paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Startér
22.9.2013 v 19:47
Čau borci,mám problém ze svým Husarem FE 501E rv.2001 doufám,že mi někdo poradíte jsem už bezradnej.Mám problém ze startováním el. startérem ,to to je můj příběh .Než jsem udělal komplet go motoru tak el.startérem jsem nastartoval baterka tam byla 12V 5,4Ah,ale jen když byl motor zahřátý za studena bez šance,po go motoru jsem vyměnil baterku za 12V 8Ah tak je to v papírech a viměnil jsem kabeli od baterky k relé od relé ke startéru i kostru,ale motorem to sotva točí i když je motor zahřátý,chvíli to sotva motá motorem a po deseti sekundách to pustí volnoběžka ,že se protočí startér na prázdno.Tak jsem zkusil napojit přes kabely auto baterku 45 Ah a startér motal stále stejně s motorem jak na tu 8Ah,tak jsem uznal ,že je startér v kelu (asi uhlíky).Sedl jsem k netu a někde jsem našel nějakou diskuzi kde řešili něco podobného a poradili mi ať koupím startér z R6 Yamaha ,tak jsem začal zjišťovat po netu co a jak a startér ku podivu úplně stejný jak má Husar a za dobrý peníz 650 kč jak novej.Startér jsem namontoval a problém je stále stejný,tak jsem ho rozdělal a byl ve vnitř jak novej uhlíky vše ok,za studena to s motorem ani nehne a když jí zahřeju tak motá motorem tak tak.Máte někdo zkušenost s tímto problémem?Díky za každý nápad nebo radu.




Předchozí
1 2
Následující

Startér

23.9.2013 v 10:29 | Nahoru | #31
Tak dekompresor je ok volal sem mechanikovi a ujistil mě,že je v pořadku ,že na to koukal.Tak že mrknem na relé a na kabeli jestli to někde netratí proud.Aspoň jedna věc se vyloučila .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startér

23.9.2013 v 10:53 | Nahoru | #32

gugo píše: Promer kabelaz az ke starteru (vcetne rele).
Klidne muzes na +pol od baterky a+pol starteru napojit voltmetr a pri startovani zmer, jestli tam nemas ubytek.
btw: nema to automatickej dekompresor ?



Takže jeden konec na + od naterky, druhej na + od startéru a rafika musí i při startu ukazovat nulu. Pokud se při točení startérem pohne, je to špatně. Chápu dobře??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startér

23.9.2013 v 11:04 | Nahoru | #33
chiro2> Tak nula tam asi nikdy nebude, ale rozhodne by to nemelo jit pres 1V.
Si opraste panove Ohmuv zakon a Lovec jeste rovnou Kirchofovy zakony. Proud se nikam neztraci.

BUde lepsi to vysbetlit na prikladu, myslim ze kdyz nekdo vi co meri lepe meri.

Tudiz mam baterku 12V a starter, ktery odebira pri startovani proud 60 A.
Aplikuju na to ohmuv zakon U=R.I ----->>> 12/60=0.2 Ohmu

Tzn starter ma v tomto idelanim pripade 0.2 Ohmu odpor. POkud vedeni (kabel) nebo stykac v ceste bude mit nejaky odpor bude to odpor v serii ke starteru a napeti na odporech se rozdeli podle jejich hodnoty. Tzn pokud ti mereni voltmetrem ukaze treba 6V (pri startovani) pak ti celym obvodem tece pouze polovicni proud tedy 30A a starter motorem neotoci.

Je to jasnejsi nebo to mam namalovat ?

Startér

23.9.2013 v 11:09 | Nahoru | #34
Jdem na to. Dík.

Startér

23.9.2013 v 11:41 | Nahoru | #35
Jen poznamka: ze pri oprave byl dekompresor O.K. neznamena, ze je.O.K. ted!
Nez zacnrs rozebirat, zkus jak jsem psal vyndat svici a zatocit starterem!

Startér

23.9.2013 v 12:18 | Nahoru | #36
Připoj si startovací kabel přímo na plus baterky a plus startéru. Pokud bude točit, tak to je opravdu relátkem či jeho kabeláží. Relé je jen takový silný spínač,nic víc .

