cetl jsem ze moc neprospiva motorum na masinach jizda v zime, proc?
Je jasne, ze pri jizde v zime, nasaje moto vice vzduchu (objemu), nez kdyz je teplo => vetsi tlak ve valci => vice power:)
verim ze ostremu 2T, kde jde studeny vzduch pres klikovku to asi moc neprospiva, nic mene uz je tak predimenzovana komprese a kdyz to nasaje jeste studeny vzduch (nasaje ho vice), tak to asi tlak pekne zvysi.
Ale 4T (ne moc ostrym:) to sand tolik vadit nemuze.
Jezdit budu stejne:)
1 reakcí na tento příspěvek Jizda pri teplote pod 0, co na to motor?
Koupil jsem si na zimu teploměr a hlídám si aby mě teplota vody nešla pod cca 60°C, u vzducháče se dá dat snímač přímo jako očko pod svíčku, nebo možná ještě lepší bude měřit teplotu oleje takovým tím víčkem s teploměrem
1 reakcí na tento příspěvek Jizda pri teplote pod 0, co na to motor?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jizda pri teplote pod 0, co na to motor?
kde se daji ty teplomery sehnat? Hlidal bych teplotu oleje tak kolem 90 - 110 C :)
nebo to ocko pod svicku:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jizda pri teplote pod 0, co na to motor?
mam moto v teple garazi, nez vyjedu, pekne ji prohreju a je gut:)
ale asi tlumice a jejich stuhlej olej jim da asi zabrat
1 reakcí na tento příspěvek Jizda pri teplote pod 0, co na to motor?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jizda pri teplote pod 0, co na to motor?
+
http://www.vltava200...;lngDepartmentID=724
a ten teploměr místo víčka oleje, ten mají tuším v Louisu za podobný peníze
Pak by se taky dalo něco levněji zbastlit z běžných teploměrů, ale jsem na to moc línej a tak sem si to radši koupil :)
jo tady to někdo prodává:
http://motorky.hyper...bidka-stredni-cechy/
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jizda pri teplote pod 0, co na to motor?
hmm, to je taková teorie, hlavní je mazání motoru , zahřátej je , auta jezdí ješte ve větších zimách a nic jim není, pokud je v pořádku termostat u vodního chlazení tak by se teplota měla držet v C pro motor neškodnych , a předehříváni trysek karb,vstř. ošéfuje směs ;)
asik o tom neco vý a nemelo by se jezdit at uz jen kvuli baterce na startu tak motoru,ja tomu teda vubec nrozumim ,jen si ten servisak musel v hlavě řikat že sem uplnej debil co nezná motky...heh :D
Vespa píše: jack91> http://www.vltava20...;lngDepartmentID=724
+
http://www.vltava200...;lngDepartmentID=724
a ten teploměr místo víčka oleje, ten mají tuším v Louisu za podobný peníze
Pak by se taky dalo něco levněji zbastlit z běžných teploměrů, ale jsem na to moc línej a tak sem si to radši koupil :)
jo tady to někdo prodává:
http://motorky.hyper...redni-cechy/ [/quote]
pěkné to je, doporučuji vozit aji origo víčko, až to nekdo vytočí že s tím bude měřit vodu když zavařuje okurky :lol:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jizda pri teplote pod 0, co na to motor?
Já mám vodníka bez termostatu a při jízdě po silnici při 0°C musím zakrýt celou plochu chladičů aby se teplota vody držela aspoň na 55°C. V terénu jezdím se zakrytýma 75% a teplota nejde přes 65, leda když to hodně dusím v kopcích, při stání a trialu tak k 80ti, ale to zas vyřeším odkrytím.
Ale chci namotovat termostat protože mě to žonglování s kartonama nebaví.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jizda pri teplote pod 0, co na to motor?
hmm, to je taková teorie, hlavní je mazání motoru , zahřátej je , auta jezdí ješte ve větších zimách a nic jim není, pokud je v pořádku termostat u vodního chlazení tak by se teplota měla držet v C pro motor neškodnych , a předehříváni trysek karb,vstř. ošéfuje směs ;) [/quote]
Jasný to mě jen napadlo.Neříkám, že to tak ve skutečnosti je.Ale zase na druhou stranu tomu studenýmu autu nedáváš čočku v 60 stupních a nemáš tam tak našponovanej výkon otáčkama.Auto ti po zahřátí i největších mrazech 90 stupňů dle teploměru udrží, ale moto ne.Tak nevím..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jizda pri teplote pod 0, co na to motor?
hmm, to je taková teorie, hlavní je mazání motoru , zahřátej je , auta jezdí ješte ve větších zimách a nic jim není, pokud je v pořádku termostat u vodního chlazení tak by se teplota měla držet v C pro motor neškodnych , a předehříváni trysek karb,vstř. ošéfuje směs ;) [/quote]
Jasný to mě jen napadlo.Neříkám, že to tak ve skutečnosti je.Ale zase na druhou stranu tomu studenýmu autu nedáváš čočku v 60 stupních a nemáš tam tak našponovanej výkon otáčkama.Auto ti po zahřátí i největších mrazech 90 stupňů dle teploměru udrží, ale moto ne.Tak nevím.. [/quote]
hm , to máš pravdu, v tomto je asi na tom lépe enduro ktery se drtí někde v terénu , než silnice co ji někdo praží v otáčkách :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jizda pri teplote pod 0, co na to motor?
no tak co já vím, tak třeba huska měla v hadici zasunutej trmostat- tz odpojit hadici vmáčknout a zadělat , ale třeba je nějakej univerzáálek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jizda pri teplote pod 0, co na to motor?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jizda pri teplote pod 0, co na to motor?
ano :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jizda pri teplote pod 0, co na to motor?
hmm, to je taková teorie, hlavní je mazání motoru , zahřátej je , auta jezdí ješte ve větších zimách a nic jim není, pokud je v pořádku termostat u vodního chlazení tak by se teplota měla držet v C pro motor neškodnych , a předehříváni trysek karb,vstř. ošéfuje směs ;) [/quote]
Jasný to mě jen napadlo.Neříkám, že to tak ve skutečnosti je.Ale zase na druhou stranu tomu studenýmu autu nedáváš čočku v 60 stupních a nemáš tam tak našponovanej výkon otáčkama.Auto ti po zahřátí i největších mrazech 90 stupňů dle teploměru udrží, ale moto ne.Tak nevím.. [/quote]
Hele ja se na to tady uz ptal, vedle. Vysledek je, ze mam 60st kdyz jedu, ale mel sem 60st i kdyz sem jel rychle treba pri +15. V manualu je, ze termostat se zacina otevirat pri 58st a zavira se pri 55st, takze 60st je normalni provozni teplota. Vubec bych to neresil, kdyby mela byt pracovni teplota vyssi, tak se termostat otevira pri vyssi teplote. Nakonec tech 60st neni treba teplota motoru, ale prumer z nejakych dvou cidel a motor muze mit vic. Kazdopadne dle otevirani termostatu mi prijde logicke, ze 60st je OK a muzu tomu nakladat jak chci.
btw
Zakryvani chladice mi prijde zbytecny, kdyz to ten termostat neotevre a chladicem to neproteka.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jizda pri teplote pod 0, co na to motor?
hm asi origoo
bud se zeptej kuku na HQV foru a nebo Hory
1 reakcí na tento příspěvek Jizda pri teplote pod 0, co na to motor?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jizda pri teplote pod 0, co na to motor?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jizda pri teplote pod 0, co na to motor?
Tuším že vzducháče mají vyšší pracovní teplotu než 80, o dost. Slyšel sem nějak kolem 120ti.
Třeba tatův Rotax v letadle pracuje při 160°C
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jizda pri teplote pod 0, co na to motor?
termostat není čidlo ,aby potřeboval proud, ten se podle teploty otevře nebo zavře. Motoru to v zimě pomůže, ale v létě bych ho dal pryč ,aby byl maximální prutok kapaliny na ktery je to stavěny ;)
1 reakcí na tento příspěvek Jizda pri teplote pod 0, co na to motor?
Já mám japonce -auto a stejnak sem mu zakryl 2/3 chladiče - hned to dobře topí. Na motce bych zakryl jeden chladič nebo půlku na obouch a bylo, víc bych neřešil, teda ještě tam mít taky nemrzku že ano vodníci :cool: