K výměně oleje jsem se zatím ještě nedostal, ale je tam olej mogul 5100. S GS 500 nemám zkušenosti, do dneška mám zkušenosti jen s motocyklama české výroby, ale předpokládám, že to může být 4mi věcmi - moc přitažené lanko, špatný olej, malý přítlak pružin, nebo sjeté lamely.
Páčka má už takhle vůli půlku chodu, po uvolnění šroubu cca o 4 otáčky není žádný rozdíl - tedy za jídy, páčka bere ještě míň. Vzhledem k tomu, že mogul 5100 užívá na GSu snad půl fora, předpokládám, že snad by v něm nemusel být problém - nicméně stejně půjde v brzké době na výměnu. Je nějaký způsob, jak bez rozebírání spojky zjistit, jestli je problém v lamelách či pružinách? Nebo může být problém ještě jinde? Předpokládám, že lamely mají mít určitou tloušťku. Nevím, kolik můžou mít tady na tom stroji výdrž, je možné, že po těchto údajných kilometrech to mají za sebou?
V případě, že budou lamely KO, jakou značku mám spíše shánět ? Na netu jsem narychlo našel výrobce Lucas, NHC, Newfren, EBC... Je to fuk, nebo je lepší si připlatit, případně zvolit jiného výrobce? Zvládnu výměnu sám, nebo je potřeba spec. nářadí? Na starších strojích si vše na motorkách dělám sám a GSo jsem si koupil s podobnou vidinou, že základní servis zvládnu.
Díky za rady :)
U mě se výměna spojky provádí komplet vypuštěním oleje a nejsem si jistý jestli by jsi poznal co všechno je unaveny a co je ok.
Naposledy editováno 20.08.2013 23:49:13
V první řadě vyměň olej, to bude nejlevnější záležitost a jinak holt rozebrat a změřit lamely a pružiny. To snad bude uvedené v dílenské příručce (tu mám na profilu).
Pozor ale na to, že jestli tam někdo chrstnul fakt nevhodný olej (třeba automobilový motorák), tak někdy už ani výměna za správný nemusí "načaté" lamely zachránit a jejich výměně se nevyhneš.
Jinak, jestli jseš z Hradce, nebo blízkého okolí, tak by nebyl problém se domluvit, že bych se klidně stavil, když si nebudeš vědět s něčím rady. Ale po zkušnostech s Jawami a Čízami bys neměl mít problém... spojka u GS500 je klasické konstrukce a nezvzpomínám si, že by na ní byl nějaký "chyták".
Olej - mám to z huby prodávajícího a dostal jsem krabičku od oleje, tak proto to předpokládám. Nicméně člověk nikdy neví, to je pravda. Jak jsem psal, olej vyměním. Jen kdyby se to dalo poznat, mohl bych výměnu lamel provést při výměně oleje a měl bych práci ušetřenou :).
Limity výměny lamel i pružin jsem si našel, nezbyde mi tedy asi nic jiného, než se tam mrknout. Pokud budou na výměnu, jakou značku mám tedy koupit?
J.M.K.: bydlím kousek od JH(u Deštné), ale do JH jezdím často - zrovna zítra se tam chystám.
1 reakcí na tento příspěvek klouzající spojka
Spojka je na pravé straně, takže když motorku opatrně položíš na levý bok, tak ani nemusíš vypouštět olej. Jen před sundaváním škeble prvně sundej to malé víčko (s napisem "suzuki"), jsou pod ním cívky snímající polohu kliky (pro zapalování) a už si nepamatuju, jestli není třeba je před sundáním škeble vyndat. Cívky jsou ale "v suchu", neplavou v oleji.
Jinak k Deštné dojet autem není problém.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) klouzající spojka
J.M.K. píše: Se značkou lamel bohužel neporadím, sám jsem je měnit nemusel, motorku jsem zas tak dlouho neměl. Ale GS není zase žádné torpédo, abys "podřadnější" lamely hned spálil, pokud tedy nedáš nějaký jooo čínský šmejd.
Spojka je na pravé straně, takže když motorku opatrně položíš na levý bok, tak ani nemusíš vypouštět olej. Jen před sundaváním škeble prvně sundej to malé víčko (s napisem "suzuki"), jsou pod ním cívky snímající polohu kliky (pro zapalování) a už si nepamatuju, jestli není třeba je před sundáním škeble vyndat. Cívky jsou ale "v suchu", neplavou v oleji.
Jinak k Deštné dojet autem není problém.
Tomu s cívkama moc nerozumím. Proč jsou třeba sundávat, když spojka je napravo a toto víčko a zapalování nalevo?
E: teď jsem si všiml že jsem napsal blbost a zase si popletl levou a pravou
Naposledy editováno 21.08.2013 11:39:53
Naposledy editováno 21.08.2013 10:51:51
1 reakcí na tento příspěvek klouzající spojka
A podobně, jako nenasadit palec u půl otáčky mimo, dát pozor na nepřeházení drátů k cívkám - mělo by to stejný následek.
Poté, co jsem sundal víko, jsem naměřil délku pružin cca 62,5 mm. Podle servisního manuálu se má měnit při 60,8 mm, takže ok. Lamely mají cca 2,9-3,0 mm, to znamená, že by měly být v pořádku. Zároveň s touto kontrolou jsem měnil olej, dodělal jsem to ale až teď večer, a nechci to jít projet, protože nechci otravovat celou vesnici s tim laďákem. Olej jsem dával Valvoline Synpower 10W40, zítra uvidím, jestli nastala nějaká změna. Zatím díky moc rady.
Ještě mám ale jeden dotaz - poté, co jsem odloupl víko, nebylo tam papírové těsnění. Nebyl to ani silikon, bylo to ztvrdlé, jako kdysi býval v motorkách hermetic. Nechtěl jsem tam dávat silikon, tak jsem z papíru na výrobu těsnění vystřihl těsnění papírové, které jsem tam pak dal (a doufám, že jsem neudělal špatně). Ještě mě trápí ale jedna věc - zároveň s obvodem víka byla utěsněná drážka, která je na fotce pod čepem klikovky, a která ani nevím, k čemu slouží. Tuhle drážku jsem dal na silikon. Protože je ale papírové těsnění nejspíš silnější, než silikon, nevím, jestli jsem neudělal chybu, a nemám to radši předělat. Jak to má být pořešené správně a k čemu to tam slouží?
Ještě jednou díky za rady a reakce.
Lamely jsou černé, dá se nějak jinak poznat, že to mají za sebou? Vím, že když je koupím nové, tak budou hnědé nebo šedé. Jsou černé proto, že jsou spálené, nebo zčernají užíváním? Přidávám fotku poslední lamely, která na sobě má drážky podle vnitřku koše, jinak zbarvením je stejná, jako všechny lamely.
Já vím, že jsou to možná prkotiny, kdybych koupil oboje tak už mám klid, ale zase mi přijde poněkud zbytečné, abych měl doma třbea dvoje lamely, navíc když nějakou to korunu stojí..
Pružiny jsou podle měření v pořádku, takže jestli je dobrý olej, tak už zbývají jen lamely.
Naposledy editováno 23.08.2013 11:17:56
Díky všem za pomoc :)
verdikt: mrtvice spojkových lamel v důsledku špatných olejů a několikeré jízdy tzv. "na sucho"
můj agresivnější styl jízdy na tom má asi taky svojí zásluhu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E | Dejwidos | 1 | Včera v 19:39 Fueltank |
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 6 | 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg |
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 16 | 26.5.2024 v 07:45 Rolda89 |
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 1 | 15.5.2024 v 11:00 combust |
Něco málo teče Suzuki GS 500E | Dejwidos | 25 | 13.5.2024 v 21:08 Deadman |