Téma: konstrukce motoru
 
11.1.2014 v 11:53
Chci rozjet téma o konstrukci motoru kolik stojí vývoj například jednoválcového enduráckého motoru, složitost, proč je tak málo českých projektů,.......

konstrukce motoru

11.1.2014 v 12:19 | Nahoru | #1
a do čeho bys ten motor montoval?
Jawa? - ta je k smíchu/pasé
Blata? - nemyslím že by se hrnuli do velkých motorek

konstrukce motoru

11.1.2014 v 12:42 | Nahoru | #2
Ano jawa jako taková je k smíchu ale ona se taky rozdělila a jedna vyrábí závodní plochodrážky
a další už jen motory ale dělaly sidecar krosky http://jrm.celeano.com/index.php
http://www.ams-jawa.cz/cz/default.aspx

je to trochu na houby když tu jsou téměř všechny potřebné technologie ale moc se toho nedělá

konstrukce motoru

11.1.2014 v 13:22 | Nahoru | #3
off topic
vývoj 10-13 litrového 6 válce do náklaďáku (velikosti tahač a velká sklápěčka) stojí jednu až dvě miliardy euro...a to mohou použít zkušenosti, slepé uličky a nepoužitá řešení z předchozích generací motorů

samozřejmě, že vývoj jednoválce pro motorky bude řádově levnější, ale abys nepočítal, že za milion korun vyvineš nový motor (má-li splňovat normy)

nejdražší je, že s prakticky každou euro normou je třeba vyvinout nový motor a dělá to jen evropa, severní amerika a vyspělejší asie...zbytek světa už jen levně opisuje, nebo na to sere. takže tebou zmiňované jrm a ams udělá jen motor, který funguje a nemusí nic (kromě výkonu a životnosti) splňovat

Naposledy editováno 11.01.2014 13:25:08

konstrukce motoru

11.1.2014 v 13:41 | Nahoru | #4
Jo ty normy to je svinstvo ale i ostrá endura aby prošla homologací (nevim jak teď ale dřív) šli cestou razantního snížení výkonu nějakou vložkou v karburátoru a podobně teď to ženou všechno přes vstřikování a to jim někdo dodává (bosch) takže to se taky vyvíjet nemusí tipoval bych ,že vývoj může stát řádově miliony až desítky.....

konstrukce motoru

11.1.2014 v 21:44 | Nahoru | #5
Vyvinout jednoválcový motor nebude zas takový problém,ale všechny možné zkoušky a testy trvají dlouho a spotřebují spoustu financí.
České projekty nejsou,protože se to prostě nevyplatí.Nemá cenu bojovat proti zaběhnutým firmám.

konstrukce motoru

12.1.2014 v 11:44 | Nahoru | #6
vývoj všeho ať už jde o motor prášek na praní nebo nábytek je nikdy nekončící proces, na jehož začátku je nějaké zadání které obecně zní vyrábět a utržit zisk na to je potřeba mít znalosti jak a z čeho to vyrábět co to bude stát a jestli to bude někdo chtít kupovat v česku není a dlouho nebude nic z toho všeho nikdo tu neví jak a pro koho už přes 20 let
američani nebo korejci postavěj loď o výtlaku 100000tun za rok vše se modeluje v počítačích
minimum součástí se nějak prototypově testuje vše je na přesno spočítáno dopředu s motory je to podobné musí se vědět co se od toho chce kolik toho bude a souběžně se vyvíjí další a další evoluce které nahrazují starší verze tak že na začátku je xl500 a dnes máme kolikátou generaci CRF450 která v sobě nese know-how xlka
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist