1 reakcí na tento příspěvek rozvody v prdeli???
WenCa píše: V čechách to je nějakej národní sport, měnit rozvoďáky nebo co... Zpravidla zbytečně... Když je v motoru tzv. ozubený řetěz (viz. foto níže), který je třeba pětiřadý, tak motorku přežije.
Podobně naivní představy jsem měl taky. Je fakt, že ve 33 tis. km mu ještě nic nebylo. Ale po 100 tis. byl KO. A k tomu národnímu sportu. Řetězy na VTEC stojí cca 2400 kč. Když má motorka najeto 50 tis. a servisák ti doporučí výměnu, spolu se seřízením ventilů, pak je dobré tuto nabídku přijmout, protože je to prakticky při jedné práci za jedny peníze. Já si servisuji motorku sám, ale že by byl můj koníček se v tom neustále vrtat (ve své a zadarmo), to tedy není. Radějí jezdím. Z toho důvodu při ventilech ve 150 000 vyměním oba řetězy, v klidu a pohodě po sezóně, než abych měl z toho najednou "Ducati" někde v půlce dovolené. Důkaz místo planých slov.
Ještě k té GPZ1000, kterou tady argumentuješ. Předpokládám, že to je motorka, kterou máš nebo znáš od novoty a tudíž máš naprostou jistotu, že tam ten řetěz někdo nevyměnil.
Pochopitelně, nebudu nikomu nic nutit. Každý má svůj rozum. Vyměnit napínák je (většinou) na řaďáku maličkost a opravdu může štěrkání odstranit. Řetěz bych spojil s ventilama.
Ovšem v případě pego01 mne překvapuje, jak se všichni shodli na napínáku, aniž tu motorku na živo kdokoli slyšel.
Toncek> kontrola napínáku tvou metodou není vůbec spolehlivá. Jinými slovy, funguje, když už je napínák naprosto v prdeli (což o to, i takový případ už tady byl). Ale napínák může ještě fungovat a stejně rozvod rachtá. Zrovna ten Hondí.
Co bych ještě připomenul, tak VFR má rozvoďáky v šachtě na boku motoru, tedy lze je vyměnit na relativně nerozebraném motoru (při seřízení ventilů se pak už jen sundá boční dekl) a ještě k tomu v rámu. Tohle rozhodně nejde říct o spoustě jiných motorek, kde rozvoďák vede prostředkem motoru a pak musí motor ven a musí se rozpůlit, protože origo rozvoďák je dodáván vcelku. Pak si napočítej práci a materiál (veškerá těsnění...).... Teď mi někdo může oponovat, že se dá použít neorigo rozvoďák, který se snýtuje v motoru... Ale použití neorigo rozvoďáku bych se snažil každému vyvrátit (mám k tomu důvody, který tady jako servis nebudu rozvádět, protože přijít na ně stálo dost času a úsilí). Výjimku bych udělal leda zase u krosky nebo endura, kde je to spotřebák, nicméně i tam se dá sehnat neoriginál, který už je snýtovaný... tak asi tak
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Utazeni krku rizeni / hlavoveho slozeni Honda CBR 600RR | JorgeRs | 6 | 8.5.2024 v 13:01 petrvtr_new |
35kw na A2 Honda CBR 600RR | Honza259 | 7 | 8.12.2023 v 07:30 kokoška. |
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Vrzající boty a "šum" v helmě Honda CBR 600RR | LuuKeW | 20 | 9.5.2023 v 14:35 Metric |
“Malý” A2 supersport vs 600cc Honda CBR 600RR, KTM RC 390 | Risek55 | 26 | 30.4.2023 v 19:55 Gahan37 |