chci se zeptat na tlumič řízení na horneta, má to smysl za to dávat 9000?
Vyplatí se to? Jaký je prosím přesný princip. Základní znám, ztlumit vibrace, spíš mi jde o to, jak moc je to účinné.
Děkuji :)
1 reakcí na tento příspěvek tlumič řízení
1 reakcí na tento příspěvek tlumič řízení
scratch> zkus napsat assassinovy ten pro trible montazky dela
jinak na Z750 to byl velkej rozdíl ..motorka se zklidnila a hlavne v náklonech na nerovnostech byl o dost jistejší pocit... vibrace to netlumí tam de o to aby nenastal rozkmit předního kolo (aby řidítka nešli levá, pravá)
Naposledy editováno 02.08.2011 23:08:00
Jak tak koukam, tak asi posetrim a dam si to k vanocum :)
Stejne tak jako retez, rozetu, novy naplne a klin pod motor :D, to zas bude doma revu :D:D:D:D
1 reakcí na tento příspěvek tlumič řízení
Tento tlumič splní tvé nároky i nároky motorky a je za velice slušně peníze.
Assassin tady z fóra pro ně myslím dělá, takže ti montážku určitě vyrobí.
Řešit Ohlins, WP a podobné premiové značky na Horníka 600 se mi zdá
jako finanční úlet...
1 reakcí na tento příspěvek tlumič řízení
Scratch píše: mas prosim nejaky typ na ten progresivni? Abych rekl pravdu, v tomto se moc nevyznam :(
me z hlavy napada jen hyperpro rada RSC ... jeste rotacni tlumice ohlins/scotts maji tzv "speed sensitive valving"
ohledne toho hyperpro.. uz sem celkem casto videl lidi s RSC radou hyperpro menit za radu CSC s klasickou konstrukci...
ono je to podle me trosku marketingovej trik a nejsem si jistej jestli to "speed sensitive valving" ma nejakej smysl.. ono totiz kdyz olej proteka dirkou-tryskou tak s rychlosti proudeni narusta pred dirkou tlak, ten ale nenarusta linearne, roste podle nejake krivky rychleji (ted bych kecal jestli je to exp.) az v urcite rychlosti se dirka pro kapalinu tvari jako "ucpana" a u tlumice dojde vlastne k zamceni.. u tlumicu na podvozku je tohle chovani tlumice neprijemne, nepotrebuju aby s vetsima/rychleji prejetejma nerovnostma tlumic sel vic ztuha, takze se ve vidlicich pouziva tzv "speed sensitive damping" krome trysky(dirky) jsou tam jeste kanaly kryte planzetama ktere se pri narustani tlaku odchlipuji a dovoluji oleji teci i mimo "zamcenou" trysku...
u tlumice rizeni ten vyse popsany jev je vlastne v poradku, na velmi rychlou vychylku riditek tlumic reaguje vetsim utlumem.... u tech aktivnich tlumicu je tento jev jen jeste zesilen tim ze je tam ten "speed sensitive okruh" jako ve vidlici ale pouzit obracene.. kanaly jsou odkryte a narustajici tlak planzety tiskne na kanaly a privira je... tzn ta charekteristika zavislosti utlumu na rychlosti je strmejsi...
Jinak samo nehodlam tu nase tlumice srovnavat nebo vyzdvihovat proti tlumicum hyperpro.. hyperpro jsou spickove tlumice a konstrukci jdou o kus dal, ale otazka je jestli to pro ten ucel co to ma plnit ma smysl - 99procent lidi nepozna rozdil mezi nejakym specialnim tlumicem treba s komorou natlakovanou plynem atd.. nebo jednoduchou klasickou koncepci jako mame my.
montazku na horneta jsem zatim nedelal, nemel by byt problem ji dat dohromady, ale ten vyvoj novejch typu je u me na dlouhy lokte, nestiham to soucasne s vyrobou.. takze terminy nic moc... osobne si myslim ze na tyhle nahaty sestky zas nejak extremne neni potreba...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tlumič řízení
Gal píše: Zajeď si do Bikerscrownu na čerňák a nech si vysvětlit rozdíl, prodávaji tam HyperPro, já ho můžu jen doporučit. Vynikající záležitost sou taky progresivní pružiny v předních tlumičích. Teď pořádaji nějaký předváděcí akce na pružiny, byl sem na ní v Písku a zdarma ti zkontrolujou tlumiče, nastavení, případně přenastaví a určitě ti doporučí ty progresivní pružiny. Je to pak úplně jiná jízda. Mrkni na jejich stránky, sou tam v nějakm článku termíny kde a kdy ty akce sou. Když si to objednáš během tý akce, tak tě pružiny vyjdou kolem 2500,-, včetně výměny a oleje do vidlic.
proti hyperpro nic nemam, naopak...
ale k tem pruzinam.. 99procent motorek kterejm sem kdy menil olej ve vidlici mely progresivni pruziny v serii... progresivni pruziny je takova spis "znouzectnost", protoze spravna pruzina ma hodnotu tuhosti odpovidajici hmotnosti jezdce (nakladu)... jenze lidi maji obvykle velke rozpeti hmotnosti tak vyrobce v serii dava progresivni pruziny ktere pokreji mnohem sirsi spektrum lidi... idealni reseni by bylo tam dat linearni pruzinu presne podle hmotnosti pilota, coz se take dela kdyz se ladi odpruzeni na sportovnich motorkach. Tahle vymena asi nema smysl u cestaku apod moto kde se casto strida jizda solo a ve 2, vozi se hodne nakladu atd.. protoze to by pri linearnich pruzinach znamenalo davat pro jizdu s nakladem jinou nez bez..
tzn do sportovnich moto obvykle firmy co delaji podvozky (ala hyperpro) nabizi pruziny na miru - vesmes linearni, ty progresivni jsou jen treba tuzsi nebo naopak mekkci nez seriove.. ale ta progresivita tam neni nic uzasnyho, protoze seriova pruzina je taky progresivni.. je to slovo je takovy "husty" ze se na nem da dost stavet v marketingu...
BTW zkousel si i jinej tlumic nez hyperpro a ta funkce ti prijde o tolik jina, nebo svuj nazor ohledne funkce aktivniho tlumice opiras hlavne o letak vyrobce?
1 reakcí na tento příspěvek tlumič řízení
Mohu jej posuzovat s plynovým WP za 27 klacků a pro normální použití celkem nic nepoznáš...
Tam už potom šlo o detaily typu 32 poloh versus 18, max. zatížení 23 kg versu 18 kg, atd...
Použiješ toto ladění jinde než při pravidelném ježdění na okruhu ???
Já bych hned neházel superlativy o tlumičích s cenovkou dvojnásobku i více...
Pro lidi ekonomicky smýšlející je nový Trible lepší, než jetý a vyhamtaný Ohlins
Navíc drahé tlumiče mají specifické náhradní dily (např. u WP jsou to gufera).
Tlumiče řízení by se měli pravidelně servisovat a repasovat, aby správně fungovali, což v čechách dělá málo kdo...
Cpát co 2 roky 1500,- za servis tlumiče, protože jiné, než origo gufera nekoupíš, tě bude taky celkem štvát... (jasně že kde kdo WP přebastlý na soustruhu a dá tam normovanou řadu gufer, jako já , ale už je to zase starost a bastl proti záruce...)
Pokud si někdo potrpí na značku a má na to, nebo to opravdu užije, tak to potom žádná
2 reakcí na tento příspěvek tlumič řízení
Aaronek píše: Hele na normální moto a na normální ježdění, myslím, Trible úplně v poho stačí...
Mohu jej posuzovat s plynovým WP za 27 klacků a pro normální použití celkem nic nepoznáš...
Tam už potom šlo o detaily typu 32 poloh versus 18, max. zatížení 23 kg versu 18 kg, atd...
Použiješ toto ladění jinde než při pravidelném ježdění na okruhu ???
Já bych hned neházel superlativy o tlumičích s cenovkou dvojnásobku i více...
Pro lidi ekonomicky smýšlející je nový Trible lepší, než jetý a vyhamtaný Ohlins
Navíc drahé tlumiče mají specifické náhradní dily (např. u WP jsou to gufera).
Tlumiče řízení by se měli pravidelně servisovat a repasovat, aby správně fungovali, což v čechách dělá málo kdo...
Cpát co 2 roky 1500,- za servis tlumiče, protože jiné, než origo gufera nekoupíš, tě bude taky celkem štvát... (jasně že kde kdo WP přebastlý na soustruhu a dá tam normovanou řadu gufer, jako já , ale už je to zase starost a bastl proti záruce...)
Pokud si někdo potrpí na značku a má na to, nebo to opravdu užije, tak to potom žádná
ty polohy.. to je mi prijde dost zbytecnost.. tam pouziju v mechanismu zasouvani jehly jemnejsi zavit a udelam z 20ti 40 .. neho vic direk pro kulicku co aretuje polohu...
max utlum.. trosku vec oleje, lobo tam ma docela ridkej aby v te nejnizsi si mohl tlumic i v podstate skoro vypnout.. nalejt tam hustejsi olej je celkem v poho, proti tlumic s plynem apod...
