Filippo16 píše: No já bych řek že víc dvackařů jezdí 2T ale to je celkem jedno, údržba je na 4T téměř stejně drahá a když se ti posere něco na 4T tak to je 10x dražší než na 2T, a o nějaký 2l/100 vyšší spotřeba při stejný jízdě mě fakt nezabije! a nemusim se s tím bát předjíždět, akceleruje téměř do maximálky když to 4T od 80Km/h už je chcíplý, řekneš mi nějaký výhody 4T před dvoutaktem kromě o něco menší spotřeby ? :-o
Denně jezdím kolem různých škol a učilišť, a tam jsou vždycky zaparkovaný dvacky študáků, na dvoutakta téměř nenarazíš, převládaj malí varani, cbr, ybr, xt a yuki tr/sm a další 4T. Na 2t dvacku narazit v provozu je už rarita, asi jako potkat trabanta nebo žigula.. Výhoda je určitě spolehlivost, životnost, dostupnost dílů, spotřeba, která je pro mlaďase s holou prdelí zásadní 10krát dražší díly je nesmysl. Smiř se s tim, 2t je už historie pro fajnšmekry, realita je jinde a že 4t jede míň? Co chtít v 16ti?? My jezdili na simálu, co jel 60 Piškot si pak v 18ti udělá a1 a jde na větší obsah, pak muže jezdit kudlu 2 kila a bude mu hej viď
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2T nebo 4T?
SuperSic58 píše: Mě se líbí jak tu skoro každej glorifikuje ty dvoutakty ale ve skutečnosti 99 procent dvackařů jezdí čtyřtakty Proč asi Chtěj jezdit, ne čumět do prázdný nádrže a šetřit na opravy
Mě se zase líbí jak někdo neznalej může říct že už je dvoutakt jen historie a musíme se s tím smířit a bla bla. Pokud nevíš, což asi ne, tak dvoutakty jsou třeba v endurech velice žádané Proč asi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2T nebo 4T?
Dovi píše:
Toto právě dobře dokumentuje ten rozdíl (respektive jeden z více rozdílů) mezi technicky jednodušším 2T motorem a technicky složitějším (ventily, rozvody atd.) 4T motorem s větší účinností.
Když jezdím "v klidu" na 4T dváce, tak mám spotřebu těsně pod 1.5 l/100km.
A dlouhodobě, za celou dobu, co tu Hondu CBF 125 mám (letos už 5. sezónu), jezdím na ní s celkovou spotřebou 1.6 l/100km.
Samozřejmě výkonem se nechytá na otevřenou 2T dvácu, to je zase druhá strana mince.
Jenže on s tím TDR jede "v klidu" za 4 litry rychlejš než 4taktáři co to cpou jak to jde taky se spotřebou 4l
Je samozřejmě fakt, že 2T jede úplně jinak, ale jsou tu tři zásadní problémy.
problém č.1: technický stav ojetých 2T Dvoutaktní 125 již za sebou zatáhly pomyslnou oponu, pár let se už prakticky nevyrábí, jejich velká doba skončila už před cca 15-ti lety. Z toho plyne, že většina ojetin na našem trhu jsou už pěkně starý vrány, navíc obyvkle s pochybnou servisní histrorií. Najít 2T v opravdu hezkým stavu se podobá hledání jehly v kupce sena.
problém č.2: legálně-technické problémy Výkon otevřených dvác se pohybuje kolem 25 koní, ale protože platí omezení 125ccm-15 koní (v západní Evropě ještě dýl než u nás), většina z nich byla při prodeji nějak škrcena a následně zas otevřena. Způsobů škrcení jsou mraky, některé se dají poměrně obtížně odstraňovat (např Mita SP525 se plnohodnotně odškrit prakticky nedají). V praxi jsem viděl pár strojů, které neodborné odškrcení doslova domrvilo. Neškrcené stroje jsou obvykle starého data výroby a platí pravidlo č.1
problém č.3: finanční stránka věci Podle mě neplatí mýtus, že 2T jsou a priory nespolehlivý stroje - můžou byt spolehlivý, pokud se jim věnuje náležitá péče, ale ta je finančně dost náročná. K tomu samozřejmě jako bonus dvojnásobná spotřeba benzínu + olej. Pokud to vezmu prakticky, tak mě letošní sezona (3.000 km) na Freccii vyšla na cca 11.000 (benzín, olej, oprava přívěry a brzd), což není zrovna málo. Ne, že by provoz 2T nemoh student ufinancovat z kapesnýho a brigád, ale na 4T by najezdil výrazně víc. Nebo najezdí stejně, ale zbyde víc peněz na pivo, koncerty, ženský a podobný kratochvíle
cita29 píše: Mě se zase líbí jak někdo neznalej může říct že už je dvoutakt jen historie a musíme se s tím smířit a bla bla. Pokud nevíš, což asi ne, tak dvoutakty jsou třeba v endurech velice žádané Proč asi.
Bavíme se zde o civilních dvackách pro běžné využití v provozu, ne o soutěžním nářadí Tam jsou 2t motory stále rovnoceným soupeřem 4t, o tom žádná..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2T nebo 4T?
cita29 píše: Jenže on s tím TDR jede "v klidu" za 4 litry rychlejš než 4taktáři co to cpou jak to jde taky se spotřebou 4l
Nesmysl. Na dvoutaktu nikdo nebude jezdit stylem lechtání pod přívěrou, ten motor musíš vyplachovat. Pak pojedeš běžně za 6 a vejš na 4t pojedeš za 3l plus mínus nějaká decka.
SuperSic58 píše: Nesmysl. Na dvoutaktu nikdo nebude jezdit stylem lechtání pod přívěrou, ten motor musíš vyplachovat. Pak pojedeš běžně za 6 a vejš na 4t pojedeš za 3l plus mínus nějaká decka.
