paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Výběr endura aneb kde končí silnice
Tak a je to tu i na mě přišla řada. Po zkušenostech z tohoto roku se koukám po nějakým enduru, protože na silnicích už nějak není bezpečno. Mám takřka vybráno,a to buď DR 750/800 BIG a nebo Cagiva Elefant 750/900.Prolezl jsem snad celej net a hledal o nich nějaký informace. Jak se zdá tak jak Suzuki tak i Cagiva se vyznačují velkou spolehlivostí když na to člověk vyloženě nese*e. Menší jsem zavrhl hned ze startu, protože na XT,XL .. a podobně si nedovedu představit někam jet ve dvou a ještě s kuframa. Takže prosim o nějaký rady,zkušenosti a podobně... Jo a jiný modely nepřicházejí v úvahu :D

Naposledy editováno 27.09.2013 17:14:59
Anketa: Jakou?
Suzuki DR 750 BIG
6%
2
Suzuki DR 800 BIG
48%
15
Cagiva Elefant 750
10%
3
Cagiva Elefant 900
35%
11
Předchozí
1 2
Následující

Výběr endura aneb kde končí silnice

Skvělá odpověď, děkuji! 27.9.2013 v 18:27 | Nahoru | #1
Kup si mou
Já mám jasno.Pokud terén a solo jízda,tak lehký jednovál,pokud lehčí terén a cestování,tak dvouvál.Big není ani jedno,je jen o pár kilo lehčí než Elefant.Jestli 750 nebo 900 je vcelku jedno,oba mají stejnou konstrukci,liší se jen objemem motoru a konstrukcí přední vidle.Jen ty devítky jsou víc v kurzu a tudíž dražší.
U Elefanta si cením především toho motoru a stabilního podvozku který je naprosto parádní i ve vyšších rychlostech.

2 reakcí na tento příspěvek Výběr endura aneb kde končí silnice

27.9.2013 v 18:30 | Nahoru | #2
....a rozpočet?

No jinak teda s tím co máš ve hledáčku mimo silnice moc nenaděláš...

Výběr endura aneb kde končí silnice

27.9.2013 v 18:35 | Nahoru | #3
nechci dělat rozruch, ale že by Cagiva měla být stejný držák jak Big

(reakce na) Výběr endura aneb kde končí silnice

27.9.2013 v 18:40 | Nahoru | #4
Bobulus> rozpocet neresim a co se tech mimosilnicnich aktivit tak je mi jasny,ze obe jsou 200+ kg,ale na to ja mam taky odpoved :D nejsem zrovna nejaka musi vaha No udelam s nima vic nez s GSXR

Palomoto> tak co sem se ruzne docetl tak nikdo s elefantem nemel problem,aspon teda vyraznej a dokonce jsem kdesi vystoural nejakou recenzi kde nejakymu chlapkovi umrel elefant po cca 230tis. Pravda je,ze papir snese vsechno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura aneb kde končí silnice

Skvělá odpověď, děkuji! 27.9.2013 v 18:45 | Nahoru | #5
Bobulus> "No jinak teda s tím co máš ve hledáčku mimo silnice moc nenaděláš...
"
Docela mě bavíš, kolik toho máš najeto na velkým cestovním enduru mimo asfalt? - já pár tisíc kiláků a pár sezon jo a projet se toho dá opravdu dost - a to proti jinejm lidem na mastodontech umím prd.
Jen pro ilustraci co jezdíme, i když můj jízdní styl v tý době nic moc - [stream]http://www.stream.cz/video/179415-enduro-trip-osecna-2008[/stream]
Pro zakladatele - pokud počítáš s tím že kupuješ 15 a víc let starej stroj a nekoupíš úplnej vrak neuděláš chybu ani s jednou.
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura aneb kde končí silnice

27.9.2013 v 18:49 | Nahoru | #6
TomElefant750> OOOooo az tak jo? Patnact let neni zrovna malo, s tim pocitam.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura aneb kde končí silnice

27.9.2013 v 18:54 | Nahoru | #7
Džanek> Jinak asi ti nenapíšu nic objevnýho, ale Big je lepší do terénu, Elefant je technicky vymakanější a lepší na cestování.
Čau, Tom

(reakce na) Výběr endura aneb kde končí silnice

27.9.2013 v 19:03 | Nahoru | #8
TomElefant750> V kazdym pripade diky za info. Mam mimo silnice najety prd, to priznavam,ale chci stejne jako doposud i cestovat. GSXR prodavat nebudu, tu si necham na semtam svezeni. U endur se mi libi ta jejich univerzalnost. GS nechci, sice je paradni,ale taky ji maji vsichni a je silene tezka (vyzkouseno)

Výběr endura aneb kde končí silnice

27.9.2013 v 19:10 | Nahoru | #9
Jo, koukám na to podobně - já koupil Elefanta jakou svou první motorku někde před osmi lety v mejch 37 letech jako svou první moto s tím že budu cestovat a občas se svezu na polňačce, postupně mě bahno chytlo čím dál víc, našla se parta magorů který se taky bahněj na těžkejch strojích - no a baví mě to furt, i když Slona jsem prodal už v dost zdevastovaném stavu a pořídil o kus lehčího upravenýho Transalpa.
Kolem Brna taky pár lidí který jezděj na těžkejch v terénu najdeš.
Čau, Tom

Naposledy editováno 27.09.2013 19:28:04

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura aneb kde končí silnice

27.9.2013 v 19:21 | Nahoru | #10
A co Tome,jak se ti pozdává jak jsem toho tvýho hodil do pucu?A co Tranďák,drží?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura aneb kde končí silnice

27.9.2013 v 19:27 | Nahoru | #11
Anti> No nádhera, je jak novej, takováhle leštěnka to nebyla ani když jsem ho kupoval .
A koukám že ho pouštíš a jdeš zas do lehčí - kdyby se zakladatel rozhod pro Slona, asi by neprohloupil.
Jinak Alp je přesně to co jsem chtěl, šlape dobře, jen se ještě musí doladit elektrika, je to z těch přestaveb trochu dobastlený a občas zazlobí - holt je co dělat přes zimu.
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura aneb kde končí silnice

27.9.2013 v 19:30 | Nahoru | #12
Zakladatel by pro nej hned jel kdyby hned mel na prdeli pozadovanej obnos :D uvazoval jsem o nakupu nekdy kolem vanoc ... pod stromecek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura aneb kde končí silnice

27.9.2013 v 19:37 | Nahoru | #13
Džanek> Věř tomu že o těch vánocích asi zřejmě ještě bude,nepočítám s tím že se po sezóně někdo ozve.Dostal jsem pár nabídek na výměnu ale nic co mi by sedlo.Takže nic není ztraceno

Tome,jak ty jsi na dvouvály,tak já jsem zjistil že jsem na ty jednohrnky.Já toho slona fakt nevyužiju,na to moje cajdání okolo komína je ho škoda.Těch tisíc km ročně nejedu na čemkoliv...

(reakce na) Výběr endura aneb kde končí silnice

27.9.2013 v 19:43 | Nahoru | #14
Anti> ze bych si udelal radost ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura aneb kde končí silnice

27.9.2013 v 19:46 | Nahoru | #15
TomElefant750> Hele kdy dame nejaky ten offroad ? (Kdyby si rekl zitra ta ne jedu na finale motoslalomu)

abych nebyl uplne OT: cagiva 750 udajne moc spolehliva neni a vyzaduje vetsi servis nez je obvykle. Alpa ti nutit nebudu, protoze na jednu stranu na jezdeni v terenu je super ale podle meho mu chybi tak 10 koni, ale to ja konec koncu rikam skoro o vsem co me prijde unavene
Z tveho ovyberu BIG, asi jedno kerej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura aneb kde končí silnice

27.9.2013 v 19:50 | Nahoru | #16
gugo> Čau, no jedem jezdit v neděli, jen v tu neděli prostě potřebujem projet určitej okruh a nemůžu tu trasu měnit kdyby se ti to zdálo moc těžký, ale žádný peklo to není. Případně můžu příští víkend, pokud v neděli projedem co potřebujem tak mám příští víkend volnej.
Čau, Tom

(reakce na) Výběr endura aneb kde končí silnice

27.9.2013 v 20:01 | Nahoru | #17
gugo> Jaký větší servis než obvykle?Myslíš ventily nebo řemeny?Neřekl bych že je to nějak náročné.

(reakce na) Výběr endura aneb kde končí silnice

27.9.2013 v 20:03 | Nahoru | #18
TomElefant750> Tuhle nedeli nedavam, po slalomu bude afterparty Takze uvidime, rekl slepejs. A pristi tyden ma bejt zima takze se ozvou vsici znami ze chtej prezouvat auta /

Anti> nic konkretniho, proste jedna pani povidala a vzhledem k tomu puvodu bude to mit urcite elektriku na ho.no.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura aneb kde končí silnice

27.9.2013 v 20:08 | Nahoru | #19
"proste jedna pani povidala a vzhledem k tomu puvodu bude to mit urcite elektriku na ho.no.
" - hele zrovna elektrika vydržela bez problémů šest let máčení v bahně.
Čau, Tom

(reakce na) Výběr endura aneb kde končí silnice

27.9.2013 v 22:13 | Nahoru | #20

TomElefant750 píše: "
" - hele zrovna elektrika vydržela bez problémů šest let máčení v bahně.



a tohle je padnej argument

Výběr endura aneb kde končí silnice

Skvělá odpověď, děkuji! 27.9.2013 v 23:14 | Nahoru | #21
No,Slona srovnávat nemůžu protože jsem na něm nejel ale o BIGu ti napsat něco můžu.Co se týká výkonu,je jedno jestli 750 nebo 800.Vzhledově je stejná 750ka jako 800 r.v.90.Od r.v.91 se začal dělat tzv.plasťák.Tento typ má oplastovanou nádrž na 25l.a do r.v.90 je nádrž plechová na 29l.Jediný rozdíl 750ky od 800ky je to,že 750ka má vzadu bubnovou brzdu a 800ka už kotouč.BIG je osobitá motorka s průměrem pístu jako PV3S,tedy 10,5cm.a ten s motorkou dokáže pěkně zaklepat.Musíš počítat s vibracema ale ten pocit jet na takové vysoké koze za to stojí a věř,že když někam s klukama přijedeme,tak lidi nekoukaj na Varadero nebo Versyse ale na BIGa jak u nás,tak i v Německu,Polsku atd.Výška sedla je do r.v.90 890mm.a od r.v.91 850mm.
Jinak já jsem s ním velice spokojený.Letos jsem s ním zatím najezdil přes 9000km.a bez jediného problému.
Nechci ti BIGa vnucovat,to záleží na tobě která motorka ti sedne.



Výběr endura aneb kde končí silnice

27.9.2013 v 23:44 | Nahoru | #22
Jen bych se přidal se svým názorem. Motorka fakt musí sednout, jezdím Vstroma 650, zkoušel jsem transalpa, ale ten se mi zdál slabý, kamarád má Biga a ten mě hodně bavil, naopak mě zklamalo BMW GS s boxerem.

Výběr endura aneb kde končí silnice

28.9.2013 v 09:56 | Nahoru | #23
Ještě jedna poznámka - Big má 21" přední kolo, do terénu podstatně lepší a větší výběr gum, Elefant má v serii 19" - lepší na silnici ale do terénu malej výběr špuntoidních pneu. Já to měl předělaný na 21", ale pak člověk můsí nějak ošéfovat STK
Čau, Tom

Výběr endura aneb kde končí silnice

Skvělá odpověď, děkuji! 28.9.2013 v 10:13 | Nahoru | #24
já mám elefanta 750 první sezonu a mám i gsxr 750 srad, takže jsem byl při nákupu slona na tom podobně jako ty chtěl jsem ho na cestování a gsxr pro zábavu, ale co mám elefanta mě gsxr nebaví a prodávám ho. Je to fakt zábavná motorka Mám na něm letos naježděno něco přes 6tisíc km, mám objetou půlku republiky a Slovensko mám projeté až k Dukle. Letos jsem to měl jen na zkoušku než se vydám někam dále (chci Rumunsko, Albánie...) abych získal důvěru, protože Cagiva je hodně pomlouvaná. Důvěru jsem k ní získal, jediný problém jsem měl ze světlama, takže na té elektrice fakt asi něco bude, zase na druhou stranu mám už skoro 20let starý stroj, takže má na to asi nárok. Tu elektriku budu řešit přes zimu. Pohodlnější než gsxr je, na sradovi mě po 200km bolela prdel, ale na slonovi po téměř 500km jsem byl v poho a ještě jsem se zajel s radostí projet (i když jen asi 40km pro piva) horší to je u spolujezdkyně, tá moc pohodlí nemá a stěžuje si, takže budu muset nechat sedlo přešít. Co se týče dílů, tak u motoru dle mého mechanika problém není,horší to bude když to někde položím. Sháním třeba kryt motoru a nikde ho nemůžu najít, tak budu muset napasovat z jiného endura. A jiné to asi nebude ani s plastama jinak se dá prý všechno něčím nahradit, tak mu budu věřit. Jinak můj slon docela budí pozornost, občas se stane, že se na něj příjde někdo podívat a vyzvídat co že to vlastně mám, jak vidí že to má motor ducati tak jak to jezdí a když zjistí že je to cagiva co spolehlivost ( a to i motorkáři jiných národností i polák co jej kdysi taky měl i slovák v tatrách ) . Takže za mě jo, já si slona zamiloval a věřím mu a gsxr prodávám. A já se jdu se teď projet
Jinak vše si zaznamenávám tady na motorkářích v motorkách a deníku, tak jestli chceš, tak se mrkni

Výběr endura aneb kde končí silnice

28.9.2013 v 11:39 | Nahoru | #25
Vsem Dekuji za informace. Vubec me to neulehcujete Biga zkusim domluvit na zkousku,ale horsi je to s Elefantem. To nevim kde v blizkosti si na nej aspon sednout. Najezdim +- 10tis za sezonu(nekdy i 15tis ) a nerad bych si poridil neco co mi nesedne.

Naposledy editováno 29.09.2013 00:46:18

Výběr endura aneb kde končí silnice

28.9.2013 v 14:44 | Nahoru | #26
Šak ke mně to nemáš daleko.Když mi slíbíš že s tím netřískneš,tak ti ji půjčím ať si uděláš obrázek...

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura aneb kde končí silnice

28.9.2013 v 15:09 | Nahoru | #27
Nechci ti noc rozmlouvat....ale proč proboha Elefant? Neříkám ze to bude špatná motorka, ale je to staré, je to ital atd...dily neseženeš apod. Je plno srovnatelných a lepších Japonců

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura aneb kde končí silnice

28.9.2013 v 15:20 | Nahoru | #28
Další kokot

(reakce na) Výběr endura aneb kde končí silnice

28.9.2013 v 15:24 | Nahoru | #29

naprcccs píše: Nechci ti noc rozmlouvat....ale proč proboha Elefant? Neříkám ze to bude špatná motorka, ale je to staré, je to ital atd...dily neseženeš apod. Je plno srovnatelných a lepších Japonců



Elefant me laka, libi se mi a v takovym tom imaginarnim pomeru ´´to co chci a co potrebuju´´ me vychazi nejlip. Lezu po netu asi uz ctvrt roku a nejak sem na Ele nenasel nic moc zaporu, snad jen elektroinstalace,ale to je taky diskutabilni jak tak koukam. U Biga se bojim takovejch tech dalnicnich presunu o kterych vim,ze obcas nastanou,ale nebudou prioritou. Big bude lepsi v terenu tomu verim,ale nedovedu si predstavit s nim jet nekam treba .... do portugalska(berte me s rezervou)

Anti píše: Šak ke mně to nemáš daleko.Když mi slíbíš že s tím netřískneš,tak ti ji půjčím ať si uděláš obrázek...



To bylo super,aspon bych mel moznost srovnani

Naposledy editováno 28.09.2013 15:25:34

Výběr endura aneb kde končí silnice

28.9.2013 v 15:42 | Nahoru | #30
Nejvíc o tom melou lidi,co nikdy Itala neměli...Elefant nemá nějaké zásadní problémy.Pokud se tam počítá elektrika,tak tomu se směju,protože natáhnout pár nových kabelu patří mezi jednodušší a velmi levné úkony.Co se týká dílů,na motor a spotřebku to není problém,tlumení se dá repasovat(a to taky každý dělá) a podobně je to s plasty,ty se taky dají svařit a vykytovat.A co jiného řešit?
Vcelku přesně si vytypoval slabinu jednoválců.Dálniční přesuny jsou za trest a motoru se moc nelíbí.

Naposledy editováno 28.09.2013 15:42:43
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dr big 800 dvě lanka plynu Suzuki DR 800 Big Petrcajk 8 14.11.2023 v 02:49 karelsychra
Kde sehnat šrouby ke kapotazi Suzuki DR 800 Big Petrcajk 6 11.11.2023 v 16:32 wedness
Palivová pumpa Suzuki Dr 800 Suzuki DR 800 Big Petrcajk 9 19.10.2023 v 10:17 Petrcajk
Prodřený chrom na vidlici Cagiva Elefant 900 horva 5 8.10.2023 v 19:17 Anti
Kde shánět náhradní dily Suzuki DR 800 Big Petrcajk 7 1.10.2023 v 00:04 zdenysrx6

TOPlist