to jen nejake me poznamky, jinak samo souhlasim s tim co pises.. i ta uprava tlumice WP - delam to zrovna tak... ono uz ale neni uplne pravda ze to nekdo na soustruhu dokaze (ikdyz je to banalita) a pak to jeste posklada zpet.. tehle lidi ubejva a uz jen sem tam najde nekoho kdo se kladivem neflakne do huby a sroubovakem nepropichne ruku, o tom ze by vysoustruzil nakej presnej dil.. o tom nemuze byt rec.. tzn ses spis hodne svetla vyjimka
Naposledy editováno 04.08.2011 14:24:22
Scratch píše: tak motorku mam proto, abych se na ni bavil, a aby me nesezrala penezenku :)
no me se na TL jede nejlip bez tlumice, krasne se to ovlada.. to ale lze jen na hodne kvalitnim povrchu, kdyz je na silnici naka nerovnost a motorka ostreji akceleruje=odlehci predek tak na te nerovnosti umi hodne znervoznet riditka, musis akcelerovat volneji (da se, ja jezdil bez tlumice asi 3roky) nebo dat tlumic a pak muzes na vyjezdech ze zatacek davat plnej.. chce to trosku zmenu stylu....
pokud ti u horneta pri akceleraci nejak znatelne neznervoznej riditka.. asi bych to neresil ... on ten tlumic utlumi mnohem vic impulsu nez jen tohle a nekterejm lidem to vyhovuje, uz sem delal tlumic i na hodnejsi motorky nez je hornet.. ale me prijde ze clovek prijde o cast informaci co motorka ridici dava a tudiz kdyz to neni z vyse zmineneho duvodu treba, tak tam tlumic mit nemusim...
1 reakcí na tento příspěvek tlumič řízení
Jsem zacatecnik, a gumu ani nesjedu na kraj, ale mam tam asi 1 cm od kraje "zbabelecky" prouzek, takze moje najezdy do zatacek nejsou asi ani v plne palbe, do devadesati do zatacky na okresce a pri vyjezdu treba 110, takze asi zadna palba :)
Scratch píše: no, ja jezdim teprve dva mesice, takze bohuzel nemohu porovnat jizdu s tlumicem (treba na jine motorce :D
Jsem zacatecnik, a gumu ani nesjedu na kraj, ale mam tam asi 1 cm od kraje "zbabelecky" prouzek, takze moje najezdy do zatacek nejsou asi ani v plne palbe, do devadesati do zatacky na okresce a pri vyjezdu treba 110, takze asi zadna palba :)
no myslim ze na to kdy budes tlumic opravdu potrebovat mas jeste cas, bohuzel hornet vypada na slozitejsi instalaci (jestli to tam vubec dokazu dostat) jinak bysme to udelali nejak rychle a mohl by sis to vyzkouset...
podle me tyhle sestky umi delat problemy az kdyz vyjizdis ze zatacky co se jede na 1,2 v deseti tisicich s plnym plynem.. pripadne podobny zpusobem prejedes horizont....
s tlumicem rizeni mas pocit ze to mas pod kontrolou ikdyz takhle vyjizdis ze zatacky s kolem par cisel nad zemi...
Co se týče pružin v předních tlumičích, tak s tím mám vlastní zkušenost a musím říct, že jen tu nejlepší. Pořizoval jsem je bratrovi na XJRo, na mojí X4 nikdo neví jaký tam maji bejt, tak to budem muset napřed rozhodit a zjistit. bratr parkuje u nás v garáži a než sem tam s tim jel, tak sem se pěkně projel. Tu motorku znám, jezdim na ní celkem často. v podstatě si beru tu, která je blíž ke dveřím a snáž jí vyndám. Takže sem se pěkně projel a pak tam s tim zajel a samozřejmě sem se hned projel znova. Vnímal sem to jako obrovskou bombu. Ta motorka se hrozně zklidnila, v zatáčkách hlavně, žádný pohupování, žádný kroucení. Prostě tu změnu vnímám jako dost dramatickou. Asi to bude tim, že ta motorka je docela těžká a mejch 120 kilo taky neni moc málo. Asi je logický, žře čim těžší stroj + náklad + jezdci, tim víc se to projevuje. Jo a nedal jsem na reklamní leták kámoš si celou progresivní sadu (přední + centrál) pořídil loni na velkýho varana, takovej ten klasickej modrej model, ne ten novej, a pořád o tom básnil jaký je to teď super svezení. Vůbec sem nevěděl, že nějaký hyperpro existuje, teda věděl od nás z pobočky bikersu, ale nezajímal se o to.
Jo jinak mám strojařský vzdělání (ačkoli sem to nikdy nedělal a ze školy sem mraky let) ale pamatuju si, že i lineární pružiny mají určitou progresivitu, zvláště u konce jejich chodu, ale ty progresivní sou prostě plně progresivní a máš svatou pravdu, že to maximálně souvisí s tim různym zatíženim moto. Je prostě sakra rozdíl, když na tý motorce jede můj táta s 80ti kilama a pak jí já naložim na dovolenou brašnama, kufrem, mladou, sebou a najednou to je 250kilo a to je kurwa jinde.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet | Radysek79 | 8 | 27.4.2024 v 15:23 lenkochal |
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet | Paťas96 | 5 | 23.4.2024 v 20:43 holl75 |
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet | vodnikw | 6 | 17.4.2024 v 19:08 Anti |
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet | Vaclav_74 | 3 | 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V |