paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Synchonizace klapek Triumph 1050
Zdarec.
Nevíte někdo přesný postup seřízení klapek?
Jasné že přes diagn.
V manuálu to je,ale prostě hezky česky.

Synchonizace klapek Triumph 1050

26.10.2014 v 11:35 | Nahoru | #1
Nevím jak se to dělá přes diagnostiku, já bych klapky seřídil manometry na stejný podtlak.




Synchonizace klapek Triumph 1050

26.10.2014 v 14:47 | Nahoru | #2
Takhle se to u 1050 nedela.Tam jsou klapky napevno a serizuje se pres diagn tlak vzduchu.

1 reakcí na tento příspěvek Synchonizace klapek Triumph 1050

Skvělá odpověď, děkuji! 26.10.2014 v 16:41 | Nahoru | #3
Diagnostika to synchronizování u novějších triumphů, rocketem počínaje dost usnadnila. V sání je MAP sensor, který snímá podtlak a jednotka dokáže určit, který válec saje a na diagnostice je tedy vidět podtlak u jednotlivých válců. Toliko, proč není potřeba budíky.

HLAVNÍ výhoda však spočívá v tom, že se nemusí nic rozebírat pro kontrolu podtlaků!!!
Stačí připojit diagnostiku a zkouknout, jestli jsou hodnoty +/-stejné např: 610/620/610 bych neseřizoval.

Ohřát motorku, pak musíš sundat nádrž, airbox. Airbox si dáš bokem a připojíš si na něho ty senzory, tzn. teplota a MAP. MAP senzor taky můžeš sundat z airboxu a připojit jen ho, ale pak se ti načte chyba kvůli teplotnímu čidlu. Nádrž nasadíš a podepřeš, aby tam bylo místo na ruce.

Na tělese klapek jsou 3 šroubky, kterými škrtíš bypass. Utahováním a povolováním válce sesynchronizuješ. Měl by ses pohybovat mezi 1a3/4 až 2a3/4 otáčkami šroubku. Cílem je volnoběh cca 1200 a zhruba stejný podtlak, dá se i napřesno, ale pokud to nepůjde +/- 10, tak se nic neděje.

Poskládat motorku, vymazat chyby, reset TPS a adaptací. Nechat proběhnout adaptace.

Synchonizace klapek Triumph 1050

26.10.2014 v 17:04 | Nahoru | #4
Mimo mísu. Ta Lancia na fotce za Tigrem je tvoje, potřeboval bych tip, na ty zástěrky na přední kola.

(reakce na) Synchonizace klapek Triumph 1050

26.10.2014 v 20:33 | Nahoru | #5
mvmoto> Pokud tam jsou seřizovací šrouby jde to seřídit i manometry.

Synchonizace klapek Triumph 1050

26.10.2014 v 21:50 | Nahoru | #6
mvmoto> volnoběh si ECU nastavuje pomocí serva na konci hřídelky klapek -> není na něj potřeba brát ohled. Důležitý je reset TPS, s adaptací si nejsem jistá(u svého jsem to nedělala, ale mám jinou&starší ECU)- ta se myslím dělá jen při změně mapy.

dave-lister> určitě jde, ale pro zjištění stavu je napíchnutí kabelu jednodušší. Navíc kabel+soft je sám o sobě levnější než slušné budíky.

Synchonizace klapek Triumph 1050

27.10.2014 v 01:30 | Nahoru | #7
Podle origo manuálu se u 1050 - Keihin ECU nedělá při synchro ani reset TPS. Resetem adaptací a resetem TPS se ale rozhodně nic nepokazí a není to ani náročné na znalosti, um či čas.
U Sagemu adaptace jde, ale není na to přímo "tlačítko".
Samozřejmě daný postup je vztažený na práci s TuneECU. Origo diagnostika totiž při správné synchronizaci začne ukazovat BALANCED. A právě na TuneECU reset obou doporučují.
Servo na otevírání klapek je tam na drobné korekce a víc se otevírá jen při studeném motoru na volnoběh, kde funguje jako sytič. Co je moje zkušenost, že pokud se ty šroubky na bypassu utáhnou moc, servo to nepobírá a otáčky klesnou, nebo kolísají. Proto asi na TuneECU figurují v návodu ty otáčky.

Synchonizace klapek Triumph 1050

27.10.2014 v 17:05 | Nahoru | #8
Díky všem za rady
Jetě k těm adaptacím,ty se dělají jak?

Synchonizace klapek Triumph 1050

27.10.2014 v 17:42 | Nahoru | #9
S TuneECU je postup následující: Připojí se diagnostika, v menu vybereme RESET ADAPTATION a jakmile jsou resetovány nastartujeme motor a necháme to na volnoběh běžet. Nesaháme na plyn, eventuelně můžeme nechat zmáčknutou spojku. Po 15-20 minutách by nám mělo zezelenat okénko TPS (je nalevo dole v rohu, akorát nevím, jestli při resetu svítí červeně, nebo je šedé). Pokud se ani po 20ti minutách barva nezměnila, nic se neděje a motor vypneme adaptace proběhly, ale někdy se prostě stane, že to neblikne na zelenou. U origo diagnostiky to dokonce bylo dané časově tuším 15 minut, když se dělaly adaptace u Rocketa.
Odpojíme diagnostiku přes DISCONNECT a vypneme zapalování.

Bez diagnostiky se to dělá tak, že necháme ohřát motor do sepnutí větráku a pak necháme na volnoběh bez kvedlání plynem běžet min. 12 minut, pak vypnout motor atd...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Triumph Tiger 1050 rv2008 Triumph Tiger 1050 Diglet 2 11.5.2024 v 16:18 Diglet
vyfuk tiger sport 1050 Triumph Tiger 1050 kw110 8 26.12.2023 v 11:07 past92
Přídavná světla na motorku má někdo... Triumph Tiger 1050 wall0 1 19.11.2023 v 09:11 Destroyer
dotaz Triumph Tiger 1050 wall0 12 6.11.2023 v 16:54 ja1
Mechanicky tempomat Triumph Tiger 1050 codriver 26 19.10.2023 v 09:59 Krautkopf


TOPlist