Jde o to,že nejdražší je vyrobit formu na magnet. To je cca 3-5000 a samotný magnet je za pakatel. Proto chci,aby nás bylo co nejvíc a o částku se podělíme. Čím víc,tím levnější. Přemýšlím,že nechám udělat jeden kulatý napřesno,nebo dva,aby se to lépe lepilo.
Kontaktujte mne zde do SZ
Mail: P.Vircik@seznam.cz
Mob: 721015249
Díky všem.
1 reakcí na tento příspěvek Výroba magnetů do magneta. Přidej se k projektu!!!
hrnous píše: Já sem to teda v životě neviděl, ale to je fakt tak šílené, že by tam nešel napasovat třeba univerzální rotor bez kónusu - na dodělání od vape i kdyby se statorem a to celé za třetinu ?
Vape mě nenapadlo,zkusím se jich optat.
1 reakcí na tento příspěvek Výroba magnetů do magneta. Přidej se k projektu!!!
JInak mam jedno na kasi v dukovi
Kdyz ti to nekdo uleje bude to taky schopen vyvazit ?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba magnetů do magneta. Přidej se k projektu!!!
gugo píše: Rotor bez konusu bych tam nedaval. ONO je to pomerne tezky a melo by to sedet tak jak me (rekl bych).
JInak mam jedno na kasi v dukovi
Kdyz ti to nekdo uleje bude to taky schopen vyvazit ?
Je to firma zabývající se ditribucí a výrobou magnetů všeho druhu a na zakázku po celé Evropě,tak předpokládám,že by tomu měli rozumět a problém zvládnout. Ještě nic neobjednávám,jen sháním informace a pokud by to šlo,rád bych do toho šel,už teď jsme tři.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba magnetů do magneta. Přidej se k projektu!!!
Byt tebou asknu Assasina jestli ma cenu to vubec resit.
Naposledy editováno 29.04.2014 20:52:01
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba magnetů do magneta. Přidej se k projektu!!!
gugo píše: Wirus> Jinak ja tedy nevim jak to ma udelany huska, ale pocitam ze dost stejne jako ktm a me neprijde ze to je lity (tedy mozna ten magnet uvnitr) ale ten zbytek me prijde jako soustruzenej,frezovanej obrobek. Ted jsem to mel venku.
Byt tebou asknu Assasina jestli ma cenu to vubec resit.
Jde o to,vyrobit jen ty magnety a pak znovu nalepit do rotoru. Dne jsem zjistil,že ten magnet má veprostřed kousek protipól (odpudí to šroubovák). To je asi to, o čem mluvil Kotrba. Takhle vypadá moje aktuálně.
1 reakcí na tento příspěvek Výroba magnetů do magneta. Přidej se k projektu!!!
twolive píše: asi jste nic nepořešily že ? moje je taky na kusy .. jo vim že tema je stare
neporesili...pokud vim. Ale v jedny crosce jsem videl neorigo magneto, predelany defakto jen na kruh ve kterym jsou zalepeny standardni neodymy.
Pravda asi se tem predelavaly i civky, ale bylo to docela pekne reseny.
1 reakcí na tento příspěvek Výroba magnetů do magneta. Přidej se k projektu!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba magnetů do magneta. Přidej se k projektu!!!
dovolím si odpovědět na základní nejasnost, která v tomto vláknu panuje.
Snímač polohy klikového hřídele je indukční, tedy reaguje na vnější prolis rotoru, který uzavírá magnetický obvod snímače. Funguje i za podmínek, že v rotoru nejsou žádné magnety, nebo jsou nesprávně uloženy. V mém případě, kdy si původní feritové magnety dopřály volnosti, byl původní snímač rozprášen na kvarky a bosony. Inu použil jsem první dostupný z nějakého čínského skůtru (stál mě 200Kč i s cívkami a kabeláží), který po hodině broušení, pilování a vložení distanček funguje bezvadně. Neřešit, jednoduché.
Závažnější problém ovšem je jak nahradit původní feritové magnety, které se rozhodly z rotoru emigrovat. Řešil jsem to už před jistou dobou s Wirusem mimo fórum, ale něco mi do toho vlezlo. Původní jeho plán s odlitím prstence z AlNiCa, který by se následně zmagnetizoval by byl tou nejefektivnější volbou. Jistě již mnoho z vás našlo výrobek od anglánů za cca. 130 liber, kteří nato šli stejným stylem. Věru, pokud člověk hledá, zjistí že novější HQ tento systém rotoru využívají. Bohužel jsme si zvolili špatná léta výroby, kde prostě pronto, pronto...
Nyní má domněnka, kterou jsem si jist pouze na 99%. Pokud sháníte rotor, rozměrově a koncepčně je identický s KTM, ale nejsem si jist kuželem. I zapalování by mělo sedět. Dokonce jsem ten rotor viděl i na nějakém BMW GS...každopádně Cagiva bude stejná. Tolik pokud se rozhodnete jít snadnou cestou.
Ta nesnadná spočívá v nahrazení původních feritových segmentů. Průmyslově vyráběné, jenž jsou nabízeny, jsem se k žádným s obdobným rádiem nedopracoval. Samozřejmě jsem dostal spousty nabídek na výrobu, ale to by znamenalo cca. 2000ks+...
Mé řešení, které nyní testuji spočívá v osazení rotoru neodymovými magnety. Tyto nejsou pro daný účel zrovna vhodné (ztrácejí magnetické vlastnosti již při 80°C). Ale svým způsobem mi to funguje. Podotýkám, že se jedná již o třetí verzi tohoto pokusu. Zatím jsem s tím najel jenom zhruba 150km, takže to nechci prezentovat, aby mě někdo neproklel jako šarlatána. Věřím, že tak kolem páté verze s tím budu spokojen (ale nato už musí být člověk echt marod, aby to dotáhl).
Co se týká vyvážení, to zatím neřeším, až to bude fungovat jak má, teprve. Stočil jsem si v práci kužel z měkkého duralu, za který ten rotor můžu upnout. Takže jsem se s ním cosi vrtačkou natočil kolem cívek a měřil, než jsem to hodil do motoru. Stále to má ale velké rezervy. Jinak mám konexe na vyvažovačku, takže kdyby někdo měl zájem, předpokládám, že tento duralový kužel a láhev něčeho rozumného pro kluka, který u toho stráví 2 hodky po šichtě, to vyřeší.
Každopádně je to velmi solidní sousto, pokud bych měl spočítat čas tomu investovaný a vůbec, měl bych už nejspíš děti a bezproblémovou motorku. Leč je to úděl. Ni zisk ni slávu. Až s tím budu spokojen napíšu k tomu podrobný návod, aby to bylo alespoň k něčemu.
Btw. nikdy se k původnímu rotoru, nebo feritovým segmentům nepřibližujte žádným jiným magnetem! Byť i slabým, pošlete ty ferity do kytek a budete shánět další dojebaný rotor.
Tak to musíš mít hodně zmagnetizovaný šroubovák, jinak to není možný.
Shrnuto - všechny tři cívky jedné fáze by měly v jeden okamžik měnit současně magnetickou polaritu, jinak je to nanic. No a pokud jsem to alespoň lehce pochopil, ty segmenty jsou izotropní magnety, které se magnetizují až po nalepení do rotoru, kde tvoří celek, magnetický obvod. Pokud ten magnet jednou celek opustí, zmagnezijue se opět jinak a rozhasí to i zbytek celku, který už nikdy nebude fungovat jak má. Nejsou to anizotropní magnety, kterým je do vínku dáno již při výrobě. Jistě, opět by to po nalepení šlo hodit někde na stolici a znovu přemagnetizovat...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Řetězové kolco Husqvarna Husqvarna SMR 610S/TE 610E | Ivaan | 4 | 27.9.2023 v 20:31 Kohlstein |
Husqvarna TE610E množství oleje Husqvarna SMR 610S/TE 610E | PPKP | 7 | 19.9.2023 v 16:44 Djpepe |
Přehrávání motoru při volnoběhu Husqvarna SMR 610S/TE 610E | Djpepe | 5 | 15.9.2023 v 18:36 kawar125 |
prosim o pomoc Husqvarna SMR 610S/TE 610E | karloss200 | 3 | 10.5.2022 v 08:14 puffybodie |
Husqvarna TE610E - Zapalování Husqvarna SMR 610S/TE 610E | HSQ610 | 13 | 16.2.2021 v 00:52 HSQ610 |