Naposledy editováno 29.03.2014 11:34:33
1 reakcí na tento příspěvek zvýšení výkonu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Hale jde laborovat s tryskama , s vzduchovým filtrem s laděným výfukem.
Ale to utratíš ranec a výsledek bude spíš placebo efekt.
Možná bude lepší to přetrpět a až si uděláš papíry tak kup něco svižnějšího .
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Tzn pokud to jede přes kilo, tak to určitě omezený nemáš
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
1 reakcí na tento příspěvek zvýšení výkonu
1 reakcí na tento příspěvek zvýšení výkonu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zvýšení výkonu
Laděním jsem si taky prošel. Smysl má jedině zvětšit objem. Jinak trysky, filtry, výfuky atd u 125 4T nebude nic moc efekt bez zvětšení objemu. Pokud zvětšíš objem a pak to budeš dolaďovat ano. Ale u Varana nevím zda se nějaká sada vůbec vyrábí a už vůbec ne kolik bude případně stát. Pokud si nechceš motku nechat na stálo, tuning se většinou nevyplatí.
2 reakcí na tento příspěvek zvýšení výkonu
Jak si pomáhám k výkonu já? Velmi jednoduše, starám se o to, aby bylo všechno vyštelované a nedocházelo ke zbytečným ztrátám. Čili neřeším navyšování výkonu, ale jen se vyhýbám jeho ztrátám. Nejsem technicky zdatný, tak si např. vůli ventilů nechávám seřizovat u prodejce, kde tomu autorizovaný mechanik rozumí daleko více, než já. Hlídám si pneu, aby hlavně nebyly podhuštěné, což taky pěkně zpomaluje a zhoršuje stabilitu. V předepsaných intervalech měním olej za ten, co tam má být, pravidelně svíčku za tu, která tam patří, pravidelně originální vzduchový filtr a patřičně čistím, mažu i dopínám řetěz. Onehdy jsem četl něco od výrobců maziv, že údajně podle nich může řetěz ve špatném stavu ubrat až jednu koňskou sílu.
A s trochou nadsázky ještě poznamenám, že jsem od jara do konce loňského roku zhubl krásných 19 kilo.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Naposledy editováno 05.01.2014 13:26:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zvýšení výkonu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zvýšení výkonu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Já osobně stooktan používám hlavně přes zimu, protože právě on delší dobu v nádrži trpí méně na stárnutí, protože v něm není ta povinná biosložka. Ta jak známo škodí z benzínu palivové soustavě asi nejvíce, je to zlo. A právě proto, že má stooktan větší výhřevnost, se laicky domnívám, že u vzduchem chlazených motorů se při jízdě v zimním chladu lépe prohřeje motorový olej na požadovanou provozní teplotu. Také zaznamenávám, že mi studený motor se stooktanem šlape jak švýcarské hodinky, nevynechává, případně za studena nechcípe. A to se u N95 říct nedá hlavně proto, že je v něm uměle přidáno něco, co v něm od přírody ani být nemá. Pak tedy stooktan v tomto typu motoru výkon nezvyšuje, ale pouze zamezuje zbytečným ztrátám výkonu, který by ten motor měl v ideálních podmínkách i bez stooktanu.
Pak je tu další faktor. Sleduji se zájmem pokuty ČOI, které pumpě a za co rozdala. Když je pokuta za N95, tak to znamená, že benzín byl pumpou někde v něčem šizený. Pak se není čemu divit, že motory se šizeným benzínem holt nepracují tak, jak by měly. Ovšem nepamatuji se v poslední době, že by za Vervu či Max Motion 100 nějaká pokuta padla.
