a další už jen motory ale dělaly sidecar krosky http://jrm.celeano.com/index.php
http://www.ams-jawa.cz/cz/default.aspx
je to trochu na houby když tu jsou téměř všechny potřebné technologie ale moc se toho nedělá
vývoj 10-13 litrového 6 válce do náklaďáku (velikosti tahač a velká sklápěčka) stojí jednu až dvě miliardy euro...a to mohou použít zkušenosti, slepé uličky a nepoužitá řešení z předchozích generací motorů
samozřejmě, že vývoj jednoválce pro motorky bude řádově levnější, ale abys nepočítal, že za milion korun vyvineš nový motor (má-li splňovat normy)
nejdražší je, že s prakticky každou euro normou je třeba vyvinout nový motor a dělá to jen evropa, severní amerika a vyspělejší asie...zbytek světa už jen levně opisuje, nebo na to sere. takže tebou zmiňované jrm a ams udělá jen motor, který funguje a nemusí nic (kromě výkonu a životnosti) splňovat
Naposledy editováno 11.01.2014 13:25:08
američani nebo korejci postavěj loď o výtlaku 100000tun za rok vše se modeluje v počítačích
minimum součástí se nějak prototypově testuje vše je na přesno spočítáno dopředu s motory je to podobné musí se vědět co se od toho chce kolik toho bude a souběžně se vyvíjí další a další evoluce které nahrazují starší verze tak že na začátku je xl500 a dnes máme kolikátou generaci CRF450 která v sobě nese know-how xlka