Téma: Čína země nepoznaná...

2.8.2014 v 22:27
Tak už jsem dlouho nic nepřidal....tak aspon zažitky z cest

[size=200]Čína 2014[/size]

Tak jsem si odletěl trochu odpočinout do země nepoznané...

Tak nevím jak vy,ale já se docela lítat bojím,takže to pro mě neni žádná slast někam letět a kor ještě tak daleko.Už jsem toho prolezl opravdu hodně,když vezmu Irsko,Thajsko, Dominikánskou republiku,Maledivy,minulý rok Mexiko a další..,ale Čína....to bylo něco jiného.Žádné flákání u moře,ale od brzkého rána cestovaní a poznavání .

Musím uznat,že jsem si oddychl když jsem uviděl čím cestujem,že je to společnost Emirates a ty jsou opravdu snad nejlepší.Komfort na palubě,luxusní jídlo,hlavně prostor pro nohy takže parada.

Přilétli jsme do Pekingu a hurá se ubytovat.Už jen cestou autobusem jsem věděl,že na mě čeká super dovolená.Hotel byl vynikajicí a druhý den hned po snídani jsme vyrazili na "náměstí klidu a míru" které je největší snad na světě,opravdu je to zažitek,mraky lidí,stojící policisté a vy tam někde mezi nimi.No a pokračovali jsme dál do "zakázaného města"Měli jste ho možnost vidět ve filmu "poslední císař" je to opravdu mohutné a ohromné město .Jen když vcházíte branou čeká na vás bezpečnostní prohlídka jak na letišti,ale potom už pokračujete na nádvoří...no začal jsem filmovat a u druhé brany jsem vypnul kameru,neboť vše bylo stejné.Za chvili jsem ani nevěděl kde už jsem,ale když si člověk uvědomí,že nikdo nesměl toto město opustit,jinak by mu hrozil trest smrti a to se taky stalo...když císařovna poslala eunucha s dopisem opravnujím město opustit stejně ho chytli a na místě mu usekli hlavu...dopis nedopis...prostě město opustit nikdo nesměl.

Peking je opravdu ohromné město a jedna zajimavost mě tam upoutala,mají tam velmi málo tanečních příležitostí a tak si mladí ale staří tančí vždy na nějakém náměstíčku prostě kde je nikdo neruší.Pustí si Cd player a jeden začne a ostatní ho začnou napodobovat až se naučí jeho krok a už to jede,za chvili máme před sebou balet....

Starší,ale i mladší se zase učí tančit valčík...a když pán nemá dámu.-....tančí sám...prostě jiný svět...uvidíte na videu....

No prošli jsem město a pokračovali dál a dál,vše uvidíte na videu.

Čínská zeď

Cesta nahoru lemovaná stánky a prodejci je trošku unavná,ale cesta lanovkou nahoru a potom již samotná čínská zed vás uchvátí.Když si člověk představí kolik tisíců lidí muselo umřít aby tato zed stála,a vy tam ted stojíte...nepopsatelný pocit.Je to docela strmá cesta porád nahoru a dolu takže po chvili toho máte plné kecky a už koukáte jak zase dolů,ale i tak je to památka,která stojí za to.

Tak následoval přejezd nočním vlakem asi 1500km do města Xian a byl jsem z toho nějaký rozlámaný,čekal jsem něco lepšího,ale byl to vlak jako jezdí u nás,obyčejný rychlik takže drkocání.... ale asi po hodině se mi podařilo usnout a probudilo mě jen volní,vztávat vztavan,bude Xian....

Terakotova armáda

Xian,město které se proslavilo objevem této hliněné armády.Kdy se rolníkovi na poli zachtělo vody a tak si řekl,že si zde vykope studnu a našel hlavu jednoho bojovníka z této armády.Co následovalo potom,schon,sondy a objevení něčeho co se těžko popisuje když si uvědomíte,že tam stojí mraky let

Císař Čchin v letech 220 před naším letopočtem budoval svou hrobku na které pracovalo 700.000 lidí a byla velká asi 50 km2 a v té době začala vznikat i tato hliněná armáda.A vy tam ted stojíte,a koukáte se na ni...neskutečný

No potom následoval znovu přejezd dalším nočním vlakem a to do Šangaje

Schangai

Tohle velkoměsto vás dostane svými mrakodrapy a životem.My jsme prošli mraky památek ale Šangaj je jiná.Připadáte si jako v Americe a ne v komunistické zemi.My jsme vyjeli do jednoho z největších mrakodrapů kde na vrcholu je vyhlídka na toto město.Byl to uchvatný pohled.Večer jsme kolem těchto mrakodrapů projížděli na lodi a člověk si myslel že se divá na takový malý Manhattan v NewYourku

Tak ted opustíme památky a podíváme se jak se žije v Číně.

Doprava:

Tak to jsem nepochopil a průvodce mi i řekl at se o to ani nesnažím.Tady si prostě jezdí jak kdo chce,hlavní co potřebujete a bez toho se v Čině neobejdete je "klaxon" ano,tam se porád troubí.Přechod pro chodce je jen iluzí chodců,kteří musí uskočit před projíždějicím autem,které ještě troubí.Viděl jsem stařenku jak pospíchala a jen tak tak stihla uskočit,no já nevěřil.Na přechodu pro chodce se nezastavuje,prostě vy musíte stát a čekat až kolem vás projedou auta a autobusy a skutry a vše možné.Takže tohle je opravdu síla.

Skútry:

Tak zajisté že chcete vědět jak se tam jezdí a hlavně na čem se tam jezdí....

V Číně je velké horko,skoro 37 stupňů a já třeba v Pekingu neviděl oblohu,porád bylo zataženo,myslel jsem si že to jsou mraky.... ale byl to smog.Takže se v Číně jezdí z 99% na elektrických skútrech.Zajimavostí je,že bez helmy a pozor.... skútry nesvítí v noci jezdí neosvětleny.Takže je docela malér když jdete a nevidíte je a ni neslyšíte..pro evropany nepochopitelné.Skútraři jezdí po silních které jsou ovětleny neony a reklamamy.To že jede na skutru víc lidí než dva je tam docela normální.Zajisté že jezdí opět jen na čínských skutrech,nic jiného jsem tam neviděl...občas jsem zahledl yamahu,ale snad v Pekingu jedinou co jsem viděl.

Opravy plastů se tam neřeší,prostě se vezme izolepa a celé se to polepí a hotovo a už se zase jede.

Ale jako ve Vietnamu to není,zas tolik skútrů tam nejezdí.Hlavní jsou tam auta,ukazují jak je kdo bohatý a taky co si může dovolit.

Motorkáři:

Tak to je tam uplná novinka,moc jich tam neni.Já jsem za celou dobu co jsem procestoval kus Číny viděl motorkáře dva.Tento zpusob co je u nás,tam prostě neznají.Pomalu se to tam zaříná rozvíjet,ale jak pišu je to pro ně novinka.Činani nesmí mít větší obsah motorky jak 650ccm...Motorky tahají z velké části z Japonska.Když si někdo pořídí silnější motorku,musí mít známeho na policii a ten mu tam napišu že má opět těch 650 a když ho staví hlídka,tak to prostě nepozná...nebot i pro policii je to nové.
Takže masy motorkářů na různých značkách tam prostě nepotkáte....ale co? třeba za 20 let...Vždyt právě ještě před 20 lety v Číně neexistovaly auta.Jenom nákladní,autobusy,a vládní vozy,normální Číňan se k vozu nedostal....až ted si vozí zadky ve velmi pěknách značkách,třeba naše nová Octavie..je tam pro střední třídu...ostatní ti vyšší jezdí v BMW,nebo Mercedesech a pod....

odjezd domů

No musím říct,že po tydnu stravy,kdy sedite u kulatého stolu a na něm je opět sklěnená otačecí deska na které se dava jídlo a vy sní otačíte a nandaváte si na malý podšálek od kafe jídlo. Ano takový je tam hlavní talíř pro jídlo.jen ryže zase ryže a nic jen ryže a k tomu zajisté ryby,hodně kuřecího masa....takže jsem se už těšil jak se doma dobře najím...

cesta byla super, a já dosedl v Praze na letiště s pocitem,že jsem opět viděl kus světa.

Tak na prvním videu uvidíte Peking-zakázané město a další.....

Tak na druhém videu Čínská zed a další....

No a poslední video - Terakotova armáda - Šangaj

Všem bych tento výlet doporučil.....ale cenově to je šílené....

