globalmoto_kveten





Téma: vybití baterky na 2V
 
7.2.2014 v 11:42
Ahoj,

chtěl jsem nastartovat naše firemní auto se kterým jsem asi měsíc nejel a ani ťuk, kontrolky nesvítili vůbec nic bylo úplně bez šťávy. Voltmetrem jsem zjistil, že baterka má jen 2V zkoušel jsem to nabíjet nabíječkou ale ani si neškrtla asi není schopná nabíjet tak vybité baterie. Auto si pak odvezli do servisu a tam řekli, že baterka je zcela v pořádku a že je potřeba s autem jezdit, ale mě se to zdá jako nesmysl aby se baterka vybila po tom co s tím nikdy měsíc nejel. A taky mě překvapuje, že baterce nevadí tak velké vybití a ještě víc mě sere, že to nechtěla nabíječka nabít.

vybití baterky na 2V

7.2.2014 v 11:46 | Nahoru | #1
Některé "chytré" nabíječky potřebují k sepnutí nabíjení určité napětí baterie, tuším kolem 8V. Možná tam něco odebírá proud, že se takhle vybila do mrtě za měsíc.

vybití baterky na 2V

7.2.2014 v 11:48 | Nahoru | #2
nastartuj to kabelema a jeď,ona se s tím popasuje

1 reakcí na tento příspěvek vybití baterky na 2V

7.2.2014 v 11:56 | Nahoru | #3
Doba je elektronická,dost věcí zůstává i po vypnutí klíčku v pohotovosti. Měsíc je hodně dlouhá doba,to se dnes nepředpokládá,že by vozidlo stálo + ty nedávné mrazy k tomu přispěly. Baterie má jistě už nějaký pátek za sebou a nemusí mít plnou kapacitu k dispozici.
Nečinnost strojům neprospívá a to se ví. Krom toho se může jednat i o závadu v elektro. systémech,že někde-něco stále odebírá proud z baterky,viz.auto alarm,auto radio,atd.....
Nechat změřit odběr proudu při vypnutých spotřebičích a kličku. Se ukáže kam co teče,či nikoliv.

2 reakcí na tento příspěvek vybití baterky na 2V

7.2.2014 v 14:11 | Nahoru | #4
....v dnešních autech je neustálý odběr proudu, ať již alarm atd.. Pokud baterie nebyla plně nabitá, není nová + mrazy poslední dobou, je jasné, že ji to vybralo. Nabíječky - ne všechny - mají podpěťovou ochranu pro případ, že by byla baterie vadná. Stará baterie vybitá až na 2V je na 100% v prdeli. Věřím tomu, že už tak vybitá byla aspoň týden.

(reakce na) vybití baterky na 2V

7.2.2014 v 14:21 | Nahoru | #5
radimXVZ> mě se to stalo mockrát a v prdeli nebyla. stačí něco nechat svítit a je to hned. chce to buď dlouhou cestu,nebo normální hloupou nabíječkou chvíli oživit a potom dát na tu chytrou.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vybití baterky na 2V

7.2.2014 v 14:27 | Nahoru | #6

Fazer-FZS píše: Doba je elektronická,dost věcí zůstává i po vypnutí klíčku v pohotovosti. Měsíc je hodně dlouhá doba,to se dnes nepředpokládá,že by vozidlo stálo + ty nedávné mrazy k tomu přispěly. Baterie má jistě už nějaký pátek za sebou a nemusí mít plnou kapacitu k dispozici.
Nečinnost strojům neprospívá a to se ví. Krom toho se může jednat i o závadu v elektro. systémech,že někde-něco stále odebírá proud z baterky,viz.auto alarm,auto radio,atd.....
Nechat změřit odběr proudu při vypnutých spotřebičích a kličku. Se ukáže kam co teče,či nikoliv.



Mě se právě měsíc nezdá jako moc dlouhá doba zvlášť když to srovnám s motorkou která vydrží klidně 4 měsíce s podstatně slabší baterkou, ale tam ji zase asi nic nevybíjí. Auto stojí v garáži kde ji minimálně nějakých 8-10°C mimo to baterie je stará asi 3 měsíce

Naposledy editováno 07.02.2014 14:28:13

(reakce na) vybití baterky na 2V

7.2.2014 v 14:28 | Nahoru | #7
Firecracker> jak jsem psal,nabít a neřešit,hovno jí bude a pokud jo,tak reklamovat.

(reakce na) vybití baterky na 2V

7.2.2014 v 14:34 | Nahoru | #8

radimXVZ píše: ....v dnešních autech je neustálý odběr proudu, ať již alarm atd.. Pokud baterie nebyla plně nabitá, není nová + mrazy poslední dobou, je jasné, že ji to vybralo. Nabíječky - ne všechny - mají podpěťovou ochranu pro případ, že by byla baterie vadná. Stará baterie vybitá až na 2V je na 100% v prdeli. Věřím tomu, že už tak vybitá byla aspoň týden.



Už jsem pár aku takhle vybitých oživil a fungují dlouhodobě, pokud byla 3 měsíce stará, tak věřím, že to rozchodí.