Píšeš nesmysly, nech infa o spotřebách na lidi co na tom opravdu jezdí a uprav si své teoretické znalosti blíže těm skutečným z praxe.
2 reakcí na tento příspěvek 2T nebo 4T?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2T nebo 4T?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2T nebo 4T?
JohnnyS08 píše: Jako držitel neomezeného řidičáku, majitel Cagivy Feccia a zaměstnanec se stálým příjmem bych šestnáctiletýmu klukovi doporučil spíš 4T.
Je samozřejmě fakt, že 2T jede úplně jinak, ale jsou tu tři zásadní problémy.
problém č.1: technický stav ojetých 2T Dvoutaktní 125 již za sebou zatáhly pomyslnou oponu, pár let se už prakticky nevyrábí, jejich velká doba skončila už před cca 15-ti lety. Z toho plyne, že většina ojetin na našem trhu jsou už pěkně starý vrány, navíc obyvkle s pochybnou servisní histrorií. Najít 2T v opravdu hezkým stavu se podobá hledání jehly v kupce sena.
problém č.2: legálně-technické problémy Výkon otevřených dvác se pohybuje kolem 25 koní, ale protože platí omezení 125ccm-15 koní (v západní Evropě ještě dýl než u nás), většina z nich byla při prodeji nějak škrcena a následně zas otevřena. Způsobů škrcení jsou mraky, některé se dají poměrně obtížně odstraňovat (např Mita SP525 se plnohodnotně odškrit prakticky nedají). V praxi jsem viděl pár strojů, které neodborné odškrcení doslova domrvilo. Neškrcené stroje jsou obvykle starého data výroby a platí pravidlo č.1
problém č.3: finanční stránka věci Podle mě neplatí mýtus, že 2T jsou a priory nespolehlivý stroje - můžou byt spolehlivý, pokud se jim věnuje náležitá péče, ale ta je finančně dost náročná. K tomu samozřejmě jako bonus dvojnásobná spotřeba benzínu + olej. Pokud to vezmu prakticky, tak mě letošní sezona (3.000 km) na Freccii vyšla na cca 11.000 (benzín, olej, oprava přívěry a brzd), což není zrovna málo. Ne, že by provoz 2T nemoh student ufinancovat z kapesnýho a brigád, ale na 4T by najezdil výrazně víc. Nebo najezdí stejně, ale zbyde víc peněz na pivo, koncerty, ženský a podobný kratochvíle
Je to tak Mě uvádí ve smích, jak chtěj hned 16ti letý piškoti s ještě teplym řidičákem hned předjíždět kamiony a letět 140 Ale jak se říká chytrému napověz...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2T nebo 4T?
SuperSic58 píše: FishX3>šotoušku ???
teď nevím zda je to urážka či lichotka(se mnou je to jednoduchý - stačí nepsat nesmysly)
Naposledy editováno 03.11.2013 12:43:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2T nebo 4T?
SuperSic58 píše: FishX3> A jaký nesmysly? Pouč mě
Copak ?? UŽ si chceš povídat?
Od tebe bych jinou odpověď ani nečekalHlavně nerozjížděj flame, na to seš specialista. Ty se sem chodíš jen hádat, se mnou nepochodíš šotoušku:-* měj se
Měl by jsi se rozhodnout aby jsi si alespoň v rámci jedné strany neodporoval.
Vše potřebné jsem ti napsal výše...výjimečně se pokusím neopakovat se a nechám to tak.
E: překlepy
Naposledy editováno 03.11.2013 15:35:10
1 reakcí na tento příspěvek 2T nebo 4T?
1 reakcí na tento příspěvek 2T nebo 4T?
1 reakcí na tento příspěvek 2T nebo 4T?
SuperSic58 píše: Jak mu to nedá
Máš-li na mysli mou odpověď, tak ano, já nemachroval...
SuperMachýrek: Ty se sem chodíš jen hádat, se mnou nepochodíš šotoušku
E: i když je fakt že na to očividně nemáš a začínáš nudit .. no uvidíme dál
Naposledy editováno 03.11.2013 20:10:25
Naposledy editováno 26.12.2013 08:22:47
1 reakcí na tento příspěvek 2T nebo 4T?
No nevím. Ono obojí je jiná technika, nedá se to moc srovnávat. 2T už jsou dost často, tzv. "potuněný" v základu, jen jsou přiškrcené. 4T oproti tomu jsou většinou základ, aby se to nesralo, litina válec atd.. Pokud "potuníš" 4T, taky jede pěkně, ale ta investice bývá nesmysl, to je pravda. Vím o čem mluvím. 2T je tunit jednodušší a levnější a v základu už má vyšší výkon. Toho servisu bych se taky nebál, u 2T uděláš válec, případně kliku za těch cca 20 tis km a u 4T budeš seřizovat ventily, dělat rozvody a klika taky přijde..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha DT 125r kapky na motoru Yamaha DT 125 R | Vorstyx | 13 | 6.5.2024 v 18:34 krokoš |
jaký převodový olej do Yamahy DT125... Yamaha DT 125 R | Jira_7 | 2 | 30.4.2024 v 08:44 kokoška. |
Yamaha DT 125r jakou přívěru Yamaha DT 125 R | Vorstyx | 1 | 6.4.2024 v 08:13 ja1 |
Yamaha DT 125 R karburátor Mikuni Yamaha DT 125 R | SirSpecny | 1 | 18.3.2024 v 14:10 Remzy |
Karburátor na Yamaha dtr Yamaha DT 125 R | Adoš170 | 4 | 14.2.2024 v 10:15 Bugs |