Funguje to tak, že po zapnutí klíče je na tento konektor přivedeno 12V. V sytiči je patrona s voskem, ve které je topné tělísko. Jak tělísko začne topit, vosk se začne roztahovat a tím postupně (plynule) zavírá sytič až do úplného zavření. Na Vespě ET4 125 to mělo trvat 2 minuty s nějakou možnou odchylkou (tušim +- 10 sekund).
Po celou dobu zapnutí zapalování to topí aby byl sytič zavřenej. Jak motor chcípneš a začne stydnout, zase se začne pomalu otevírat (dle teploty samozřejmě).
Čili na tlačítko startéru by to reagovat vůbec nemělo. Prostě se zaplým klíčkem se na sytiči musí objevit napětí 12V, když zapalování vypneš, nemá tam být nic.
Pokud tam nemáš vůbec nic, zkus relé toho sytiče.
Princip funkce automatického sytiče je velmi jednoduchý. Po nastartování motoru (nikoliv po zapnutí klíčku) začne jít do sytiče střídavé napětí. Oba póly jsou propojené topným tělískem, které se při průchodu střídavého proudu zahřívá. Přímo o tabletku se opírá kapsle sytiče, ve které je gel, který na pricipu tepelné roztažnosti po zahřátí vytlačuje ven malou osku, která přímo tlačí na zavírací váleček sytiče.
Takže teď teda nevím??? Jediné co nesedí je způsob měření.
Jinak měřil jsem na konektoru kterým se propojuje se sytičem ale na multimetru jsem měřil střídavý proud. Tak nevím....
Naposledy editováno 08.04.2014 16:46:29
To, co píšou na scootland.cz má ale taky logiku - střídavý napětí/proud z altíku (až když běží motor). Nevim jak to mají X9ky, možná koncern Piaggio používá více druhů tohoto systému ...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Piaggio startuje pořád Piaggio X9 | Galuskyn | 4 | 12.6.2024 v 15:36 Galuskyn |
imobilizer Piaggio X9 | Vojto1966 | 1 | 2.3.2024 v 17:39 citron666 |
nereaguje na otočenie klučika Piaggio X9 | Vojto1966 | 13 | 19.2.2024 v 13:43 Vojto1966 |
Piaggio X9 evolution 500 elektroinš... Piaggio X9 | BlackX9 | 2 | 11.2.2024 v 21:21 Ja_Va |
Nejde proud Piaggio X9 | Dominik98 | 4 | 7.2.2024 v 13:17 Vojto1966 |