1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 tramp
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/roll.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 tramp
Piwell píše: Tý jo, já ho před lety nějakou dobu nemohl prodat
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 tramp
Jo představoval bych si tak 20-25
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Ten šokialistický Transalp je neco, jak byl kdysi dávno v RVHP "Směnitelný rubl".
To nebyl ani rubl, ani směnitelný
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Kamoš onehdá dovézl z Belgie Jawu ve výborném stavu za směšný peníz - na Západě ty motorky nikdo nechce...
Nicméně z třindy je dvojnásobná radost - první, když si ju kůpíš a druhá, když se jí zbavíš...
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 tramp
úplně s Váma nenůžu souhlasit
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
haskywr píše: A jste nějací silní kritici, když jsem ho ve fabrice viděl naživo nový.. musí te na něj koukat v dosavadní produkci v té době.. pak je to sakra stroj
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 tramp
Jednoduchá, opravitelná kladivem a plochým šroubovákem, pro ježdění po Rusku apod. ideální...
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 tramp
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Páč vím, co je třinda zač, taky sem mu vysekl parádní poklonu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
A mluvit o spolehlivosti ve spojitosti s tímto po technické stránce klonem předválečné DKW taky néni jaksi na místě...stačí si pročíst fórum...o jednoduchosti konstrukce možná, ale jednoduchosti údržby kurvaaniomylem.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Co se týká spolehlivosti zde citované - ten náš má najeto cca 27tis a žádná zásadní porucha se nekonala.
Srovnávat Trampa s 634 co jela kolem světa bych nechtěl,ale ty neustálé hlášky o tom jak je motor 638 starý a špatný a nespolehlivý a kdo ví co ještě mi už přijde trapné.
Myslím ,že opravdu hodně záleží jak se k Jawě chováš a kolikátý jsi majitel
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 tramp
Nicméně ten motor (638) má už do vínku daných tolik nedobrých vlastností, že až.
Nekeré sů poplatné způsobu výroby a tlaku na cenu, nekeré sů konstrukční přešlapy.
Modernizace byla myslená dobře, ale důsledky sů nekdy spíše ku škodě.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 tramp
Nějak mi přijde, že tyhle hlášky jdou stále od stejných týpků, kteří na nich moc nenajezdili!
Já dostal v roce 1991 služební 640. Je pravdou, že prvně zdechla po 1km od převzetí. A tak jsem si jí vzal domů trochu do parády. A stačilo zkontrolovat konektory instalace. Předával jsem jí za 2 roky s 35 000km a jediné závady co mne opotkaly bylo čas od času 2,5-3 t. km vynechávání jednoho válce, když se zaházelo jedno z kladívek od mazání vačky. Oprava = utření konektoru=5minut. Myslím, že jsem snad ani výfuky za tu dobu nevypaloval. To až další uživatel, který občas zavolal, co mu to dělá a jak s tím naložit. Do 71 000km se nedělalo nic jiného jak sem tam utřít vačku, párkrát nastavit předstih a nejvýše 2x vypálení výfuků. A řekl bych, že tak ještě výměna 1x přední pneu a 2x zadní "hranatou" a destičky kotoučovky. Pak už mi zmizela z dohledu.
Pár kamarádů si nakoupilo 638 ještě za studií 1987-88 a byli spokojení (a jeden od Nepomuka jí má dodnes).
A já si jí také nedávno pořídil - z nostalgie "starých časů".
Když to tak čerstvě srovnám - motorka je velká, ale dispozičně dobře manipulovatelná také díky padákům a držákům pod sedlem. Docela jede v oblasti, kde se nejvíce jezdí 80-110km/h také díky tomu, že 4-ka je poměrně krátká. Převodovka je taková - no, jak to říci = kovářsky humpolácká. Ale zase kotouč celkem brzdí. Uložení zadní kyvné vidlice způsobuje trochu nejistoty při krouhání zatáček, ale nic na co by se nedalo zvyknout.
Tedy u generace "nezměkčilých" motojezdců.
Co je výboné - start = stačí šlápnout a už brblá/také zvuk dvouválcového dvoutaktu už jsme skoro zapomněli, celozapouzdřený řetěz, dost místa pod sedlem, poměrně velká nádrž a dojezd-i přes spotřebu spíše nad 5 litrů při "střídmé" jízdě, nebo dost místa ve skytých prostorech.
Co je na prdlačku jsou houpající se rafičky palubních přístrojů, ve vyšší rychlosti cca 120km/h vibrace, klíček "bošák", základna sedadla, kdy při sezení dochází ke kontatku s čelem potahu sedla a jeho životnost je tak zbytečně omezená.
Zkrátka je to stará škola z doby, kdy motocykl býval především dopravní prostředek, a kdy trhy jako Rusko, Mongolsko, Indie, Čína, Turecko, Egypt a Afrika obecně, ale také Jižní Amerika.... po druhé válce umožnili fabrice JAWA nezemřít současně s celosvětově narustající výrobou aut, ale naopak růst.
Objektivně vzato byla orientace na tyto trhy ve své době dobré řešení - a nakonec z něho žije to torzo černé díry na dotace ještě dnes.
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2014/23/229172_Jawa639.jpg)
Naposledy editováno 02.06.2014 23:04:24
Při pohledu zpět si říkám, jaký jsem to byl pitomec, když jsem si z čistého patriotismu koupil takový vergl za nekřesťanské peníze (tehdy mě stála 47 000,-Kč, což byly v té době slušné peníze).
Ja som sa tiež nazožieral na 638-čkách, to nešťastné zapalovanie, stredový labyrint na kluke. Kto by v tej dobe kupoval VAPE za tuším 8500,-Sk ked cela motorka sa predávala bežne za 15000,- Sk. Na dvoch sa nám podarilo utrhnúť spojkový kôš, za jedno leto som mal motor rozobratý snád 3x...
Potom prišla prvá štvorvalcová Suzuki a odvtedy som na tom nechcel sedieť. Viem že k nám prišiel kamoš na inej 638, lebo mu to tiež vynechávalo + nastaviť zapalovanie a stále ma presviedčal aby som sa šiel previesť, aj ma nakoniec prehovoril a ako som sa vracal a šiel zabrzdiť normálne pred domom tak ako som bol zvyknutý zo Suzuki, tak som zastavil až o dom dalej, tie brzdy skrátka katastrofa. Vtedy som si povedal že už v živote na to nesadnem, lebo sa nemiením zabiť kvôli takej blbosti ako chabé brzdy. Žiadnu 350 sme nemali s kotúčom v predu, Suzuki mala hned dvojkotúč a to skrátka brzdilo celkom inak
Dnes by som to použil na "Café Racer", ale doslova komplet stavba od základu vrátane rámu, ten retro motor s nakopávačkou by sa mi v nom páčil, samozrejme jedine s VAPE
Naposledy editováno 03.06.2014 22:39:13
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Myslím ,že zásadní otázka je - na co chceš motorku používat. Neustálé srovnávání Jawa 350 vs. Yamaha a ostatníbike není na místě. Pořád mluvíme o starých motorkách, novou Jawu si koupí opravdu jen blázen (blázni prominou
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Při tom málu co za rok najedu mi Jawa naprosto vyhovuje,na ježdění do práce po okrskách je 350 lepší než 650 a při rychlostech do 80km/h žádné kroucení rámu a tlumičů a nevím čeho ještě ani necítím
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
Prvotní dotaz nebyl jaká motorka je lepší než Jawa a proč ,ale jestli se dá sehnat Tramp za ´rozumnou´ cenu , tak že předpokládám že tazatel ví do čeho jde.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2014/23/229395_640Sportard.jpg)
Naposledy editováno 04.06.2014 08:27:28
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |
správné umístění rozety na ose Jawa 350 Tramp, Jawa 350/640 | Harry666 | 12 | 3.9.2019 v 09:56 Harry666 |
Retro rukavice Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350... | maky_bart | 6 | 9.7.2018 v 10:41 udinar |
Padáky Jawa 350 Tramp | Bastypat | 4 | 18.3.2018 v 12:04 tramp57 |
Světlo na Trampa Jawa 350 Tramp | tramp57 | 14 | 18.3.2018 v 11:58 tramp57 |