Pokud to nepomůže,tak startovacím kabelem propoj mínus baterky a blok motoru . Pokud bude točit je to špatnou kostrou motoru.

Pokud ani to nepůjde,tak máš asi problém s dekompresorem. Jak ho zkouknout , ti psali už výše.

Nic víc, nic míň tam není.

Startér

23.9.2013 v 12:54 | Nahoru | #37
Tak ještě začla prokluzovat volnoběžka, ale když se chytne, točí motor opravdu pomalu a po chvíli zase proklouzne. Dekompresor odfukuje, to je slyšet. Naměřený hodnoty Voltmetrem: Pokud jsme dali jeden kabel na + baterie a druhej na vztup startéru, ukazovalo to 13,5 voltu a 43 A. Pri otočení startérem, spadne rafika na nulu, možná nějakých 0.5.voltu. Relé jsme obešli a výsledek žádnej. Ještě mě napadá, jestli na to nemá vliv i ta unavená volnoběžka, i přesto, že když se chytne, tak točí pomalu, nebo jak tu již někdo zmiňoval, jestli nemohlo dojít k přehození těch ozubených kol a tím změně převodového poměru. Každopádně, s touhle volnoběžkou to nepůjde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startér

23.9.2013 v 13:20 | Nahoru | #38
gugo> jo kámo kdybych tomu rozuměl tak se tady neptám na radu jak cip ,já rozumím jiným věcem

(reakce na) Startér

23.9.2013 v 13:30 | Nahoru | #39
Lovec22> tak nevim

Startér

23.9.2013 v 22:23 | Nahoru | #40
Čau chlapáci,takže dekompresor v pořádku ,volnoběžka také,proklouzne z důvodu že startér neutáhne motor a aby se nespálil startér.Kontakty ,kostru ,kabely vše jsem zdvojil a nic,zítra to přeměříme dnes jsem nesehnal ampér metr.

Startér

23.9.2013 v 23:47 | Nahoru | #41
Dekompresor v pořádku ? Pamatuju mojí první 501 fe 2003 tam bylo taky všechno v pořádku ,tak medově v pořádku až se z té krásy a pohody kdy bylo vše překontrolováno a v pořádku vyklubal jen tak trochu omačkaný otvírák dekompresoru ,prostě to otevíralo blbě .Beterky dvě startery dva volnoběžka nová a nakonec to byl pětkrát zmiňovaný dekompresor ..

Startér

24.9.2013 v 00:16 | Nahoru | #42
Zítra to přeměřím pokud to bude ok tak budu věřit zkušenému a koupím ten dekompresor.A kde bych ho koupil asi budeš vědět Katroš.Děkuji.

Startér

24.9.2013 v 01:45 | Nahoru | #43
Nejprve detailně prohlédnout a odzkoušet .pokud tomu bude tak a dojde na výměnu tak nakupuj na HUSABERG.CZ nebo volej přímo mechánu do křížova néchť ti i poradí a máš to.tel.602739010

1 reakcí na tento příspěvek Startér

26.9.2013 v 15:16 | Nahoru | #44
Zatím problém neodstraněn sakra.

(reakce na) Startér

26.9.2013 v 15:53 | Nahoru | #45
Lovec22> hele a to ti nestacila odpoved od mechanika z Promota kterej ti napsal ze to je Dekompresor na vačce a dvojkolo startování.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dotaz ohledně přečerpávání paliva z... Husaberg FE 501 Jirka010 0 7.4.2024 v 15:08 Jirka010
Husaberg fe 501 homologační štítek Husaberg FE 501 tomf12 9 16.2.2021 v 15:07 Folby
Prosba o radu:Husaberg dekompres Husaberg FE 650, Husaberg FE 501, Husaberg FE 570 Anti 9 14.6.2020 v 19:36 Anti
Poškozený Nikasil Husaberg FE 501 Anti 29 5.4.2020 v 22:58 Mirek12
Husaberg fe501 2003 servisní manuál Husaberg FE 501 Benjos 1 15.12.2019 v 16:02 Kohlstein


TOPlist