Naposledy editováno 02.08.2014 22:42:58

3.8.2014 v 08:15 | Nahoru | #1
Byl jsem tam 2x a tvoje nadšení až tak nesdílím. Jasně, průvodce tě protáhne turisticky známými místy, takovou Potěmkinovou vesnicí. Ale když dostaneš možnost tam chvíli pobýt a uvědomíš si realitu, tak to není až taková show.
Ale chápu že tě to napoprvé vzalo. Je to zcela jiná civilizace, kde je všechno jinak. Až když si na to zvykneš, začneš vnímat ten zbytek.
Co se ceny týče, tak se tam dá letět i poměrně levně. Já letěl jednou s Cathay Pacific ( Hongkongská společnost) a zpáteční letenka stála 18 tis. A pobyt na místě je až směšně levný. Po Pekingu jsme se posouvali taxikem a třeba cesta do World parku (asi 40km) nás vyšla na 300 korun. Hotel seženeš tak za 700 korun na noc. Jen je potřeba koupit alespoň 4 hvězdy. Cokoliv co je pod je hrůza

3.8.2014 v 09:30 | Nahoru | #2
pro.fik> Pěkný, díky-hezky jsem si početl. Nikdy jsem tam nebyl a zajímá mne to. Snad časem...

3.8.2014 v 10:07 | Nahoru | #3
My byli letos taky. A paráda. Cestovali jsme tam trošku víc. Shanghai-Guilin-Lijang-Tiger leaping gorge-Deqen-Lijang-Shanghai. Co se týká ubytování, tak na luxus si nepotrpíme a tak nás vyšlo kolem 200 na jednoho noc (Čistá postel, klimatizace, tv). Každopádně je to země mnoha protikladů. Ale lidi milí a vstřícní.

čínští motorkáři :)

3.8.2014 v 10:08 | Nahoru | #4
Jsem si nedávno říkal,že od tebe nebylo dlouho video a ty zatím tohle Je to fakt pecka Ta historie(jinačí kultůra) a moderní Šanghaj(scifi) je fakt nářez Díky a doufám,že aspon jednou v životě budu moct navštívit Jen ta Čínská opera... muselo to být peklo,já jí přeskočil Jen tak dál a at se daří

3.8.2014 v 12:24 | Nahoru | #5
na výlet dobrý, ale žít bych tam nechtěl ale asi je to tím, že s neIndoevropany mám problém najít společnou mentální vlnu

edit: ale jako fotky dobrý

Naposledy editováno 03.08.2014 12:25:20

3.8.2014 v 15:34 | Nahoru | #6
Od dubna funguju v Říši středu, cestopis nepíšu, protože to nikdo nepochopí. Jsem tu jako na ozdravném pobytu na Marsu. Nebo na Venuši? Vlastní zážitky jsou nepřenositelné a nesdělitelné, to se musí zažít.
A jezdit po světě s cestovkou, je poslední způsob, jak něco zažít.
Např.: čínské dobroty...

A skůtry v Číně jsou naprosto jiný level adrenalinových sportů.

3.8.2014 v 20:37 | Nahoru | #7
Vybiravej nebyvam, ale ty hady bych zkusil az tak po litru koralky mozna.

(reakce na) Čína země nepoznaná...

3.8.2014 v 20:52 | Nahoru | #8
MARTlN> já raději ty hady,než ty pařátky nebo žáby....to bych nadala ani po tom litru kořalky.Vlastně ani tu kořalku.
Krásný videjka.

Naposledy editováno 03.08.2014 20:52:54

3.8.2014 v 21:42 | Nahoru | #9
Kluci já děkuji....zajisté že se událo spousty a spousty věcí... a výletů,zase sem něho hodím...Čína,byla ale neskutečný zážitek.Už jsem kus světa prolezl... ale tohle chce opravdu zažít.
Jinak místních dobrot jsme si mohli uživat plnými doušky,ale nikdo z nás k tomu moc chuti neměl.Naše dovolená byla tak trošku jiná...Já nevím,třeba opékané šváby by mi moc dobře neudělali...Ale jsem rád,že tam byli i jinní..to je paráda...

Tak sem zase něco šoupnu až bude čas...

4.8.2014 v 10:13 | Nahoru | #10
Kdo nebyl nepochopí. Projel jsem jí kus na motorkách místní provenience. Jednou mě sestřelil autobus. Jednou policajti za vstup - vjezd do zony kde jsme neměl co dělat. (prostě jsem i s motorkou prokličkoval na Thien An Men když bylo uazvřený, chtěl jsem si udělat fotku s motorkou před tím obrovským obrazem Maa.

Jak píše o tom že místní nemají kde tancovat. Blbost je tam diskoték a podniků jak sraček, a mladí je vesele plní.

Velkoměsta jsou zážitek. New York je proti Shanghai zapadákov. Ale vytahneš paty na vesnice a jsi pomalu ve středověku. V roce 96 jsem byl ve starem Pekingu - zachod akorat za začátku ulice a večer tam pochodovali lidi v pyžamech .. tahle část už neexistuje. Dnes je to obrovsky jinde. Kdo nebyl - nemuže pochopit.

mladí si dělaji svatební fotky na pláži, na tržnici seženeš originál HD bundy - k jídku ptáčata, škorpiony i larvy.. na

skutru klidně 5 lidí

4.8.2014 v 10:44 | Nahoru | #11

To jsou fotky z netu? co jsi sem dal?

Naposledy editováno 04.08.2014 13:20:43

4.8.2014 v 16:45 | Nahoru | #12
Když se bavíš o Číně, tak je to jako se bavit o U.S.A.
Musíš vymezit kde přesně, obecné popisky nestačí. Byl jsem se podívat na terakotovou armádu v roce 2002, teď už je to něco jiného, když jsme tam jeli, tak na silnicích byly jen autobusy a náklaďáky.
Diskotéky (na paření...) jsou všude - tím myslím ve velkých městech, ale už jsem starší pán, a tak to jde mimo mě.
Jsem v Čínsku už potřetí, pokaždé jinde, i teď nesedím na zadku, (byl jsem u hranic s Vietnamem, a na pár jiných místech). Mám tu pár přátel od roku 2002, a jsou to milí a vstřícní lidé.
Jejich jídlo je supr, a na českou kuchyni ani nevzdechnu. Hůlkama jím městský přebor (skoro každé větší město má deset miliónů, jako celá ČR. Nudle s chilli a s masíkem nemaj chybu, jen jedno jídlo umím vyslovit: "uí šán róSe", paráda. A jak se řekne studené pivo... "pšíčou pinda", což si zapamatuje každý čech. Pinda je "studený".
Nebaví mě psát litanie, leda tak vykecat do hlavy díru.
Jezdím v autě, pokud možno vzadu a připásanej, na jízdu na motorce nemám jejich reflexy a parašutistický výcvik. Na větší motorce jsem jel 2x jako sendvič, jeli jsme ve třech a já byl v prostředku. Podotýkám: ve dne, a jako taxík.
Je tu občas veselo, a každodenní procvičování krční páteře - vrtění hlavou, jako že mi to hlava nebere.

Nějaké nevěsty a ženichy mám nafocené i mimo pláž:

4.8.2014 v 18:26 | Nahoru | #13
Jooo Čína.

Já jsem trošku šílenec a tak cestování s CK mi nic neříká.
Čínu jsme navštívili předloni s batohem a profláknutým místům / Peking a Xian / jseme se úmyslně vyhli.

Je to zcela odlišný svět.
Večerní "tanečky" probíhají po celé Číně. Nemá to ovšem žádnou souvislost s dostupností "disco", ale s tradicí.

Jediný cestovatelský zádrhel byla absolutní neznalost Angličtiny a cizích jazyků v Číně.

Náš cestopis:

Příjezd do Chongqingu - aglomerace 23 mil. obyvatel

Rychlovlak mezi Chengdu a Chongqing - 340km - 2,15 hod.

A v lednu 2015 ještě jednou na skok při cestě do Malajzie.

Naposledy editováno 04.08.2014 18:34:33

4.8.2014 v 22:42 | Nahoru | #14
Tak jsem rád,že se to tu rozjelo...kdo by řekl,že tolik lidí bylo v Číně.....tak abych sem dal Mexiko....aby zase bylo o čem povídat....

