zůstat u japonských motorek.
posledni Bigy (po roce 1997) jsou nemecke .jenikkk píše: Přecházím z Hondy NX650 Dominator , na které jsem najezdil spokojených 70 tis. km. Koupil bych ho zas, ale za 1) toho starého si nechám a zrenovuju, tak proč mít dva a za 2) na delší cesty ve dvou to není úplně ono.
Hm, tak to bych si koupil fakt asi nejaky cestovnejsi dvouvalec na delsi cesty a Domino bych si nechal na blbnuti v Cechach.jenikkk píše: Rozpočet nemám napnutý, spíš mám raději starší motorky a počítám s cca 60 tisíci . Ale kdybych se nadchl pro něco od r.2000 výš, byl bych ochotný utratit max. 100 tisíc .
1 reakcí na tento příspěvek Honda XL600V Transalp vs. Suzuki DR800S
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda XL600V Transalp vs. Suzuki DR800S
Vlnič píše: Měl jsem TA 600...
Dík za postřehy, já bych chtěl Alpa rok 1997-1999 a ten měl už vepředu dva kotouče, tak by mohl brzdit trošku líp. Jinak jak už jsem psal, s batůžkem nevážíme dohromady ani 130 kg, tak jsem doufal, že by to Alp dával. Teď jezdíme na Dominatorovi a tlumiče stíhají, přední brzda slabá, ale to jen proto že už mám špatnej kotouč.
Jinak koukám, že máš sedmikilo, jak jsi s ním spokojenej? Mně se líbí víc než 650, ale asi by pro mě byl drahej, tak dám přednost starýmu železu a vezmu nějakou poslední šestistovku.
Toho Biga teda asi nechám být, jeden velkej jednoválec už doma přece jen mám.
Naposledy editováno 05.11.2014 20:57:44
1 reakcí na tento příspěvek Honda XL600V Transalp vs. Suzuki DR800S
Se 7-mi kilem jsem spokojenej, oproti 6-ce je to citelnej posun ve všem. Je to sice míň enduro než 6-ka, ale polňačky a horší cesty zvládá normálně. Podívej se na Youtube co všechno se na 7-mi kilu dá projet. Výkon papírově velkej nemá, ale jezdí to dobře, dobře to brzdí, je to pohodlný, málo to žere. A pokud se Ti líbí .. sám si psal že v krajnosti bys 100 tis dal, to už se 2008-čka dá pořídit, zkus se na něm projet, možná budeš překvapenej.
1 reakcí na tento příspěvek Honda XL600V Transalp vs. Suzuki DR800S
Pro mě (188 cm) je TA 650 malej, mám dlouhý nohy a nedám kolena do prolisu, kam patří. Dále má šílený řidítka, tvar trochu jako na skútru a v terénu se kvrdlaj v těch silentblokách. Jinak není TA650 moc co vytknout, jen mě ničím nezaujala. Starší TA600 mi přišla větší a víc enduro, ale je to stará motorka. Než TA650, tak raději AFRICU!
BIG je na tom podobně jako Africa, nechá se hodně naložit a ve dvou je dost místa. BIG mě baví víc na okrskách a polňačkách, při vyšších rychlostech (otáčkách) dělá motor docela brajgl. Na dálnici udržím cestovní rychlost max. 140 (dle tacho). Africe je jednoznačně lepší a pohodlnější při dlouhých přesunech, ale i tak jsem bal na BIGovi 900km na jeden zátah.
U TA650 mě překvapila spotřeba, byla vždy vyšší o cca 1litr jak BIG a AFRICA.
1 reakcí na tento příspěvek Honda XL600V Transalp vs. Suzuki DR800S
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda XL600V Transalp vs. Suzuki DR800S
dejavu_uh píše: jenikk - hlavně zaráz nezkoušej 600 a 700 Je to asi jak když si sedneš z feldy do oktávky. Tím samo nesnižuju váhu 600ky, je to mazlík. Ale posun v technologiích je prostě znát. Bohužel je tu citelný odklon od terénu, pro který byl alpík jako dělaný.
Prosimte a jak se ten posun v technologiich projevuje jedinej rozdil co me napada je moznost ABS.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda XL600V Transalp vs. Suzuki DR800S
Tak nejak nechapu kde je ten technologicky pokrok.
1 reakcí na tento příspěvek Honda XL600V Transalp vs. Suzuki DR800S
Edit: rv 98
Naposledy editováno 06.11.2014 17:09:35
2 reakcí na tento příspěvek Honda XL600V Transalp vs. Suzuki DR800S
Bings píše: Vzrušená diskuse probíhá, takže přidám taky svůj příspěvek. Biga bych s ohledem na stáří nebral a to i vkontextu toho ježdění ve dvojici. Jako jednobuch je stavěnej na dynamičtější jízdu mimo zpevněné silnice a to s batůžkem podle mě něchceš. Transalp 650 je docela dobrá volba, ale vadí mi, jak jsou předražené v poměru k stáří techniky, kterou nabízí. Je to jednoduchá a subtilní motorka, která tě sveze prakticky kdekoliv, kdykoliv a kamkoliv, ale všechno dělá tak nějak průměrně. Já osobně bych bral V-Stroma 650. Hmotnost je stejná jako u Transapla, ale je robustnější, mnohem pohodlnější, na silnici jistější a motoricky dynamičtější. V terénu toho zvládnou tak stejně, pouze strom sedí krapet níž, což se sle dá vyřešit. Na silnici je strom oproti alpu někde jinde.
Hele nemyslel jsi to uplne vazne stim, ze vstrom toho zvladne v terenu stejne jako TA ? , ze ne ?
Bings píše: Vzrušená diskuse probíhá, takže přidám taky svůj příspěvek...
Díky za reakci. V-strom je mimo můj zájem, má to můj známý a nechtěl bych to. Určitě se na tom cestuje pohodlně, nijak to nehaním, ale považuju to vyloženě za silniční cestovní motorku a tu nehledám. Je to strašně bachratý, pak taky litá kola... Letos jsem taky jednou s přítelkyní v menší rychlosti na lesní cestě položil Dominatora na schovaným kořenu pod trávou. Motorce se nic nestalo, narovnal jsem zrcátko a jelo se dál. Podle mě Big nebo Alp 600 by to zvládli podobně. Nechci si představovat, že někde odložím V-strom nebo jinou podobnou motorku.
Musím se přidat na stranu guga, Transalp, obzvlášť pokud se tu bavíme o 600, je podle mě do terénu (potažmo na české rozmlácené okresky ) určitě stavěný víc.
Naposledy editováno 07.11.2014 20:42:23
1 reakcí na tento příspěvek Honda XL600V Transalp vs. Suzuki DR800S
Naposledy editováno 08.11.2014 12:03:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda XL600V Transalp vs. Suzuki DR800S
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda XL600V Transalp vs. Suzuki DR800S
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Šrouby uložení přední osy Transalp Honda XL 600V Transalp | Grecky1 | 8 | 16.10.2024 v 21:07 Sema |
Gipro Honda XL 600V Honda XL 600V Transalp | Robek91 | 2 | 5.6.2024 v 22:05 Cortes1079 |
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp | sekáčmagor | 11 | 22.3.2024 v 19:52 Destroyer |
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp | Miro1769 | 49 | 18.3.2024 v 18:09 callowsick |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 2 | 20.2.2024 v 09:08 Kongošt |