paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jede jen na jeden válec
3.6.2013 v 23:56
Zdravím všechny příznivce jedné stopy. Minulý pátek jsem si pořídil svou první motorku, Hondu CB500 z roku 1996. Jedná se o verzi PC33, tedy alespoň z údajů by měla mít jen 20kW a jedná se o verzi, která byla určena výhradně pro rakousko. Mám ale problém s tím, že celkem špatně startuje (s plným sytičem, bez něj ani rána) a volnoběžně zvládne hekat pouze na sytič kolem 2000 otáček. Když sytič stáhnu na nulu, tak postupně klesá až chcípne (cca do 5 sekund) a to i se zahřátým motorem. Při nastartování když porovnám teplotu svodů, tak na levém (z pohledu sedícího řidiče na mašině) udržím bez problémů ruku a z pravého sálá horko jak z kamen. Při lehčím vytáčení (kolem 4000 otáček) to občas střelí do výfuku a po nějaké době (pár minut po startu) je ten levý teplý, ale furt se na něm dá držet ruka (jak teplý čaj), ten druhej v tu stejnou chvíli už žhaví jako kráva.

Pustil jsem se do nějaké lehčí diagnostiky zapalování a zjistil jsem že hodnoty odporů cívek odpovídají přesně servisnímu manuálu (jak primár, tak sekundár s připojeným VN kabelem). Při sundávání nádrže jsem si všimnul, že nejsou vůbec připojeny ty dva "porty" (asi odvětrávání) na pravé straně nádrže, tak snad to nemá zásadní vliv. U kohoutu zapojeny jsou oba (palivo a druhej malej do sání mezi karbecem a motorem, asi podtlak). Vytáhnul jsem svíčky, které byly matně černé (superbohatá směs, která by se ani nezapálila???). Elektroda svíčky z pravého válce byla na kraji lesklá. Svíčka na špatném válci byla černá po celém povrchu elektrod (viz fotky). Tady foto: jsem prohodil, abych vyloučil že je ta jedna špatná, ale výsledek je stále stejný. Pravý válec hřeje jak cyp, levej nemaká. Zítra mám v plánu vyndat svíčky, zapojit je na kabel a sledovat jestli a jakou hážou jiskru. Pak jak se píše v servisním manuálu, proměřit cívku generátor pulzů. To jsem dnes už nestihl. Jo a z výfuku nejde žádný dým při jakékoliv situaci.

Velice děkuji za každou radu.

Jede jen na jeden válec

4.6.2013 v 00:12 | Nahoru | #1
Zkontroluj vůli ventilů a gumovou přírubu na levým válci jestli není popraskaná a drží jak má.

Jede jen na jeden válec

4.6.2013 v 00:31 | Nahoru | #2
Rozhodně nebude od věci proměřit vybuzovací cívky (pick-up coils) na klice. Ty rozhodují o tom, kdy má padnout jiskra a zrovna nedávno tu jedna holčina řešila přesně tu stejnou závadu na GS500 nebyla první.

Jinak klasika - projít všechny konenktory a kabely v zapalovacím okruhu, krom přehození svíček můžeš ještě navzájem přehodit cívky a VN kabely (včetně přepojení nízkonapěťových přívodů, aby se neprohodily přívody impulsů pro levý a pravý válec) a pokud se ani tak závada nepřesune na druhý válec, tak buď je v háji vybuzovací cívka pro levý válec, nebo je problém v karburaci.

Jede jen na jeden válec

4.6.2013 v 07:23 | Nahoru | #3
Zacal bych spis tim, ze vyndam svicky, zatocim starterem a podivam se jastli davaj obe civky jiskru. kyz ne, tak jak psal nekdo prede mnou.
Jestli ano, podival bych se na ventilovy vule a zmeril kompresi. Taky muzes mit ten jeden valec v haji.....

Jede jen na jeden válec

4.6.2013 v 07:31 | Nahoru | #4
Zrovna včera jsem toto řešil na kámošově CB. Moto jela jen na sytič a jen pravý válec. Jelikož na podzim moto jela normálně, podezření padlo na karburaci. Při pokusu o odkalení levého karburátoru z něj nevytekla ani kapka...

Jede jen na jeden válec

4.6.2013 v 09:19 | Nahoru | #5
ja si take myslim, ze by mohlo byt neco spatne v karburatoru.

Jede jen na jeden válec

4.6.2013 v 09:49 | Nahoru | #6
karburatory+ synchronizacia a malo by to frcat

Jede jen na jeden válec

4.6.2013 v 13:20 | Nahoru | #7
zkontroluj zda špatný válec hází jiskru, pakliže ano vyčistit karbec, udělat podtlaky a jen jezdit....

Jede jen na jeden válec

4.6.2013 v 16:08 | Nahoru | #8
[url= vypadala plováková komora na tom CB

Jede jen na jeden válec

4.6.2013 v 17:16 | Nahoru | #9
nejspis je chyba v zasranym karbecu. Poznas to na tutac takto - pojedes, az to bude normalne zahraty, tak za jizdy pod plynem vypni sytic. Pojede to plynuleji a prestane to strilet do vyfuku. Ale na volnobeh to bude zdechat. Vycisti karbece, hlavne trysky, nejspis to dyl stalo. Super pomocnik je cistic brzd bez acetonu.