A poslední faktor s benzínem nesouvisí a projevuje se především u nižších kubatur. Na mé dváce hraje roli řada dalších proměnných, které už vůbec nesouvisejí se stavem stroje. Na té samé trase s tím samým palivem v nádrži a s tím samým strojem a hmotností pojedu tou samou rychlostí poprvé na pětku s polovinou plynu a podruhé na čtyřku s plným plynem. Jak je to možné? Inu, záleží na rychlosti a směru větru, což se pořád mění. Pak záleží na teplotě vzduchu, tudíž i na jeho hustotě a momentálním atmosférickém tlaku. Studenější vzduch jak známo má vyšší hustotu, než teplý, tím pádem překonává motorka větší odpor během jízdy, ale za určitých okolností pomáhá studenější vzduch v sání motoru lepšímu spalování. Je to velmi složitá alchymie a mnoho proměnných faktorů u výkonu nižších kubatur.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
I Ty buď zdráv. Dělám si legraci. Vypsal si to hezky a poučně. Musím uznat, že jsem četl se zájmem. Mimo posl. odstavce, to by si mě urazil. Myslet si, že to je poučné. Spíše doplňující
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Měj se pohodově
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
TM
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Ale nechvalte mě předčasně!!! Já nemám technické vzdělání, tak se do složitějších věcí vůbec nepouštím.
Se vzduchovým filtrem na Varana jsem byl sám překvapen, jak je drahý třeba oproti CBF. V podstatě jde jen o to, aby byl všude okolo dostatečně těsný, protože mikroskopický písek ve válci znamená začátek konce.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Něco málo originálního:
http://motorky125ccm...l-125v-varadero.html
http://www.hzmoto.cz...filtr-vzduchovy.html
A nějaká ta replika:
http://www.wemoto.cz...ir_filter_honda_oem/
Ale u replik zvaž, jestli je vůbec chceš, protože vzducháč je citlivá záležitost, která ti má sloužit 16 - 20 000 km nebo jak dlouho vůbec má na Varanovi být, to z hlavy nevím. Já měnil originál u CBF ve 20 000 km a byl zanesený černotou zrovna tak akorát.
U řetězu bylo zde i jinde napsáno fakt mnoho, opět hledej. Ale když už se ptáš, jen ti povím, co dělám sám. Na své řetězovce mám najeto 32 000 km a budu ji pro jistotu na jaře celou měnit. Řetěz mám vytahaný pravidelně, jiné vady nemá a ještě by nějaký pátek mohl sloužit. Tím chci jen říct, že se má péče osvědčila, ačkoliv někdo se o řetěz stará jinak než já.
Čistím klasickým petrolejem, až se z černého šmíru objeví lesklý kov, utírám do sucha a mažu mazacím sprejem s bílou barvou, abych viděl konkrétně, kde už to nastříkané je a kde nikoliv. Nevyjíždím hned, nechávám zaschnout. Používám Motul a někdo říká, že Motul z řetězu odskakuje. Možné to je, nedivím se tomu v rychlostech nad 200 km/hod, ale u dvácy mi z řetězu neodskakuje nic.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Vzadu bývá i vyznačené správné prověšení řetězu, já mám u CBF nějakých 15-25 mm, prostě chce to přiměřeně. Při dopínání otáčej levým i pravým šroubem o stejný počet otáček, značky na pravé i levé stupnici by se měly shodovat a podle nich také poznáš, jestli už řetěz není vytahaný moc. Taky si zkontroluj, jestli řetěz nemá nějaké zatuhlé nepohyblivé či rezavé články, jestli mu nechybí O-kroužky apod.
Znovu podotýkám, že Varana jsem viděl jen z rychlíku, tohle platí u příbuzné CBF. A pánové, ať vám motorky dávají co nejvíce radosti a svobody!!!
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero | Trollik1 | 8 | 6.6.2024 v 13:18 Slávek-TDM |
Honda varadero 125 nemá "výkon" ve ... Honda XL 125V Varadero | Topriders | 5 | 7.5.2024 v 01:33 Topriders |
Brzda přibržďuje za studena Honda XL 125V Varadero | Namalorazce2408 | 7 | 19.3.2024 v 22:26 Slávek-TDM |
Klepání od motoru po přidání víc ne... Honda XL 125V Varadero | Moutindown | 7 | 10.3.2024 v 22:57 Slávek-TDM |
palivový filtr Honda XL 125V Varadero | jardic | 7 | 24.2.2024 v 23:13 Palucha |