4.8.2014 v 22:50 | Nahoru | #15
a co se toho tancování tyče...tak mi přesně naši pruvodci kteří, tam žijí,bavím se o Pekingu řekli,že tam odpolední tancovačky moc nejsou...proto si lidi zatancují kde se dá...s tradicí to nemělo nic společného...tohle mi sami řekli,to neni něco,že bych si to vymyslel...ne..Ale Čina je ohromna takže zabavy tam je opravdu hodně....a lidi jsou tam opravdu přátelští...taky nevím jak kde ale zase v Pekingu jsem se tlačil někde na tržnici a zapoměl jsem že mám otevřený batoh a v něm Samsunga S5 skoro za dvacítku....celou dobu jsem se tam motal až jsem si to uvědomil a rychle strhnul batoh... a mobil tam stále byl.... prostě bud jsem měl štěstí a nebo bych měl zase věřit průvodci,který mi řekl že tam jsou tresty za kráděž opravdu velké...tak asi proto mi ho nikdo nešlohnul. Muj kamoš si ho hned koupil za 200 juanu to je asi za 600korun....tewn samý mobil...Smsung S5 ja nevěřil....no udělal fotku a byla celá červená,alůe on se smál,že je to super suvenyr...Jo Čína....člověk tam musí být,nedá se o tom moc psát... chce to zažít....

4.8.2014 v 23:04 | Nahoru | #16
Kousek Číny jsem procestoval 2 roky zpátky. Peking, Pingyao, Xian, Chengdu, pak náhorní plošina v Sečuánu (Tagong, Danba) a nakonec HongKong.
Jídlo super, lidi teda dost na prachy (ve velkejch městech. V malejch městech a na vesnicích pohoda), příroda když člověk vypadne hodně na západ úžasná. Vzduch ve městech peklo.

Lidi jsem viděl tancovat v Chengdu, několik desítek, vypadalo to jak klasický tance

Naposledy editováno 04.08.2014 23:05:11

4.8.2014 v 23:14 | Nahoru | #17
fotky

Naposledy editováno 04.08.2014 23:15:08

5.8.2014 v 07:58 | Nahoru | #18
Jo máš pravdu,Čínani by prodali vše,ja jsem byl ale hotovej z toho jídla...ty kulate stoly dobrý, člověk si zvykne,ale porád to samý každy den skoro to samý rýže a jen rýže,tak toho už jsem měl dost a to jsme fakt jedli po super hotelech.
Potom ten časový posun mi taky dal zabrat....Znáte to sami jak funguje tělo po ránu... ale tam začalo fungovat v 13.00 hod,to byla síle někde na prohlídce...nebot to u nás v Čechách bylo ráno.... no užil jsem si....
Ale jak jsem psal,tahle země se prostě musí vidět... a co se toho tancování týče..vždyt i já jsem si skočil a dokonce jsem se pokoušel o čínský zpěv a šíleně jsem se u toho bavil...sice na mě ze začatku koukali jako na magora a jestli si z nich nedělám legraci,ale když viděli že to myslím vážně...usmívali se na mě...pohoda....no ani jste si toho nevšimli co?? a ja se tolik snažil...je to na videu...

Naposledy editováno 05.08.2014 07:59:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čína země nepoznaná...

7.8.2014 v 09:03 | Nahoru | #19

pro.fik píše: Ja jsem nepsal,že tam nejsou diskoteky,ale že tam není tolik tanečních lokalů typu jako byly u nás,třeba odpolední čaje a pod.,kde by hrála kapela..Hold každý to vidí jinak.Já to mám ze zdroje přímo od Číňanů žijích v Pekingu,co mi řekli, když jsem se jich na to ptal,jestli to je normální tančit na ulicích,v parcích a pod...tak nepiš že je to blbost....to že ty jsi viděl diskoteky v pohodě,to je jasný že tam bude zábava,ja jsem noční hlavní třídu v Pekingu procházel tak to vím...ale pro mě jako evropana jsou zajimavější poznatky lidí,kteří tam bydlí...než co já zrovna vidím...

To jsou fotky z netu? co jsi sem dal?

(reakce na) Čína země nepoznaná...

7.8.2014 v 09:07 | Nahoru | #20
666S999> Paráda. Koukám že nevěsta s ženichem po druhým převlečení Nechápal jsem jak se převlíkaji z bílé do červené atd. Z evropské do tradiční jejich. Má to svoje kouzlo. A některé nevěsty moc hezké.

11.8.2014 v 07:56 | Nahoru | #21

Dawei píše: Mluvím trochu Čínsky, jezdím tam sám bez cestovek, projel jsem kus na motorce, spal v ubytovnách pro dělníky i hotelích v Pekingu. Všude jsou karaoke bary kam cizinec běžně nechodí, všude jsou podniky pro pobavení od maxi restaurací až po diska evropského typu a pro mládež to ve městech roste jak houby po dešti. Tance na ulici stejně jako ranní cvičení Thai Ti a Kung Fu, nebo předvádění akrobatů i ze škol, Stařečci zkoušející jejich operu atd. je normální součást kultury a je to tam všude. Fotky jsem fotil já. Nelíbí se ti?

To je fajn že mluvíš čínsky....mě tohle co tu pišu právě říkal rodilí Číňan který bydlí v Pekingu,který nás tam prováděl.Myslím,že nemá důvod lhát a nebo si vymyšlet..Když se podíváš na moje video kde mladí tančí podle Cdčka nějaký disco tanec a nebo starší se učí na ulici valčík, takto prostě žádný tanec kung-fu neni...Tyhle tance zase jsem viděl taky... ale v parku při zpěvu a uplně při jiné muzice a nebo uplně bez hudby a když se na to člověk podívá tak to pozná i slepouš, že právě provadí meditační cvičení...a ne že tam hopsá na nějakou disco hudbu...Tot vše a tím končím,.,,,nebudu se tady s tebou hadat...
Člověk ,který to projíždí a nebo je tam na návštěvě se mu může zdát že je tam toho moc nebo dostatek,ale pro žijicího čínana je toho prostě málo....ty to vidíš jinak a činani to vidí taky jinak....to co pro tebe je mraky diskotek a zabavy je pro něho co mi to povidal "málo příleřitostí si zatančit"....musíš to brát očima toho kdo tam žije a ne toho kdo tam jen přijede na návštěvu....

Naposledy editováno 11.08.2014 08:08:55

13.8.2014 v 21:54 | Nahoru | #22
Oni na těch ulicích dělají cokoliv. Sedí na bobku, popíjejí, kouří cigarety, opravují kola i motorky a klidně i tančí, ale z mojí osobní zkušenosti (ne od průvodce) vím co jsem viděl a kde jsem byl. Místní rodilí ,,kamarádi a studenti,, mne právě do takových podniků tahali. Moje zkušenost. Tvoje je holt jiná A moje plus je to, že mi to nikdo nemusel překládat

Naposledy editováno 13.08.2014 21:56:59

14.8.2014 v 12:12 | Nahoru | #23
Na mě mluvl Čínan anglicky takže mi to taky nikdo nemusel překladat...o to tu přeci nejde...ale já jenom chtěl napsat,že i když tam človek jede po vlastní ose,tak neni vševědoucí a nemužeš zase psát že tohle je blbost a jenom ty máš pravdu nebot jsi tam jel na motorce....,to se takhle nedá psát,museš napsat svuj nazor co jsi viděl,v pohodě a ja zas píšu to co jsem viděl a slyšel já..to je vše...nebo jsi měl tady udělat recenzi na Čínu ty....

a stím,že ti to nikdo nemusel překldat bych byl zdrženlivější...i učitel Čínštiny měl někdy problém jim rozumět....ono se dá dnes domluvit ruzně...rukama nohama..k tomu par slov..v pohodě

Naposledy editováno 14.08.2014 12:21:35

14.8.2014 v 12:43 | Nahoru | #24
Stravil jsem tejden v Shanghai, a stacilo. Pamatuju si 3 veci. Spinu. Smrad. A paratky

14.8.2014 v 14:52 | Nahoru | #25
Jeden čtyřkolkář se do Číny vypravil sám, jen tak jako seznamka. A nejel do žádných velkých měst, ale do míst, kde pomalu ani evropana neviděli. Tady je jeho nádherné povídání
Cesta do Číny 1
Cesta do Číny 2
Cesta do Číny 3

S koncem, který tam není:
Ta slečna, kterou si tam našel, je již jeho zákonitá manželka a bydlí s ním tady v Čechách