1 reakcí na tento příspěvek Jede jen na jeden válec

4.6.2013 v 19:14 | Nahoru | #10
Přátelé všem děkuji za nápady a rady. Dnes jsem zkontroloval jestli svíčky hází jiskru a házej obě úplně stejně (přišlo mi jako by těch jisker ale bylo hodně když to jelo jen na startér). Bohužel došlo k nejhoršímu a zjistil jsem že je ruplá hlava a PRAVÝ válec má tak asi třetinovou kompresi. Tlak uchází z tohoto otvoru, který je tam sice normálně, ale průchozí být samozřejmě nemá: (levá fotka je ten špatnej). Když sem se podíval na druhou stranu, tak je to něčím zalátaný (světle hnědý písek, při škrábání se drolí). Zítra volám prodejci a snad to nějak dobře dopadne pro mě. Ještě jednou děkuji a nekupujte motorky který nedrží volnoběh...

(reakce na) Jede jen na jeden válec

4.6.2013 v 20:37 | Nahoru | #11
MrTeoretic> joooo, kdyz.kupujes motorku a nemas s sebou nekoho kdo tomu hooodne rozumi - tak se nediv!

Jede jen na jeden válec

5.6.2013 v 12:23 | Nahoru | #12
To je průser, to je průser...

Jede jen na jeden válec

5.6.2013 v 16:32 | Nahoru | #13
zjistil sem dneska že su úplně blbej. jak sem orientačně měřil tu kompresi, tak sem to ucpal na ventilovým víku rukou. no a ta díra je tam údajně jako odtok vody od svíček (tohle ale nemám nijak potvrzený). když sem dneska protočil motor s nasazenýma svíčkama, tak nikde nic ven nefoukalo. Stále to neřeší fakt, že při běhu bez plynu na sytič se zahřívá jen jeden svod. jiskry to háže na obou svíčkách, takže se asi bude nyní řešit karburace.

Jede jen na jeden válec

5.6.2013 v 21:08 | Nahoru | #14
Stříkni do levýho sání startovací sprej nebo čistič brzd, když se chytne tak to víš hned...

Jede jen na jeden válec

7.6.2013 v 15:41 | Nahoru | #15
záhada hlavolamu vyřešena. dnes jsem zkoušel jestli to mezi karburátorem a motorem těsní a těsnilo v pořádku. pak sem zkoušel s plným plynem a vytáhlejma fajkama protočit motor, vyndat svíčky a mrknout se jak sou mokrý. obě byly mokrý, takže karburator cajk. říkám si mrknu ještě jednou jestli a jak hážou svíčky jiskru a jedné se ty jiskry z 75% případů vozily po tom karbonu co je na svíčce usazenej...takže asi vyřešeno!

Jede jen na jeden válec

7.6.2013 v 22:22 | Nahoru | #16
sim tě, za první: vůbec jsi to neměl kupovat, když to ani nejede , za druhé: jaký je vzduchový filtr? to, že máš bez el mokré svíčky sice je hezké, směs ti tam jde, ale kolik? ;) ve svíčkách problém na 90% nebude. jen si zjisti, jestli tam máš ty svíčky, co tam mají být.

nový olej + filtr
nový vzducháč
VYČISTIT A SEŘÍDIT KARBURÁTORY
až pak bych řešil svíčky, jestli tam sou ty, co tam mají být

Jede jen na jeden válec

8.6.2013 v 12:07 | Nahoru | #17
vzducháč je jak novej. po výměně svíček už topí oba svody a chytne to na brnk, ale volnoběh bez sytiče po zahřátí stále neudrží. teď nemám moc čas se v tom hrabat, takže buď to šoupnu do servisu na vyčištění a seřízení a nebo na to vlítnu až po státnicách

Jede jen na jeden válec

9.6.2013 v 01:36 | Nahoru | #18
no, může vypadat jak nový a nasáklý benzínem může pouštět málo vzduchu... ale jestli se ti zdá ok, neřeš.. ale hodně krát to může být příčina. kolik máš volnoběh? typuju, že by měl být tak 1100 - 1300, ale to fakt odhaduju. mrkni do manuálu, ale spíš víc, jak míň. jestli jsi už nečisitil a neseřizoval karburátory aspoň na pár motorkách, tak to dej do servisu.

Jede jen na jeden válec

9.6.2013 v 07:02 | Nahoru | #19
No, sice nejsem CB majitel ale svíčky jsou viditelně po smrti už na prvním obrázku. Když nevím, kolik nají najeto nebo tak, tak je to prví, co letí.. To samé auto: svíčky sice 15 tisíc, ale samý krátký jízdy po městě, jedna začne blbnou i když pálí, má horší start třeba a poznám to i na spotřebě. 2 svíčky na motorce - to se vyplatí snad i každý rok je vyměnit.

Jede jen na jeden válec

9.6.2013 v 19:54 | Nahoru | #20
tak sem zjistil že sou trochu nakřivo nasazený ty gumový příruby mezi karburatorama (oběma) a motorem. když sem tam zase trochu víc nastříkal čistič na brzdy, tak asi za 3 vteřiny otáčky vyletěly z 2000 na 3500... snažil sem se karburátor sundat abych ty příruby srovnal, ale ani za prd sem s tím nehnul (ano, měl sem ty svorky povolený dost) a páčit se mě tu gumu tolik nechtělo. dotažení svorek kolem příruby nepomohlo.

Jede jen na jeden válec

9.6.2013 v 21:04 | Nahoru | #21
Zaber!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
kód barvy tmavě zelené Hondy Honda CB 500 PidaCZ 7 2.5.2024 v 16:27 Gahan37
CB 500 Palivový ventil daruji Honda CB 500 mta 1 9.4.2024 v 09:27 yan71
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
radost Honda CB 500 Sunshine011 16 20.11.2023 v 07:08 ja1
Ukazatel zařazené rychlosti CB 500 ... Honda CB 500 Starouš1968 4 14.10.2023 v 21:40 Kokin


TOPlist