paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Seřízení karburátoru - hodnoty a postup
Zdar,
mohl by mi někdo poradit se seřízením karburátoru na DR600R 1989? Hůř chytá zastudena, chce hodně našlapat se sytičem a dekompresorem, pak vypnout sytič a většinou chytne, a jak chytne, tak zase sytič zapnout. Je to chudý?
Mám tam laďák a ikdyž je to ohřátý, tak při brždění motorem dost střílí do vejfuku, z toho usuzuju, že je to chudý.
Svíčky nový, ventily necvakaj, jak nakopávat vim, tak leda ten karbec, no.
Zatepla chytá hezky, za polotepla chce taky našlapat, pak chytne dobře.
Díky
Předchozí
1 2
Následující

Seřízení karburátoru - hodnoty a postup

19.12.2013 v 17:34 | Nahoru | #1
Při studeným startu nechávej sytič zaplej furt. A za polotepla ho vytáhni jen třeba na půl, časem to vychytáš. A střílení do laufu může značit i bohatou směs

Seřízení karburátoru - hodnoty a postup

19.12.2013 v 17:54 | Nahoru | #2
To může klidně dělat vyšlahaný šoupátko, pak žádný seřizování nepomůže. U DR600 je to poměrně častá závada.

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátoru - hodnoty a postup

19.12.2013 v 19:03 | Nahoru | #3
tvl nemenis ty motorky jak ponozky ? Nedavno si shanel nekoho kdo ti seridi gs500 .
Jako postup, nejde seridit karbec tak to vyhodim a poridim neco jineho ?

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátoru - hodnoty a postup

Skvělá odpověď, děkuji! 19.12.2013 v 19:13 | Nahoru | #4
To špatný chytání je v tomhle počasí celkem normální protože ti benzín skondenzuje na stěně válce a tudíš to je chudý.Začni hladinou.Koukni na hladinu,seřid bohatost,koukni na kročec(guma mezi karbcem a válcem)hlavně vyčisti karbec už jsem to tu psal několikrát.Rozeber ho to tělo i s triskama dej povařit do hrnce s octem na 3.minuty a budeš vydět co tam bude bordelu.Fakt to funguje a já to dělám jedině tak.Taky ti může blbě fungovat volnoběžnej okruh a jinak než vyčištěním karbce to neopravíš.Tím bych zečal já karburátor jr srdce motoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru - hodnoty a postup

19.12.2013 v 19:25 | Nahoru | #5

gugo píše: tvl nemenis ty motorky jak ponozky ? Nedavno si shanel nekoho kdo ti seridi gs500 .
Jako postup, nejde seridit karbec tak to vyhodim a poridim neco jineho ?


GS500 mi bylo malý, a našel jsem hodně pěkný DR, vždycky jsem ho chtěl, tak proč ne

(reakce na) Seřízení karburátoru - hodnoty a postup

19.12.2013 v 19:28 | Nahoru | #6
Tazik> Ok, dobře, jen bych potřeboval vědět hodnoty na seřízení bohatosti a tak, volnoběh mám 1400 ot/min., drží dobře.

Seřízení karburátoru - hodnoty a postup

Skvělá odpověď, děkuji! 19.12.2013 v 20:38 | Nahoru | #7
Jak píše Tazik,

začni karbecem !!!

Střílení je bohatá směs, kterou vyřešíš vyčištěním karbu a seřízením výšky hladiny a doladíš ve finále šroubem vzduchu na předepsanou hodnotu od výrobce (možná plusmínus nějaká otáčka díky pětadvacetiletému opotřebení)...

Suzanský karby mají po tolika letech nejčastěji problém s výškou hladiny, ideální je vyměnit komplet jehlový ventil i se sedlem, všechny O-kroužky a těsnění. O-kroužky kup kdekoli, stojí to do 10 korun, jehlový ventil a těsnění plovákovky kup v Suzuki, levné to není ale vyplatí se to...

Jehlový ventil má pryžovou špičku, která dosedá do sedla a zavírá tím benzín...
Pokud to nevyměníš komplet, bude to zlobit, starý jehlový ventil zlobí nejčastěji pro téměř neznatelné "vymačkání" nebo totálním ztvrdnutím pryže, která pak dál propouští benelín a blbne pak hladina...

Měl by sis být taky jistý, že plovák správně plove a nemá v sobě díru... Na demontáž plováku VELMI OPATRNĚ, je z plastu a při hrubším zacházení rupne a novej moc levnej není...

Výšku hladiny ideálně nastavíš tak, že si karbec vyčistíš, dáš si ho do svěráku tak jak je v motorce (vodorovně dělící rovina plovákové komory), na odkalovací otvor (s povoleným šroubkem) nasuneš průhlednou hadičku, kterou ohneš nahoru, a když naliješ do karbu benzín přívodem benzínu, měla by se hladina v hadičce na odkalováku zastavit ve výšce dělící roviny plovákové komory...

Pokud je to výš nebo výrazně níž (1mm pod úrovní dělící roviny je v poho), sundat víčko plovákovky a !!! VELMI OPATRNĚ !!! pohnout v logickém směru s plíškem, kterým plovák hýbe s jehlovým ventilem zavírání benzínu (když je hladina výš, pohni plíškem výš k horní části karbu, když je hladina výrazně níž tak pohnout s plíškem níže)...

Znovu smontovat, hadičku na odkalovák, nalít benzín, zkontrolovat hladinu atakpořáddokola...

Až se dostaneš na požadovanou hladinu, doporučuju to ještě tak pětkrát zkontrolovat, vždy benzín nalít a vylít a klidně karbec i převrátit... Když si budeš opravdu jistý, že je hladina tam kde má být, hladina je nastavena a už do toho !!! NIKDY !!! nedrbej a nebudeš mít problém...

Taky zkontroluj jehlu, bývá vibracema jednoválce často v půlce téměř přebroušená, může se sekat nebo se přepůlit a spadne ti na trysku a motorka nepojede...

V horní částti pod víčkem karbu je membrána z tenoučké pryže, VELMI OPATRNĚ ji zkontroluj, jestli není protržená nebo zteřelá...

Pokud umíš "vzít do ruky" šroubovák a jiné nářadí a trochu Ti to myslí, zvládneš to levou zadní, pokud se na to necejtíš, dej to nějakému zkušenému motorkáři...

V každém případě se vyplatí pečlivě si karb nachystat, investovat do toho koruny a čas, páč to už nebudeš muset nikdy nastavovat, maximálně jednou dvakrát za sezonu vyčistit... Jo a na zimu je dobré mít v karbu benzín nalitý, neseschnou pryžové kusy a těsnění...

Když to uděláš jak píšu, na karbec (pokud budeš mít pod nádrží palivový filtr) nebudeš už muset šáhnout...

Hodnoty si stáhni z manuálů, který tady jsou k DRku umístěný... Je to tu stejné jako na silnici, nejdřív se rozhlídni a až pak jeď...

Přeju hodně radosti s DRkem...

Naposledy editováno 19.12.2013 20:58:06

Seřízení karburátoru - hodnoty a postup

Skvělá odpověď, děkuji! 19.12.2013 v 20:44 | Nahoru | #8
Máš tam Mikuni?Udělej hladinu na 14.mm a šroub bohatosti zlehka utáhni a povol o 1,5 otáčky.Potom zvyš otáčky dorazem šoupátka povoluj šroubek bohatosti až se ti zvíšej otáčky ještě víc.Potom opětně sniž otáčky šoupátkem na požadované volnoběžné otáčky.Můžeš tento postup opakovat ještě jednou až to bude ok.Jestli tam máš ladák tak se můžeš dostat až na povolení 3.5 otáčky.Každej motor chce něco podle toho jak je vyběhanej.

(reakce na) Seřízení karburátoru - hodnoty a postup

19.12.2013 v 20:45 | Nahoru | #9
Jarda350> Pekny DR... nooo to chvalim.

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátoru - hodnoty a postup

19.12.2013 v 21:27 | Nahoru | #10
gugo: jojo, enduro je enduro, zvlášť po Praze, a já jezdim furt Už neznám nějaký ostrůvky, příčný prahy, nebo díry
BorekS: díky moc, skvěle napsaný úplně levej nejsem, snad si s tím poradím
Tazik: i Tobě díky

(reakce na) Seřízení karburátoru - hodnoty a postup

19.12.2013 v 21:46 | Nahoru | #11
Jarda350> Není za co, až to zmákneš, písni jak to jezdí...

Seřízení karburátoru - hodnoty a postup

20.12.2013 v 09:10 | Nahoru | #12
Hele začni tím šoupátkem, je tam plochý (tvar H) a jestli je vyšlahaný tak všechno ostatní bude marný, to je alfa a omega celé věci, pak teprve může přijít seřizování a výměna komponent. Jestli tomu nevěříš tak hodně úspěchů. Jinak střílení může být jak bohatá tak i chudá směs, u chudé jsou rány ostrý a u bohaté tupý.

Naposledy editováno 20.12.2013 09:12:52

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátoru - hodnoty a postup

20.12.2013 v 10:02 | Nahoru | #13
No strileni pri brzdeni motorem, tzn pri zavrenem soupatku - v dusledku bohate smesi sem jeste nevidel...

(reakce na) Seřízení karburátoru - hodnoty a postup

20.12.2013 v 10:26 | Nahoru | #14

assassin píše: No strileni pri brzdeni motorem, tzn pri zavrenem soupatku - v dusledku bohate smesi sem jeste nevidel...

Nejčastěji je to právě chudá směs, tomu že i bohatá bude něco takovýho dělat jsem taky dlouho nevěřil,ten zvuk se snad ani nedá nazvat jako střílení.

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátoru - hodnoty a postup

20.12.2013 v 10:47 | Nahoru | #15
Záleží na tom, čemu kdo říká bohatá nebo chudá směs...

Pokud na motorce s karburátorem Mikuni BST 33 (u DRek nejčastější karb) dochází při zavření plynu ke střílení do výfuku (dalším projevem je pomalé klesání otáček při zavření plynu) nejrychleji (ale pouze dočasně) se to odstraní povolením šroubku vzduchu o nějakou otáčku... Tím tedy dojde k obohacení směsi vzduchem a zmírní se to střílení...
Právě Mikuni BST 33 po tolika letech nejčastěji zlobí s výškou hladiny benzínu v plovákovce... proto je doporučeno po dvaceti či pětadvaceti letech vyměnit jehlový ventil a ostatní spotřebák... Jak známo, v našich krajích se často jezdí bez ochoty byť minimální investice do takového spotřebáku... Potom se jen tam a zpět kroutí se šroubky, ohýbají se plíšky a ve finále jsou tyhle karby zralé na výměnu těchto součástí...

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátoru - hodnoty a postup

20.12.2013 v 10:55 | Nahoru | #16
No bohata smes se obvykle rika smesi kde je vic benzinu nez kolik je stechiometricka smes. Obohaceni smesi vzduchem je podle me dost nestastny slovni spojeni...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru - hodnoty a postup

20.12.2013 v 11:01 | Nahoru | #17
assassin>

Fajn je, že na to máme stejný názor (bohatá směs=více paliva a méně vzduchu a já tedy v textu obohacuji vzduchem), ale proč tady máme ztrácet čas slovíčkařením???

To bys zrovna ty jako moderátor měl právě potírat... nikoli rozdmýchávat...

Naposledy editováno 20.12.2013 11:03:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru - hodnoty a postup

20.12.2013 v 11:03 | Nahoru | #18

BorekS píše: assassin>

Fajn je, že na to máme stejný názor (bohatá směs=více paliva méně vzduchu a já tedy v textu obohacuji vzduchem), ale proč tady máme ztrácet čas slovíčkařením???

To bys zrovna ty jako moderátor měl právě potírat... nikoli rozdmýchávat...



NO ja bych se snim nehadal, on o tom neco vi . A kdyz holt rikal blbost tak co stim nadelas

(reakce na) Seřízení karburátoru - hodnoty a postup

20.12.2013 v 11:08 | Nahoru | #19
gugo>

Nehádám se, ale já radši čtu příspěvky věcné... Bez urážky musím konstatovat, že z jeho příspěvků si JARDA350 nic nevezme k tomu, aby odstranil těžkosti s motorkou...

Pokud označení Moderátor znamená "plkač do všeho, upozorňovat na slovíčka, ale hlavně bez podstaty", pak díky, už vím na čem jsem...

Naposledy editováno 20.12.2013 11:09:01

2 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátoru - hodnoty a postup

20.12.2013 v 11:34 | Nahoru | #20
Borek: no podle me je v technickejch diskuzich terminologie pomerne dulezita vec, jen sem upozornil na to ze to muze nezkusenymu udelat v hlave gulas jak to s tou bohatosti je.

Ad rady jardovi - takhle na dalku tezko soudit, radit vymenu pomerne drahych soucasti karbece kdyz sem nevidel stav toho konkretniho karbece - do toho se me osobne nechce. Podle popisu jak se moto chova to podle me ani moc nevypada na spatnou hladinu. Neznam ten karbec podrobne, ale prijde mi ze mu nefunguje sytic - prida to vzduch, ale ne palivo, nevim jak je tam sytic konstrukcne resenej, ale uz sem videl ze to oteviralo tyhle okruhy separatne a ze fungoval jen ten vzduch navic, ale ne palivo navic - chovalo se to jak popisuje, sytic to jeste vic ochudil, tzn bylo treba motor ulejt a startovat bez sytice.

(reakce na) Seřízení karburátoru - hodnoty a postup

20.12.2013 v 11:48 | Nahoru | #21
assassin>

Hele, s termínem "bohatá nebo chudá směs" má tady problém vagón lidí... můžeš si udělat anketu, garantuju ti, že na přímou otázku co je chudá a co bohatá směs, bude poměr správných a špatných odpovědí 50 na 50... No a co, vagón lidí pořádně neví který je Lasica a který Satinský... To není ale těžiště tohoto vlákna...

Tady by mohl ten, kdo fakt ví co má Jarda350 udělat aby odstranil závadu, napsat pokud možno přesný postup práce...

Sorry, ale pojem stechiometrická směs Jardovi350 naprosto nic neřekne a ten guláš o kterém píšeš mu udělá právě toto...

Já s karburátorem co má Jarda na DRku nějakou zkušenost mám a proto píšu co píšu... Výměna jehlového ventilu po dvaceti letech je prostě taková nutnost, jako výměna oleje po předepsaném období či kilometrech, je prostě špatně funkční a jeho výměnou se uživatel vyhne problémům na dloooouhou dobu.

Navíc jsem v kontaktu s lidma, kteří řešili a vyřešili uvedeným postupem tentýž problém, proto píšu o hladině... Je to prostě evergreen... Starý karb na DRkách tento problém prostě má...

(reakce na) Seřízení karburátoru - hodnoty a postup

20.12.2013 v 11:55 | Nahoru | #22
assassin>

A co bys teda navrhoval za řešení???

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátoru - hodnoty a postup

20.12.2013 v 12:00 | Nahoru | #23
Borek: jo prave proto ze jeden by se do krve hadal ze strili bohata a druhej ze chuda tak mi prijde rozumny to nejak sjednotit aspon tady na foru.