1 reakcí na tento příspěvek vybití baterky na 2V

7.2.2014 v 14:36 | Nahoru | #9
Jak je stare auto a baterie v nem?

1 reakcí na tento příspěvek vybití baterky na 2V

7.2.2014 v 14:38 | Nahoru | #10
Firecracker: motorka obvykle nebere skoro nic, auta maji pomerne velke odbery - alarm, central, autoradio ...

Zmerit klidovej odber - z toho se pozna za jak dlouho to tu baterku vybije...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vybití baterky na 2V

7.2.2014 v 14:39 | Nahoru | #11
assassin> to on ale ví. za měsíc na 2V

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vybití baterky na 2V

7.2.2014 v 14:43 | Nahoru | #12

valibuk píše: assassin> to on ale ví. za měsíc na 2V



No takze pokud tam ma treba 55Ah baterku tak mu auto bere 80mA a to je dost.... Jestli v klidu bere min tak zas ta baterka nema 55Ah kapacitu. :)

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vybití baterky na 2V

7.2.2014 v 14:44 | Nahoru | #13

Zx-10RCarlos píše: Jak je stare auto a baterie v nem?



Auto je Octávka 2008 a baterka je stará max 3 měsíce.

Vyřešilo se to tak, že auto nastartovali přes nějakej booster nebo co, odvezli to k sobě do servisu dobili baterku a vystavili fa na 1200, spíš by mě zajímalo jestli se situace bude za měsíc opakovat či nikoliv.

Naposledy editováno 07.02.2014 14:45:58

vybití baterky na 2V

7.2.2014 v 14:45 | Nahoru | #14
Mě vycucávalo baterku v autě jen samotný blbý autorádio, mam už baterku kapku načnutou a denně jezdim hodně krátký trasy, baterka se vždy přes den zmátořila ale ráno tak tak otočila startérem. Naštval jsem se, rádio jsem odpojil a hle, ranní starty bez problému.

(reakce na) vybití baterky na 2V

7.2.2014 v 14:48 | Nahoru | #15

assassin píše: No takze pokud tam ma treba 55Ah baterku tak mu auto bere 80mA a to je dost.... Jestli v klidu bere min tak zas ta baterka nema 55Ah kapacitu. :)

máš v tom moc jasno,já bych to neřešil,nastartoval a jel.

(reakce na) vybití baterky na 2V

7.2.2014 v 14:54 | Nahoru | #16

Firecracker píše: Auto je Octávka 2008 a baterka je stará max 3 měsíce.

Vyřešilo se to tak, že auto nastartovali přes nějakej booster nebo co, odvezli to k sobě do servisu dobili baterku a vystavili fa na 1200, spíš by mě zajímalo jestli se situace bude za měsíc opakovat či nikoliv.



Odhadnul bych ze ano. Stejny problem mel znamy, ktery lita po Evrope se svym Superbem. Pokazdy kdyz se za mesic vratil tak Superba nenastartoval. Ve Skodovce mu rekli, ze je to normalni, ze alarm, diagnostika apod. za mesic vymlati baterku a ze snad i v navodu je ze pokud auto nebude delsi dobu uzivat ma ho pripojit na nabijecku

vybití baterky na 2V

7.2.2014 v 15:04 | Nahoru | #17
Valibuk: no pokud si za to nekdo uctoval 1200 mel by v tom mit hlavne jasno on, tzn rict jestli je tam nestandardne velkej odber, jestli nema baterka malou kapacitu ... Takhle to za mesic muze byt to same, spis driv, to hluboky vybiti baterce moc neprosspiva....

2 reakcí na tento příspěvek vybití baterky na 2V

7.2.2014 v 17:18 | Nahoru | #18
Jednoduchý řešení - buď odpojit při delším stání natvrdo baterku - sundat klemu na - pólu, nebo zapojit na nějakou udržovací nabíječku (dá se pořídit i levnějc než za 12 kilo cos dal za odtah do servisu ). Čim modernější auto, tim větší stálej odběr z baterie + možnost, že se někde něco nevypne jak má - kde jsou ty časy, kdy klíček zapalování odpojil všechno od proudu... Lahůdka bylo kamarádovo báwo - nevypnulo se něco u nezávislýho topení, vymlátilo to baterku v kufru a odmítalo se to odemknout a dostat se k baterce... - taková Hlava 22

(reakce na) vybití baterky na 2V

7.2.2014 v 17:36 | Nahoru | #19
Firecracker> Škoda,že nejsu pražák. Bych to udělal za litr.
Jinak odpojit.
Měl jsem opel omega a ten sežral baterku za týden. J.

(reakce na) vybití baterky na 2V

7.2.2014 v 17:37 | Nahoru | #20
Firecracker> ono to není šťastné srovnání auto s motorkou. Já když na Fazerovi(2000) vypnu klíček odpojím celou elektriku,nic nezůstane pod proudem. Pak baterku nic nežere. U auta je to jinak,důvody jasně popsány od ostatních.

vybití baterky na 2V

7.2.2014 v 17:41 | Nahoru | #21
Já bych se ROZHODNĚ vyhl odpojování baterie,např.bateriovým odpojovačem. Budeš si neustále mazat paměť v řídící jednotce,ona si průběžně ukládá data a bude neustále tím odpojováním restartována. Jak Ti píše kolega výše,inteligentní nabíječku a udržovacím režimem a budeš mít po starostech,auto neustále v pohotovosti.

(reakce na) vybití baterky na 2V

7.2.2014 v 17:47 | Nahoru | #22

charlie.vtx1800 píše: Jednoduchý řešení - buď odpojit při delším stání natvrdo baterku - sundat klemu na - pólu, nebo zapojit na nějakou udržovací nabíječku (dá se pořídit i levnějc než za 12 kilo cos dal za odtah do servisu ). Čim modernější auto, tim větší stálej odběr z baterie + možnost, že se někde něco nevypne jak má - kde jsou ty časy, kdy klíček zapalování odpojil všechno od proudu... Lahůdka bylo kamarádovo báwo - nevypnulo se něco u nezávislýho topení, vymlátilo to baterku v kufru a odmítalo se to odemknout a dostat se k baterce... - taková Hlava 22



Uvidím, možná budeme odpojovat tu baterku, ta udržovací nabíječka bohužel nepřipadá v úvahu, auto je ve firemních podzemních garážích v office parku, není tam zásuvka.

(reakce na) vybití baterky na 2V

7.2.2014 v 21:33 | Nahoru | #23

charlie.vtx1800 píše: Jednoduchý řešení - buď odpojit při delším stání natvrdo baterku - sundat klemu na - pólu, nebo zapojit na nějakou udržovací nabíječku (dá se pořídit i levnějc než za 12 kilo cos dal za odtah do servisu ). Čim modernější auto, tim větší stálej odběr z baterie + možnost, že se někde něco nevypne jak má - kde jsou ty časy, kdy klíček zapalování odpojil všechno od proudu... Lahůdka bylo kamarádovo báwo - nevypnulo se něco u nezávislýho topení, vymlátilo to baterku v kufru a odmítalo se to odemknout a dostat se k baterce... - taková Hlava 22



jsem řešil loni na jaře. nepřítelka si půjčila auto, nechala zapnutá světla, za půl dne přišla k autu a ono nic. tak mě sprdla, co mám za křáp, že je vybitá baterka v ovladači centrálu, že ..., že..., ...
jsem odjel k autu zjistil, že je mrtvá baterka. zámky zaslepený. pro hever, zvednout, vypodložit kola, odmontovat kryt pod motorem a startovací kabely ke startéru, aby dostalo elektriku k odemčení. pak už klasika.

Naposledy editováno 07.02.2014 21:34:28

1 reakcí na tento příspěvek vybití baterky na 2V

7.2.2014 v 23:28 | Nahoru | #24
Změřit klidový odběr, měsíc je fakt asi dost. Odběr by měl být tak 20mA dle spotřeby pokud se nepletu. Týden musí vydržet bez zaváhání. A proč se služebákem měsíc nejezdíte?

Naposledy editováno 07.02.2014 23:31:50

(reakce na) vybití baterky na 2V

8.2.2014 v 00:48 | Nahoru | #25

ptaak píše: Změřit klidový odběr, měsíc je fakt asi dost. Odběr by měl být tak 20mA dle spotřeby pokud se nepletu. Týden musí vydržet bez zaváhání. A proč se služebákem měsíc nejezdíte?



Vím, blbá otázka, ale jak se měří odběr? Tohle je služebák, který je k dipozici na firmě kdyby bylo něco potřeba

vybití baterky na 2V

8.2.2014 v 13:14 | Nahoru | #26
za 30dnů se baterka nemůže vybít.

co ji vybilo ti nepovím,ale v pořádku to není.(pokud není vadná baterka)

nedodělával si náhodou v poslední době navigaci,tažné a pod.?

vybití baterky na 2V

8.2.2014 v 13:24 | Nahoru | #27
Tak za měsíc by to mělo vyplácat +- 15Ah. Klidový odběr změříš multimetrem, přehodíš na proud a zapojíš ho vlastně mezi baterku a konektor na +. Proud půjde jakoby přes multimetr a ten ti to ukáže. U octávky mám právě třeba 250mA a až usnou jednotky tak to zůstane na těch 20. Já měl protočenej zámek u spolujezdce a nějak to zkratoval, takže já měl 500mA a pak tu uslo na 250

(reakce na) vybití baterky na 2V

12.2.2014 v 09:30 | Nahoru | #28

Firecracker píše: Auto je Octávka 2008 a baterka je stará max 3 měsíce.

Vyřešilo se to tak, že auto nastartovali přes nějakej booster nebo co, odvezli to k sobě do servisu dobili baterku a vystavili fa na 1200, spíš by mě zajímalo jestli se situace bude za měsíc opakovat či nikoliv.



klidne muze. zalezi kde se ztrácí to nepeti z baterky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist