Řešim takovej problém. Dneska sem byl s kamarádem v autobazaru, koupit jeho první auto. Zpátky sem to nově koupený řídil já. Po 8mi kilometrech sem zjistil, že mu nefungujou brzdy. Lépe řečeno to z jedný trubičky stříkalo ven do vzdálenosti skoro dvou metrů.
Prodejce o tom musel určitě vědět, ale žádnou vadu nám nezmínil. Normálně nás nechal v tom autě odjet. Smluvně se nemáme o co opřít, protože ve smlouvě je uvedeno, že je auto určeno na náhradní díly a ve všech kolonkách popisujících stav auta (motor, převodovka, řízení, brzdy, elektroinstalace) je uvedeno nefunkční. Navíc je ve smlouvě jako kupní cena uvedeno 1000kč. Auto ale stálo 6...
Potřeboval bych poradit, jak se domoci buďto vrácení peněz, nebo proplacení opravy brzd. Zatím nás napadlo tam přijít a pohrozit, že pokud nám nevrátí prachy nebo nezaplatí opravu, udáme ho na finančním úřadě. U podpisu smlouvy sem byl já, kupující a další kamarád.
Má to podle vás šanci na úspěch? Když sem tam kupoval auto já tak sem za něj taky zaplatil o 7k víc, než bylo uvedeno ve smlouvě.
Díky za každou radu.
1100Virago píše: Horší je, že tohle by nás jednou mělo živit v důchodu...
V jakem prosimte duchodu ? 70 % lidi podle prognostik nedosahnou ani na minimalni duchod a ty kdyz se prezentujes jako podnikatel asi taky moc duchodoveho neplatis tak co bys probuh chtel brat ?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
PEPAFJR píše: Medvěde nechej ho být už 100 měla samostatný pracovní prostory pro brzdy na přední a zadní nápravě, tzv.dvouokruhový brzdový systém a pokud z jednoho systému zmizela kapalina z druhého systému zmizet nijak nemohla.
A nejsem si jistej ale i 1000 to tak měla, ale to bych se musel podívat.
No to bych te chtel videt ty teoretiku jak bys brzdil ve skode 100 se zadnima
Nehlede k tomu ze vetsinou ty valecky vzadu tekly a vsichni spolehali na predek
Zadne STK nebylo, jsi mohl jezdit bez zadnich brzd klidne dvacet let
Naposledy editováno 14.11.2013 22:34:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
Hippieguy píše: Hodně dobrý.
Ale pokračujme k tématu. Myslíte si, že ta brzdová trubka mohla prasknout cestou?
Pokud to ten bazarník nemusel vědět, tak bych se s nikym nehádal.
Je to dost možné. Léta to hnije a potom to hold při zátěži rupne. Je to hold, jak už tu někdo psal. U tak starého auta to může vydržet 8 kilometrů, nebo i 10000 to ti bez křišťálové koule nikdo neřekne.
1 reakcí na tento příspěvek Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
assassin píše: Jmk: hele jakým principem donutí cloveka co ma stary auto ten eko poplatek koupit novy?
Jednoduše... staré auto se neudržitelně sype, člověku by klidně stačilo fáčko, jaké sežene za 5000,-, jenže když právě kvůli tomu nesmyslu by se mu auto (zbytečně!) prodražilo na dvojnásobek, pětkrát si to rozmyslí, jestli to riskne, nebo koupí novější. Které nejen, že vyjde tak jako tak možná dráž a navíc bude "modernější" = méně snadno opravitelné, přinejmenším nutností výměny dílů, které vyjdou znatelně dráž, než díly na fáčko. A opět na tom výrobci narejžují více, než na dílech a ono fáčko, kde navíc třeba některé díly jdou opravit, zatímco u novějšího typu se musejí vyměnit. Např. hučící ložisko zadního kola... zatímco u Punta normálně rozděláš náboj a lágr vyměníš, u Accentu musíš vyměnit celý náboj vč. snímače ABS.
Ale tím už se dostáváme úplně mimo diskusi. Nic to ale nemění na tom, že kvůli tomu ekonesmylu končí na vrakáčích spousta vozů, které by jinak ještě léta sloužily - kdyby se dostaly do rukou člověků, jež si je dokáží opravit na koleně, ale - v důsledku téměř dvojnásobné ceny na ono auto prostě nedosáhnou (stačí se podívat mezi začátečníky - študáky).
kubacech píše: Je to dost možné. Léta to hnije a potom to hold při zátěži rupne. Je to hold, jak už tu někdo psal. U tak starého auta to může vydržet 8 kilometrů, nebo i 10000 to ti bez křišťálové koule nikdo neřekne.
Přesně - spolužákovo příběh, kdy by škůdka ještě jakou dobu sloužila, jenže mu vběhl pod kola čokl podvraťák od nějakých komediantů, co zrovna u nich ve vsi byli a jak hamznul na pedál, rup a bylo po trubce. A když viděl, jak je to už kolem rozvodové kostky vyrezlé (=muselo by se celé vedení natahat nové), rozhodl táta auto odepsat. Nezapomenu na kámošovo slova "tak o víkendu budeme dělat pietní akci za škodovku".
Takže v Hipíkovo případě klidně mohlo jít o totéž.
Hippieguy píše: Hodně dobrý.
Ale pokračujme k tématu. Myslíte si, že ta brzdová trubka mohla prasknout cestou?
Pokud to ten bazarník nemusel vědět, tak bych se s nikym nehádal.
ANOOOOOOOO TA BRZDOVÁ TRUBKA VE SKUTEČNOSTI MUSELA PRASKNOUT CESTOU PROTOŽE JINAK BY TO BYLO VYTEKLÝ A NESTŘÍKALO BY TO PO 8KM ALE POSTUPNĚ BY TO VYTEKLO !!!!!!!!!!!!! VZPAMATUJ SE
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
Hippieguy píše: Hodně dobrý.
Ale pokračujme k tématu. Myslíte si, že ta brzdová trubka mohla prasknout cestou?
Pokud to ten bazarník nemusel vědět, tak bych se s nikym nehádal.
Vyhráls hlavní cenu, konečne jsi to pochopil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
kodl77 píše: Medved> Jeden okruh přední, druhej okruh zadní.
Tak za kretena jsem ja - omlouvam se.
Nahlodal jsi mne vcera fest, takze jsem se vecer ponoril do studia, ve sve garazove knihovnicce jsem vyhrabal Mario Cedrycha - a mas samozrejme pravdu. S105/120 ma okruhy stejne jako S100/110 - predni kola a zadni kola. Nevim, jak jsem si vsugeroval, ze ma diagonalni usporadani.
jean192 píše: Kodl, medved, myslím, že sme sa zhodli, že v prípade deravej hadičky škodula prestane brzdiť takmer hneď na všetky 4. Howgh, serte na to
Rozhodne jsme se neshodli - kodl ma uplnou pravdu ve vsem, ja jsem vul, ktery nevi (ted uz jo) ze S105/120 nema diagonalni usporadani a ty jsi se mi pokousel tvrdit, ze S105/120 nemela "plnohodnotne" dvouokruhove brzdy - coz je velka kravina.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
PEPAFJR píše: Medvěde nechej ho být už 100 měla samostatný pracovní prostory pro brzdy na přední a zadní nápravě, tzv.dvouokruhový brzdový systém a pokud z jednoho systému zmizela kapalina z druhého systému zmizet nijak nemohla.
A nejsem si jistej ale i 1000 to tak měla, ale to bych se musel podívat.
O tohle jsme se s kodlem nehadali - hadali jsme se o usporadani jednotlivych okruhu - uz je jasno.
S1000 mele jednookruhove brzdy - stejne jako Octavia.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
sqwer píše: Nikdy sem nic takoveho nerekl, ostravsky luzre...
http://www.motorkari...mp;pgr=3#goto7658357
1/2 psího hovna
Blovice
Naposledy editováno 15.11.2013 09:32:22
fockewulf píše: http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=152329&fid=34&pgr=3#goto7658357
1/2 psího hovna
Blovice
Ale nevim čemu se autor vlákna diví - u auta který je starší jak on jsou brzdový trubky sázka do loterie - shnilý na padrť a prostě to dřív nebo pozdějc rupne. Ale hlavu bych nevěsil - šrot je za 5,- Kč/kg, kastle má nějakých 7 metráků, k tomu ještě nějakej hliník - ve výsledku ste prodělali možná 2 litry!
Šak nakoniec na brzdy mala škodofka výnimku, ako aj na prednú kapotu a zrejme aj na iné veci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
fockewulf píše: http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=152329&fid=34&pgr=3#goto7658357
1/2 psího hovna
Blovice
Pise na lide.cz Jihocesky!!!
Cemu na tom nerozumis???
Odkud jsi???
Aha!!!
Najakemdolufaraspyco???
Aha!!!
2 reakcí na tento příspěvek Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
A cena dílu je taky pohádka, golf3 třeba koupis jen o málo draz nez to favo, auto úplne jinde a ceny dílu podobny...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
sqwer píše: Pise na lide.cz Jihocesky!!!
Cemu na tom nerozumis???
Odkud jsi???
Aha!!!
Najakemdolufaraspyco???
Aha!!!
..píše na lide.cz ...ve výsledku je to jedno, debil z plzeňského nebo jihočeského kraje...
a nenervuj se nebo ti rupne cévka a zbyl by mi tu už jenom valibuk
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
assassin píše: Ze by nakej student dneska dokazal opravit facko apod nevěřím, navic málokdo ma prostory a vybaveni.
Já měl 3 roky Fiat UNO a na tom jsem si skoro vše opravil sám. Jediné, co jsem nezvládl bylo vyvařeni karosérie.
Jinak doma v garáži bez problému 3x výměna spojky. Výměna čelního skla, výměna bočního okna, výměna zadního okna, čepy v kolech, geometrie, čištění a seřízení karburátoru, čištění brzdových válečků, výměna alternátoru, který jsem spálil při svařování(chybama se člověk učí). Díly za pár korun z vrakoviště.
To bylo zlaté auto.
Creck píše: No to bych te chtel videt ty teoretiku jak bys brzdil ve skode 100 se zadnima
Nehlede k tomu ze vetsinou ty valecky vzadu tekly a vsichni spolehali na predek
Zadne STK nebylo, jsi mohl jezdit bez zadnich brzd klidne dvacet let
Vzhledem k tomu,že o autech víš hovno stejně velký jako o motorkách,tak se nevyjadřuj a šoupej nohama. Vyjadřuj se k politice a ekonomii tam víš taky hovno ale to mě nevadí.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
kubacech píše:
To bylo zlaté auto.
to bylo spíš zadarmo drahé, jak se říká. Když mi bylo ještě náct, měl jsem žigula a na něm jsem za celou dobu jednou seřídil spojku a pročistil kontakty na baterce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
fockewulf píše: to bylo spíš zadarmo drahé, jak se říká. Když mi bylo ještě náct, měl jsem žigula a na něm jsem za celou dobu jednou seřídil spojku a pročistil kontakty na baterce
Alespoň vidíš jak to ve Fiatu vymysleli dobře.