Ad ten jehlovej ventil - podle me muze bud viset, tzn nenatece plovakovka - nenastartoval by to tak ani tak, nebo netesni a mela by pretejkat prepadem, pokud vse funguje ok jen to jde za studena spatne nastartovat tak mi nejak nedochazi proc by mel byt problem v tomhle. To se jen ptam, nechci prudit, karbec je takova trosku magie takze mozny to je.... Docela by me zajimalo kdyby fakt vymenil jen ten ventil jestli to bude ok....

(reakce na) Seřízení karburátoru - hodnoty a postup

20.12.2013 v 12:01 | Nahoru | #24
assassin>

Tak co má podle tebe teď Jarda udělat??? Napiš mu to tady...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru - hodnoty a postup

20.12.2013 v 12:03 | Nahoru | #25
BorekS> no ja teda nevim ale na japonskym karburatoru jsem sroubek vzduchu nevidel,kdyz to teda povolis tak tam jde vice vzduchu joo?

2 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátoru - hodnoty a postup

20.12.2013 v 12:03 | Nahoru | #26
Borek: ad reseni, to co navrhujes musi fungovat, vymenit vse co se muze opotrebovat , seridit - ale pomerne financne narocne, otazka taky jestli to dokaze.
Druha moznost je to nechat odbornikovi
Ja osobne bych asi sel po tom sytici. Taky to proste muze byt jen spatne sestelovane, chladne pocasi a ladak - na to nemusi stacit tocit sroubkem smesi, ale chtelo by to jinou trysku...

(reakce na) Seřízení karburátoru - hodnoty a postup

20.12.2013 v 12:05 | Nahoru | #27
assassin>

Napiš co má udělat... Nechat odborníkovi to můžeš ty, ale co má udělat Jarda?

Seřízení karburátoru - hodnoty a postup

20.12.2013 v 12:06 | Nahoru | #28
Kubosh: no ja to pochopil tak ze to mysli uplne spravne tzn ze toci pilot screw, ten sice reguluje dodavku paliva, ale ne ze skrti palivo ale reguluje vzduch, kterej pak "tlaci" na sloupec benzinu - tzn v jedny vete shrnul to obohaceni i princip na jakym ta regulace paliva funguje....

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátoru - hodnoty a postup

20.12.2013 v 12:10 | Nahoru | #29
Boli me bricho, asi zanet slepeho streva, k doktoru s tim muzes jit ty, ale napis mi co mam ted delat ja ?

Ja nevim co jarda umi, jake ma vybaveni a v jakym stavu je ten karbec... Ja sem vzdy karbec rozebral, zkontroloval vse co podle me mohlo mit vliv na jeho spatne fungovani - me naposledy to same delala husqvarna a soupatko sytice malo otviralo....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru - hodnoty a postup

20.12.2013 v 12:19 | Nahoru | #30
assassin>

Proč Jardovi nenapíšeš co a kde má přesně odšroubovat, zkontrolovat? Máš snad stejnej karbec na Husqarně???

Pouštíš tu hypotézy... a zamotáváš to... doufal jsem, že když seš přeborník v počtech příspěvků, převálcuješ mě v argumentech, ale můj osobní pocit je, že prostě nevíš a jen plkáš...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
řetěz vyvažovacích hřídelí Suzuki ... Suzuki DR 600 Marťas650 9 7.3.2024 v 19:09 Marťas650
Základní nastavení karburátoru suzu... Suzuki DR 600 Debnys 3 26.4.2023 v 16:02 vmz00
Suzuki DR 600 nejde za plynem Suzuki DR 600 ladis321 6 27.3.2023 v 09:42 ladis321
Suzuki DR 600 zapalování Suzuki DR 600 ladis321 13 26.3.2023 v 12:40 combust
Suzuki DR 600 slabá jiskra Suzuki DR 600 ladis321 1 28.2.2023 v 22:14 combust


TOPlist